Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > »   
Reply to this topicStart new topic
> docieranie silnika - prosze od rady
ZbyszekAE86
post Fri, 19 Feb 2010 - 00:19
Post #141


Frequent User
Dołączył: Wed, 12 November 2008
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT(Cieniu @ Thu, 18 Feb 2010 - 23:30) *
ułożyć tak ale nie dotrzeć tylko "ugnieść"
ponieważ nowa panewa nie jest polerowa na i twarda jak wał musi się dostosować luzem, olejem do czopu wału
Myślę że pierwsze docieranie powinno być właśnie przy ~3krpm na "sucho" czyli bez odpalenia a zasileniu innym silnikiem
wtedy na panewkę nie działa siła po wybuchu w cylindrze
zresztą miałem to dawno o docieraniu w pierwszej klasie technikum

natomiast na dotarcie pierścieniu nie bedzie to wpływać czy silnik odpalony czy nie dlatego po szlifie cylindra/zmianie pierscieni powinno się docierać na trochę wyższych obr. oby to było sprawnie płukane olejem


Tak..każdy ma drugi silnik w warsztacie na docieranie lub
zawsze można cholować auto też bedzie na sucho.

Ludzie!? Nie o to tu chyba chodzi??!!


--------------------
Z cyklu: Keep AE86 Alive!

_http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=86682
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 19 Feb 2010 - 00:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Bogdan9999
post Fri, 19 Feb 2010 - 00:57
Post #142


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





nom biggrin.gif Żadem silnik który wyjeżdża z fabryki nie jest docierany na "sucho" i nie widzę sensu takiego docierania bo niby co wtedy sie poprawia ? Raczej jest wtedy jeszcze gorzej bo silnik nie nabiera temperatury a jak wszyscy wiemy elementy najlepiej sie układają jak silnik jest rozgrzany a nie zimny.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZbyszekAE86
post Fri, 19 Feb 2010 - 01:15
Post #143


Frequent User
Dołączył: Wed, 12 November 2008
Skąd: Bydgoszcz





Im akurat chodzi o co innego i nawet jak mają racje to i tak
jest to ( o kant *x*y*) nie praktyczne.


--------------------
Z cyklu: Keep AE86 Alive!

_http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=86682
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Fri, 19 Feb 2010 - 01:31
Post #144


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





CYTAT(ZbyszekAE86 @ Fri, 19 Feb 2010 - 00:16) *
OK...
ale śledząc tak cały wątek nie idzie odczytać jak w końcu jest dobrze. Każdy ma swoją teorie.
Może uprośćmy.
Jakie dotarcie zalecacie dla pacjęta AE86? (tak sie składa że moje jest po remoncie)
1.6 4AGE (wiadomo) totalna seria.
Przeznaczenie: Cieszyć sie bezawaryjnością! czyt. jak najdłuższa żywotność.
Nie wykluczam wyjazdów weekendowych (bo to pewne).
?


Znowu to samo... Poszukałbyś trochę i znalazłbyś odpowiedź. Cytat z instrukcji docierania silnika według TRD, zamieszczonej zresztą wcześniej na forum przez FilipaN:

CYTAT
The following is part of the Formula Atlantic Motor kit instructions, from TRD:

To ensure long life and reliability you must properly break in your freshly assembled engine.

For a high performance street motor fill the engine with a good grade 20W-50 Mineral based oil. Fill the oil filter with oil before installing it. Remove the spark plugs and crank the engine until the oil pressure comes up on the gauge.

Re-install the spark plugs. Now you are ready to start her up. Start the engine and bring it immediately to 2,000 rpm. Vary the engine speed between 2,000 - 3,000 rpm for about 30 minutes. After 30 minutes stop the engine, check the valve lash and re-torque the head bolts. Drain the oil and change the filter. Re-fill the engine with 20W-50 Mineral based oil.

Drive the car slowly for about 500 miles keeping the rpm under 4,000. Don't lug the engine either because that's worse for the motor than over revving it. After 500 miles change the oil and filter again. You can now use a synthetic oil if you want to. Use a 20W-50 oil and change it every 3,000 miles. Your engine is now broken in.

For a race engine broken in on the dyno the procedure is a little different. Note that this procedure is for a race clearanced engine.

For the initial run use a Mineral based 20W-50 oil. Run a hotter spark plug than you normally would run. Prime the oil system and the fuel system. Start t6he engine and bring it up to 2,000 - 3,000 rpm with no load. Watch the oil pressure and check for leaks. After 30 minutes stop the motor, check the timing, re-torque the head and check valve lash. Then, run the engine with a light load between 2,000 - 3,000 rpm for another 30 minutes. After 30 minutes change the spark plugs to the normal heat range you are going to run. Do a full throttle full load pull up to the bottom of the power band. Quickly chop the motor.

Check the spark plugs and the BSFC numbers if your dyno is equipped to do so to confirm the jetting. If everything looks good do a full throttle full load pull.

The engine is now ready to race.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Fri, 19 Feb 2010 - 09:32
Post #145


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





CYTAT(Cieniu @ Thu, 18 Feb 2010 - 23:30) *
natomiast na dotarcie pierścieniu nie bedzie to wpływać czy silnik odpalony czy nie dlatego po szlifie cylindra/zmianie pierscieni powinno się docierać na trochę wyższych obr. oby to było sprawnie płukane olejem

a mnie sie wydaje ze jednak bedzie. wszedzie pisza zeby silnik byl obciazany. a praca nawet na obr, ale bez obciazenia pierscieni cisnieniem nad tlokiem(bedzie tylko cisnienie sprezania) to prawie tak jak by pracowal na luzie, prawda?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZbyszekAE86
post Fri, 19 Feb 2010 - 10:46
Post #146


Frequent User
Dołączył: Wed, 12 November 2008
Skąd: Bydgoszcz





240Z
Ja wiem jak docierać 4AGE,
BTW w sumie to nawet nie czytałem tego opisu od TRD ale wychodzi dokładnie tak samo. (Jechałem do Olsztyna i max obr/min 4000. To jest jak za kare! Ale cóż.)
Czekałem jaka będzie opinia magików - "pół roku na sucho jeździć"...


--------------------
Z cyklu: Keep AE86 Alive!

_http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=86682
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kosiarz
post Fri, 19 Feb 2010 - 11:36
Post #147


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 February 2004
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW





czytam i mysle caly czas jak docierać będe od poniedziałku mój silniczek biggrin.gif czy na ostro czy tak na spokojnie
Dcierałem już na lajtowo kiedyś to moze teraz spróbuje inaczej ale trzeva się jeszcze z tym przespać biggrin.gif


--------------------
Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ
http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz

http://tnij.org/cosworth Mój projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nervousman
post Fri, 19 Feb 2010 - 11:43
Post #148


Rookie
Dołączył: Fri, 19 February 2010





http://www.scirocco.pl/content/view/97/1/

Polecam wszystkim lekturę tego artykułu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Fri, 19 Feb 2010 - 13:11
Post #149


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





wlasnie p. Kornacki w tvn wspominal jak pucharowe meganki zawodnicy jezdzili docierac na niemieckie autstrady. 5 i ogien 200kmh


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Fri, 19 Feb 2010 - 13:57
Post #150


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(k11 @ Tue, 16 Feb 2010 - 12:47) *
I nie opowiadaj mi, że dziś jest inaczej, bo choć mógł zmienić się skład stopów łożyskowych, to panewki nadal powstają mniej więcej w ten sam sposób.

r.


Ja pozwolę sobie zgodzić się z hz10 i nadal będę twiedził, że panewka się nie dociera. Następują zmiany w strukturze materiału wywołane oddziaływaniem cieplnym w procesie docierania, nazwanego ogólnie jako 'docieranie silnika', a nie docieranie stricte samego łożyska ślizgowego. Pierwsza lepsza definicja (za Wikipedią): "Docieranie – rodzaj obróbki ściernej". Sam wspomniałeś o występowaniu klina smarnego i współpracy obu elementów opartą o tarcie płynne. W tarciu płynnym tarcie wewnętrzne sprowadza się do oddziaływania pomiędzy cząsteczkami płynu i to jest jego głowny cel - brak współpracy mechanicznej oddzielonych elementów.
No i ostatnia kwestia - 20 lat temu technika materiałowa była mocno w tyle w porównaniu do czasów obecnych.

Moje podsumowanie:
panewka nie powinna być obciążana maksymalnym momentem zaraz po rozruchu i w pierwszych - OK
w jej strukturze zachodzą zmiany dzięki oddziaływaniu elementów skojarzonych i temperatury - OK
warstwa wierzchnia panewki jest ścierana podczas współpracy z wałem - NIE OK smile.gif Może zachodzą jakieś delikatne współprace spowodowane reologią samego oleju, ale nie jest to proces czysto ścierny.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Fri, 19 Feb 2010 - 16:45
Post #151


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Bogdan9999
CYTAT
nom biggrin.gif Żadem silnik który wyjeżdża z fabryki nie jest docierany na "sucho"

ha a właśnie że jest tak docierany w fabryce
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZbyszekAE86
post Fri, 19 Feb 2010 - 22:41
Post #152


Frequent User
Dołączył: Wed, 12 November 2008
Skąd: Bydgoszcz





Cieniu?
Ale ja tego nie napisałem.


--------------------
Z cyklu: Keep AE86 Alive!

_http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=86682
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Sat, 20 Feb 2010 - 12:59
Post #153


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





upss przepraszam ZbyszekAE86 miało to być skierowane do biggrin.gif
Bogdan9999
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Sat, 20 Feb 2010 - 20:43
Post #154


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(Cieniu @ Fri, 19 Feb 2010 - 17:45) *
Bogdan9999

ha a właśnie że jest tak docierany w fabryce

widziałeś na własne oczy? Na przykładzie silników grupy VW pochodzących z fabryki Salzgitter wiem tyle, że silniki w odpowiedniej maszynie są napędzane przez koło zamachowe do 2k rpm na kilkadziesiąt sekund, żeby sprawdzić szczelność i poprawność złożenia. Doszli do takiej powtarzalności, że co dwusetny (chyba) silnik jest podłączany do osprzętu i odpalany na kilka minut. Docieraniem tego nazwać nie można.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Sat, 20 Feb 2010 - 20:46
Post #155


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





nie wiem uczyłem się o tym jak już mówiłem wcześniej w pierwszej technikum tak że jest to dla mnie podstawą, nauczyciel mówił że silniki są docierane najpierw napędzane przez maszynę potem są odpalane
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Sat, 20 Feb 2010 - 20:50
Post #156


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





I co, taka fabryka produkująca dziennie 6000 silników do całej grupy VW ma każdy silnik najpierw docierać, a potem odpalać? Nie to, że mam coś do poziomu nauczycieli z technikum, ale weź to na własny rozum smile.gif Niewykonalne. VAGi są częściowo docierane na rolkach podczas inspekcji końcowej, ale to też tylko około 20 minut pracy pod zmiennym obciążeniem.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sat, 20 Feb 2010 - 22:57
Post #157


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(Cieniu @ Sat, 20 Feb 2010 - 20:46) *
nie wiem uczyłem się o tym jak już mówiłem wcześniej w pierwszej technikum tak że jest to dla mnie podstawą, nauczyciel mówił że silniki są docierane najpierw napędzane przez maszynę potem są odpalane


Takie procedury istnieją, kiedyś były używane, np. w dużych warsztatach remontowych. Ale obecnie, przynajmniej w fabrykach produkujących na naprawdę dużą skalę (gdzie silnik zjeżdża w taśmy co minutę-dwie), nie ma na to czasu. I potwierdzają to wszyscy obeznani z procesem produkcji pracownicy zakładów motoryzacyjnych.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kruszon
post Sat, 03 Apr 2010 - 10:37
Post #158


User
Dołączył: Sun, 17 June 2007
Skąd: Białystok





Szybkie pytanko:
Po mniej więcej jakim przebiegu od złozenia silnika z pierscieniami olejowymi 3 częsciowymi auta przestawały wam dymic na niebiesko?
Złozyłem na takowych pierwszy silnik (M50B25) i narazie jestem ....... Przy odpalaniu i chwile po ruszeniu i zmianie biegów niebieski dym z tyłu.
I na ok 8 godz pracy i 100km wciągnał 0.5l oleju.

Standard przy ukladaniu z tymi pierscieniami?

pozdr.


--------------------
Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Sat, 03 Apr 2010 - 13:27
Post #159


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





To normalne.Roznie to bywa z roznymi silnikami ale tak mniej wiecej po ok 1500km zuzycie oleju sie normuje.


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kruszon
post Wed, 07 Apr 2010 - 23:38
Post #160


User
Dołączył: Sun, 17 June 2007
Skąd: Białystok





No i na chwilę obecną jestem niemile zaskoczony.
200km jazdy i ok 6 godz pracy z 1000rpm - wynik - 1.5 l oleju z miski ubyło. ohmy.gif .



--------------------
Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 08 September 2025 - 12:23