Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> docieranie silnika - prosze od rady
dobrus
post Wed, 05 Aug 2009 - 11:43
Post #101


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





CYTAT(Jacek1 @ Wed, 05 Aug 2009 - 10:54) *
Ja docierałem według opisu z tej strony:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

P.S.: Nadal nie rozumiem dlaczego w instrukcjach obsługi każą docierać delikatnie przez 1500km unsure.gif Dlatego, że kiedyś robiono pierścienie z innych materiałów?



a nie jest tak, że silniki są jakoś wstępnie docierane w fabrykach jeszcze przed włożeniem do auta? Mój ojciec kupił w zeszłym roku avensisa z salonu i w ksiazce tez jest napisane,zeby przez pierwsze 1000km jezdzic spokojnie, wiec nie dotyczy to tylko starych aut. Wydaje mi sie,ze tu chodzi bardziej o to, ze w ciągu tych pierwszych 1500 km mogą ujawnić sie rozne usterki/wady fabryczne auta i bardziej dlatego każą ostrożnie jeździc. ale pewnosci nie mam wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 05 Aug 2009 - 11:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
k11
post Wed, 05 Aug 2009 - 12:06
Post #102


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(dobrus_m30 @ Wed, 05 Aug 2009 - 11:43) *
a nie jest tak, że silniki są jakoś wstępnie docierane w fabrykach jeszcze przed włożeniem do auta?


A są? wink.gif

(bo wiesz, podłączyć silnik do stanowiska, pozalewać płynami, potem przez kilkadziesiąt minut przeprowadzić hamowanie, zlać płyny, zdemontować, to wszystko trwa...)

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Wed, 05 Aug 2009 - 12:35
Post #103


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





nie wiem czy wszystkie, pewnie nie wink.gif
ale np bmw m3 - http://www.youtube.com/watch?v=a1EZmkWhLwE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Wed, 05 Aug 2009 - 13:37
Post #104


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





CYTAT(dobrus_m30 @ Wed, 05 Aug 2009 - 11:43) *
a nie jest tak, że silniki są jakoś wstępnie docierane w fabrykach jeszcze przed włożeniem do auta?

No ale tu jest dyskusja o docieraniu silnika po remoncie, a nie po kupnie nowego auta w salonie.


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elmer2
post Wed, 05 Aug 2009 - 16:59
Post #105


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 October 2008





Ktos wczesniej pisał, ze predkosci obortowe byly inne, predkosc tloka w cylindrze tez byla inna? To co kiedys byla inna fizyka, a teraz jest jeszcze insza, nowoczesnioejsza smile.gif ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Wed, 05 Aug 2009 - 21:38
Post #106


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





A kiedy silnik osiągnie max swojej możliwości, według was? Tzn. po ilu km od remontu osiągnie max kompresję? Mierzyliśmy po ok. 450km i jeszcze brakowało do nominalnej. Czy można mieć nadzieję, że jeszcze wzrośnie?
Inna sprawa, że mam sportowe wałki rozrządu przez co może wskazywać niższą kompresję (znalazłem dyskusję na ten temat w archiwum).


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Wed, 05 Aug 2009 - 21:51
Post #107


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





CYTAT
Inna sprawa, że mam sportowe wałki rozrządu przez co może wskazywać niższą kompresję

Heheh jeżeli masz dłuższe czasy otwarcia zaworów, to jasne że kompresja będzie niższa smile.gif
nie będzie tyle ciśnienia co na łagodnym wałku więcej uleci wink.gif

A co do sprawy docierania nowych silników to uczono mnie tak, że docieranie w fabrykach odbywa się na stanowisku do na którym są montowane dwa silniki i połączone są mechanizmem wałami korbowymi
jeden silnik pracuje przy 2000-3000 rpm drugi na sucho i na odwrót
i tam przez jakiś określony czas już nie pamietam co dalej ale niby tak było smile.gif
ja preferuje co najmniej 3000 do rozgrzania potem do odcięcia wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kruk
post Mon, 25 Jan 2010 - 21:24
Post #108


User
Dołączył: Mon, 23 April 2007
Skąd: 3-miasto





A co powiecie na temat docierania silnika przy 20 stopniowym mrozie? Bo właśnie chcę dotrzeć i nie wiem czy lepiej nie zaczekać aż będzie cieplej. Co sądzicie? Czy taki mróz może sprawić że silnik źle się dotrze?


--------------------
Subaru Impreza STI 2006 Stage 3+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
staszek 1
post Mon, 25 Jan 2010 - 21:31
Post #109


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: zakopane





a ja docieralem tak :
mineral auto sie zagrzalo 60 km ostrym butem ( na 1,9 bara )
potem znowy mineral jaies 150km tez paputem smile.gif
i na koncu 10w60 i tez but w podlodze .
Silnik ladnie pracuje nie kopci nie pierdzi nie zjada oleju , docieranie na ostro smile.gif


--------------------
Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Mon, 25 Jan 2010 - 22:09
Post #110


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Też polecam bardziej docieranie na ostro.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zxcv
post Sun, 31 Jan 2010 - 02:10
Post #111


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 October 2009
Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski





"Książkowo" silniki dociera sie najpierw na "zimno" ok 2-4 godz ze średnia prędkością obrotowa, napędzając je innym silnikiem, po czym spuszcza się olej, wlewa świeży i uruchamia silnik na ok 5min po czym ponownie spuszcza się olej. Nastepnię uruchamia się silnik zalany świeżym olejem oczywiście, zostawia chwilę na biegu jałowym po czym obciąża się stopniowo. Ostatecznie pomiary przy pełnym obciążeniu silnika w kilku zakresach prędkości obrotowej. Chętnych odsyłam do lektury ksiązki Feliksa Rawskiego "Mechanik silników spalinowych" Tyle teori w praktyce raczej mało kto ma możliwość docierania na "zimno".
Wracając do tematu rozgrzewania silnika na biegu jałowym, to faktycznie nie zaleca się pozostawienia silnika na biegu jałowym na dłużej niż 30min ponieważ skraplająca się benzyna zmywa olej ze ścianek cylindrów, dotyczy to tylko silników o zapłonie iskrowym. Myśle jednak że kręcenie zimnego silnika od razu na wysokie obroty też nie jest najlepszym rozwiązaniem smile.gif .


--------------------
BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie
Audi A6Q 2.7TT
A3Q 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Sun, 31 Jan 2010 - 15:31
Post #112


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





na wysokie nie średnioo powinno się docierać na conajmniej 3krpm silnik nie moze pracować na nizszych obrotach na począ tku nie powinno się obciązać dlatego przysieszac na biegach do 5-6krpm i nie się kręci ja tak robie i jest malina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Prezes-
post Mon, 15 Feb 2010 - 13:46
Post #113


Rookie
Dołączył: Tue, 20 May 2008





wporządku też jestem za docieraniem na ostro ale co z panewkami,wczoraj gość sobie sam napytał biedy bo chciał przez zaspe przejechać i wkręcił nowo poskłądany silnik co prawda nie był dobrze dotarty ale prosiłem gościa żeby zostawił na docieranie to mówił ze sam go dotrze i przejechał sie kilometr i przybutował na 5000 silnik zgasnał i po odpaleniu panewka stuka.To byl moj pierwszy poskladany silnik. i tu pytanie czy nie uszkody sie nowych panewek przy docieraniu na ostro ? silnik to jest w seri r5 2.0 20v hydrauliczne zawory bez turba
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Mon, 15 Feb 2010 - 15:18
Post #114


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





raczej cos zjebane ja nowe panewki zakładałem i po 5 km dojadowych na lotnisko ok 2 godziny upalania z odcinką na 8tys


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Prezes-
post Mon, 15 Feb 2010 - 16:44
Post #115


Rookie
Dołączył: Tue, 20 May 2008





Właśnie ze nic chyba że szlif był zrobiony ale obróbka mogła być szorstka ?
w okolicy kazdy mechanik mówił ze sie tak zrobi jak ktoś przygazuje powyżej ok. 5 tyś obr.
silnik składałem nie do sportów tylko normalnie do serii
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Prezes-
post Mon, 15 Feb 2010 - 16:44
Post #116


Rookie
Dołączył: Tue, 20 May 2008





Właśnie ze nic chyba że szlif był zrobiony ale obróbka mogła być szorstka ?
w okolicy kazdy mechanik mówił ze sie tak zrobi jak ktoś przygazuje powyżej ok. 5 tyś obr.
silnik składałem nie do sportów tylko normalnie do serii
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Mon, 15 Feb 2010 - 20:08
Post #117


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





CYTAT
w okolicy kazdy mechanik mówił ze sie tak zrobi jak ktoś przygazuje powyżej ok. 5 tyś obr.

Przykład fachowców za czasów syren kiedy technika jeszcze nie była w polsce tak rozwinięta w sumie dopiero zaczyna się w polsce rodzić dobra mechanika pojazdowa.

samochód ma chodzić i koniec co ? panewka też ma się dotrzeć ? ile ma się zedrzeć 1mm ? ha nie przesadzajmy
dobre pasowanie i musi latać chyba że ktoś dobrał nie takie panewki pod wał

samochód ma pracować w okolicach 3krpm od początku, podczas jazdy należy przyśpieszać do tych 5krpm aby silnik na następnym biegu nie miał za ciężko,
oczywiście należy się to robić powolnym naciskiem na gaz, sam lubie depnąć i często docieram na fest hehe i nic się nie dzieje lecz powinno się spokojnie gazować./
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Prezes-
post Mon, 15 Feb 2010 - 21:18
Post #118


Rookie
Dołączył: Tue, 20 May 2008





wiesz mi cieżko było określić bo stałem na zewnąrz z tyłu auta,goćś przydeptał i może nawet o 7 tyś ale wiesz może sie nie przyzna,ale odcinki nie słyszałem.
Może to wina szlifierza? jedna korba 5 była przez niego tatowana i może on ją spieprzył.(trzeba było chyba wymienić na nową używkę).gość już robi kilka lat w tej branży ale nie wiem czy nie zmienie go bo ta korba mi sie nie podobała od samego początku.

Co do docierania to nie wiem czy dobrze rozumuje ale przedstawie to tak
1-krecenie rozrusznikiem az olej pójdzie na magistrale
2-odpalenie silnika i trzymanie go na 3000 rpm aż zagrzeje sie do temp.90 C, wymiana oleju
3-500 km z jazdą o zmiennym obciązeniu od 2000 do max 3500 rpm ?
4-kolejna wymiana oleju i jazda z dalszym zmiennym obciążeniem ale już mozna krecić do 5000 rpm i tak do ok 1500km i wymiana na właściwy olej
i tu już silnik powinien być dotarty ?
dobrze to rozumuje czy gdzieś pominąłem butowanie do odcinki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Mon, 15 Feb 2010 - 23:04
Post #119


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





jak długo miska olejowa była zasypana śniegiem z zaspy to temp oleju mogła mocno spaść, ale to też nie powinno spowodować obrócenia się panewki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Tue, 16 Feb 2010 - 11:47
Post #120


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(Cieniu @ Mon, 15 Feb 2010 - 20:08) *
panewka też ma się dotrzeć ?


No. I właśnie udowodniłeś, że nie masz żadnego, nawet nie zielonego, ale żadnego pojęcia o zmianach w warstwach wierzchnich stopów łożyskowych.

CYTAT
13.1.2 Przemiany w warstwie wierzchniej części.

W procesie docierania części zmiany zachodzą nie tylko na powierzchni tarcia, lecz i w warstwach wierzchnich. [...] Zauważono przy tym, że przed docieraniem na powierzchni stopu Ł-6 występują drobne jasne punkciki twardych faz międzymetalicznych stopu, natomiast w czasie docierania na powierzchni tworzą się jasne pola o metalicznym połysku, [...]. Intensywność tworzenia się białych pól na powierzchni stopu łożyskowego zalezna jest od stosowanych przy docieraniu prędkości względnych i obciążeń. Podobne zmiany na powierzchniach tarcia, występujące podczas docierania, obserwuje się i w innych materiałach, jak na przykład w stopach o osnowie cynowej oraz stopach aluminium.

Analiza chemiczna białej warstwy utworzonej w procesie docierania panewek wykazuje znaczne zwiększenie ilości Sb, Sn i Cu oraz zmniejszenie ilości Pb. Oznacza to, że twarda warstwa wierzchnia panewek zostaje wzbogacona o pierwiastki tworzące kryształy twardych faz stopu, co potwierdza selektywny charakter zużywania się stopu w fazie docierania. W czasie badań udało się zaobserwować mechanizm tworzenia się warstwy białej w stopach o osnowie cynowej. Kryształy faz międzymetalicznych stopu SnSb w wyniku działania dużych nacisków jednostkowych oraz drgań ulegają skruszeniu, a ukierunkowane działanie sił tarcia powoduje charakterystyczne ułożenie się skruszonych kryształów, widocznych na zewnątrz jako białe pasma. W tym procesie aktywny udział bierze tlen z otoczenia, tworząc tlenki metalu.

Przemiany zachodzące w powierzchni tarcia jak i w warstwie wierzchniej stopu uodparniają panewkę na zacieranie się oraz zmniejszają intensywność zużywania się w procesie normalnej eksploatacji. [...] Badania te potwierdzają, że im większe przemiany występują w warstwie wierzchniej, tym bardziej panewka staje się odporna na zatarcie.

[...]


J. Cypko, E. Cypko,
Podstawy technologi i organizacji naprawy pojazdów mechanicznych. Wyd. drugie poprawione i uzupełnione, WKŁ 1989, ISBN 83-206-0862-7

I nie opowiadaj mi, że dziś jest inaczej, bo choć mógł zmienić się skład stopów łożyskowych, to panewki nadal powstają mniej więcej w ten sam sposób.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 09 September 2025 - 01:03