![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
We łbie zakiełkował mi pomysł pokombinowania z przeniesieniem napędu w furce. Chodzi o to, że przydałby się napęd 4WD. Oryginalne podzespoły z BX GTi 4WD czy P405 4x4 odpadają, bo są horrendalnie drogie i niemal nie do dostania. Jakie autka (nie terenówki oczywiście) miałymają silnik ustawiony poprzecznie i napęd na 4 koła? Domyślam się, że dostanie podzespołów od jakichś Niemców typu Audi jest znacznie łatwiejsze niż od francy...
-------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA ![]() |
WLOSZCZYZNA Panie...
...z popularniejszych Delta & Dedra, chociaz napedy to takze glownie torseny a z Niemcow oprocz Audi to chociazby Opel - latwiejsze do dostania, ale takze bardzo drogie do tego dochodzi cala masa japoncow |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
ierwsze co przychodzi do głowy np. lancer, delta, i chyba alfa 155q4 i croma (albo jakis fiat, ktorys jeszcze był 4x4).
EDIT: o widze że ktoś mnie uprzedił polecam przeglądnąć stonke: http://www.carsfromitaly.com/ -------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
VW Golf (najpierw syncro pozniej 4motion), audi tt, a3, Mitsubishi lancer evo, 3000gt, eclipse, Totyota celica alltrac, Mazda 323, Nissan sunny gti-r, volvo różne modele, fiat panda , chrysler voyager awd .... no dobra te dwa ostatnie lekko przegięte . Ale niestety najlepsze napędy są "wzdłużne" (najmocniejsze w sensie najlepsze)
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("pele":ddjcpzak) a z Niemcow oprocz Audi to chociazby Opel - latwiejsze do dostania, ale takze bardzo drogie
do tego dochodzi cala masa japoncow No właśnie wydawało mi się, że Audice 4WD to mają te silniki wzdłużnie montowane... Dla "czystości rasowej" to bym wolał jednak coś od Puga, Cita czy Renault... No ale jeśli już to wolę Italiani od Panzerwagenów -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA ![]() |
CYTAT("LuiG":2yggmo4u) i croma (albo jakis fiat, ktorys jeszcze był 4x4).
np. Tempra SW, Panda PS: Dlatego napisalem o Oplu => Calibra, Vectra ... |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
O! O! Właśnie! Czy Tempra nie ma przypadkiem z tyłu wahaczy wleczonych? Bo Tipo i Punto to mają na pewno, nawet łożyska identyczne jak w Citroenie BX... Jeśli tak to pewnie byłoby łatwiej zaadaptować tylny most...
Dzięki chłopaki! Nie sądziłem że "Włosi" będą tak pomocni -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA ![]() |
Proste, ze TAK.
Wachacze wleczone, bez ustawienia zbieznosci, TE SAME co w Tipo. Łozyska - mozliwe. PS: nie ma sprawy bedzie milo slyszec, albo nawet widziec autko ktore zbuduje sie na wloskich czesciach. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie, porażka... Tempra ma silnik umieszczony WZDŁUŻNIE co dyskwalifikuje taki mod... Ja silnika wzdłużnie nie umieszczę, bo się nie zmieści
No chyba, że sam tylny most bym wziął od Fiata... No ale co ze skrzynią biegów? -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA ![]() |
eeeeee, hmmmmm ... wzdluznie powiadasz... bylbym przekonany ze poprzecznie... zglupialem...
skad masz ta informacje ze byl umieszczony wzdluznie ?? Bo mialem okazje ogladac taka i lookac na tylny most, ale wlasnie nie pamietam czy zagladalismy pod maske. ALE1: Delta ma na bank poprzecznie ALE2: Dedra ma jesli nie ten sam to podobny uklad przeniesienia, wiec jesli Tempra mialaby wzdluznie to Dedra tez musialaby tak miec ![]() ta biala ![]() i ta srebrna to wlasnie SW 4x4 EDIT: nie no nie moge znalezc zdjec spod maski tych dwoch, ale juz 1.8/2.0 DOHC (ten sam blok) siedza dosc ciasno w tych budach ![]() 1.8 8v DOHC |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Info ze stronki [url:z305ydvx]http://www.carsfromitaly.com/[/url:z305ydvx]
Stoi tam że Tempra ma silnik 'longitudial', czyli jak wół wzdłużny... Poza tym to wcale nie wiemy, czy części do Tempry 4x4 też nie będą kosztowały w sumie z 7000Euro EDIT: No ja z tego zdjęcia nie mogę poznać czy to wzdłużny, czy poprzeczny... Ale ta rura dolotowa jakoś tak z boku wchodzi... -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA ![]() |
yyy, to nie moze oznaczac silnika wzdluznego, bo ta informacja akurat w tym miejscu by znaczyla ze wszystkie mialy silnik wzdluzny, co zaprzecza wklejone przeze mnie w poprzednim poscie zdjecie
Poza tym, za niecale 7k to ta biala zostala kupiona w pieknym stanie raczej nie wymagajacym inwestycji na ORYGINALNYCH alufelgach z instalka gazowa i to krajowa. hmmm zapomnialem chyba dodac ze PLN a nie EURO. EDIT: 22:18 => Wlasnie dostalem info ze w kazdej silnik jest umieszczony poprzecznie |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: z MSW ![]() |
To "longitudial" to chyba jakaś bzdura- gdzie by nie spojrzeć pod maskę tempry widać że silnik jest właśnie umieszczony poprzecznie.
-------------------- http://www.racingforum.pl/Sygnatury-komercyjne-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT Poza tym, za niecale 7k to ta biala zostala kupiona w pieknym stanie raczej nie wymagajacym inwestycji na ORYGINALNYCH alufelgach z instalka gazowa i to krajowa.
hmmm zapomnialem chyba dodac ze PLN a nie EURO. Wiesz, za 7kzł to można upolować BXa GTi 4WD z Niemiec, przy odrobinie szczęścia w niezłym stanie (jak już na taki okaz trafisz) Co nie zmienia faktu, że przeneisienie napędu tego wozu kosztuje w aso 7000 Euro ( z pominięciem chorego układu wydechowego, który też pewnie kosztuje następne 2000 ) EDIT: Usuwam głupie pytanie EDIT2: Tak mi się urodziło pytanie... Tempra 4WD to w kombiaczu była tylko? Jakoś mi się to nie kojarzy ze sportingiem bynajmniej... A mocny jest ten napęd...? Bo już Cytryniarze straszyli mnie że 4WD z BXa posypie się przy 200KM (W co w sumie nie bardzo wierzę) Jaki tam jest mechanizm różnicowy, haldex czy torsen? Czy może nie ma międzyosiowego? Z tego co kojarzę to w BX są tylko dwa mechanizmy różnicowe przód i tył nie ma międzyosiowego... Ale to jeszcze sprawdzę -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 04 August 2005 Skąd: wafqa ![]() |
CYTAT("rennen":2ektuqv6) audi tt, a3
a nie jest to tak, że jak jest poprzecznie to jest haldex a jak wzdłużnie to torsen ? w grupie vw oczywiscie |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 May 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
No wlasnie tak jest. Inaczej mowiac golf octavia a3 tt itp poprzecznie, passat a4 i te lepsze modele wzdluznie.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA ![]() |
na Twoje pytanie odpowiedz tkwi w calej polityce Fiat/Lancia/AR:
Chcieli zrobic 3 rodzaje aut 4WD 1.rajdowa 2.sportowa 3.kombi-terenowa Pierwszy segment zapelniala w ofercie Delta wtedy juz EVO I, drugi Dedra - 4x4 tylko w sedanie, a trzeci wlasnie Tempra SW - 4x4 tylko w kombi. Czy sa mocne, z tego co mi wiadomo to w tych dwoch ostatnich autach mechanicznie siedzi to samo, ale nie pamietam co, bardzo mozliwe ze Torsen, ale nie Haldex, bo jest mowa o stalym napedzie. Co do Audi to tez mi sie tak wydawalo. Apropo popularnosci: BXa jak mowisz musisz upolowac... a te oba Fiaty z fotek byly krajowe, niekoniecznie od nowosci, ale od dluzszego czasu. Jezdza one ot tak normalnie, pruja tysiace kilometrow w codziennej eksploatacji i nic zlego z napedem sie nie dzieje, tfu tfu zeby nie zapeszyc. Osobiscie z tego co mam okazje slyszec odnosze wrazenie ze same te napedy sa w Oplach czy Fordach gorsze(o Fordzie nie mowilem bo wzdluznie motor) Do tego mysle ze jednak ciekawy moze byc tez naped z Dedry, a jeszcze lepiej jesli sie okaze ze rzeczywiscie jest taki sam - po prostu istnieje mozliwosc dostania czesci szrotowych, albo kompletnych napedow w ludzkiej cenie. EDIT:Aha i wazna informacja dla niewtajemniczonych: Dedra Intergale miala 180km w 2.0 Turbo CYTAT("Brys":qambr0tr) a na alegro właśnie nabyłem lancię 4wd za 3000 zł wszystko działa 4x4 2,0 turbo niestety idzie na dawcę narządów do evo ,taki los spotyka większość 4wd ,niedługo będą większą osobliwością niż evo"
a to z forum LKP z wczoraj tj. 6-01-2006 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Skoro mam taką możliwość, Pele dostaje ode mnie pochwałę.
Może nie było tutaj jakichś technicznych bajerów, ale należy się pochwała za: - zaangażowanie w temat (mimo różnic 'rasowych' Franca a Włochy ) - szybkość reakcji - konkrety - naprawdę ciekawe informacje i styl wypowiedzi Taka kategoria 'fair play' jakby -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 08 September 2005 Skąd: Świdnik ![]() |
CYTAT EDIT:Aha i wazna informacja dla niewtajemniczonych: Dedra Intergale miala 180km w 2.0 Turbo
A nie przypadkiem 169KM ? -------------------- Niech moc będzie z wami!!
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA ![]() |
Dzieki Smoq
CYTAT("Dawidow":399fci7c) CYTAT EDIT:Aha i wazna informacja dla niewtajemniczonych: Dedra Intergale miala 180km w 2.0 Turbo A nie przypadkiem 169KM ? konkretnie 165 miala TYLKO FWD => wiec juz nie-integrale oba oczywiscie 8vt przeswietlenie auta ukazujace naped (jak widac : silnik ustawiony poprzecznie) ![]() btw: jednak byla tez SW, ale tylko 95-96 (sedan integrale od 90r) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 18:40 |