Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Unibole
MACIOR
post Thu, 05 Jan 2006 - 23:36
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 March 2003
Skąd: Lublin





Coś czuje, że skończy się na "stalowych" tulejkach.


--------------------
Hp is one thing, putting it down to the track is another.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 05 Jan 2006 - 23:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
k11
post Fri, 06 Jan 2006 - 00:37
Post #22


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT("radar":3g6vvlcx)
firma Świątek Tuning wykonała uniballe (czy jakkolwiek by to pisać) zamiast tulei metalowo-gumowych w wahaczach, do swojego wyścigowego seicento..


Ale po jakiego dzwona je wykonywać? Bierzesz katalog pierwszej, lepszej firmy od łożysk i wybierasz.

[url:3g6vvlcx]http://www.skf.com/portal/skf/home/products?lang=en&maincatalogue=1&newlink=3[/url:3g6vvlcx]

Chyba że pod pojęciem ,,wykonać'' masz na myśli przeróbkę wahaczy.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radar
post Fri, 06 Jan 2006 - 00:41
Post #23


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT("k11":3tdu8t9m)
CYTAT("radar":3tdu8t9m)
firma Świątek Tuning wykonała uniballe (czy jakkolwiek by to pisać) zamiast tulei metalowo-gumowych w wahaczach, do swojego wyścigowego seicento..


Ale po jakiego dzwona je wykonywać? Bierzesz katalog pierwszej, lepszej firmy od łożysk i wybierasz.

[url:3tdu8t9m]http://www.skf.com/portal/skf/home/products?lang=en&maincatalogue=1&newlink=3[/url:3tdu8t9m]

Chyba że pod pojęciem ,,wykonać'' masz na myśli przeróbkę wahaczy.

r.




chodziło mi o dorobienie tulei do gotowych łożysk

ps. a po jakiego dzwona przerabiać wahacze??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Fri, 06 Jan 2006 - 00:44
Post #24


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("radar":2ltkahny)
ps. a po jakiego dzwona przerabiać wahacze??


Bo jak pakujesz się w uniballe to chyba po to żeby miec dodatkowe regulacje.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radar
post Fri, 06 Jan 2006 - 00:50
Post #25


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT("Azrael":36zzzmzs)
CYTAT("radar":36zzzmzs)


ps. a po jakiego dzwona przerabiać wahacze??


Bo jak pakujesz się w uniballe to chyba po to żeby miec dodatkowe regulacje.


mógłbyś rozwinąć temat.. pisałem o wykonaniu do auta wyścigowego (seicento) w którym rozwiązanie to zdawało egzamin i nie potrzeba było więcej modyfikacji..

jeśli mówimy o zastosowaniu uniballi w aucie ulicznym to pojęcia nie mam jakie regulacje będą potrzebne, ponieważ uważam taką modyfikację za pozbawioną sensu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Fri, 06 Jan 2006 - 01:00
Post #26


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("radar":4r2agsmx)
mógłbyś rozwinąć temat.. pisałem o wykonaniu do auta wyścigowego (seicento) w którym rozwiązanie to zdawało egzamin i nie potrzeba było więcej modyfikacji..


W Seicento masz z przodu wahacz trójkątny, uniballami na regulowanych śrubach mógłbyś regulwoac sobie zarówno pochylenie jak i wyprzedzenie.



CYTAT
jeśli mówimy o zastosowaniu uniballi w aucie ulicznym to pojęcia nie mam jakie regulacje będą potrzebne, ponieważ uważam taką modyfikację za pozbawioną sensu.


Wszystko zależy od auta. Np. w tylnych zawieszeniach często proste dołożenie regulacji zbieżności wymaga wywalenia seryjnych mocowań wahacza. W moim aucie konstrukcja zawiasu z natury jest malo sztywna z przodu i tutaj uniballe to wybawienie.

Np. Delta w niektórych wersjach miała uniballe w serii w niektórych punktach zawiasu.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radar
post Fri, 06 Jan 2006 - 01:17
Post #27


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT("Azrael":35hqq92p)
CYTAT("radar":35hqq92p)

mógłbyś rozwinąć temat.. pisałem o wykonaniu do auta wyścigowego (seicento) w którym rozwiązanie to zdawało egzamin i nie potrzeba było więcej modyfikacji..


W Seicento masz z przodu wahacz trójkątny, uniballami na regulowanych śrubach mógłbyś regulwoac sobie zarówno pochylenie jak i wyprzedzenie.



CYTAT
jeśli mówimy o zastosowaniu uniballi w aucie ulicznym to pojęcia nie mam jakie regulacje będą potrzebne, ponieważ uważam taką modyfikację za pozbawioną sensu.


Wszystko zależy od auta. Np. w tylnych zawieszeniach często proste dołożenie regulacji zbieżności wymaga wywalenia seryjnych mocowań wahacza. W moim aucie konstrukcja zawiasu z natury jest malo sztywna z przodu i tutaj uniballe to wybawienie.

Np. Delta w niektórych wersjach miała uniballe w serii w niektórych punktach zawiasu.


dzieki z odpowiedź..
odnośnie regulacji to montowałem uniballe tylko z tyłu i stąd moje pytania, niestety w kwestii tego typu zawieszeń moja wiedza jest raczej niewielka..

co do montażu w seryjnym aucie to zgadzam się z tym co napisałeś, jednak pisząc o tym, że jest to bezsensowna przeróbka miałem na myśli komfort jazdy, tzn. jego pogorszenie..
po 3 latach upalania tych samych aut w KJS'ach i na ulicy doszedłem do wniosku, że nie ma szans aby auto nadawało się do obu zastosowań dobrze spełniając swoją rolę, zacząłem także bardziej szanować swój kręgosłup

ps. to tylko moje odczucia, być może Wy wykorzystujecie swoje auta w takim stopniu na ulicach, że rozwiązania takie są niezbędne..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Fri, 06 Jan 2006 - 01:20
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("radar":43pxfo1q)
dzieki z odpowiedź..
odnośnie regulacji to montowałem uniballe tylko z tyłu i stąd moje pytania, niestety w kwestii tego typu zawieszeń moja wiedza jest raczej niewielka..


Z tyłu Sej ma bardzo podobny zawias do Forda, regulacja zbieżności byłaby fajnym plusem w wyścigówce.



CYTAT
co do montażu w seryjnym aucie to zgadzam się z tym co napisałeś, jednak pisząc o tym, że jest to bezsensowna przeróbka miałem na myśli komfort jazdy, tzn. jego pogorszenie..


Nie zauważyłem najmniejszej różnicy.

CYTAT
ps. to tylko moje odczucia, być może Wy wykorzystujecie swoje auta w takim stopniu na ulicach, że rozwiązania takie są niezbędne..


Niektórzy nawet w zbyt dużym stopniu IMO (nie ja - ja jeżdżę ostatnio po ulicy bardzo powoli szczególnei po mieście).


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 06 Jan 2006 - 09:20
Post #29


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Wciśnięcie uniboli do seryjnych wahaczy zamiast silentbloków to imo nie taki zły pomysł. Tak właśnie mniej wiecej kombinuje zrobic. Regulację zapewnią mi górne regulowane wahacze


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
REN
post Sun, 08 Jan 2006 - 11:14
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





mialem przez jakis czas unibole w combo, potem zmienilem wszystko na pouliretany i uwazam ze na tych drugich lepiej sie jezdzi


--------------------
2:05.534 Tor Poznań - zwykłe Combo na SP9000
2:26.273 - seria Combo 1.3CDTI
następnym razem testuję Vivaro 1.9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sun, 08 Jan 2006 - 12:10
Post #31


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





REN - a dlaczego?


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sun, 08 Jan 2006 - 16:41
Post #32


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Dlaczego i kto Ci to zakładał?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
REN
post Mon, 09 Jan 2006 - 20:36
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





czy to wazne kto zakladal na ile sposobow mozna wcisnac tuleje i przykrecic sruba

a dlaczego? poprostu z na pouliretanach samochod sie precyzyjniej prowadzi, takie sa moje wrazenia z jazdy


--------------------
2:05.534 Tor Poznań - zwykłe Combo na SP9000
2:26.273 - seria Combo 1.3CDTI
następnym razem testuję Vivaro 1.9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Tue, 10 Jan 2006 - 00:48
Post #34


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("REN":xe586bzi)
czy to wazne kto zakladal :) na ile sposobow mozna wcisnac tuleje i przykrecic sruba :)


Mozna to dokumetnie spieprzyć. Jak niemasz dedyukowanego rozwiąznaia pod swoje auto to spasowanie tulejek centrujących uniball w geniździe wahaca itp to są ważne rzeczy.

CYTAT
a dlaczego? poprostu z na pouliretanach samochod sie precyzyjniej prowadzi, takie sa moje wrazenia z jazdy


Jakoś mało to logiczne przyznasz.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TwinTurbo
post Tue, 10 Jan 2006 - 13:01
Post #35


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: z doliny zakutych łbów





unibole są zbyt hardcorowe na ulicę. Miałem i odradzam. Poliuretan jest dużo lepszy. Bardzo dobre są powerflexy http://www.powerflex.co.uk zainteresowanych proszę o kontakt na maila: sklep_tuning@jcauto.pl


--------------------
...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie)
www.select-automotive.pl
Spełniamy marzenia najtaniej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Tue, 10 Jan 2006 - 13:02
Post #36


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Cały czas czekam na jakis konkretny argument dlaczego.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TwinTurbo
post Tue, 10 Jan 2006 - 13:09
Post #37


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: z doliny zakutych łbów





Mój samochód źle się prowadził, "pływał" na dziurach.


--------------------
...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie)
www.select-automotive.pl
Spełniamy marzenia najtaniej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Tue, 10 Jan 2006 - 13:12
Post #38


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("TwinTurbo":xrt1vrer)
Mój samochód źle się prowadził, "pływał" na dziurach.


Na pewno auto będzie bardziej nerwowe, ale znam wiele aut które przejechały dziesiątki tysięcy mil po ulicy na uniballach i nic się nie dzieje. W wielu wypadkach jest to po prostu prostrze rozwiązanie. Mój jeździ i na razie nic się nie dzieje, a auto i tak jest nerwowe. Szczerze móiac różnicy znacznej nie zauważyłem między poliuretanem a uniballem a dodatkowa regulacja jest super :-)


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tery
post Tue, 10 Jan 2006 - 13:54
Post #39


drift freak
Dołączył: Sun, 29 June 2003
Skąd: kterej.pl





to tak sie podepne pod temat :

Do samochodu ktory jest przygotowywany do Driftu, czasem ,ale rzadko na ulice, co lepiej zalozyc Powerflexa, czy Unibole???

Jezeli Unibole, to do kogo sie zglaszac i jakie to sa mw pieniadze.

Prosze bez odpowiedzi, "bierz to, oo akurat mozesz to u mnie kupic...."

dzieki
pzdr


--------------------
_http://www.drifters.pl
_http://www.kterej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radar
post Tue, 10 Jan 2006 - 16:58
Post #40


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT("Azrael":31ivxvwn)
...ale znam wiele aut które przejechały dziesiątki tysięcy mil po ulicy na uniballach i nic się nie dzieje...


nie wiem czy właśnie tu nie mają przewagi, bo jak wiadomo drogi mierzone w milach są "trochę" równiejsze od naszych polskich..

czasem bywam w warszawie i faktycznie nie tak źle u Was z drogami, ale jakbyś sie przejechał po bydgoszczy na takim zawieszeniu to mógłbyś plomby zgubić, serio.. i właśnie dlatego wcześniej pisałem, że z mojego punktu widzenia nie jest to dobra inwestycja do dupowozu..
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 13:53