![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 05 April 2005 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("xarfax":3d2nse41) CYTAT("Smoq":3d2nse41) CYTAT("xarfax":3d2nse41) BX i hydropneumatyka pamiętam nasze problemy z hydrauliką - ciągle padał taki aluminiowy przewód przy silniku - pekał i się wszystko wylewało. trzeba było jechać po ziemi i samym ręcznym. a potem spawać rurkę ( w krakowie była nie do kupienia - chyba że za kupę kasy) i litrami wlewać upiornie drogi LHM.koszmar! ale gdy pobliską ulicę woda zalała po próg to tylko ja przejechałem Pewnie pekala dlatego, ze byla aluminiowa Fabrycznie rurki sa stalowe a mozna tanio dorobic w kraju rurki ze stopu miedziano-niklowego. Choc miedzy pompa a konzektorem lepiej miec oryginalna stalowa bo tam pierunskie cisnienie jest PS. LHM drogi? Parenascie PLN litr. Choc mozna tez kupic np na stacji beznynowej i taki za ponad 40 PLN... Added after 15 minutes: CYTAT("Smoq":3d2nse41) 1) silniki robią się coraz mniej ciekawe: TU3 ma 75KM i to na wtrysku (mpi bodajże, popraw mnie, jeśli się mylę) K1G (protoplasta i poprzednik TU3) też miał 1360ccm i miał 73KM na...gaźniku. W wersji SPORT (np. w Citroenie AX SPORT) miał dwa podwójne gaźniki i coś ponad 100KM Silnik 1.3 na dwoch dwugardzielowych gaznikach mial moc 101 KM Dawali to do AXa Sport i 106 Rallye. Potem (od 1991) silnik 1.4i TU3J2 mial podobna moc z wtryskiem MPI. CYTAT("Smoq":3d2nse41) Wracając do Twojej 206. Modyfikacja GT u np. Chojnackiego poprawi Ci radość z jazdy za rozsądną cenę. Blok TU3 z mokrymi tulejami teoretycznie powinien wytrzymać nawet więcej niż 'suchy' TU5J2... W praktyce mogą wystąpić problemy z uszczelką pod głowicą, ale to bardziej zależy od konkretnego egzemplarza. Soft turbo, a najlepiej kompresor mogą dać w tym silniczku sporo frajdy, ale to już kwestia kasy. Nowe TU3 z aluminiowymi blokami sa za slabe na takie zabawy. CYTAT("Smoq":3d2nse41) Fakt, sprawa trudna ale nie jest niemożliwa. Jeszcze jeździ trochę XU9J4: P309Mi16, P405Mi16, ZX 1.916V, BX16V. Jeśli chodzi zaś o sam kadłub to XU7J4 to niemal to samo. Średnica tłoka jest taka sama jak w XU9J4, czyli 83mm. W końcu na kadłubach XU7J4 jeździ Xsara WRC, tak jak kiedyś P206WRC jeździł na bloku XU9J4. Oba są spokrewnione, duralowe i bardzo mocne... W ZXie nie bylo 1.9i 16V. Silniki XU5, XU7 i XU9 jako jedyne mialy aluminiowe bloki z mokrymi tulejami. Silniki XU10 sa ciezkie bo zeliwne ale sa rowniez bardzo mocne, na tych silnikach (XU10J4RS) przeciez jezdzily auta Grupy N i 300 konne N/A KitCary oraz rallycrossowe N/A. -------------------- Piotrek
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Vitesse":3u6l4p76) W ZXie nie bylo 1.9i 16V.
Silniki XU5, XU7 i XU9 jako jedyne mialy aluminiowe bloki z mokrymi tulejami. Silniki XU10 sa ciezkie bo zeliwne ale sa rowniez bardzo mocne, na tych silnikach (XU10J4RS) przeciez jezdzily auta Grupy N i 300 konne N/A KitCary oraz rallycrossowe N/A. Mylisz się, były ZX 1.9 16V z silnikami XU9J4, malutko ale były, podobnie jak 1.9i Volcane z silnikami XU9J2. XU10J4RS jest dobrym motorem, ale daleko mu do wytrzymałości XU9 czy XU7. Suche tuleje trudniej chłodzić Dlatego też PSA nie zdecydowało się na stosowanie tych kadłubów w wyczynie. Do dzisiaj naprawdę wysilone konstrukcje bazują na 'starych' blokach XU9, czy XU7 Porównaj wyczynowego P405T16 i jego 'cywilną' wersję. Wyczynowe (500-900KM) jeżdżą na XU9J4TE natomiast cywilne(220KM na overboost) na XU10J4TE - Jakas przyczyna w tym jest -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 05 April 2005 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("Smoq":3rhvq6i6) Mylisz się, były ZX 1.9 16V z silnikami XU9J4, malutko ale były, podobnie jak 1.9i Volcane z silnikami XU9J2. To, ze 1.9i 8V byl to wiadomo, tak samo jak 2.0i 8V i 2.0i 16V XU10J4 i XU10J4RS. Mam nadzieje, ze udowodnisz jakos, ze w ZXie byl 1.9i 16V. CYTAT("Smoq":3rhvq6i6) XU10J4RS jest dobrym motorem, ale daleko mu do wytrzymałości XU9 czy XU7. Suche tuleje trudniej chłodzić Dlatego też PSA nie zdecydowało się na stosowanie tych kadłubów w wyczynie. Do dzisiaj naprawdę wysilone konstrukcje bazują na 'starych' blokach XU9, czy XU7
Porównaj wyczynowego P405T16 i jego 'cywilną' wersję. Wyczynowe (500-900KM) jeżdżą na XU9J4TE natomiast cywilne(220KM na overboost) na XU10J4TE - Jakas przyczyna w tym jest Doskonale wiem, ze silniki XU5/7/9 z mokrymi tulejami sa najwytrzymalsze i nie staram sie udowadniac, ze jest inaczej. Ale tak jak napisalem XU10 byl rowniez wykorzystywany do budowy wyscigowek (w tym 300 konnych KitCarow). -------------------- Piotrek
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Vitesse":1ymij2sc) To, ze 1.9i 8V byl to wiadomo, tak samo jak 2.0i 8V i 2.0i 16V XU10J4 i XU10J4RS. Mam nadzieje, ze udowodnisz jakos, ze w ZXie byl 1.9i 16V. Hmm, rzeczywiście źródła podają 2.0i 16V nie wspominając o 1.9i 16V Nie mogę znaleźć mojego 'papierowego' katalogu żeby porównać dane z KC... W takim razie albo to była jakaś mega-limitowana wersja, albo po prostu widziałem jakiegoś swapa Bądź po prostu stuningowany znaczek na tylnej klapie Jeśli tak, to przyznaję się do błędu Za to wyścigowe ZX na pewno jeździły na bloku XU9 CYTAT("Vitesse":1ymij2sc) Doskonale wiem, ze silniki XU5/7/9 z mokrymi tulejami sa najwytrzymalsze i nie staram sie udowadniac, ze jest inaczej. Ale tak jak napisalem XU10 byl rowniez wykorzystywany do budowy wyscigowek (w tym 300 konnych KitCarow).
A ja nie staram się udowodnić, że miałeś na myśli coś mi udawadniać Swoją drogą to chyba odeszliśmy od meritum głównego wątku I nie sądzę, żeby członków tego forum temat XU10 v.s XU9 cokolwiek interesował Pozdrowienia! -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 November 2005 Skąd: Gród Kraka ![]() |
CYTAT("Smoq":2swxhufd) Swoją drogą to chyba odeszliśmy od meritum głównego wątku
I nie sądzę, żeby członków tego forum temat XU10 v.s XU9 cokolwiek interesował Pozdrowienia! Jest to interesujące, przede wszystkim podziwiam Waszą wiedzę - jest ogromna! co do tej rurki - na pewno była aluminiowa, więc pewnie kombinowana. LHM - kupowałem ten za ok 40 złotych bo tańszego to w życiu nie widziałem. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("xarfax":wkjz5zvz) Jest to interesujące, przede wszystkim podziwiam Waszą wiedzę - jest ogromna! Oj, bez przesady Po prostu temat jednostek napędowych PSA był wałkowany na łamach Klubu Cytrynki... Ho ho, tam to dopiero są tacy, co znają wiedzę tajemną CYTAT("xarfax":wkjz5zvz) co do tej rurki - na pewno była aluminiowa, więc pewnie kombinowana.
LHM - kupowałem ten za ok 40 złotych bo tańszego to w życiu nie widziałem. Miałeś pecha... A wiedziałeś o tym, że BX 19GTI jest wciąż lżejszy od Peugeota 206 1.4? Co do pytania o kompresor, czy soft turbo, to widziałem zaturbione Saxo 1.4 na silniku TU3... Całkiem dobrze się spisywało i jakoś nikt nie narzekał, że kadłub jest słaby... Ale na TU się mniej znam... Jestem fanem XU5XU9. Jeśli kiedyś będziesz myślał o swapie, to się odezwij na forum, tymczasem zainwestuj w moda GT i ciesz się jazdą I pamiętaj że moc uzależnia, ZAWSZE będzie jej za mało, kwestia przyzwyczajenia -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 05 April 2005 Skąd: Wawa ![]() |
Byly rozne TU3 w Saxo, na poczatku byly te starego typu (latwo poznac po czarnym deklu zaworow). Potem, chyba w Saxo II byly juz nowsze, takie jak w Pugu 206 (z szarym deklem). Obecnie PSA wprowadza kolejna mutacje TU3 do swoich aut (pojemnosc i moc ta sama ale moment wiekszy dzieki jakims tam zmianom w budowie silnika i jego zasilania). Na zachodzie ludzie wkladaja pod maske Saxo silnik XU5 z turbina jak chca miec naprawde duzo mocy.
-------------------- Piotrek
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Vitesse":3btcx61n) Byly rozne TU3 w Saxo, na poczatku byly te starego typu (latwo poznac po czarnym deklu zaworow). Potem, chyba w Saxo II byly juz nowsze, takie jak w Pugu 206 (z szarym deklem). Obecnie PSA wprowadza kolejna mutacje TU3 do swoich aut (pojemnosc i moc ta sama ale moment wiekszy dzieki jakims tam zmianom w budowie silnika i jego zasilania). Na zachodzie ludzie wkladaja pod maske Saxo silnik XU5 z turbina jak chca miec naprawde duzo mocy.
Co nie zmienia faktu, że mam fotkę Saxo turbo 1.4 na monowtrysku Swoją drogą to znów znalazł się ktoś bardziej kompetentny ode mnie w branży CitroPugo silniczków ![]() A poważnie Piotrze, to dobrze widzieć na tym forum kogoś, kto się naprawdę zna na tym, o czym pisze... PS. Ile jest jeszcze Xsar II 2.0 VTS w Wawie??? -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 November 2005 Skąd: Gród Kraka ![]() |
CYTAT("Smoq) A wiedziałeś o tym, że BX 19GTI jest wciąż lżejszy od Peugeota 206 1.4?
w sumie bym nie uwierzyłale sobie saprawdziłem: BX 19 GTI rocznik 91 waży 1020 kg a 206 1.4 z 2005 1025 kg |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 05 April 2005 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("Smoq":1k3d0369) Co nie zmienia faktu, że mam fotkę Saxo turbo 1.4 na monowtrysku Napewno monowtrysk? Bo w Saxo wszystkie 1.4, zarowno te starsze jak i nowsze byly na wielopunkcie. Na monowtrysku byly AXy 1.4i 75/85 KM. CYTAT("Smoq":1k3d0369) PS. Ile jest jeszcze Xsar II 2.0 VTS w Wawie???
Moja to wlasciwie Xsara III czyli Xsara II po ostatnim liftingu w 2003. Jest ich pare w Wawie, w tym niedaleko mnie ktos ma/mial w takim samym kolorze. Xsary II VTS z lat 2001-2002 byly sprzedawane u nas ze slabszym 2.0i 16V 136 KM EW10 (i tez jest ich pare w tym jedna w klubie). -------------------- Piotrek
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Hmmm, na fotce to wygląda rzeczywiście na MPI, chociaż ta obudowa przepustnicy mnie zmyliła
Szkoda, że nie mogę tu wrzucić foto z dysku Może by zainspirowałoby to kolegę z Pugiem 1.4??? Inna sprawa, że BX z takim(ok, nie takim, ale podobnym - K1G) silniczkiem nie był jakoś super-żwawy, a ważył 950kg, więc nie widzę szansy, żeby P206 1.4 był jakiś specjalnie szybki, nawet po modach... -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 27 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Minelo 5 lat... czy sa jakies nowe doswiadczenia z tym wlasnie silnikiem? Szczegolnie chodzi mi o typowe turbo. Na chwile obecna sa dostepne w salonie tanie wersje 206+ wlasnie z tymi silnikami 1.4 1.360cm (z tego co obie poczytalem TU3). Jak sie dobrze poszuka to mozna sobie zamowic taki samochod za 29tys zl a cena wg cennika 40tys. Znalazlem firme, ktora oferuje nazwijmy to zestaw na 170KM i 200Nm do tego silnika za 13-14 tys zl. Mam taka mozliwosc, ze salon sprzeda mi samochod wraz z zestawem potrzebnych czesci na jednej fakturze w cenie tzw. katalogowej - a f-ra wiadomo pojdzie na leasing. Osiagi nie sa powalajace bo zblizone do 2.0 S16 RC (ktory uzywany mozna dzisiaj kupic juz duzo taniej bo porzadny egzemplarz za 25-30 tys zl) ale mialbym nadzieje na lepsze prowadzenie takiego samochodu z lekkim przodem, szczegolnie, ze od razu wsadzony bylby zestaw B14 i zaciski z duza tarcza na przod od RC czyli 282mm. Widzialem ostatnio w akcji wlasnie oryginalne 2.0 RC i jakos mnie nie zachwycil w zakrecie i odejsciem z dolu (fakt bylem tylko widzem ale widzialem, ze z dolu po zakrecie samochod nie jechal, dopiero redukcja, takie jakby zastopowanie, zastanowienie i wreszcie poszedl).
Najwazniejsze wiec pytania sa takie: 1) jaki moment wytrzymuje seryjna skrzynia biegow dolaczona do 1.4 (czy da rade momentowi 200Nm, wg mnie konie sie nie licza w tym przypadku) 2) czy ktos zrobil samochodem z takim silnikiem po jakis modyfikacjach chociaz 20-30 tys km i moze podzielic sie doswiadczeniami? w watku ktos wpominal o slabych panewkach korbowodowych ale wg mnie panewka siada wtedy gdy nie ma cisnienia oleju lub jest zly/ slaby olej - ja np. chcialbym wsadzic kute korby i tloki ale akurat panewek jakis wzmacnianych nie znalazlem. 3) jaka jest roznica w wadze miedzy silnikiem 1.4 a 2.0 - jesli to jest np. 10kg to instalacja turbosprezarki, IC, orurowania wszystko to taka roznice zniweluje poniewaz waga wysylkowa wspomnianego zestawu to 25kg i wtedy cala taka robota to sztuka dla sztuki (co juz przerobilem) - po przerobkach samochod ma seryjne osiagi, nikogo nie ciekawi za to kosztuje drozej niz dostepna od reki seria - czysta glupota a tego na 100% nie chce. Pozdrawiam kazdego kto wniesie cos do tej "starej" dyskusji. |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
User Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Norma - odpuść turbienie małego silnika, jeśli możesz mieć duży silnik, który można potraktować jako bazę.
No i masz serię, a nie dłubane g**no, którego potem zapewne i tak będzie duży problem pogonić, o odzyskaniu zainwestowanej kasy nie wspominając nawet. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 21:45 |