Shoutbox 0 nowych PW 


10 Stron V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> VR6 VAG - dywagacje o tym silniku
dzik
post Tue, 06 Dec 2005 - 14:56
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





A moze zaleta nie jest sam silnik a fakt ze wsadzali cos o duzej pojemnosci do malych samochodow.


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 06 Dec 2005 - 14:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hwojtek
post Tue, 06 Dec 2005 - 15:45
Post #22


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Ale ta koncepcja (duży motor + mała buda, a jak motor się nie mieścił, to turbimy) to kamień węgielny pod zjawisko "hot hatch" (fajny jest dodatek o hothatchach w grudniowym Top Gear, swoją drogą) - więc IMO żadna sensacja...


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariuszczs
post Tue, 06 Dec 2005 - 17:37
Post #23


User
Dołączył: Sun, 28 August 2005
Skąd: Częstochowa





Dźwięk jest rzeczywiście fajny, spalnie jest okropne niestety.
Cylindry robią się jajowate przy niedużych przebiegach już. Z układem zapłonowym to kłopotów masa. Oglądałem już rozebrany taki silnik i jak pamiętam to jest jakaś pomyłka z dolotem bo 3 cylindry mają dłuższe kanały dolotowe od trzech pozostałych bliżej kolektora dolotowego, z wydechem też jakaś zamotanina była seryjnie. Takie niezaduże autko jak Golf z taką pojemnością to w sumie słabo jeździ, chociarz przyjemnośc z jazdy jak dla mnie była by wystarzjąca, ale podobną przyjemnośc można mieć rzeczywyście już z opla 2.0 i do tego z dużo mniejszym spalaniem i większą żywotnością motoru ( te też mają swe wady oczywiście ).
Mysle że każdy kto miał VR6 pare latek będzie za nim tęsknił, ale również go drugi raz nie kupi. ( tak jak ja )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waszka
post Tue, 06 Dec 2005 - 18:47
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 January 2005
Skąd: ScyZZor'kowo





VR6 to w sumie moje pierwsze autko i jedyne co mile wspominam to dźwięk.
Duża masa auta i ciężki silnik powodują,że nie prowadzi się dobrze.
Moim zdaniem największą wadą tych silników jest to,że ciągną fajnie ale tylko te sztuki z małym przebiegiem.Potem zaczynają się spadki mocy a remont tego silnika...............jaki remont ?? Koszta makabryczne.


--------------------
Nauka jazdy,przygotowywanie do KJS/OES - /Tor Kielce,Ułęż,NMnP/ - pisać PW ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Tue, 06 Dec 2005 - 19:22
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("hwojtek":3idb1d3p)
Ale ta koncepcja (duży motor + mała buda, a jak motor się nie mieścił, to turbimy) to kamień węgielny pod zjawisko "hot hatch" (fajny jest dodatek o hothatchach w grudniowym Top Gear, swoją drogą) - więc IMO żadna sensacja...


Tylko ze hot hatch to zazwyczaj bardziej wysilone jednostki. Moc jaka mial w golfie kazda lepsza zabawka wyciaga z 2.0.


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STRYJA
post Tue, 06 Dec 2005 - 23:15
Post #26


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





bezawaryjne vr6?
czy to sie nie wyklucza?
co do ekonomiki...moj znajomy sie takim wozil. Gdy w miescie probowal schodzic ponizej 14 l, mowil ze polonezy go wyprzedzaly...
Fakatycznie.Extra engin.


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CMQ
post Wed, 07 Dec 2005 - 00:15
Post #27


Super User
Dołączył: Sat, 20 March 2004
Skąd: Gdynia





VR6 nosi znamiona kultowosci, ktora fan VW jest w stanie zrozumiec. Ja sie do fanow VW nie zaliczam, ale tkaze potrafie zrozumiec ze ludzie ten silnik kochaja. Naprawde fajnie brzmi, jest ciekawym i mocnym agregatem, na pewno daje mozliwosci w tuningu. Wierze ze jest go za co lubic. Ale z genialnoscia tej konstrukcji, potencjalem, osiagami, spalaniem i efektywnoscia to bym raczej nie przesadzal. Nie spotkalem jeszcze VR zdolnego mnie zmasakrowac na streecie a mam B16A1 VTEC 14letnie, czyli silnik o pojemnosci 1.6l i mocy 150KM fabrycznej. Chociaz przyznaje ze nie cialem sie z VR swapowanymi w Golfy MK I i II, moze bym zebral baciory.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_jaco_
post Wed, 07 Dec 2005 - 09:52
Post #28


User
Dołączył: Sat, 29 May 2004
Skąd: wawa





Wpadnij do Warszawy .
A swoja droga to bardzo ciekawy temacik powstał.Mam juz vr6 od kilku lat i póki co nie zdażyła mi sie jakas wieksza awaria samego silnika.Owszem były czasami kłopoty z osprzetem,ale na szczescie zawsze udało sie jakos własnorecznie wybadac i usunąc usterke .Co do mocy to faktycznie nie jest to rewelacyjny wynik jednak sumujac wszystkie zalety i wady tego silnika mysle ze na jeżdzenie po miescie wystarcza.Co do spalania to wszystko zalezy kto jaka noge ma.Mój w lato przy szybszej jezdzie pali 11 litrów co nie uważam za jakis tragiczny wynik.Nie wiem jak to sie dzieje że innym pali przy po 14-16 litrów.Znaczy ze cos musi byc nie tak z silnikiem i wowczas moze sie okazywac ze moc tez jest zaniżona.Podsumowywujac na chwile obecna nie moge narzekac na ten silnik zas co do jego potencjału to sie okaże w czasie co potrafi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_VR6_
post Wed, 07 Dec 2005 - 10:13
Post #29


User
Dołączył: Thu, 02 September 2004
Skąd: B-STOK





CYTAT("_jaco_":xlbce0nt)
Wpadnij do Warszawy .
A swoja droga to bardzo ciekawy temacik powstał.Mam juz vr6 od kilku lat i póki co nie zdażyła mi sie jakas wieksza awaria samego silnika.Owszem były czasami kłopoty z osprzetem,ale na szczescie zawsze udało sie jakos własnorecznie wybadac i usunąc usterke .Co do mocy to faktycznie nie jest to rewelacyjny wynik jednak sumujac wszystkie zalety i wady tego silnika mysle ze na jeżdzenie po miescie wystarcza.Co do spalania to wszystko zalezy kto jaka noge ma.Mój w lato przy szybszej jezdzie pali 11 litrów co nie uważam za jakis tragiczny wynik.Nie wiem jak to sie dzieje że innym pali przy po 14-16 litrów.Znaczy ze cos musi byc nie tak z silnikiem i wowczas moze sie okazywac ze moc tez jest zaniżona.Podsumowywujac na chwile obecna nie moge narzekac na ten silnik zas co do jego potencjału to sie okaże w czasie co potrafi
calkowicie sie zgadzam, dodam jeszcze ze rozrzad w vr6 wcale nie zuzywa sie tak szybko jak niektorzy tu pisali u mnie po 150000 km napinacze byly w stanie idealnym, co do usterek ukladu zaplonowego to sie zgadzam ale mnie naprawa kosztowala 70zl a to chyba nie jest kosmiczna suma, tu jest link do ciekawej stronki na temat vr6 http://auto-plus.pl/vwaudi/index.htm (trzeba wejsc w dzial samochody), pozdro


--------------------
VAG-"grupa trzymająca władze"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CMQ
post Wed, 07 Dec 2005 - 10:36
Post #30


Super User
Dołączył: Sat, 20 March 2004
Skąd: Gdynia





CYTAT
Wpadnij do Warszawy

Sorry, permanentny brak czasu. Ale jak będziesz na VW Manii w Rusocinie to możemy się ustawić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Wed, 07 Dec 2005 - 16:37
Post #31


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Z tej pojemności powinien mieć 220-230 KM, wtedy może miałby jakiś sens. Dużo pali, wolno jedzie.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aniolek
post Wed, 07 Dec 2005 - 17:17
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Sat, 01 February 2003
Skąd: Inowroclaw





Skrzynie biegow nie naleza do mocnych dyferencjal potrafi wyskochyc przez obudowe 3 lub 4 razy,coprawda przypadek o ktorym pisze to byl samochod Kajmana a on jezdzil na nitro +100KM ale jak dla mnie to skrzynie sa slabe.


--------------------
Wicemistrz Polski w klasie turbo 2004.

S4 takie tam zwykłe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CMQ
post Wed, 07 Dec 2005 - 17:24
Post #33


Super User
Dołączył: Sat, 20 March 2004
Skąd: Gdynia





Znam przyklad zmielenia skrzyni w stockowym VR6 podczas startowania z piskiem gumofilców. Tzn znam osobiście, bom na wlasne oczy widzial, o reszcie jedynie slyszalem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szeli
post Wed, 07 Dec 2005 - 18:28
Post #34


Super User
Dołączył: Sun, 29 August 2004
Skąd: Zza Wielkiej Wody





Witam Wszystkich.
Powiem szczeze, że jestem z deka zaskoczony tym co zobaczyłem bo... ładnych kilka dni temu wskakuje na temat o silnikach a tam nie ma moich postów - mysle sobie ku%$3. pip pip - wykasowali to walić to i się wyłaczyłem z dyskusji ale widzę, ze temt jak i Ja zostaliśmy potraktowani w porządku. Prawdą jest, że swój swoje chwali ale mój VR przez 2 lata uzytkowania nie sprawił mi zadnego zawodu; oczywiscie oprócz urwanego przegubu ale na skręconych kołach to jednak te araby mogą coś tam popsuc. Generalnie przyłączam sie do odpowiedzi userów VR6 jeśli chodzi o spalanie; mi wychodziło 12,3 litra w mieście bez oszczedzania a na trasie ponizej 8 przy jeździe 90-100km/h - niejeden polonez pali wiecej a jednak kultura jazdy jest inna; dlatego jak słysze odpowiedzi, ze komuś VR pali 16 to jest to dla mnie szok i coś z silnikiem napewno jest nie tak; Do najwiekszych wad VR6 jesli już mam sie osobiście przyczepić to jest układ chłodzenia, z którym trzeba walczyć. Osobiście wymieniałem obudowe termostatu jak i jego samego 2 razy na nowe elementy.

Pozdrawiam i peace dla wszystkich.


--------------------
www.StreetRacing.pl -> Sprzet z USA

Nie Jezdzij Szybciej Niż Lata Twoj Anioł Stróż...!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jacekd
post Wed, 07 Dec 2005 - 19:34
Post #35


User
Dołączył: Thu, 15 January 2004
Skąd: Poz/Ols





Tak abstrachujac od tego czy VR6 jest czy nie jest dobry to ciekawe zjawisko mozna zaobserwowac.
Otoz kazdy kto mial problemy z VR6 zaczyna narzekac na niego generalizujac, mowiac w tych silnikach w liczbie mnogiej jakby kazdy z nich mial te wady jakie przytrafily sie osobie piszacej.
Dokladnie odwrotnie jest u zadowolonych uzytkownikow, oni pisza "U mnie jest ok, no zepsulo sie tylko to czy tamto...".


--------------------
Golf 4 @ ASZ @ 159 Bm*/366Nm - Master/s inside
*Bm - "Bocian mechaniczny" - jednostka mocy w klekotach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CMQ
post Wed, 07 Dec 2005 - 20:41
Post #36


Super User
Dołączył: Sat, 20 March 2004
Skąd: Gdynia





CYTAT
Znam przyklad zmielenia skrzyni w stockowym VR6 podczas startowania z piskiem gumofilców. Tzn znam osobiście, bom na wlasne oczy widzial, o reszcie jedynie slyszalem.


To cytat z mojej wypowiedzi. Ja generalizuję? Raczej Ty mówiąc "wszyscy".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dwaku
post Wed, 07 Dec 2005 - 21:39
Post #37


Forum Killer
Dołączył: Sat, 25 January 2003
Skąd: Muranów





Golf VR6 to hot hatch? Prawie 3 litry, 6 garów, zero prowadzenia (np w porównaniu do Golfa GTI), pali tyle co 350 konne M3 Keysera . Suuuper. No i jeszcze te skrzynie biegów... a ja myślałem, że to w serii K spaprali ten temat najbardziej. Pozdro

Co do dźwięku, jest ciekawy ale do R6 z M3, R4 Vtec, Boxerów i R5 Audi to jednak trochę mu brakuje..nie mówiąc o super drogich autach NA.


--------------------
V2 heartbeat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ralfii_VR
post Wed, 07 Dec 2005 - 23:15
Post #38


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 June 2005
Skąd: Rzeszów





Czytam te wasze posty o silniku VR6,
i powiem tak, ma takiego golfa od 5lat, jestem bardzo zadowolony, zadnych awarii silnika, silnik super ciagnie, tuningowanie nie bylo az tak drogie.
Fakt rozkład mas nie jest udany, ale do scigania na prostej nie jest to potrzebne.
Auto jest dla mnie kultowe i raczej go nie sprzedam.
A spalanie na trasie ponizej 10litrow wcale nie jest niemozliwe, jak mialem serie, spalal mi srenio 10litrow w cyklu mieszanym.


--------------------
Niemcy maja fajne auta, ale Japan "wiertarka" is the BEST
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 08 Dec 2005 - 00:38
Post #39


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT("Ralfii_VR":1so6zsaz)
Czytam te wasze posty o silniku VR6,
i powiem tak, ma takiego golfa od 5lat, jestem bardzo zadowolony, zadnych awarii silnika, silnik super ciagnie, tuningowanie nie bylo az tak drogie.
Fakt rozkład mas nie jest udany, ale do scigania na prostej nie jest to potrzebne.
Auto jest dla mnie kultowe i raczej go nie sprzedam.
A spalanie na trasie ponizej 10litrow wcale nie jest niemozliwe, jak mialem serie, spalal mi srenio 10litrow w cyklu mieszanym.


To może napisz ile cię kosztowało wyciągnięcie tych 220 wolnossących koni. 220 koni z VR6 to 75 koni z litra czyli tyle ile w serii mają silniki np VW ABF, Opel C20XE, Ford RS2000 itp. U japonczykow 75 i wiecej hp z litra to wręcz "norma". Ja obstawiam, że napewno nie udało się tego zrobić poniżej 5000 zł. Ja obstawiam ze wydales na tuning 8-10 tys.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ralfii_VR
post Thu, 08 Dec 2005 - 09:06
Post #40


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 June 2005
Skąd: Rzeszów





Dobrze obstawiasz


--------------------
Niemcy maja fajne auta, ale Japan "wiertarka" is the BEST
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Stron V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:20