Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> przeróbka ATD 100PS na 130PS ???
ZbYnio_82
post Sun, 13 Nov 2005 - 23:32
Post #1


User
Dołączył: Tue, 01 November 2005
Skąd: Pszczyna





czy ma sens wymiana turbinki w ATD 100PS na turbinkę z 130PS i zmiana programu czy lepiej elektronicznie podkręcić standardowy silnik? Aktualny przebieg silnika to 90tys km.


--------------------
G4 1.9TDI ATD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 13 Nov 2005 - 23:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Zoltar
post Sun, 13 Nov 2005 - 23:51
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





Albo sam program.

Albo turbo, wtryski i na końcu program.

Samo turbo jest niezbyt dobrym rozwiązaniem (A raczej sensownym)


Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZbYnio_82
post Sun, 13 Nov 2005 - 23:55
Post #3


User
Dołączył: Tue, 01 November 2005
Skąd: Pszczyna





to jest silnik na pompowtryskiwaczach, wydaje mi się, że w 100PS i 130PS są takie same?


--------------------
G4 1.9TDI ATD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ctv
post Sun, 13 Nov 2005 - 23:57
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Mon, 17 March 2003
Skąd: lublin





ma sens wymiana turbiny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Sun, 13 Nov 2005 - 23:57
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





pompowtryskiwacze w tych silnikach sa rozne ale wymiana turbosprezarki na 130tke jest jak najbardziej wskazana.


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZbYnio_82
post Mon, 14 Nov 2005 - 00:00
Post #6


User
Dołączył: Tue, 01 November 2005
Skąd: Pszczyna





W takim razie co trzeba wymienić żeby z ATD 100PS zrobić 130PS?


--------------------
G4 1.9TDI ATD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Mon, 14 Nov 2005 - 00:04
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





CYTAT("ZbYnio_82":317e8g45)
W takim razie co trzeba wymienić żeby z ATD 100PS zrobić 130PS?


zeby ze 130tki zrobi "pelnoprawna" 130tke trzeba przedewszystkim wymienic

-wal korbowy
-korbowody
-tloki
-chlodnice oleju
-pompe wody
-pompowtryskiwacze
-turbosprezarke
-kolektor ssacy
-przewody ukladu dolotowego
itp.....


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zoltar
post Mon, 14 Nov 2005 - 00:05
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





Turbo + wtryski (PD) i masz powiedzmy 130
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Mon, 14 Nov 2005 - 00:05
Post #9


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT("ZbYnio_82":s2kz5mv9)
W takim razie co trzeba wymienić żeby z ATD 100PS zrobić 130PS?


Samym programem da rade zrobić ~135-140. Ale turbina+program da jeszcze więcej. Turbina+pompowtryski+program pewnie ze 170-175, Turbina+wydech+IC+wtryski+program to już okolice 190-200 ps. Mozesz tez wlozyc wtryski i turbine i wgrać seryjny program ale nie wiem czy chciałoby ci sie tak ale wtedy mialbys praktycznie serie 130.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zoltar
post Mon, 14 Nov 2005 - 00:07
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





Uki miał ponad 160... Ale siadało sprzęgło.

Najlepiej zmienić turbo i zrobić bezpieczne 140.

Bezpieczne dla silnika, dla turbo i przeniesienia napędu.


Pozdro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZbYnio_82
post Mon, 14 Nov 2005 - 00:09
Post #11


User
Dołączył: Tue, 01 November 2005
Skąd: Pszczyna





w takim razie to jest nieoplacalny zabieg Jak można podkręcić ten silnik, żeby nie wydać majątku i jednocześnie nie skrócić jego żywotności? Jakie parametry można uzyskać?


--------------------
G4 1.9TDI ATD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Mon, 14 Nov 2005 - 00:10
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





Modyfikacja programu sterujacego mozna osiagnac bezpieczne 140ps i 320Nm

po wymianie turbo sprezarki na 130tke bezpieczne 155ps i 330nm


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zoltar
post Mon, 14 Nov 2005 - 00:11
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





Okolice 140 koni i 300 nm - Program

Z lepszym turbo moment nie siadał by tak szybko przy wysokich obrotach.

Moim zdaniem warto.

Nie poznasz auta i pozostanie trwałe.


Pozdro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Mon, 14 Nov 2005 - 00:11
Post #14


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT("ZbYnio_82":161cgvvn)
w takim razie to jest nieoplacalny zabieg Jak można podkręcić ten silnik, żeby nie wydać majątku i jednocześnie nie skrócić jego żywotności? Jakie parametry można uzyskać?


Najefektywniejsza modyfikacja jeżeli chodzi o dobry stosunek cena/przyrost to modyfikacja programu sterującego. A na skrócenie żywotności raczej wpływ ma styl jazdy i to jak dbasz o auto niż program. Zresztą rozsądnie napisany przez dobrego tunera program nie powinien skrócić żywotności motoru.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZbYnio_82
post Mon, 14 Nov 2005 - 00:19
Post #15


User
Dołączył: Tue, 01 November 2005
Skąd: Pszczyna





mam obawy czy seryjne pompowtryski i ta małą turbinka wytrzymią podniesienie mocy do 140KM i mom. do 320Nm. Wiem, że bez modyfikacji te silniczki wytrzymują 300tys km. Jekie jest Wasze zdanie?


--------------------
G4 1.9TDI ATD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darksmile
post Mon, 14 Nov 2005 - 00:26
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 14 November 2002
Skąd: Milanówek/WWA





Nasze zdanie wyraził PatTDI pisząc

CYTAT
mozna osiagnac bezpieczne 140ps i 320Nm


Zna się chłopak na rzeczy świetnie więc nalezy mu wierzyć. A najbardziej skraca przebieg brak szacunku do auta. I nie ma tu znaczenia czy masz chipa czy serię
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Mon, 14 Nov 2005 - 00:26
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





My zajmujemy sie tymi silnikami zawodowo wiec doswiadczenie mamy. To co napisalem to bezpieczne przyrosty.

Namiary w podpisie.

Pozdrawiam i Zapraszam


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZbYnio_82
post Mon, 14 Nov 2005 - 00:36
Post #18


User
Dołączył: Tue, 01 November 2005
Skąd: Pszczyna





Daleko do Was nie mam Pozdrawiam


--------------------
G4 1.9TDI ATD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUfi
post Mon, 14 Nov 2005 - 12:38
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 26 October 2002
Skąd: WWA





Jakos jeżdzi juz X takich ATD na programach i nic sie nei dzieje, ec czemu akurat miał by tobie coś nawalić??

Przeczytać instrukcję obsługi ze zrozumieniem, zachowac zdrowy ropzsądek i cieszyć sie 130-140KM samochodem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihaszek
post Mon, 14 Nov 2005 - 17:14
Post #20


Super User
Dołączył: Thu, 29 May 2003
Skąd: Wa-wa





Ponieważ apetyt rośnie w miar jedzenia ja bym poszedł w turbo od 150, przy wymianie na 130 i tak "chyba ?" trzeba wymienić kolektor. Więc po co może w przyszłości robić przekładke znowu. A nie wykorzystane rezerwy moga przełożyć się na jej wydłużoną żywotność


--------------------
Power by VW TDI (1Z) 4x4 ice&snow rulez :]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 03:43