przeróbka ATD 100PS na 130PS ??? |
przeróbka ATD 100PS na 130PS ??? |
Sun, 13 Nov 2005 - 23:32
Post
#1
|
|
User Dołączył: Tue, 01 November 2005 Skąd: Pszczyna |
czy ma sens wymiana turbinki w ATD 100PS na turbinkę z 130PS i zmiana programu czy lepiej elektronicznie podkręcić standardowy silnik? Aktualny przebieg silnika to 90tys km.
-------------------- G4 1.9TDI ATD
|
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 13 Nov 2005 - 23:32
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 13 Nov 2005 - 23:51
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk |
Albo sam program.
Albo turbo, wtryski i na końcu program. Samo turbo jest niezbyt dobrym rozwiązaniem (A raczej sensownym) Pozdrawiam. |
|
|
Sun, 13 Nov 2005 - 23:55
Post
#3
|
|
User Dołączył: Tue, 01 November 2005 Skąd: Pszczyna |
to jest silnik na pompowtryskiwaczach, wydaje mi się, że w 100PS i 130PS są takie same?
-------------------- G4 1.9TDI ATD
|
|
|
Sun, 13 Nov 2005 - 23:57
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin |
ma sens wymiana turbiny
|
|
|
Sun, 13 Nov 2005 - 23:57
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała |
pompowtryskiwacze w tych silnikach sa rozne ale wymiana turbosprezarki na 130tke jest jak najbardziej wskazana.
-------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
Mon, 14 Nov 2005 - 00:00
Post
#6
|
|
User Dołączył: Tue, 01 November 2005 Skąd: Pszczyna |
W takim razie co trzeba wymienić żeby z ATD 100PS zrobić 130PS?
-------------------- G4 1.9TDI ATD
|
|
|
Mon, 14 Nov 2005 - 00:04
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała |
CYTAT("ZbYnio_82":317e8g45) W takim razie co trzeba wymienić żeby z ATD 100PS zrobić 130PS?
zeby ze 130tki zrobi "pelnoprawna" 130tke trzeba przedewszystkim wymienic -wal korbowy -korbowody -tloki -chlodnice oleju -pompe wody -pompowtryskiwacze -turbosprezarke -kolektor ssacy -przewody ukladu dolotowego itp..... -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
Mon, 14 Nov 2005 - 00:05
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk |
Turbo + wtryski (PD) i masz powiedzmy 130
|
|
|
Mon, 14 Nov 2005 - 00:05
Post
#9
|
|
I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) |
CYTAT("ZbYnio_82":s2kz5mv9) W takim razie co trzeba wymienić żeby z ATD 100PS zrobić 130PS?
Samym programem da rade zrobić ~135-140. Ale turbina+program da jeszcze więcej. Turbina+pompowtryski+program pewnie ze 170-175, Turbina+wydech+IC+wtryski+program to już okolice 190-200 ps. Mozesz tez wlozyc wtryski i turbine i wgrać seryjny program ale nie wiem czy chciałoby ci sie tak ale wtedy mialbys praktycznie serie 130. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
Mon, 14 Nov 2005 - 00:07
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk |
Uki miał ponad 160... Ale siadało sprzęgło.
Najlepiej zmienić turbo i zrobić bezpieczne 140. Bezpieczne dla silnika, dla turbo i przeniesienia napędu. Pozdro. |
|
|
Mon, 14 Nov 2005 - 00:09
Post
#11
|
|
User Dołączył: Tue, 01 November 2005 Skąd: Pszczyna |
w takim razie to jest nieoplacalny zabieg Jak można podkręcić ten silnik, żeby nie wydać majątku i jednocześnie nie skrócić jego żywotności? Jakie parametry można uzyskać?
-------------------- G4 1.9TDI ATD
|
|
|
Mon, 14 Nov 2005 - 00:10
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała |
Modyfikacja programu sterujacego mozna osiagnac bezpieczne 140ps i 320Nm
po wymianie turbo sprezarki na 130tke bezpieczne 155ps i 330nm -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
Mon, 14 Nov 2005 - 00:11
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk |
Okolice 140 koni i 300 nm - Program
Z lepszym turbo moment nie siadał by tak szybko przy wysokich obrotach. Moim zdaniem warto. Nie poznasz auta i pozostanie trwałe. Pozdro. |
|
|
Mon, 14 Nov 2005 - 00:11
Post
#14
|
|
I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) |
CYTAT("ZbYnio_82":161cgvvn) w takim razie to jest nieoplacalny zabieg Jak można podkręcić ten silnik, żeby nie wydać majątku i jednocześnie nie skrócić jego żywotności? Jakie parametry można uzyskać?
Najefektywniejsza modyfikacja jeżeli chodzi o dobry stosunek cena/przyrost to modyfikacja programu sterującego. A na skrócenie żywotności raczej wpływ ma styl jazdy i to jak dbasz o auto niż program. Zresztą rozsądnie napisany przez dobrego tunera program nie powinien skrócić żywotności motoru. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
Mon, 14 Nov 2005 - 00:19
Post
#15
|
|
User Dołączył: Tue, 01 November 2005 Skąd: Pszczyna |
mam obawy czy seryjne pompowtryski i ta małą turbinka wytrzymią podniesienie mocy do 140KM i mom. do 320Nm. Wiem, że bez modyfikacji te silniczki wytrzymują 300tys km. Jekie jest Wasze zdanie?
-------------------- G4 1.9TDI ATD
|
|
|
Mon, 14 Nov 2005 - 00:26
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 14 November 2002 Skąd: Milanówek/WWA |
Nasze zdanie wyraził PatTDI pisząc
CYTAT mozna osiagnac bezpieczne 140ps i 320Nm
Zna się chłopak na rzeczy świetnie więc nalezy mu wierzyć. A najbardziej skraca przebieg brak szacunku do auta. I nie ma tu znaczenia czy masz chipa czy serię |
|
|
Mon, 14 Nov 2005 - 00:26
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała |
My zajmujemy sie tymi silnikami zawodowo wiec doswiadczenie mamy. To co napisalem to bezpieczne przyrosty.
Namiary w podpisie. Pozdrawiam i Zapraszam -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
Mon, 14 Nov 2005 - 00:36
Post
#18
|
|
User Dołączył: Tue, 01 November 2005 Skąd: Pszczyna |
Daleko do Was nie mam Pozdrawiam
-------------------- G4 1.9TDI ATD
|
|
|
Mon, 14 Nov 2005 - 12:38
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA |
Jakos jeżdzi juz X takich ATD na programach i nic sie nei dzieje, ec czemu akurat miał by tobie coś nawalić??
Przeczytać instrukcję obsługi ze zrozumieniem, zachowac zdrowy ropzsądek i cieszyć sie 130-140KM samochodem |
|
|
Mon, 14 Nov 2005 - 17:14
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 May 2003 Skąd: Wa-wa |
Ponieważ apetyt rośnie w miar jedzenia ja bym poszedł w turbo od 150, przy wymianie na 130 i tak "chyba ?" trzeba wymienić kolektor. Więc po co może w przyszłości robić przekładke znowu. A nie wykorzystane rezerwy moga przełożyć się na jej wydłużoną żywotność
-------------------- Power by VW TDI (1Z) 4x4 ice&snow rulez :]
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 03:43 |