![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT("Azrael":3kqj7nik) Nie.
Rozkręcasz śrubę żeby było lekko napięte, przejeżdżasz kawałek (500km) i ewentualnei jak chcesz byc dokłądny mozesz sprawdzić czy coś sie zmieniło z geometrią, założę się ze u Ciebei się nie zmieni, bo niby czemu by miało? Czyli po prostu założyć poluzowaną i skręcić? A według Ciebie normalnie jak auto stoi,czy na podnośniku? -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
montowac na samochodzie, ktory stoi na kolach, rozkrecic tylko tak, zeby byla leciutko naprezona. kupa rozporek robiona jest z luzem na oczkach srub i tez bardzo dobrze trzymaja.
montaz rozporek na podniesionym aucie to bzdura, bo skoro kielichy schodza sie przy podnoszeniu to buda nadaje sie na smietnik, albo do wspawania klatki |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
U mnie rozpórka (kopia z Ford Sierra Touring car) jest tak skonstruowana że nema regulacji ale przy montażu trzeba naprawdzę się nasiłować -> prawie że rozgiąć lekko kielichy wiec to nie jest tak luźno. Oczywiscie podniesione czy stojące auto nic nie zmienia.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT("!markos":3gdst1at) montowac na samochodzie, ktory stoi na kolach, rozkrecic tylko tak, zeby byla leciutko naprezona.
Ale tak zostawić,czy potem rozkręcić na maksa tę regulację,żeby jak najmocniej rozpierało? -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
User Dołączył: Fri, 19 March 2004 Skąd: Kraków ![]() |
To ja sie podłącze pod pytanie, a mianowicie czy srubą rzymską mamy ściągnąć czy rozeprzeć rozpórke? w obu przypadkach bedzie przeciez naprezona...
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Rozeprzeć. Pomyśl... plis....
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#87
|
|
User Dołączył: Fri, 19 March 2004 Skąd: Kraków ![]() |
No właśnie tak zrobiłem u siebie ale jeden mechanior sugerował że sruba powinna byc skręcona...
|
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Zmień mechanika. (Oczywiście moja wypowiedź nie znaczy ze nie ma takich rozpórek któe powinny ściągac a nie rozpierać ale akurat nie górna przednich kielichów.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Już wszystko wiem,dzięki wszystkim za sugestie!
-------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Podniesienie samochodu do góry powoduje najcześciej rozjchanie się kielichów a nie zejście do środka.
Jak juz chcemy byc bardzo dokładni to powinno zrobić się to tak: 1. Jedziemy na stację diagnostyczną gdzie zmierza nam geometrie kół i kąty 2. Jezeli nie odbiega od normy to zakładamy rozpórke nawet na stojącym i ją lekko rozkręcamy tak aby była napięta 3. Jedziemy ponownie na kąty i nic nie powinno się zmienić ewentualnie mozna podrgulowac. ad.1 Jezeli mamy rozjechane kąty to raczej i bude jeżeli jest jakaś regulacja to ustawiamy tak jak powionno być a potem montujemy rozpórkę. W wiekszości aut nie budowanych do sportu nie ma regulacji albo jest znikoma. Dlatego podnosi się karoserię aby ją lekko odprezyć a potem zakłada rozpórke i rozpiera kilichy . Po opuszczeniu rozórka się napina dość mocno i pełni odpowiednio swoje zadanie. Zawsze warto pojchac na stajcie i sprawdzić czy wszystko jest tak jak powinno. Masz wtedy wiekszą pewność a i możesz sobie wyregulować zawieszenie odpowiednio do stylu jazdy. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#91
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
CYTAT("Azrael":2qgmrht4) U mnie rozpórka (kopia z Ford Sierra Touring car) jest tak skonstruowana że nema regulacji ale przy montażu trzeba naprawdzę się nasiłować -> prawie że rozgiąć lekko kielichy wiec to nie jest tak luźno.
za czasow corsy musialem tak montowac dolna rozporke mocowan wachaczy. panowie uzyli lomu, dopiero wtedy weszla zibi, robisz z igly widly, to nie prom kosmiczny, tylko kawalek rurki z plaskownikami na koncu |
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
CYTAT("!markos":km19bdwk) CYTAT("Azrael":km19bdwk) U mnie rozpórka (kopia z Ford Sierra Touring car) jest tak skonstruowana że nema regulacji ale przy montażu trzeba naprawdzę się nasiłować -> prawie że rozgiąć lekko kielichy wiec to nie jest tak luźno. za czasow corsy musialem tak montowac dolna rozporke mocowan wachaczy. panowie uzyli lomu, dopiero wtedy weszla zibi, robisz z igly widly, to nie prom kosmiczny, tylko kawalek rurki z plaskownikami na koncu Moze i nie prom ale wpływ na bezpieczeństwo pewnie ma -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Zibi122":10ne80qh) Moze i nie prom ale wpływ na bezpieczeństwo pewnie ma
Że co niby? -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Hmm
No nie mów ze rozjechana zbierzność i kąty nie mają wpływu na bezpieczeństwo szczególnie na slizgiej nawierzchni. Na suchym nie musi mieć to aż takiego znaczenia ale na mokrym... Znam przypadek ze wymiana drążków tylniego zawieszenia w hondzie accord i nie ustawie przez serwis kątów spowodowało kilka oberków na mokrej i slizgiej drodze. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Mówisz o kompletnie różnych rzeczach. rozpórka to nie element zawieszenie tylko element wzmacniający nadwozie. Jak komuś sie zmeinia geometria od tego że przykręcił rozpórke to mu się zmieniała jeszcze bardziej w każdym zakręcie.
Poza tym proponuję słownik ortograficzny albo Firefoxa z modułem sprawdzania pisowni, nie da się Ciebie czytać. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
CYTAT("Zibi122":1dd3uxmi) Znam przypadek ze wymiana drążków tylniego zawieszenia w hondzie accord i nie ustawie przez serwis kątów spowodowało kilka oberków na mokrej i slizgiej drodze. co ma zle zrobiona wymiana drazkow do montazu rozporek?
|
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Sorry troszkę się rozpędziłem a wiec wycofuję się z mojej poprzedniej wypowiedzi.
Moim zdaniem rozpórkę powinno montowac się w wymieniony w poprzednim poście sposób. co do FF i słownika dzieki -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
User Dołączył: Fri, 06 May 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
Mam takie pytanie - zmieniłem felgi z seryjnych 7.5"x17" et47 na 8.5"x17" et12 i jak się domyślacie przy tak różnym et troszeczkę mi tnie oponki od wewnątrz, i tu nasuwa się pytanie, czy przednia górna rozpórka choć trochę pomoże w tym przypadku? oczywiście montując ją na podniesionym aucie i dość mocno rozkręcając srube. autko jeszcze pójdzie 2 cm w dół na gwincie.
aha auto nie posiada regulacji kątów. |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
![]() SRTW Dołączył: Mon, 20 October 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
a co ma wspólnego ET felgi z rozpórką i cięciem opon?
|
|
|
![]()
Post
#100
|
|
User Dołączył: Fri, 06 May 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
CYTAT("Asgaard":3k18ry15) a co ma wspólnego ET felgi z rozpórką i cięciem opon?
a może to, że się zmienią troszeczke kąty i będzie Ok. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 19:13 |