Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
Sluger
post Thu, 09 Nov 2006 - 12:31
Post #81


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT("Azrael":3kqj7nik)
Nie.


Rozkręcasz śrubę żeby było lekko napięte, przejeżdżasz kawałek (500km) i ewentualnei jak chcesz byc dokłądny mozesz sprawdzić czy coś sie zmieniło z geometrią, założę się ze u Ciebei się nie zmieni, bo niby czemu by miało?



Czyli po prostu założyć poluzowaną i skręcić?

A według Ciebie normalnie jak auto stoi,czy na podnośniku?


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 09 Nov 2006 - 12:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
!markos
post Thu, 09 Nov 2006 - 12:34
Post #82


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





montowac na samochodzie, ktory stoi na kolach, rozkrecic tylko tak, zeby byla leciutko naprezona. kupa rozporek robiona jest z luzem na oczkach srub i tez bardzo dobrze trzymaja.

montaz rozporek na podniesionym aucie to bzdura, bo skoro kielichy schodza sie przy podnoszeniu to buda nadaje sie na smietnik, albo do wspawania klatki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Thu, 09 Nov 2006 - 12:36
Post #83


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





U mnie rozpórka (kopia z Ford Sierra Touring car) jest tak skonstruowana że nema regulacji ale przy montażu trzeba naprawdzę się nasiłować -> prawie że rozgiąć lekko kielichy wiec to nie jest tak luźno. Oczywiscie podniesione czy stojące auto nic nie zmienia.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Thu, 09 Nov 2006 - 12:41
Post #84


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT("!markos":3gdst1at)
montowac na samochodzie, ktory stoi na kolach, rozkrecic tylko tak, zeby byla leciutko naprezona.


Ale tak zostawić,czy potem rozkręcić na maksa tę regulację,żeby jak najmocniej rozpierało?


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
madry
post Thu, 09 Nov 2006 - 13:05
Post #85


User
Dołączył: Fri, 19 March 2004
Skąd: Kraków





To ja sie podłącze pod pytanie, a mianowicie czy srubą rzymską mamy ściągnąć czy rozeprzeć rozpórke? w obu przypadkach bedzie przeciez naprezona...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Thu, 09 Nov 2006 - 13:06
Post #86


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Rozeprzeć. Pomyśl... plis....


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
madry
post Thu, 09 Nov 2006 - 13:09
Post #87


User
Dołączył: Fri, 19 March 2004
Skąd: Kraków





No właśnie tak zrobiłem u siebie ale jeden mechanior sugerował że sruba powinna byc skręcona...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Thu, 09 Nov 2006 - 13:12
Post #88


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Zmień mechanika. (Oczywiście moja wypowiedź nie znaczy ze nie ma takich rozpórek któe powinny ściągac a nie rozpierać ale akurat nie górna przednich kielichów.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Thu, 09 Nov 2006 - 13:19
Post #89


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Już wszystko wiem,dzięki wszystkim za sugestie!


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Thu, 09 Nov 2006 - 13:36
Post #90


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Podniesienie samochodu do góry powoduje najcześciej rozjchanie się kielichów a nie zejście do środka.

Jak juz chcemy byc bardzo dokładni to powinno zrobić się to tak:
1. Jedziemy na stację diagnostyczną gdzie zmierza nam geometrie kół i kąty

2. Jezeli nie odbiega od normy to zakładamy rozpórke nawet na stojącym i ją lekko rozkręcamy tak aby była napięta

3. Jedziemy ponownie na kąty i nic nie powinno się zmienić ewentualnie mozna podrgulowac.

ad.1 Jezeli mamy rozjechane kąty to raczej i bude jeżeli jest jakaś regulacja to ustawiamy tak jak powionno być a potem montujemy rozpórkę. W wiekszości aut nie budowanych do sportu nie ma regulacji albo jest znikoma. Dlatego podnosi się karoserię aby ją lekko odprezyć a potem zakłada rozpórke i rozpiera kilichy . Po opuszczeniu rozórka się napina dość mocno i pełni odpowiednio swoje zadanie.

Zawsze warto pojchac na stajcie i sprawdzić czy wszystko jest tak jak powinno. Masz wtedy wiekszą pewność a i możesz sobie wyregulować zawieszenie odpowiednio do stylu jazdy.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Thu, 09 Nov 2006 - 13:38
Post #91


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT("Azrael":2qgmrht4)
U mnie rozpórka (kopia z Ford Sierra Touring car) jest tak skonstruowana że nema regulacji ale przy montażu trzeba naprawdzę się nasiłować -> prawie że rozgiąć lekko kielichy wiec to nie jest tak luźno.

za czasow corsy musialem tak montowac dolna rozporke mocowan wachaczy. panowie uzyli lomu, dopiero wtedy weszla

zibi, robisz z igly widly, to nie prom kosmiczny, tylko kawalek rurki z plaskownikami na koncu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Thu, 09 Nov 2006 - 13:40
Post #92


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT("!markos":km19bdwk)
CYTAT("Azrael":km19bdwk)
U mnie rozpórka (kopia z Ford Sierra Touring car) jest tak skonstruowana że nema regulacji ale przy montażu trzeba naprawdzę się nasiłować -> prawie że rozgiąć lekko kielichy wiec to nie jest tak luźno.

za czasow corsy musialem tak montowac dolna rozporke mocowan wachaczy. panowie uzyli lomu, dopiero wtedy weszla

zibi, robisz z igly widly, to nie prom kosmiczny, tylko kawalek rurki z plaskownikami na koncu


Moze i nie prom ale wpływ na bezpieczeństwo pewnie ma


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Thu, 09 Nov 2006 - 13:41
Post #93


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Zibi122":10ne80qh)
Moze i nie prom ale wpływ na bezpieczeństwo pewnie ma



Że co niby?


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Thu, 09 Nov 2006 - 13:53
Post #94


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Hmm

No nie mów ze rozjechana zbierzność i kąty nie mają wpływu na bezpieczeństwo szczególnie na slizgiej nawierzchni. Na suchym nie musi mieć to aż takiego znaczenia ale na mokrym...

Znam przypadek ze wymiana drążków tylniego zawieszenia w hondzie accord i nie ustawie przez serwis kątów spowodowało kilka oberków na mokrej i slizgiej drodze.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Thu, 09 Nov 2006 - 14:09
Post #95


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Mówisz o kompletnie różnych rzeczach. rozpórka to nie element zawieszenie tylko element wzmacniający nadwozie. Jak komuś sie zmeinia geometria od tego że przykręcił rozpórke to mu się zmieniała jeszcze bardziej w każdym zakręcie.


Poza tym proponuję słownik ortograficzny albo Firefoxa z modułem sprawdzania pisowni, nie da się Ciebie czytać.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Thu, 09 Nov 2006 - 14:35
Post #96


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT("Zibi122":1dd3uxmi)
Znam przypadek ze wymiana drążków tylniego zawieszenia w hondzie accord i nie ustawie przez serwis kątów spowodowało kilka oberków na mokrej i slizgiej drodze.
co ma zle zrobiona wymiana drazkow do montazu rozporek?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Thu, 09 Nov 2006 - 14:49
Post #97


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Sorry troszkę się rozpędziłem a wiec wycofuję się z mojej poprzedniej wypowiedzi.

Moim zdaniem rozpórkę powinno montowac się w wymieniony w poprzednim poście sposób.

co do FF i słownika dzieki


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warik
post Thu, 09 Nov 2006 - 20:28
Post #98


User
Dołączył: Fri, 06 May 2005
Skąd: Rzeszów





Mam takie pytanie - zmieniłem felgi z seryjnych 7.5"x17" et47 na 8.5"x17" et12 i jak się domyślacie przy tak różnym et troszeczkę mi tnie oponki od wewnątrz, i tu nasuwa się pytanie, czy przednia górna rozpórka choć trochę pomoże w tym przypadku? oczywiście montując ją na podniesionym aucie i dość mocno rozkręcając srube. autko jeszcze pójdzie 2 cm w dół na gwincie.
aha auto nie posiada regulacji kątów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Asgaard
post Thu, 09 Nov 2006 - 20:32
Post #99


SRTW
Dołączył: Mon, 20 October 2003
Skąd: Wrocław





a co ma wspólnego ET felgi z rozpórką i cięciem opon?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warik
post Thu, 09 Nov 2006 - 20:45
Post #100


User
Dołączył: Fri, 06 May 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT("Asgaard":3k18ry15)
a co ma wspólnego ET felgi z rozpórką i cięciem opon?

a może to, że się zmienią troszeczke kąty i będzie Ok.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 19:13