Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 9 10 11 12 >  
Reply to this topicStart new topic
> Rozpórki samochodowe a poprawa właściwości jezdnych
Klang
post Sun, 11 Oct 2009 - 23:45
Post #201


Rookie
Dołączył: Fri, 02 October 2009





A ja chciałem się zapytać o sens montowania kompletu rozpórek w FWD i posiadaniu średniotwardego zawieszenia (np. takiej fabrycznej Celici wink.gif )? Nasze drogi, niestety, są za słabe jak dla mnie, by jakkolwiek je utwardzać.

I czy kogoś nie pos*ało z cenami rozpórek?...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 11 Oct 2009 - 23:45
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
lukiasz
post Mon, 12 Oct 2009 - 01:38
Post #202


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Fałtekowo k/Warszawy





CYTAT(Klang @ Sun, 11 Oct 2009 - 22:45) *
Nasze drogi, niestety, są za słabe jak dla mnie, by jakkolwiek je utwardzać.


są kraje w których takie drogi to byłby dar od niebios, do tego jest ich coraz więcej i coraz lepsze

a najlepsze jest to że większość z nas i tak buduje auta nie do jazdy po drogach publicznych a do upalania na torach, lotniskach czy placach zamknietych wink.gif


--------------------
https://www.rpmotorsport.pl
Katalizatory i tłumiki Magnaflow, Sklep tuningowy, Tuning Sklep, Tuning, Felgi Japan Racing, Multimedia i Car Audio Alpine, oleje Millers Motul i wiele innych, sprawdź
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Mon, 12 Oct 2009 - 01:48
Post #203


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





sa tez kraje w ktorych nie ma praktycznie wcale takich drog jak u nas - i co z tego skoro u nas jest jak jest i trzeba z tym zyc.

i kolega zapytal o sens rozporek do auta ulicznego a nie torowego/pojezdzawkowego/parkingowego itp.

co do odp - uwazam ze rozporki i usztywnienia samochodu sa dobre. szczegolnie na drogach jakie mamy - sztywniejsza konstrukcja wiecej zniesie, a tak to caly czas pracuje i sie gnie w rozne strony. minus to pewnie bardziej oczuwalne nierownosci.


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PistonPL
post Mon, 12 Oct 2009 - 12:03
Post #204


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: Piaseczno





CYTAT(Azrael @ Tue, 04 Nov 2008 - 23:53) *
Buda ma nie pracować i koniec kropka, producenci ładuja miliony w to żeby zwiekszyc sztywność konstrukcji samochodow sportowych. Zawieszenie ma pracować nie buda. Jak ktos napisał wiele tuningowanych samochodów jest o wiele za twardych, ale to nie ma nic wspólnego z sensem rozpórek.

Inna sprawa że trochę nie wierzę w nadmierne uciekanie tyłem zwykłego FWD.


Azrael:
to fikcja co piszesz. buda zawsze będzie pracowała i konstruktorzy aut biorą to pod uwagę przy obliczeniach. Wspomniany wcześniej przypadek gdzie po zamontowaniu tylnej rozpórki poazd przestałs ie trzymać drogi to prawdopodobnie przedobrzenie w twardym zawiasie. Póki buda pracowała, przyjmowała trochę i dało się jeździć. Gdy to usztywnił, zaczęły się schody. Rozwiązanie prawidłowe: rozpór i mniej hardcorowe usztywnienie zawieszenia.

co do uciekania FWD tyłem, to faktycznie trzeba coś sknocić... swoja seryjną kupą z 87r na mokrej nawierzchni wczesna wiosną z zimówkami z przodu i letnimi z tyłu miałem problemy aby przy bezpiecznych prędkościach dupskiem zawinęło (bez używania ręcznego oczywiście).


--------------------
'92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II
'90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PistonPL
post Mon, 12 Oct 2009 - 12:05
Post #205


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: Piaseczno





CYTAT(Sluger @ Wed, 01 Nov 2006 - 17:32) *
Nie,myślałem że może coś innego mocniej dostaje po du...


dostaje. wszystko co pomiędzy przednim a tylnym zawieszeniem. podlużnice pękają przy łaczeniu z budą, rozchodzą się zgrzewy, czasem to nawet widać oglądając pojazd z zewnatrz (ktoś chba wczesniej w tym wątku pisał o takim przypadku). oczywiście wiele zależy d konkretnego pojazdu, jego stanu i samej konstrukcji. podawanie mi przykładów "że mój nissan/bmw/opel (wstaw dowolne) nie popękał" nic nie zmienia. generalizuję.

nie to abym odradzał usztywnianie, tylko stwierdzam, że reszta budy przejmie cześć drgań i sił skrętnych które normalnie zostałyby na kielichach (które co by nie mówić są przygotowane do pracy bardziej niż reszta pojazdu).

idealnym rozwiązaniem byłaby klatka do kompletu ale swego czasu miałem okazję się przejechać tak usztywnionym oplem tirgą oraz hondą civic i stwierdzam że w połączeniu z twardym zawieszeniem pojazdy takie nie nadają się zupełnie do jazdy codziennej. plomby z zębów wypadają, nerki odbijają się od czaszki a fajek sam gaśnie od swtrzasów ;-)


--------------------
'92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II
'90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Klang
post Mon, 12 Oct 2009 - 13:37
Post #206


Rookie
Dołączył: Fri, 02 October 2009





CYTAT(PistonPL @ Mon, 12 Oct 2009 - 12:05) *
dostaje. wszystko co pomiędzy przednim a tylnym zawieszeniem. podlużnice pękają przy łaczeniu z budą, rozchodzą się zgrzewy, czasem to nawet widać oglądając pojazd z zewnatrz (ktoś chba wczesniej w tym wątku pisał o takim przypadku). oczywiście wiele zależy d konkretnego pojazdu, jego stanu i samej konstrukcji. podawanie mi przykładów "że mój nissan/bmw/opel (wstaw dowolne) nie popękał" nic nie zmienia. generalizuję.


Z tego można wywnioskować, że rozpórki na dłuższą metę niszczą samochód. A taki bar krzyżowy montowany w podwoziu przeciwdziałałby temu(rozpórka podwozia?) ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PistonPL
post Mon, 12 Oct 2009 - 14:10
Post #207


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: Piaseczno





CYTAT(Klang @ Mon, 12 Oct 2009 - 13:37) *
Z tego można wywnioskować, że rozpórki na dłuższą metę niszczą samochód. A taki bar krzyżowy montowany w podwoziu przeciwdziałałby temu(rozpórka podwozia?) ?


nie tyle nieszczą same w sobie, ale biorąc pod uwagę stan naszych dróg i fakt, że bardziej pracuje buda a mniej kielichy to faktycznie, efekt końcowy to krótszy żywot pojazdu.

co do krzyżaka pod pojazdem to nie wiem. wydaje mi się że to bardzo indywdalna sprawa każdej konstrukcji. to nie rama, góra pracuje równie mocno jak podłoga. usztywniając dół możesz doprowadzić do jakiś naprężeń na górze. ale możliwe że trochę tragizuję.


--------------------
'92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II
'90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
choody
post Mon, 12 Oct 2009 - 14:56
Post #208


Frequent User
Dołączył: Tue, 26 May 2009





Taki bar krzyżowy pod podłogą usztywni tylko poziome siły wzdłuż i wszerz podłogi na dach nic się nie powinno przenosić, po zastosowaniu rozpórek mocowanych do słupka A i fartucha przedniego zwiększą się siły działające na dach, tak samo po zastosowaniu rozpórki między przednimi kielichami z zastrzałem do podszybia.

Ogólnie siły działają na karoserię w trzech kierunkach, pionowy poziomy poprzeczny i poziomy wzdłużny. Największe są siły pionowe. Tak mi się przynajmniej wydaje .....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nosb
post Wed, 02 Dec 2009 - 09:36
Post #209


Super User
Dołączył: Fri, 17 August 2007
Skąd: Swietokrzyskie





Ze sie tak wyrwe z tematu a przypomne co pisalem wczesniej o A4 B5. Skoro rozporka w tym aucie nic nie daje po cholere Audi montowalo je w S4 B5 ? O ciezszy silnik i wieksza moc ? Czyli przy swapie sobie ją mam przespawac ? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Wed, 02 Dec 2009 - 13:40
Post #210


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





O widze ze ktos odkopal temat a nie mam sily teraz ani czasu czytac wszystkich postow od poczatki wiec przeczytalem tylko 1 post autora tego tematu

Mario moim zdaniem z rozporkami to sprawa wyglada tak:
kiedys kupilem jakies gowno super sporta jak to mi przyslali kawalek cienkiego aluminium takiego ze wygiol by to w rekach a te pierscienie do okola kielichow jak sie przykrecalo to sie wyginaly - smiech na sali taka rozporka poza wygladem nic nie da ...
Idac dalej kupilem do tylu stalowa gruba mocna rozporke kielichow, pozniej kupilem pod auto x-brace i zaczolem sie zastanawiac czym spiac kielichy z przodu a zeby znow nie kupic jakiejs lipy...
przegladalem duzo stron czytalem itd i szkoda ze teraz juz nie pamietam gdzie (ale na jakies stronie zwizanej wlasnie z m-powerami) byl bardzo fajny animowany rysunek wlasnie jak dzialaj sily na kielichy jak sie rozchodza i ja taka rozporka powinna wygladac zeby spelnic swoja role ...
W skrocie - element ten ktory nachodzi na kielich powinien byc gruby mocny najlepiej wykonany w cnc np tak jak tutaj na rysunku nizej, kielichy mocno spiete wytrzymalym materialem

ogolnie na tej stronie wlasnie co ogladalem bylo to tak zobrazowane i pokazane sily jak dzialaja i taka rozporka spelni swoja role a np

to lepiej odposcic bo taka rozporka nic nie da bo jak ona ma cos wzmocnic ...
nie zapominajmy ze z przodu mamy silnik itd i wszystko to opiera sie na kielichach ... wiec cienka byle jaka rozporka lub tak pospawana jak wyzej raczej nie spelni swojej roli ...


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Thu, 03 Dec 2009 - 11:56
Post #211


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





czy jest sens montować rozpórki na kielichach w których montowane są same amortyzatory zamiast mcPersonów? Mam podwójne wahacze poprzeczne montowane na belce.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kolikrek
post Fri, 04 Dec 2009 - 16:24
Post #212


Rookie
Dołączył: Fri, 04 December 2009





nie ma sensu, mało zmienia to potem w trakcie jazdy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukiasz
post Fri, 04 Dec 2009 - 16:33
Post #213


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Fałtekowo k/Warszawy





tak testowane są rozpórki Ultra Racing

BADANIA I ROZWÓJ

By uzyskać zamierzoną trwałość produktów UR, nieprzerwanie monitorujemy jakość naszych produktów, nie tylko w fazie produkcyjnej, ale przeprowadzamy restrykcyjne testy wytrzymałościowe potem.

W fazie rozwoju rozpórek UR, upewniamy się, że nasze produkty są zgodne z naszymi wzorcami i filozofią. Przeprowadzamy prawdziwe testy na drodze, a także testy na torze w warunkach sportowych. Wymyśliliśmy także i przeprowadzamy trzy testy zwane kolejno: Testem Kompresji , Testem Wstrząsów i Testem Rozciągliwości. Testy te służą sprawdzeniu jakości naszych produktów, a także produktów konkurencji.

Rozpórka jest umocowana na statywie symulującym prawdziwą karoserię. W teście wstrząsu tłok jest zamocowany z jednej strony rozpórki i zliczana jest ilość skręceń. Moc tłoka ustawiona była w tym wypadku na 6,6kg/m

W teście kompresji tłoki są zamocowane wzdłuż obu końców rozpórki. Maksymalna moc kompresji jest zapisywana, by móc studiować potem zachowanie się materiału rozpórek wykonanych według różnych wzorów, podczas wystawienia na różnego rodzaju warunki w różnych uderzeniach. Używamy pompy hydraulicznej do uzyskiwania różnych kompresji i wszystkie dane są zapisywane do dalszych kalkulacji.

W teście rozciągliwości, tłoki zamontowane są na końcach rozpórki by symulować działanie rozpórki pd wpływem ruchów karoserii w różnych warunkach drogowych. Tłok jest ustawiony na 8kg/m


Porównanie rozpórek regulowanych i nieregulowanych.

Rozpórki nieregulowane są bardziej zwarte i wytrzymałe w swej konstrukcji, zapewniając tym samym większe bezpieczeństwo i panowanie nad autem w trudnych warunkach drogowych.



Compression test



# Brand : UR (Civic EK 2 points)
# Bracket : Nie regulowana
# Bracket thickness : 4mm
# Weight : 1.5 KG
# Compression Impact : 3mm (100 psi)




# Brand : XXX (Civic EK 2 points)
# Bracket : Regulowana
# Bracket thickness : 4mm
# Weight : 1.4 KG
# Compression Impact : 70mm (100 psi)

Flex Test




# Brand : UR (Civic EK 2 points)
# Bracket : Non Adjustable
# Bracket thickness : 4mm
# Weight : 1.5 KG
# Flex : 50mm (8 kg/m)




# Brand : XXX (Civic EK 2 points)
# Bracket : Adjustable
# Bracket thickness : 4mm
# Weight : 1.4 KG
# Flex : ? (8 kg/m)

Torsion Test




# Brand : UR (Waja 2 points)
# Bracket : Non Adjustable
# Bracket thickness : 4mm
# Weight : 1.8 KG
# Torsion : 47mm




# Brand : XXX (Waja 2 points)
# Bracket : Adjustable
# Bracket thickness : 4mm
# Weight : 2.0 KG
# Torsion : 85mm




# Brand : CCC (waja 2 points)
# Bracket : Adjustable
# Bracket thickness : 3mm
# Weight : 1.4 KG
# Torsion : 210mm

Zaprosiliśmy ekipę z Extremakers Magazine by byli świadkami naszej prezentacji przeprowadzonej w biurze UR.




MATERIAŁY & DESIGN

Wszystkie używane przez nas materiały są wnikliwie i dokładnie selekcjonowane, by zapewnić najlepszą jakość i bezpieczeństwo. Mocowania (Brackets!!) są zrobione z 4milimetrowej grubości płytek stalowych, pozostałe tuby/rurki są grubości od 1,2 do 1,6mm. Materiały te są wybierane w taki sposób, by zapewnić ogromną wytrzymałość i trwałą geometrię całości produktu na długi czas, będąc jednocześnie tak bezpiecznymi, by wygięły się absorbując siłę uderzenia tak, aby zmaksymalizować bezpieczeństwo.

W celu zabezpieczenia produktu na działanie czynników zewnętrznych (korozja), malujemy nasze produkty na biało.




STAL KONTRA ALUMINIUM


Dlaczego używamy stali zamiast aluminium?

Po pierwsze, stal jest mocniejsza od aluminium przy tych samych gabarytach i grubości. Aby aluminium było tak samo mocne jak stal, musiało by być ono dwa razy grubsze od stali (stal 4mm = aluminium 8mm). Jeśli tak by się stało, martwienie się o niską wagę przestaje mieć rację bytu. Oczywiście są egzotyczne materiały, które mogą pasować parametrami wytrzymałościowymi do stali, jednak ich koszt jest astronomiczny, a co za tym idzie, nie są one opłacalne w masowej produkcji.




--------------------
https://www.rpmotorsport.pl
Katalizatory i tłumiki Magnaflow, Sklep tuningowy, Tuning Sklep, Tuning, Felgi Japan Racing, Multimedia i Car Audio Alpine, oleje Millers Motul i wiele innych, sprawdź
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Mon, 25 Jan 2010 - 15:11
Post #214


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





Bardzo fajne to porównanie, dlatego też, podpinając się pod temat, do swojego skodzitsu (O1) chcę założyć oryginalną rozpórkę od Audi TT, różnica między O1 a TT to taka że kielichy mają w TT już śruby do montażu a w O1 ich nie ma i trzeba wiercić. Pojawił się pomysł zastosowania nitonakrętek. Śruba mocująca to M8 a nitonakrętki są dostępne do M10 więc w to mi graj. I jeszcze są do tego stalowe i nierdzewne wink.gif

Tyle że pojawia się wątpliwość takiego rozwiązania w stosunku do tradycyjnej śruby "na wylot".
Nitonakrętka wygląda tak wink.gif :

Montaż wygląda tak:

Można dobrać nitonakrętkę z wpuszczanym kołnierzem, tak że z powierzchnią kielicha będzie na równo. I tu pojawia się pytanie, jaka jest grubość kielicha w Octavii 1, GIV, A3 itd. w miejscu montowania rozpórki?

Czy taka nitonakrętka wystarczy do sztywnego montażu rozpórki? Jak na moje oko to śruby i tak głównie będą pracować na ścinanie i wydaje mi się że takie mocowanie powinno spełnić swoje zadanie.

Proszę o opinie. Dzięki.


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Mon, 25 Jan 2010 - 16:22
Post #215


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





W poprzedniej robocie uzywalismy nitankretek do wieszania roznego rodzaju rzeczy na cienkich blachach paneli, z ktorych zbudowane sa hale przmyslowe. Byly to jakies nagrzewnice, szlifierki na stojakach itp.
Nitonakretki wystepuja z karbowana scianka i gladko. Bierz tylko te z karbowana.

PS. Moj ojciec ma zabudowe na swoim dostawczaku - na narzedzia itp. Regal (wysoki na caly samochod) trzyma sie sciany busa za pomoca nitonakretek na sruby M8 zanitowanych na profilach konstrukcyjnych paki. Jeszcze sie ani jedna nie wyrwala, a jezdzi juz autem 5 lat. Na regale jest ok 300 kilo sprzetu.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Tue, 26 Jan 2010 - 12:26
Post #216


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





Guzior, to bardzo cenna informacja, dzięki, innej niż karbowana nie uwzględniałem. A jak z grubością kielicha? Składa się on z co najmniej dwóch warstw blachy zgrzewanej punktowo. Na pewno ktoś już montował rozpórkę w aucie na płycie Golfa IV i temat przerabiał. Nitonakrętki M8 są przeznaczone do blach o łącznej grubości do ok. 4,5mm a coś mnie martwi że może być więcej i plan weźmie w łeb unsure.gif


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tsss
post Tue, 26 Jan 2010 - 14:30
Post #217


Frequent User
Dołączył: Mon, 25 August 2008





a co sądzicie o tym żeby założyć skręcany roll bar na tył do sedana?
Byłby to pomysł na zarówno usztywnienie pojazdu i poprawę bezpieczeństwa?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gabriel
post Tue, 26 Jan 2010 - 15:54
Post #218


User
Dołączył: Fri, 24 October 2008





Co do rozporek to mnie interesuje jak wyglada sytuacja w takim zawieszeniu jak u mnie (zdjecia nizej).
Czy mam racje ze w takim wypadku belka zawieszenia sama robi za dolna rozporke? Czy moglbym cos
zyskac montujac gorne rozporki? Jestem troche zielony w tym temacie rolleyes.gif





--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Tue, 26 Jan 2010 - 23:24
Post #219


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Montujac gorna rozporke zamykasz niejako bude i zwiekszasz jej sztywnosc na skrecanie. Przy takim ukladzie jak podales dla przedniego zawieszenia wszystkie sily z amortyzatora i tak ida w bude wiec na wybojach i tak sie ona bedzie skrecac. Nie tak bardzo jak przy McPhersonie ale jednak.
Natomiast rozporka nie bedzie miala wplywu (przy zdrowej budzie) prowadzenie samochodu bo wszystkie sily ida przez wahacze na belke i to ona ustala geometrie zawieszenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lexyy
post Wed, 03 Mar 2010 - 17:09
Post #220


Rookie
Dołączył: Mon, 03 August 2009





witam ostatnio zauważyłem w mojej ibizie z 99roku pękająca masę tą wokół kielichów z przodu(auto bezwypadkowe), przed zima montowałem rozpórkę na podniesionym aucie, i teraz mam dylemat czy złe zamontowałem rozpórkę czy tak się dzieje, co mam zrobić wywalić rozpórkę czy dalej jeździć i zapomnic o temacie








Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 9 10 11 12 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 10:23