![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: PŁOCK ![]() |
w którymś ze starszych numerow GT był opis montowania rozporek na dwa sposoby
#na uniesionej budzie #na postoju pokazane bylo jak sie rozchodza kielichy po uniesieniu bankowo mam tą gazete, jak nikt inny nie ma jej "pod reka" to wygrzebie stare numery i zeskanuje -------------------- IBIZA 1.4 8V
16,93 ET__Bemowo 16.09.2006 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
Chyba cieknie Ci simmering na wale korbowym od strony koła zamachowego
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
to nie moja corsa, a od dluzszego czasu nie ma juz tego silnika
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 20 May 2004 ![]() |
kielichy sie rozejda jak masz bude zdezelowana i wylewarujesz auto.
Moim zdaniem powinno sie montowac rozporke tak aby utrzymala fabryczny rozstaw miedy kielichami, jezeli auto je trzyma to co za roznica czy podniesiesz auto cy bedzie stalo na kolach. Inna sprawa jezeli ktos nie wie jaki powinien byc to rozstaw i zaklada jakas samorobe na oko. -------------------- Kadett gsi 8v
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
i to jest złota prawda w naszych warunkach.
rozpórke założyć tak jak jest wygodniej a potem pojechac na geometrie i poustawiać jak trzeba chyba że jest na sztywno - bez regulacji. to wtedy sie zakłada jak sie da -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
mam taki zestaw jak na fotce z c20rsa.com, + tylna gorna rozporka + przednia gorna. samochod po montazu kompletu, czyli stabilizator i rozporki jest nie do poznania.. znacznie lepiej sie go kontroluje, a w polaczniu z kublem wiesz dokladnie co sie dzieje z tylem np. wczesniej nie bylo tego tak czuc.. dodam, ze duzo wieksza zmiane czuc po montazu stabilizatora, niz po rozporkach. marzy mi sie klatka...
co do zakladania rozporek - nie bardzo wiem jakie znaczenie ma zalozenie ich na podnosniku, czy tez na samochodzie, ktory stoi na kolach. ja zakladalem jak stal na kolach i pasuje tak samo jakbym go podniosl - na wcisk tylna to i tak na wcisk byla wsadzana, ale tak mialo byc dolna przednia tez weszla mega-na-wcisk co do katow - z przodu zrobil sie duzy negatyw, ale to ze wzgledu na glebe -45mm, tyl jest fabrycznie lekko w negatywie |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: PŁOCK ![]() |
w końcu udało mi sie wygrzebać a raczej odszukać
GT marzec 2001r [url=http://img263.imageshack.us/my.php?image=13yb.jpg:39pya1wc] ![]() ![]() a tak off; w tym numerze jest test LANOSOW- z turbo 130KM podali ze na 1/4 ma 17,4 a do setki 8,7 -------------------- IBIZA 1.4 8V
16,93 ET__Bemowo 16.09.2006 |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Dzięki panowie za pomoc.
Dzięki MARCIN za zeskanowanie materiału. Teraz bedzie trochę więcej wiadomo na ten temat. Jak macie jeszcze jakieś info albo swoje własne doświadczenia to piszcie. Pozdrawiam. -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 February 2005 Skąd: KIELCE ![]() |
mam z przodu aluminiową założyłem i jest różnica bo przód jest bardziej zwarty można wejść w zakręt bardzo szybko i auto znacznie mniej się pochyla mimo nastawów sztywnych zawiechy,lepsza kontrola auta ale na dołach przód cały pracuje jeden dolek a całość szarpie; koleiny auto bardziej nerwowe , zauważyłem jeden minus na mokrym wynosi przód bardziej !!!! wtedy jest brak kontroli
są to sprawy związane z szybką jazdą , na co dzien to tylko że całość zbiera nierówności; reasumując jest różnica na plus -------------------- BMW E34 M5 3,6 CHIP+WYDECH EISENMANNOBNIŻONA,GŁOŚNA i awaryjna
13,747 et 02.07.2005 Poznan 1-szy puchar m- power Toruń 2005;2006-2-gi 15.07.06 1-szy w klasie; 2-gi w generalce autem RWD!!! na super oesie w Kielcach |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 October 2003 Skąd: Warszawa/ Sulejówek ![]() |
było pare pytań, to się do nich ustosunkuje
górne rozpórki w moim przypadku mocowane mam do kielichów, czyli jest to usztywnienie karoserii, natomiast dolne mam mocowane do śrub mocujących wahacze poprzeczne do podwozia. I te rozpórki mocować należy tylko na stojącym aucie. Dlaczego ? Bo to jak z tulejami metalowo-gumowymi, też dokręca się na opuszczonym aucie, gdyż w przeciwnym wypadku po wcześniejszym dokreceniu i opuszczeniu auta, wytworza sie siły, które momentalnie "wywalą" tulejki podczas jazdy. Rozpórki mam ze śrubą rzymską, skręcone na maksa na kanale. PRZÓD DÓŁ (podwinięta pod kolektor i skecona, co by studzienek nie skosić ) ![]() TYŁ DÓŁ ![]() TYŁ GÓRA ![]() PRZÓD GÓRA nie moge znaleźć -------------------- www.jhm.com.pl
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
właśnie wróciłem z warsztatu i co sie okaząło, rozpórka górna przy seryjnym zawiasie ścieła jedną ze srub mocujących McPhersona do kielicha jutro zakup i naprawa wraz założeniem sportowego zawieszenia i odpowiedniego montażu rozpórki
pzdr |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: PŁOCK ![]() |
widac ktos mial blade pojecie o tym za co sie bierze.
-------------------- IBIZA 1.4 8V
16,93 ET__Bemowo 16.09.2006 |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
CYTAT("MARCIN--Ibiza":2vinp9wo) widac ktos mial blade pojecie o tym za co sie bierze.
niestety ale to pierwszy i ostatni raz pzdr |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 06 April 2003 ![]() |
Odkopuję trochę stary temat, by spytać o przyczynę ścięcia śruby.
Dorobiłem flansze na tylne kielichy i chciałem teraz dospawać poprzeczną belkę. Czy można to zrobić tak, że wszystko będzie w 1 płaszczyźnie, o tak: O---------O czy może powinien być stworzony kąt między ramieniem rozpórki a płaszczyzną flanszy? (by siły rozkładały się na poziome i pionowe) |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
User Dołączył: Thu, 19 May 2005 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT natomiast dolne mam mocowane do śrub mocujących wahacze poprzeczne do podwozia.
I na czym polega działanie tej rozpórki ? U mnie w bmw wachacz poprzeczny jest mocowany z przodu swożniem do belki, a z tyłu poprzez silentblok dwoma śrubami do podłogi - czyli co by mi to dało ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 05 March 2006 Skąd: Siemianowice ![]() |
Ja założyłem do mojego Esia przód i tył. Przód ze śrubą, tył stały.
Odczułem po pierwszym wyjeździe na miasto i ostrych zakrętach. Autko już nie pływa. Zastanawiam się nad dolnymi, jedyny minus to strach przed naszymi drogami, nie chciałbym czegoś zostawić dolną rozpórką na drodze, albo czegoś targać za sobą. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: z krainy 1000 jezior ![]() |
CYTAT("Praethorians":1jlwezao) Ja założyłem do mojego Esia przód i tył. Przód ze śrubą, tył stały.
Odczułem po pierwszym wyjeździe na miasto i ostrych zakrętach. Autko już nie pływa. Zastanawiam się nad dolnymi, jedyny minus to strach przed naszymi drogami, nie chciałbym czegoś zostawić dolną rozpórką na drodze, albo czegoś targać za sobą. Wiekszego avatara proponuje. Czytac nie umiesz? Jak dodawales to niestety nie zauwazyles ze po lewej jest napisane ze ma miec max 100 na 100 pixeli i nie wiecej niz 8KB. Fajnie sie watek rozjezdza dzieki tobie. Dziekuje mysle ze uzytkownicy forum rowniez sa wdzieczni |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 18 July 2004 Skąd: Warszawa - Ożarów Maz. ![]() |
kolega ma chyba zly dzien??? albo chce zaslynac jako jedyny sprawiedliwy , to nie jest jedyna osoba ktora ma wieszego avatara i akurat nie przez TA osobe watek sie poszerzyl, wystarczylo przewinac do gory... wydaje mi sie ze mozna bylo dac taka uwage na PW???
zreszta nie bardzo widze zeby to rozwalalo watek chyba ze uzywa sie 640x480 a co do tematu, to u mnie po zalozeniu rozporek przod-gora,dol tyl-gora, auto zrobilo sie sztywniejsze, nawet wjazd w dziure nie powoduje takiego chybotania -------------------- |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Super User Dołączył: Sun, 25 September 2005 ![]() |
Czy da sie zamontowac rozpórke dolną w zawieszeniu z belką skrętną czy to jest niemożliwe albo trudne i drogie?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 17 June 2025 - 22:24 |