Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 8 9 10 11 12 >  
Reply to this topicStart new topic
> Rozpórki samochodowe a poprawa właściwości jezdnych
Just
post Wed, 05 Nov 2008 - 11:05
Post #181


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Zgaduje : opona pod zbyt duzym naciskiem sie znieksztalca i srodek idzie w gore, powierzchnia przylegania maleje ?
Nic innego na razie sobie nie wyobrazilem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 05 Nov 2008 - 11:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
grzespe
post Wed, 05 Nov 2008 - 11:37
Post #182


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 September 2008
Skąd: UK





zauwaz ze transfer masy odbywa sie podczas skretow lub hamowan tak wiec na opone dzialaja takze obciazenia poprzeczne ktore znieksztalcaja opone znieksztalca sie powierzchnia styku z nawierzchnia..


--------------------
Data logging, race car engineering ,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elmer2
post Wed, 05 Nov 2008 - 12:19
Post #183


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 October 2008





ja napisalem co zrobilem co to dalo, uwazaqm, ze moje spostrzezenia sa w miare obiektywne.
A spotykam sie z wypowiedziami, ze jst to bez sensu i ze sam sobie wymyslam - autosugestia /
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukiasz
post Wed, 04 Feb 2009 - 23:47
Post #184


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Fałtekowo k/Warszawy





Harmonia między ramą pojazdu a prowadzeniem:

Nadwozie jest podpierane przez 4 koła i 4 amortyzatory. Podczas jazdy po wyboistej drodze, wstrząsy absorbowane są przez amortyzatory. Jednak jeśli nadwozie nie jest wystarczająco mocne by wspierać amortyzatory, wstrząsy nie będą skutecznie absorbowane przez amortyzatory, lecz przejdą na nadwozie, powodując jego wyginanie się. To samo będzie się działo w zakręcie. Nadwozie będzie się skręcać poprzez działanie siły przenoszenia ciężaru. Efektem będzie trudne prowadzenie pojazdu oraz jego nieprzewidywalne zachowanie się podczas jazdy.

Rozpórki dolna i górna:


Przed:
Część wstrząsu przenosi się na nadwozie powodując deformację mocowania koła i dolnej części zawieszenia.



Po:
Zaopatrzony w rozpórkę górną i dolną UR oba kierunki wstrząsów
są zneutralizowane.


Podczas wejścia w zakręt


Przed:
przeniesienie ciężaru i inne siły działają na jedną stronę pojazdu powodując niestabilne prowadzenie i zwiększając wychylenie pojazdu.



Po:
siły będą rozproszone przez rozpórkę górną i dolną UR, stabilizując pojazd i zapewniając doskonałe prowadzenie.

Fender Bar (wzmocnienia montowane pod błotnik)



Przed:
Łączenie A-pillar i przedniej części nadwozia jest wypychane i skręcane poprzez zwiększoną siłę wstrząsów, powodując uszkodzenia nadwozia.



Po:
Fender UR rozproszy siły działające w tym miejscu i wzmocni tą część pojazdu zapobiegając dalszym zniszczeniom, oferując przy tym stabilne prowadzenie. Zalecane użytkownikom sportowych amortyzatorów.


Boczna rozpórka dolna:


Przed:
Na nierównej, wyboistej drodze, centralna część nadwozia będzie wyginać się na różnych poziomach powodując przeniesienie ciężaru pomiędzy przodem i tyłem pojazdu.



Po:
Boczna rozpórka UR stabilizuje przenoszenie ciężaru między przodem i tyłem, a także zminimalizuje potencjalne uszkodzenia przy bocznym uderzeniu (!)

Anti-Roll Bar (stabilizator):



Przed:
Podczas manewru skrętu, przeniesienie ciężaru powoduje niebezpieczne wychylenie się całego pojazdu powodując jego uciekanie w skręcie, co z kolei utrudnia prawidłowe wejście w zakręt oraz osłabia reakcję pojazdu na kierowanie nim.



Po:
Zmodyfikowana, nowa wersja anti-roll bar’a UR o wiele skuteczniej zapobiega uciekaniu pojazdu w skręcie, doskonale redukuje wychylenie i dodatkowo stabilizuje pojazd.



--------------------
https://www.rpmotorsport.pl
Katalizatory i tłumiki Magnaflow, Sklep tuningowy, Tuning Sklep, Tuning, Felgi Japan Racing, Multimedia i Car Audio Alpine, oleje Millers Motul i wiele innych, sprawdź
Go to the top of the page
 
+Quote Post
doctorTT
post Thu, 05 Feb 2009 - 00:56
Post #185


Frequent User
Dołączył: Wed, 05 March 2008
Skąd: Ireland Letterkenny





czy taki komplet rozpórek jest do dostania do Supry MK4 ? ... bylem na waszej stronie ale są tam tylko standardowe rozpórki na tył i przód...

i czy jak bede brał komplecik np do starletki EP91 to czy jakis rabacik bedzie wink.gif

odpowiedz na moje pytanie moze być na PW


--------------------
www.stormriders.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukiasz
post Thu, 05 Feb 2009 - 10:14
Post #186


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Fałtekowo k/Warszawy





pisałem już wiele razy że forum to nie jarmark europa, a oferta na stronie jest kompletna jak nie ma czegoś to znaczy że w przypadku danego modelu po prostu tego nie ma (czytaj może kiedyś dojdzie) temat jest o rozpórkach i takim go zostawmy

dzięki


--------------------
https://www.rpmotorsport.pl
Katalizatory i tłumiki Magnaflow, Sklep tuningowy, Tuning Sklep, Tuning, Felgi Japan Racing, Multimedia i Car Audio Alpine, oleje Millers Motul i wiele innych, sprawdź
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rufuz
post Thu, 12 Feb 2009 - 16:38
Post #187


Frequent User
Dołączył: Thu, 12 February 2009





Witam wszystkich

na tym forum jestem świerzak i pozdrawiam wszystkich.

Mam pytanie o rozpórki. Szukam i szukam i już mnie szlag trafia bo nie mogę znaleźć. Mam auto Hyundai Elantra 1.6 sedan, 2000r i chce nieco przerobić.
Planuje założyć amory Koni ze sprężynami vogtland 35 mm. Przednia górna rozpórkę założę ale nie wiem czy muszę zakładać dolna przednia oraz tylne rozpórki.
Przednia górna znalazłem ale z pozostałymi to już mnie szlag trafia, nic nie ma. Może ktoś wie gdzie poszukać lub gdzie można zrobić na zamówienie.
Proszę o info czy tylne rozpórki oraz przednia dolną jest wskazane założyć ?

Pozdrawiam


--------------------
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T, 200KM Powered by Maptek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukiasz
post Thu, 12 Feb 2009 - 21:49
Post #188


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Fałtekowo k/Warszawy





CYTAT(rufuz @ Thu, 12 Feb 2009 - 15:38) *
Przednia górna znalazłem ale z pozostałymi to już mnie szlag trafia, nic nie ma. Może ktoś wie gdzie poszukać lub gdzie można zrobić na zamówienie.


mówisz masz
http://www.rpmotorsport.pl/auta/rozporki_i...92_295_303.html

pozdro


--------------------
https://www.rpmotorsport.pl
Katalizatory i tłumiki Magnaflow, Sklep tuningowy, Tuning Sklep, Tuning, Felgi Japan Racing, Multimedia i Car Audio Alpine, oleje Millers Motul i wiele innych, sprawdź
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Thu, 12 Feb 2009 - 23:46
Post #189


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Rozpórka powinna być robiona pod dane auto i przedewszystkim pasowana na aucie i tyle.
Jak nie możecie czegoś dostać to zawsze można coś takiego wystrugać.
Pozdrawiam


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rufuz
post Fri, 13 Feb 2009 - 16:09
Post #190


Frequent User
Dołączył: Thu, 12 February 2009





Dzięki bardzo za info. kurde już zwątpiłem ze cokolwiek dostane do tego mojego auta.
Zawsze mówiłem ze w kupie siła.

Mam pytanko jeszcze szukam dobrej firmy gdzie będę mógł kupić i założyć amorki Koni sport ze sprężynami vogtland 35 mm. Niby znalazłem firmę ale doprosić się nie mogę o jakieś szczegółowe informacje ile będę czekał na towar jak długo potrwa montaż no i cenę. Cholera wysłałem już dwa maile dzwoniłem już dwa razy i nic. Wiec chyba pieprze ta firmę i znajdę sobie inna. Szok ze dzisiaj człowiek ma gotówkę chce ja wydać a tutaj firma olewa. Jestem z Poznania wiec nie ma problemu moge podjechac paręsetkilometrów jesli to bedzie dobra firma.

Dzięki jeszcze raz za info


--------------------
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T, 200KM Powered by Maptek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nosb
post Wed, 18 Mar 2009 - 15:18
Post #191


Super User
Dołączył: Fri, 17 August 2007
Skąd: Swietokrzyskie





Mam pytanko o rozporke do Audi A4 Quattro model B5. Mam gwint H&R i 19" kola ... Widze na allegro rozpórki 130-190 zł. Głownie aluminiowe. Oczywiscie górne. Dolnych do niej sobie nie wyobrazam :> Czy istnieją jakies ? Mam mozliwosc porzadnego wyspawania sobie rakiej rozporki z tym ze nie wiem czy lepiej gotowa alu czy robiona ze stali ? smile.gif Jesli chodzi o tyl to macie jakies propozycje ? Myslalem rure wyprowadzic pod sama tylnia polka jak najwyzej zeby nie ograniczac bagaznika . Bullit poruszal temat tez w stosunku do A4 kiedys ale w sumie zero odpowiedzi wink.gif

Pozdrowionka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Wed, 18 Mar 2009 - 15:41
Post #192


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Do Audi rozpórki sa niepotrzebne poniewaz jest tam zawieszenie wielowahaczowe i amortyzatory nie przenosza takich sil na kielichy jak w przypadku samochodow z zawieszeniem McPhersona. W Audi wypadalo by raczej wzmacniac i usztywniac miejsca polaczenia wahacza z rama samochodu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nosb
post Wed, 18 Mar 2009 - 15:43
Post #193


Super User
Dołączył: Fri, 17 August 2007
Skąd: Swietokrzyskie





W sumie racja. Jednak gwint i 19" na pewno negatywnie wplywa na bude wink.gif To co ? Kupic sobie z allegro jakąś alu i zamontowac ? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Wed, 18 Mar 2009 - 17:07
Post #194


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Nie zaszkodzi wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Wed, 18 Mar 2009 - 18:42
Post #195


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





NAPEWNO NIE POMOŻE biggrin.gif


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Wed, 18 Mar 2009 - 20:44
Post #196


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Co z dodatkowa waga wysoko w samochodzie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Thu, 19 Mar 2009 - 14:10
Post #197


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Zamontowanie rozporki zamknie komore silnika i ja usztywni. Jak dla mnie jezeli jest to 100-200zl za rozporke to warto zamontowac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Thu, 19 Mar 2009 - 15:36
Post #198


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





nie wiem czy jest to fizycznie mozliwe w audi, ale jak cos to w wielowachaczowce nalezaloby polaczyc punkty mocowania wachaczy z lewej i prawej strony ze soba


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Thu, 19 Mar 2009 - 16:17
Post #199


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





tak ale jednak przy twardym zawiasie można założyć zawsze kielich dostaje trochę.
Jednak do wspomagania trakcji napewno to zbytnio nie pomoże tylko jak poprzednicy napisali strzały do wahaczy .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rufuz
post Thu, 11 Jun 2009 - 21:36
Post #200


Frequent User
Dołączył: Thu, 12 February 2009





Witam

Zawias wymieniony Koni Sport + Vogtland 40mm. Twardość ustawiona na średnią. Rozporki przód i tył. Jaka różnica ? Zdecydowanie szybsze zakręty. Mało które seryjne, zwykle auto ma szanse na zakrętach. Jak dodałem jeszcze nowe "kubły" to jest nieco lepiej.


Pozdrawiam


--------------------
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T, 200KM Powered by Maptek
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 8 9 10 11 12 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 04:31