Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Rozpórki samochodowe a poprawa właściwości jezdnych
madry
post Thu, 09 Nov 2006 - 21:32
Post #101


User
Dołączył: Fri, 19 March 2004
Skąd: Kraków





CYTAT("warik":d9vwu1hb)
CYTAT("Asgaard":d9vwu1hb)
a co ma wspólnego ET felgi z rozpórką i cięciem opon?

a może to, że się zmienią troszeczke kąty i będzie Ok.


Dokladnie z tego samego powodu mechanik doradzal mi przekrecenie sruby rzymskiej rozporki w druga strone...mialem delikatnie sciete opony od zewnatrz i mowil ze to powinno pomoc
Jak widac po postach wyzej to chyba bledna teoria...skonczylo sie na ustawieniu zbieznosci i niby wszystko jest ok
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 09 Nov 2006 - 21:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Azrael
post Fri, 10 Nov 2006 - 03:46
Post #102


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Jezu, co za bzdury wam opowiadają i jeszcze w to wierzycie.....


Jestem ciekaw co ma ET felgi do cięcia opon.


Regulacja pochylenia koła przez rozginanie nadwozia za pomocą rozpórki to fantastyczny pomsył, jeden z nagłupszych jakie słyszałem od dłuższego czasu.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Fri, 10 Nov 2006 - 10:19
Post #103


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





niestety muszę się zgodzic z Azraelem

wiekszosc opisanych tutaj problemów i ich kretynskich rozwiazan, to jak pierdo**nie kotka za pomocą młotka.

wezcie naprawcie swoje samochody, zamiast psuc je jeszcze bardziej... damn...

aaa.. i zmiencie fachowców... jak najszybciej. bo wieksze pojecie o tym na co moze wplynąc ET ma moja 16 letnia siostra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Fri, 10 Nov 2006 - 10:51
Post #104


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Niewidzieliście jeszcze wszystkiego... W Audi 100 model C3 (Cygaro) przy dużych przebiegach kielichy przedniego zawieszenia sie delikatnie schodzą. Ot taka konstrukcja. Regulacja kątów na minimum daje w tym przypadku książkowe maximum jakie może być i opony nie są jeszcze cięte. Znam bardzo dobrze pewne C3, w którym po zamontowaniu rozpórki majster ponacinał fleksą przegrodę za silnikiem żeby kielichy rozeszły się jak najbardziej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Fri, 10 Nov 2006 - 10:58
Post #105


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT("PrOsIaQ":2pwjox3r)
... wieksze pojecie o tym na co moze wplynąc ET ma moja 16 letnia siostra


Masz foto?

A wracając na Ziemię to coponiektórym chyba się coś pomyliło, rozpórka to nie jest niewiadomo jaka kosmiczna technologia. Jak komuś się mocno gnie buda to trzeba ją naprawić, obspawać, wstawić klatkę, a nie rozpórkę i nacinać przegrodę vide spec z postu Kefirsky'ego. Rozpórkę zakładałem na stojącym aucie, przykręciłem i zapomniałem.



--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warik
post Fri, 10 Nov 2006 - 11:57
Post #106


User
Dołączył: Fri, 06 May 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT("Azrael":3p7dcs5c)
Jezu, co za bzdury wam opowiadają i jeszcze w to wierzycie.....


Jestem ciekaw co ma ET felgi do cięcia opon.


Regulacja pochylenia koła przez rozginanie nadwozia za pomocą rozpórki to fantastyczny pomsył, jeden z nagłupszych jakie słyszałem od dłuższego czasu.


Ja nie chce ustawiać kątów rozpórką, nikt mi tego nawet nie doradzał, tylko miałem malutką nadzieję(czasami człowiek sam siebie okłamuje), że choć troszeczkę to pomoże komplet rozpórek będę zakładać w wiadomym celu.
Auto mam zdrowe, na seryjnych felgach było idealnie, po zmianie tnie mi opony od wew. zbieżność ok.
Jak ktoś nie wie "co ma et felgi do cięcia opon" to może małe szkolenie u siostry PrOsIaQ pomoże.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Fri, 10 Nov 2006 - 12:01
Post #107


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("warik":r7z4hmcu)
Auto mam zdrowe, na seryjnych felgach było idealnie, po zmianie tnie mi opony od wew. zbieżność ok.


Pojedź na dobrą geometrię zawieszenia i niech ustalą dlaczego Ci opony tnie. Za duże pochylenia? Jednak może zbieżność? Coś ine rozjechane?

CYTAT
Jak ktoś nie wie "co ma et felgi do cięcia opon" to może małe szkolenie u siostry PrOsIaQ pomoże.


Tomoże nam wyjasnij bo ja też nie wiem, a z Prosiaq zwykle się w kwestiach zawieszeniowych zgadzam w 100% bo on wie ciut więcej ode mnie w praktyce.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zwierzak
post Fri, 10 Nov 2006 - 12:14
Post #108


Forum Killer
Dołączył: Mon, 27 January 2003
Skąd: warszawa





Te Et (inne osadzenie) powoduje to samo co założenie dystansów lub w drugą strone założenie węższej felgi także zmienia styk opony z powieżchnią , póki nie jest to wielka różnica można to olać ale im dalej tym bedzie trzeba dopasować Geometrie.


--------------------

Kopnac to mozesz swoja starą
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Fri, 10 Nov 2006 - 12:27
Post #109


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Ja nadal nie rozumiem, moze to ktoś narysować czy coś?

Jeżeli już to zmienia dźwignię jaka działą na zawiezenie i efektywnie obniża samochód, ale to nie jest zwykle różnica w jakikolwiek sposób istotna, jeżeli to nie jest jakieś poszerzone nadwozie to ile może być tej różnicy?


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warik
post Fri, 10 Nov 2006 - 12:39
Post #110


User
Dołączył: Fri, 06 May 2005
Skąd: Rzeszów





Dokładnie tak jak Zwierzak napisał, przypominam o różnicy seria et 47, obecnie et12.
Geometria była ok. wieć zrobiłem troszeczke rozbieżnie i dalej kupa.
Może ktoś kto się zna podpowie jak ustawić geometrię.
Autko to Astra Coupe 2.0T i nie ma regulacji kątów, ale można delikatnie rozwiercić i ustawić, ale może da się jeszcze coś innego wykombinować.

p.s. sory za zamieszanie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
p106gti
post Fri, 10 Nov 2006 - 12:41
Post #111


Rookie
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Warszawa





Wtrace takie swoje 3 grosze. Wydaje mi sie ze w przypadku tego postu o zmianie felg na szersze chodzilo o "ciecie" opon przez nadkole i z sama geometria ma to niewiele wspolnego.


--------------------
[center]Peugeot 106 1.6 GTi - FrenchPerformance
www.frenchperformance.eu/car.html
[/center]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warik
post Fri, 10 Nov 2006 - 12:48
Post #112


User
Dołączył: Fri, 06 May 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT("p106gti":1sqtbp2j)
Wtrace takie swoje 3 grosze. Wydaje mi sie ze w przypadku tego postu o zmianie felg na szersze chodzilo o "ciecie" opon przez nadkole i z sama geometria ma to niewiele wspolnego.

niestety źle Ci się wydaje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
p106gti
post Fri, 10 Nov 2006 - 12:54
Post #113


Rookie
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Warszawa





CYTAT("warik":340m2moo)
CYTAT("p106gti":340m2moo)
Wtrace takie swoje 3 grosze. Wydaje mi sie ze w przypadku tego postu o zmianie felg na szersze chodzilo o "ciecie" opon przez nadkole i z sama geometria ma to niewiele wspolnego.

niestety źle Ci się wydaje.


bardzo mozliwe

jednak 35 mm / strone (a to wynika z roznic ET) nie jest az taka zmiana zeby siadla geomtria.


--------------------
[center]Peugeot 106 1.6 GTi - FrenchPerformance
www.frenchperformance.eu/car.html
[/center]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Fri, 10 Nov 2006 - 13:01
Post #114


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





ustawianie czegokolwiek pod zmienione felgi to jakas kwadratowa herezja przycinanie opon po zmianie offsetu? nie no.. pliz..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Fri, 10 Nov 2006 - 13:46
Post #115


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("warik":2zkuu62c)
Dokładnie tak jak Zwierzak napisał, przypominam o różnicy seria et 47, obecnie et12.
Geometria była ok. wieć zrobiłem troszeczke rozbieżnie i dalej kupa.
Może ktoś kto się zna podpowie jak ustawić geometrię.
Autko to Astra Coupe 2.0T i nie ma regulacji kątów, ale można delikatnie rozwiercić i ustawić, ale może da się jeszcze coś innego wykombinować.

p.s. sory za zamieszanie



Jeżlei masz problem z geometrią to albo dodaj potrzebne regulacje - camber-plates, śruby regulacyjne, regulwoane wahacze czy co tam trzeba zastosować, albo wymień uszkodzone elementy, albo załóż zawieszenie o właściwej wysokości. Felgi nie mają mozliwości na to wpływać. Roznica w ET ogromna, one się w ogóle miesczą w nadowziu?


Pomijam już fakt że przerabianie auta do felg to jakaś bzdura na resorach.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warik
post Fri, 10 Nov 2006 - 14:26
Post #116


User
Dołączył: Fri, 06 May 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT("p106gti":1sga3v6x)
CYTAT("warik":1sga3v6x)
CYTAT("p106gti":1sga3v6x)
Wtrace takie swoje 3 grosze. Wydaje mi sie ze w przypadku tego postu o zmianie felg na szersze chodzilo o "ciecie" opon przez nadkole i z sama geometria ma to niewiele wspolnego.

niestety źle Ci się wydaje.


bardzo mozliwe

jednak 35 mm / strone (a to wynika z roznic ET) nie jest az taka zmiana zeby siadla geomtria.

Zapomniałes dodać jeszcze różnice w szerokości felgi która wynosi 1".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
p106gti
post Fri, 10 Nov 2006 - 14:29
Post #117


Rookie
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Warszawa





dalej malo


--------------------
[center]Peugeot 106 1.6 GTi - FrenchPerformance
www.frenchperformance.eu/car.html
[/center]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warik
post Fri, 10 Nov 2006 - 14:39
Post #118


User
Dołączył: Fri, 06 May 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT("Azrael":2hukc9fi)
CYTAT("warik":2hukc9fi)
Dokładnie tak jak Zwierzak napisał, przypominam o różnicy seria et 47, obecnie et12.
Geometria była ok. wieć zrobiłem troszeczke rozbieżnie i dalej kupa.
Może ktoś kto się zna podpowie jak ustawić geometrię.
Autko to Astra Coupe 2.0T i nie ma regulacji kątów, ale można delikatnie rozwiercić i ustawić, ale może da się jeszcze coś innego wykombinować.

p.s. sory za zamieszanie



Jeżlei masz problem z geometrią to albo dodaj potrzebne regulacje - camber-plates, śruby regulacyjne, regulwoane wahacze czy co tam trzeba zastosować, albo wymień uszkodzone elementy, albo załóż zawieszenie o właściwej wysokości. Felgi nie mają mozliwości na to wpływać. Roznica w ET ogromna, one się w ogóle miesczą w nadowziu?


Pomijam już fakt że przerabianie auta do felg to jakaś bzdura na resorach.

Jak już wspomniałem wcześniej geometria na tych felgach wyszła ok.
uszkodzonych elementów nie ma, to znaczy jest poduszka amora, ale nie sądze że ma wpływ na to, zawieszenie seryjne, ale po zimie będzie gwint KW na sprężynach H&R.
Felgi troszeczke wystają ale będą poszerzenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Fri, 10 Nov 2006 - 14:48
Post #119


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





nooo gwint h&r, za szerokie felgi ze zlym offsetem.. miod malina bedzie sie prowadzic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warik
post Fri, 10 Nov 2006 - 14:48
Post #120


User
Dołączył: Fri, 06 May 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT("p106gti":39864njv)
dalej malo

a ile dla ciebie to jest dużo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 12:29