Średnica dysz w instalacji N2O |
Średnica dysz w instalacji N2O |
Sat, 23 Jul 2005 - 12:02
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sat, 12 February 2005 Skąd: [ S R C ] |
Witam..
Na forum i na google(pl) nic nie znalazlem wiec pytam tutaj Otoz mam instalacje podtlenku azotu wlasnej konstrucji(kiedys mialem duzo czasu to sie bawilem ).. Uzywalem ja jako instalacje sucha regulujac AFR na redukrorze przy butli.. Przyrost mocy jest stosunkowo maly wiec chce ja przerobic na "mokry" system mam jedyny problem i zarazem pytanie.. Jakiej srednicy musza byc dysze paliwowe i gazowe do poszczegolnej mocy aby AFR byl ok..?? W katalogach podaja jedynie nr danej dyszy a nie jej srednice.. Pozdrawiam -------------------- ET 12.793s
|
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 23 Jul 2005 - 12:02
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 23 Jul 2005 - 13:56
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 |
Zeby ci pomoc to najpierw trzeba wiedziec
1.jak jest zbudowana (jaki jest sposob dystrybujci gazu) z tego co napisales to na butli masz reduktor jesli tak to bedzie bardzo ciezko obliczyc i dobrac dysze do takiej konstrukcji (obawiam sie ze jesli stworzyles taka konstrukcje to obliczenia itp bedziesz musial wykonac sam o ile mnie pamiec nie myli grabowski motor sport staral sie zrobic takie instalacje ale chyba w koncu zrezygnowali tutaj masz po angielsku podstawy teoretyczne obliczania dysz Power for any given Nitrous jet: Nitrous Oxide Jet’s bore, in mm squared x the constant 70 = Power increase in bhp at 800 psi Nitrous bottle pressure Fuel jet Calculations: At 45 psi - Jet size mm squared x 157 = correct fuel for x power (Nitrous jet diameter in mm minus 33%) At 10 psi - Jet size mm squared x 70 = correct fuel for x power (Nitrous jet size = Fuel Jet size) At 3 psi - Jet size mm squared x 38.4 = correct fuel for x power (Nitrous jet plus 35% in mm diameter) Formula for “time” (T) in seconds to deliver 1 pint of fuel for a given horsepower rating: T = (the constant) 6500 divided by “Horsepower” or… T = 6500/P (Where P is Power) Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
Sat, 23 Jul 2005 - 17:20
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Sat, 12 February 2005 Skąd: [ S R C ] |
Dzieki..
Wiedzialem ze o czyms zapomne... Sorry Juz wyjasniam: przy przebudawie na mokra instalacje "wywale" reduktor... czyli instalacja bedzie technicznie przypominala dzialanie "markowych" instalacji.. cisnienie w butli ~ cisnienie na dyszy.. Jesli moge prosic: Jaka srednice dysz (paliwo, gas) powinienem miec do przyrostu 75km (lub 100km) zakladajac ze cisnienie paliwa bedzie 4,7bara(na dyszy) a cisnienie gazu nie redukowane niczym(poza oporami przeplywu przez rurke) Nie znam niestety angielskiego... -------------------- ET 12.793s
|
|
|
Sat, 23 Jul 2005 - 17:34
Post
#4
|
|
User Dołączył: Tue, 18 January 2005 |
Puszczenie cisnienia bezposrednio z butli jest bardzo zlym pomyslem, mowimy tu o cisnieniach rzedu 35 bar +
-------------------- This is my gun...
|
|
|
Sat, 23 Jul 2005 - 18:20
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 |
Obawiam sie ze nie bedzie to takie proste pamietaj ze w butli panuje dosc wysokie cisnie i zawor elektromagnetyczny ktory prawcowal w polaczeniu z reduktorem teraz sie poprostu nie otworzy pozatym musisz zastosowac inne weze zlaczki itp praktycznie bedziesz zmuszony wykonac instalacje od nowa
I tak wlasnie radzilbym zrobic ja liczylem swoja isntalacje i dobieralem materialy prawie pol roku (malo czasu a duzo roboty) Co do dysz to dla 100kM przy 3,5 bara mam wyliczone ze beda to dysze N2O-1,2mm paliwo - 0,8mm Przy wyzszym cisnieu paliwa (a 4,7 jest zdecydowanie wyzsze) mozesz sie pokusic o zmniejszenie dysz paliwa ta kalkulacja jest zrobiona dla wartosci 800psi w butli czyli okolo 55atm i mieszanka jest troche bogatsza niz powinna byc ale to dla bezpieczenstwa twojego silnika Pozdrawiam ps. puszczenie bezposrednio z butli wcale nie ejst zlym pomyslem tak sa wykonane wszytskie normalne instalacje tylko u nas ktos wymyslil wersje z reduktorem ale reduktor powoduje straszne zwezenie kanalu i zmienjszenie potencjalnej mocy ps.2 moje obliczenia sa przeprowadzane na systemach ktore maja dysze zaraz za zaworem a nie we wtryskiwaczu ma to swoje uzasadnienie w tym ze dozowanie wg mnie jest wtedy dokladniejsze -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
Sun, 24 Jul 2005 - 10:25
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sat, 12 February 2005 Skąd: [ S R C ] |
CYTAT("Elbrus":2c6vmxdp) Puszczenie cisnienia bezposrednio z butli jest bardzo zlym pomyslem, mowimy tu o cisnieniach rzedu 35 bar +
"Firmowe" instalacje z USA maja tylko tak.. nic nie redukuje tego cisnienia.. a cisnienia w butli dochadza nawet do 60atm a cieply dzien.. @Quaki Zawor i przewody cisnieniowe juz mialem mocne gdy jeszcze jezdzilem na reduktorze. Tak na przyszlosc wzialem (i nie żałuje ) Dziekuje za pomoc... -------------------- ET 12.793s
|
|
|
Sun, 23 Oct 2011 - 14:03
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań |
Przepraszam że odkopuje, ale chce się dowiedzieć czy dobrze to rozumiem.
Power for any given Nitrous jet: Nitrous Oxide Jet’s bore, in mm squared x the constant 70 = Power increase in bhp at 800 psi Nitrous bottle pressure Fuel jet Calculations: At 45 psi - Jet size mm squared x 157 = correct fuel for x power (Nitrous jet diameter in mm minus 33%) At 10 psi - Jet size mm squared x 70 = correct fuel for x power (Nitrous jet size = Fuel Jet size) At 3 psi - Jet size mm squared x 38.4 = correct fuel for x power (Nitrous jet plus 35% in mm diameter) Formula for “time” (T) in seconds to deliver 1 pint of fuel for a given horsepower rating: T = (the constant) 6500 divided by “Horsepower” or… T = 6500/P (Where P is Power) Dysza N2O w mm x 70 = moc w bhp przy ciśnieniu N2O 800psi (55bar) Dysze paliwa Dla ciśnienia paliwa 45psi (3.1bar) - średnica dyszy w mm x 157 = odpowiednia dawka paliwa dla X mocy (dysza N2O w mm minus 33%) Dla ciśnienia paliwa 10psi (0.7bar) - średnica dyszy w mm x 70 = odpowiednia dawka paliwa dla X mocy (dysza N2O w mm = dysza paliwa) Dla ciśnienia paliwa 3psi (0.2bar) - średnica dyszy w mm x 38.4 = odpowiednia dawka paliwa dla X mocy (dysza N2O w mm plus 35%) Tego ostatniego za bardzo nie rozumiem Czy to poprzednie dobrze zrozumiałem? -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 106 1.0 Turbo ->1.6 Turbo Peugeot 205 1.1 Turbo |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 24 April 2024 - 06:47 |