Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Średnica dysz w instalacji N2O
Dan41
post Sat, 23 Jul 2005 - 12:02
Post #1


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





Witam..
Na forum i na google(pl) nic nie znalazlem wiec pytam tutaj

Otoz mam instalacje podtlenku azotu wlasnej konstrucji(kiedys mialem duzo czasu to sie bawilem )..
Uzywalem ja jako instalacje sucha regulujac AFR na redukrorze przy butli..
Przyrost mocy jest stosunkowo maly wiec chce ja przerobic na "mokry" system

mam jedyny problem i zarazem pytanie..

Jakiej srednicy musza byc dysze paliwowe i gazowe do poszczegolnej mocy aby AFR byl ok..??

W katalogach podaja jedynie nr danej dyszy a nie jej srednice..

Pozdrawiam


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 23 Jul 2005 - 12:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Quaki
post Sat, 23 Jul 2005 - 13:56
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





Zeby ci pomoc to najpierw trzeba wiedziec
1.jak jest zbudowana (jaki jest sposob dystrybujci gazu) z tego co napisales to na butli masz reduktor jesli tak to bedzie bardzo ciezko obliczyc i dobrac dysze do takiej konstrukcji (obawiam sie ze jesli stworzyles taka konstrukcje to obliczenia itp bedziesz musial wykonac sam o ile mnie pamiec nie myli grabowski motor sport staral sie zrobic takie instalacje ale chyba w koncu zrezygnowali
tutaj masz po angielsku podstawy teoretyczne obliczania dysz
Power for any given Nitrous jet:
Nitrous Oxide Jet’s bore, in mm squared x the constant 70 = Power increase in bhp at 800 psi Nitrous bottle pressure

Fuel jet Calculations:
At 45 psi - Jet size mm squared x 157 = correct fuel for x power (Nitrous jet diameter in mm minus 33%)
At 10 psi - Jet size mm squared x 70 = correct fuel for x power (Nitrous jet size = Fuel Jet size)
At 3 psi - Jet size mm squared x 38.4 = correct fuel for x power (Nitrous jet plus 35% in mm diameter)

Formula for “time” (T) in seconds to deliver 1 pint of fuel for a given horsepower rating:
T = (the constant) 6500 divided by “Horsepower” or… T = 6500/P (Where P is Power)

Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Sat, 23 Jul 2005 - 17:20
Post #3


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





Dzieki..
Wiedzialem ze o czyms zapomne... Sorry
Juz wyjasniam:

przy przebudawie na mokra instalacje "wywale" reduktor...

czyli instalacja bedzie technicznie przypominala dzialanie "markowych" instalacji..

cisnienie w butli ~ cisnienie na dyszy..

Jesli moge prosic:
Jaka srednice dysz (paliwo, gas) powinienem miec do przyrostu 75km (lub 100km) zakladajac ze cisnienie paliwa bedzie 4,7bara(na dyszy) a cisnienie gazu nie redukowane niczym(poza oporami przeplywu przez rurke)

Nie znam niestety angielskiego...


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elbrus
post Sat, 23 Jul 2005 - 17:34
Post #4


User
Dołączył: Tue, 18 January 2005





Puszczenie cisnienia bezposrednio z butli jest bardzo zlym pomyslem, mowimy tu o cisnieniach rzedu 35 bar +


--------------------
This is my gun...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Sat, 23 Jul 2005 - 18:20
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





Obawiam sie ze nie bedzie to takie proste pamietaj ze w butli panuje dosc wysokie cisnie i zawor elektromagnetyczny ktory prawcowal w polaczeniu z reduktorem teraz sie poprostu nie otworzy pozatym musisz zastosowac inne weze zlaczki itp praktycznie bedziesz zmuszony wykonac instalacje od nowa
I tak wlasnie radzilbym zrobic ja liczylem swoja isntalacje i dobieralem materialy prawie pol roku (malo czasu a duzo roboty)
Co do dysz to dla 100kM przy 3,5 bara mam wyliczone ze beda to dysze
N2O-1,2mm
paliwo - 0,8mm
Przy wyzszym cisnieu paliwa (a 4,7 jest zdecydowanie wyzsze) mozesz sie pokusic o zmniejszenie dysz paliwa ta kalkulacja jest zrobiona dla wartosci 800psi w butli czyli okolo 55atm i mieszanka jest troche bogatsza niz powinna byc ale to dla bezpieczenstwa twojego silnika
Pozdrawiam
ps. puszczenie bezposrednio z butli wcale nie ejst zlym pomyslem tak sa wykonane wszytskie normalne instalacje tylko u nas ktos wymyslil wersje z reduktorem ale reduktor powoduje straszne zwezenie kanalu i zmienjszenie potencjalnej mocy
ps.2 moje obliczenia sa przeprowadzane na systemach ktore maja dysze zaraz za zaworem a nie we wtryskiwaczu ma to swoje uzasadnienie w tym ze dozowanie wg mnie jest wtedy dokladniejsze


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Sun, 24 Jul 2005 - 10:25
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





CYTAT("Elbrus":2c6vmxdp)
Puszczenie cisnienia bezposrednio z butli jest bardzo zlym pomyslem, mowimy tu o cisnieniach rzedu 35 bar +


"Firmowe" instalacje z USA maja tylko tak.. nic nie redukuje tego cisnienia.. a cisnienia w butli dochadza nawet do 60atm a cieply dzien..

@Quaki
Zawor i przewody cisnieniowe juz mialem mocne gdy jeszcze jezdzilem na reduktorze. Tak na przyszlosc wzialem (i nie żałuje )

Dziekuje za pomoc...


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Sun, 23 Oct 2011 - 14:03
Post #7


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Przepraszam że odkopuje, ale chce się dowiedzieć czy dobrze to rozumiem.

CYTAT(Quaki @ Sat, 23 Jul 2005 - 13:56) *
Power for any given Nitrous jet:
Nitrous Oxide Jet’s bore, in mm squared x the constant 70 = Power increase in bhp at 800 psi Nitrous bottle pressure

Fuel jet Calculations:
At 45 psi - Jet size mm squared x 157 = correct fuel for x power (Nitrous jet diameter in mm minus 33%)
At 10 psi - Jet size mm squared x 70 = correct fuel for x power (Nitrous jet size = Fuel Jet size)
At 3 psi - Jet size mm squared x 38.4 = correct fuel for x power (Nitrous jet plus 35% in mm diameter)

Formula for “time” (T) in seconds to deliver 1 pint of fuel for a given horsepower rating:
T = (the constant) 6500 divided by “Horsepower” or… T = 6500/P (Where P is Power)


Dysza N2O w mm x 70 = moc w bhp przy ciśnieniu N2O 800psi (55bar)

Dysze paliwa
Dla ciśnienia paliwa 45psi (3.1bar) - średnica dyszy w mm x 157 = odpowiednia dawka paliwa dla X mocy (dysza N2O w mm minus 33%)
Dla ciśnienia paliwa 10psi (0.7bar) - średnica dyszy w mm x 70 = odpowiednia dawka paliwa dla X mocy (dysza N2O w mm = dysza paliwa)
Dla ciśnienia paliwa 3psi (0.2bar) - średnica dyszy w mm x 38.4 = odpowiednia dawka paliwa dla X mocy (dysza N2O w mm plus 35%)

Tego ostatniego za bardzo nie rozumiem dry.gif
Czy to poprzednie dobrze zrozumiałem? smile.gif


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 106 1.0 Turbo ->1.6 Turbo
Peugeot 205 1.1 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 24 April 2024 - 06:47