Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Jak podłączyć SMT6 do B16A2 OBD1 - odpowiedź
wojtrek
post Mon, 18 Jul 2005 - 19:23
Post #1


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





Odpowiedź na ten problem jest parę postów niżej!

Mam taki problem:
nie umiem założyć SMT6 do mojej hondy... wiem, ze najlatwiej napisac "jedz do pana xxx albo firmy yyy" ale jestem z poznania - tu nikt nie zakladał tego (z tego co wiem) do B16, a nie bede jechal np do warszawy tylko po to by podpiac pare kabelkow. mam nadzieje, ze to jasne. poza tym, pisze to tutaj, bo moze sie komus przyda - dzis sam na wlasna reke przekonalem sie jaki to problem jest przy podlaczaniu smt6 do Hond (nie wiem jak z innymi markami) bo wyglada na to, ze wszyscy ktorzy to robili, zgodnie twierdza, ze informacja dostarczana przez producenta jest po prostu bez sesnu...

przechodząc do sedna...
pacjent to civic B16A2, 92rok, OBD1

oto przyklad schematu dostarczanego wraz z SMT6, ktory mozna sobie o kant d...



na tym schemacie, zatytułowanym "Civic 1.6 VT B16A2 92-95rok" napisane jest, że mam costam podłączyć do wyjscia z komputera o nr np. B37 i A48... tylko, ze A jest od 1 do 26 a B od 1 do 16 jak widać na schemacie wtyczki ECU od nich... jak mozna pisac takie bzdury? kto to robił?

idąc tropem, ze ECU Hond pewnie są podobne, znalazlem schemat który wygląda tak:


tu niby wszystko pasuje. dobre oznaczenia itp.
wiec podlaczylem tak jak kazali, stosujac schemat polaczeniowy z tego wyzej, a piny z tego nizej i auto nie odpala. okazuje się, ze MAP sensor i czujnik położenia przepustnicy są dobrze podłączone bo smt6 widzi je (ale to oczywiscie zaden dowod, tylko moje przypuszczenie). W momencie jak podlacze zaplon do SMT silnik gasnie/nie chce zapalic.

po paru godzinach prob, w koncu skonfrontowalismy ten schemat ze schematem od Unichipa - był pod ręką. wyglada on tak:


jak widać zgadza się z tym co znalazlem wczesniej i z tym jak podlaczylem SMT. Roznica polega jedynie na oporniku, ale jak FilipN (dzieki za cala pomoc!!) powiedzial, ten w SMT6 juz jest wbudowany (trzeba podlaczyc sie do odpowiedniego zlacza) ale mimo wlaczenia go, nadal nie dziala - nie chce odpalic.

Pytanie brzmi tak: co robie źle? czy zle podlaczylem SMT? czy zle jest ustawione (choc probowalem rooozne global settings).
Podczas zabaw z samymi ustawieniami SMT, zauwazylem, ze wylaczenie polaryzacji (positive input i output na OFF, czyli odwrotnie niz mowi schemat) silnik przestał gasnac po dolaczeniu przewodu od zaplonu - A21. ale kazda proba przestawienia go powoduje, ze silnik gasnie i nie chce juz odpalic.
Przewod A21 idzie do ICM (ignition control module), czy ktos mnie moze oswiecic czy to dobrze? czy moze smt6 ma byc podlaczone do czujnika polozenia walu czyli piny B15/B16?
Choc nie sadze, bo skoro Unichip tez jest podlaczany do A21, to czemu nie smt... ale cholera wie - nie znam sie.

Co ciekawe, przewod z pinu A21 nalezy przeciac i wpiac go w smt6 pod pina nr 8 a ma wyjsc na 19. po zrobieniu tak, jak pisalem, silnik nie odpala, po zmostkowaniu tez nie, po odlaczeniu ich z smt i nie połączeniu silnik odpala kabelki sobie wiszą a on chodzi...
moze pisząc to wykazuje się totalnym brakiem wiedzy nt. dzialania silnika, ale coz - jestem lajkonik nie da sie ukryc

podsumowując - czy ktos podlaczał smt do B16A, albo moze wie co robie źle.. pomocy, prosze caly dzien siedze nad schatami, stronami www itd. nic nie moge znalezc, SMT na honda-tech nie istnieje, inne piggybacki np vafc/safc nie kontroluja zaplonu, wiec tu nie pomaga..

pomocy dobrzy ludzie

Added after 5 minutes:

zapomnialem, tu jest rozpiska pinow w moim ECU - P30
http://tech2.hybridgarage.com/ecu.php?ecutype=p30_obd1


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 18 Jul 2005 - 19:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Leo
post Mon, 18 Jul 2005 - 19:38
Post #2


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





Ja naprawdę mam nadzieję, że znajdą się tutaj osoby, które będą CHCIAŁY Ci pomóc....
Bo póki co, to nielicząc kilku wyjątków, to "każdy sobie rzepkę skrobie"


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Mon, 18 Jul 2005 - 20:22
Post #3


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





jedyne czego ci w tej chwili brakuja to stronty ECU na schemacie bo jak mowisz sa tam glupoty popisane

ja bym zrobil tak

w swewisowce jest napewno opis pinow na awtyczkach do ecu i tym tropem bym sie kierowal
sa tam tez kolory kabli i do czego sluza np. CKPsignal czy IG out

wez laptopa do garazu z servisowka i sam kabel po kablu dojdziewsz gdzie sie wpiac w wiazke

sprawa wymaga poswiecenia ale zycze ci powodzenia i napewno sie uda


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Mon, 18 Jul 2005 - 22:31
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





ja bym ściagnał z http://www.apexi-usa.com/ instrukcje podłączania APEXI VAFC / SAFC.
Porównał tylko nazwy sygnałów i popodpinał sie w odpowiednie porty w ECU.
bazowałem na ich podpinając shift light do ecu i inne popierdułki i sie wyszystko zgadzało. Przynajmniej w moim przypadku (silniki F22Ax i H22Ax). Schematy Apexi są debilnie łopatologiczne i łatwo z nimi dojśc do ładu -np:



Nie chodzi o to czy SAFC kontroluje zapłon tylko o sam wybór odpowiednich pinów w ECU - żebyć wiedział że przynajmniej to jedno masz dobrze
Pomógł bym ci wiecej ale dziś sie czaje na modemie i ściąganie czegokolwiek oraz podsyłanie linków jest poza granicą mojej cierpliwości.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtrek
post Mon, 18 Jul 2005 - 22:59
Post #5


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





Dzieki, ale wg wszystkich znaków na niebie i w necie (a na apexi juz bylem, na greddy bylem z ich e-manage itd) to trzeba się w piąc w pin A21 by mieć obroty. Ja to zrobilem, jak sie wepne w smt6 pinem A21 tam gdzie mam sie wpiac, czyli do rozowego kabelka i pina 19tego w smt6 to smt6 widzi i wyswietla obroty - tu wszystko gra. problem polega na tym, ze nie wiem czy to jest sygnal ktory mozna wykorzystac do zmieniania zaplonu. moze trzeba zmienac sygnal wychodzacy z czujnika polozenia wału? czyli z pinów B15 lub B16 wg rozpiski mojego ECU. tu jest problem. bo jak sie wpinam tak, ze smt6 widzi obroty a potem podlacze sie tam gdzie niby ma wyjsc zmeiniony przez smt6 sygnal to wtedy silnik gasnie, mimo, ze są mapy zerowe w smt6 i nic nie powinien zmieniac.
Ba! nawet oscyloskop podlaczylismy, i wyszlo, ze jest doklanie taki sam sygnał na wejsciu do smt6 jak na wysjciu tego obwodu od zaplonu - jednak przy podlaczeniu do smt6 po prostu gasnie i nie chce zapalic...

artix, co z tego, ze wiem co robi dany przewod i pin w ECU (a to wiem stad: http://tech2.hybridgarage.com/ecu.php?ecutype=p30_obd1) skoro nie wiem ktory z nich ma byc sterowany przez smt6. jezeli dobrze rozumiem smt6 rownie dobrze moze modyfikowac sygnal wchodzocy z czujnika do kompa jak i ten co wychodzi.. albo zle rozumuje. nie wiem juz sam, mam metlik w glowie i nie wiem co robic

dzieki za dobre checi

Added after 48 seconds:

wombat, nawet dobry rysunek wkleliles o dziwo chyba masz ten sam pinout co p30


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Mon, 18 Jul 2005 - 23:19
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





to PT4 od accorda


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtrek
post Tue, 19 Jul 2005 - 10:29
Post #7


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





znalazlem schemat calego obwodu elektrycznego silnika (wprawdzie od B18C1, ale to to samo na 99%), czy wg tego ktos mi moze wydedukowac w co sie powinienem wpiac by sterowac zaplon przez smt6? A21 idzie do czegos co sie zwie ICM, czyli Ignition Control Module, tak kaze instrukcja smt6 i unichipa, ale tak nie dziala. czy moze nalezy sie wpiac w kabel co idzie od czujnika polozenia walu czyli CKP sensor? to te piny B15/B16...
moze teraz kogos oswieci?



lub tu tez, w innej troche formie
[url:213fr48v]http://tech.hybridgarage.com/tech/wiring/wiring01.gif[/url:213fr48v]
[url:213fr48v]http://tech.hybridgarage.com/tech/wiring/wiring02.gif[/url:213fr48v]

dzieki


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Tue, 19 Jul 2005 - 16:54
Post #8


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





niewiedzialem ze masz IcM

CKP wysyla sygnal do ECU a ten z kolei do ICM

Icm daje Ground na cewke i w ten sposob nastepuje wyladowanie czyli iskra

jezeli gdzies sie masz podpiac to tylko tu

chyba ze ......


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 20 Jul 2005 - 12:52
Post #9


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





No , Wojtkowi udało się podłączyć SMT6 pod hondę, okazało się, że jeden kabelek opisany jako niedziałający, jednak spełniał jakąś funkcję
Napewno jak przyjedzie do domu to opisze


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtrek
post Wed, 20 Jul 2005 - 14:16
Post #10


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





Tak jak Leo napisał, udało sie. Oto przepis na połączenie B16A2 i pewnie innych silników z rodziny B16 i B18 z SMT6:



tak nalezy podlaczyc SMT6.
to jest schemat, który wśród wielu dziwnych schematów z SMT6 jako jeden z niewielu chyba ma sens. Jest to schemat zatytułowany HONDA 1.8 16V DOHC.

Problem polegał na tym, ze na schematach w PDFie do SMT6, które mialy B16A2 w nazwie, pin A22 nie byl w ogole podlaczony. dodatkowo, na pinoucie od mojego komputera P30 napisane jest, ze A22 nic nie robi (opis jest A22 - empty). okazalo sie, ze A22 to to samo co A21, nie wiem czy to jest podwojny kabel idący do tego samego modułu (ICM), ale w kazdym razie dlatego auto nie gaslo po odlaczeniu A21, bo nadal dostawalo zaplon przez A22, polaczylem je razem + z 10k opornikiem (to jest to wyjscie 14 z smt) i wszystko działa jak ma.


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rybka
post Sun, 08 Mar 2009 - 03:42
Post #11


Rookie
Dołączył: Sun, 08 March 2009





mam ten sm problem tylkoz e u mnie traci sie iskra i nie wiem o jest grane gdy zapali sie check przy przekreceniu zaplonu i od razu zacniemy krecic iskra jest ale gdy tylko zgasnie iskra sie traci i jest lipa mam b18c6T w solce i komp smt6 i nie wiem za cholere czego sie zlapac kolega podal wyzej schemta podlaczenia mam tak podlaczone ale niestety nic a nic nie pomoglo:( moze kto wie zna problem?? czy moze wtrsyki sa problemem ?/ jest w ogole taka mozliwosc ze wtryski sie nei otwieraja i komp nie podaje iskry?? no i oczywiscie mam obd2 ma ktos moze taki schemacik??
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 16 September 2025 - 15:04