Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> odelżenie koła zamachowego
klonek78
post Mon, 05 Jun 2006 - 14:52
Post #61


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





Odgrzebuję starego posta bo jest jakby trochę niedokończony szczególnie w kwestii turbo. Otóż za kilka tygodni będę demontował całe sprzęgło z dociskiem i kołem zamachowym i pojedzie to wszystko do Radzikowskiego i czytając ten wątek nadal nie wiem czy odelżyć moje seryjne koło zamachowe czy nie (mówimy oczywiście o silniku z turbo). w necie znalazłem np. coś takiego : http://www.racetep.com/flywheel.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 05 Jun 2006 - 14:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Ralfii_VR
post Mon, 05 Jun 2006 - 19:44
Post #62


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 June 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT("klonek78":1hi053mg)
Odgrzebuję starego posta bo jest jakby trochę niedokończony szczególnie w kwestii turbo. Otóż za kilka tygodni będę demontował całe sprzęgło z dociskiem i kołem zamachowym i pojedzie to wszystko do Radzikowskiego i czytając ten wątek nadal nie wiem czy odelżyć moje seryjne koło zamachowe czy nie (mówimy oczywiście o silniku z turbo). w necie znalazłem np. coś takiego : http://www.racetep.com/flywheel.html


ja proponuje kolo Fidanzy ja mam w swoim Golfie i roznica jest bardzo duza, polecam, wiadomo taka przyjemnosc kosztuje, w moim przypadku 1600zł


--------------------
Niemcy maja fajne auta, ale Japan "wiertarka" is the BEST
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Mon, 05 Jun 2006 - 20:26
Post #63


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





do nubiry nie ma więc odpada.

ale bardziej nurtuje mnie pytanie czy przy turbo to się w to bawić??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ralfii_VR
post Thu, 08 Jun 2006 - 11:45
Post #64


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 June 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT("klonek78":l9unx6y4)
do nubiry nie ma więc odpada.
ale bardziej nurtuje mnie pytanie czy przy turbo to się w to bawić??


jak masz turbo to kolo powinno odelżeć korby ktore przy wiekszym doladowaniu sa inaczej obciazone dlatego na twoim miejscu zakladalbym i wtedy chyba mozna zwiekszyc nawet doładowanie

#### tutaj masz filmik jak mi sie wkreca od 0-160KM/h na lekkim kole zamachowym Fidanzy, niestety silnik N/A
http://republika.pl/ramer/VR6_0-160.AVI
lub
http://rapidshare.de/file..._0-160.avi.html


--------------------
Niemcy maja fajne auta, ale Japan "wiertarka" is the BEST
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Thu, 08 Jun 2006 - 14:33
Post #65


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





filmik super - kręci się ładnie

ale cały czas pozostaje pytanie czy mam coś robić ze swoim kołem zamachowym (przy turbo) czy nie......
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ralfii_VR
post Thu, 08 Jun 2006 - 19:06
Post #66


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 June 2005
Skąd: Rzeszów





jak to co odelzyj 30% to bezpieczna granica, a efekt zobaczysz jak poskladasz auto


--------------------
Niemcy maja fajne auta, ale Japan "wiertarka" is the BEST
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 09 Jun 2006 - 00:52
Post #67


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





W silnikach w ukłądize V6, V8 i więcej można się w to bawić rzędowej 4ce stracisz na kulturze pracy.
Chłopaki co wrzucali FIdanze do SR20 musieli podnośić obroty na luzie żeby silnik równo pracował a nie jak sieczkarnia.
Ps. Fidanza waży dokładnie polowe seri (w przypadku SR20)


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marek_pod
post Fri, 09 Jun 2006 - 10:45
Post #68


Rookie
Dołączył: Thu, 01 September 2005
Skąd: Gdańsk





Ja podam trochę historii i powód dla którego zostało
"wymyślone" koło zamachowe...

Operować będziemy na silniku 1 cylindrowym... oczywiście silnik
4 suw.

2 obroty wału i 4 suwy:

3 suwy: ssanie, sprężanie i wydech
potrzbują energi by zassać, później sprężyć a na koniec wypchać spaliny
cała ta energia gromadzona jest w kole zamachowym za pomocą
tylko jednego suwu: pracy.

Czyli silnik 1 cyl. 4 suw. pracuje tylko
(oczywiście w dużym uproszczeniu) przez 180 (720/4) stopni resztę do kręcenia (540 stopni obrotu wału korbowego)
pobiera energię z koła zamachowego.

Czym więcej autko ma cylindrów tym można zmniejszac mu masę
koła zamachowego.

***[W 4 cyl silniku mamy 360 stopni pchane przez
pracę i tylko pozostałe 360 musi być "pchane" energią koła zamachowego.]***
Edit: źle wydedukowane, wiedziałem, że coś zamerdałem.
Chodziło mi o coś trochę innego.

Przy silniku V12 praca odbywa się co 60 st.

Sądzę, że do obliczenia masy należałoby brać pod uwagę takie czynniki,
które mają wpływ na te 3 suwy (ssanie, sprężanie, wydech).

Duże opory ssania (silnik podczas tego suwu będzie szybciej
"pobierał" energię z koła zamachowego).

Dalej: sprężanie (duży stopień sprężenia spowoduje szybsze hamowanko
wału korbowego). Chyba to jest największy "zjadacz" energi z koła
zamachowego.

Wydech podobnie.

Dlaczego jak za bardzo odelżymy koło zamachowe silnik słabnie?

Ponieważ zgromadzona w nim za mała energia powoduje, że w momencie
ssania, sprężania (chyba najmocniej w tych 2 suwach) silnik
traci obroty. Spada z obrotami a co za tym idzie i z mocą...
Zmiany te są niewielkie, ale powodują, że średni moment
generowany przez ten silnik maleje. Maleje moment obrt. to i
maleje moc przy tych obrotach...

ps. rozważania te piszę tak z głowy przy kawie, jak coś zamerdałem ze stopniami itp to dać cynę i poprawie. chodziło mi o ogólny
opis potrzeby "posiadania" koła zamachowego o odpowiedniej masie, przynajmniej tej minimalnej (coby za mocno nie odchudzić)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Fri, 09 Jun 2006 - 12:57
Post #69


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT("marek_pod":g43g0yap)
JW 4 cyl silniku mamy 360 stopni pchane przez
pracę i tylko pozostałe 360 musi być "pchane" energią koła zamachowego.


Coś Ci się, kolego, pokiełbasiło. Po wykonaniu jednego obrotu (360 stopni) nie ma kolejnego obrotu luzem, bo suwy pracy wypadają co 180 stopni.

CYTAT
ps. rozważania te piszę tak z głowy przy kawie, jak coś zamerdałem ze stopniami itp to dać cynę i poprawie. chodziło mi o ogólny
opis potrzeby "posiadania" koła zamachowego o odpowiedniej masie, przynajmniej tej minimalnej (coby za mocno nie odchudzić)


Reszta jest ok. Jak masz wykres zmian momentu w funkcji obrotu wału korbowego to wrzuć, rzecz jest łatwiej wyjaśnić, jeśli będzie widać, że siły pochodzące od rozprężających się gazów nie są stałe podczas cyklu.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marek_pod
post Fri, 09 Jun 2006 - 16:10
Post #70


Rookie
Dołączył: Thu, 01 September 2005
Skąd: Gdańsk





Znalazłem taki wykresik momentu obrotowego silnika 1-cyl.

[url=http://img503.imageshack.us/my.php?image=wykresmomentuobrotowego16dc.png:23ul9sut][/url:23ul9sut]

Nie wiedziałem, że suw ssania może mieć "pika do góry"???
O wydechu to wiedziałem...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gondoljerzy
post Fri, 09 Jun 2006 - 16:57
Post #71


Super User
Dołączył: Wed, 20 November 2002
Skąd: Łomża (podlaskie)





W każdym suwie trzeba najpierw rozpędzić tłok, a potem go zahamować, więc na początku suwu jest dołek (ładujemy energię w ruch tłoka), a w drugiej części górka (tłok oddaje energię). Mnie zaciekawiły dwie linie przerywane z opisem: moment średni silnika czterocylindrowego i jednocylindrowego. Dlaczego taka różnica?


--------------------
róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciapciak
post Fri, 09 Jun 2006 - 18:54
Post #72


Super User
Dołączył: Tue, 16 September 2003
Skąd: wawa





a czy ktos sie orientuje , gdzie mozna dorobic lżejsze koło zamachowe

i jaki byłby mniej więcej koszt


--------------------
www.meganecoupe.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ralfii_VR
post Fri, 09 Jun 2006 - 20:24
Post #73


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 June 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT("Ciapciak":2wi7p7uo)
a czy ktos sie orientuje , gdzie mozna dorobic lżejsze koło zamachowe

i jaki byłby mniej więcej koszt


zanim kupiem Fidanze, wczesniej dałem p.Radzikowskiemu do odelzenia


--------------------
Niemcy maja fajne auta, ale Japan "wiertarka" is the BEST
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Fri, 09 Jun 2006 - 20:36
Post #74


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





mój silnik to seryjny uturbiony X20SED, turbina K04, doładowanie 0,85bar, autko do jazdy na codzień

CZY MAM ODELŻYĆ KOŁO CZY NIE??? proszę o jakiś konkret... please....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GR44Z
post Fri, 09 Jun 2006 - 21:46
Post #75


Super User
Dołączył: Fri, 19 May 2006
Skąd: Dolny Śląsk





@marek_pod

-ale musi być jakies uzasadnienie na to że do sportu, czyli tam gdzie liczy sie moc, a nie kultura silnika - stosuje się powszechnie lekkie zamachy...

-silnik musi także zużyć trochę cennej energii na samo wprawienie w ruch zamachu... oczywiście mniej na samo podtrzymanie pracy, ale np. na rozpędzenie go podczas wzrostu obrotów silnika. Dlatego jeśli masa koła jest mniejsza - reaguje szybciej (w dwie strony), co sprawia uśmiech na twarzy i ból w plecach

-klonek78 - jeśli używasz go na co dzień - to odchudzaj, ale nie exteremalnie. Miałem tak kiedyś w GSI 8v, kupiłem gotowe koło, nie pamiętam dokładnie, ale chyba było 70 lub 75% masy serii.

Podobno trzeba wtedy bardziej uważac na pasek rozrządu.

Powodzenia


--------------------
Twój silnik może robić w moim za rozrusznik :P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciapciak
post Sat, 10 Jun 2006 - 07:55
Post #76


Super User
Dołączył: Tue, 16 September 2003
Skąd: wawa





CYTAT("Ralfii_VR":1uomzixp)
CYTAT("Ciapciak":1uomzixp)
a czy ktos sie orientuje , gdzie mozna dorobic lżejsze koło zamachowe

i jaki byłby mniej więcej koszt


zanim kupiem Fidanze, wczesniej dałem p.Radzikowskiemu do odelzenia


Ralfii gdzie można dorobić nowe ????
a nie odelżac seryjne


--------------------
www.meganecoupe.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Sat, 10 Jun 2006 - 09:03
Post #77


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("Ciapciak":ewixr5xv)
gdzie można dorobić nowe ????
a nie odelżac seryjne


nowe kola zamachowe sa produkowane w fabrykach- nie slyszalem zeby ktos je dorabial


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ralfii_VR
post Sat, 10 Jun 2006 - 09:11
Post #78


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 June 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT("pavel":3fbev7hh)
CYTAT("Ciapciak":3fbev7hh)
gdzie można dorobić nowe ????
a nie odelżac seryjne


nowe kola zamachowe sa produkowane w fabrykach- nie slyszalem zeby ktos je dorabial

albo mozesz odelzyc seryjne ale kupic nowe lzejsze, innej opcji nie ma, z tym ze nie do kazdego auta mozna kupic takie lekkie kolo, i nie jest to tanie


--------------------
Niemcy maja fajne auta, ale Japan "wiertarka" is the BEST
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sat, 10 Jun 2006 - 18:14
Post #79


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT("pavel":28uq5weu)
nowe kola zamachowe sa produkowane w fabrykach- nie slyszalem zeby ktos je dorabial


Wszystko się da. Kwestia wiedzy, dostępu do maszyn i... kosztów. Tu masz taki [url=http://www.datrats.com.au/:28uq5weu]warsztat[/url:28uq5weu], który robi m. in. koła do Nissanów. Przysyłasz wieniec (albo nie i wtedy jest drożej), dostajesz nowe kółko ze stopów lekkich. Gość ostatnio wyrzeźbił koło do Micry pod docisk od Sunny. Niestety ten warsztat mieści się po drugiej stronie globu.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Sun, 11 Jun 2006 - 17:49
Post #80


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





Własnie wymontowalem i zwazylem kolo zamachowe (pochodzi z G60) i wazy ono 9,5kg i jest ponad 1kg ciezsze niz dwumasowe kolo od tt1,8T. Jutro daje je do odelzenia, mysle ze tak do 6,5kg. Juz teraz jestem ciekawy efektu- czy ktos ma doswiadczenia z lzejszym kolem w 1.8T ??


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 04:35