Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> odelżenie koła zamachowego
Edmud
post Wed, 20 Jul 2005 - 11:18
Post #21


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 November 2004
Skąd: Wawa





Czyli wniosek jak mniemam jest taki: przy małej pojemności nie ruszać koła zamachowego bo można se pogorszyć. Dobrze zrozumiałem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 20 Jul 2005 - 11:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Krynek
post Wed, 20 Jul 2005 - 11:40
Post #22


Rookie
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: W-wa





na to wychodzi , choc pewnie nie wszystkich modeli sie to tyczy.
Z tym ze sa silniki lepiej lub gorzej policzone , a producent musi dac klientowi samochod "usredniony" ktory bedzie w miare dobrze jezdzil w calym zakresie obrotow.
Poprawiajac , lub budujac wlasnego bolida skupiamy sie raczej na konkretnych parametrach , np by auto wspaniale przyspieszalo na wysokich obrotach , niestety straci dol.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ralfii_VR
post Wed, 20 Jul 2005 - 16:21
Post #23


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 June 2005
Skąd: Rzeszów





wiec chyba zostalo mi wymiana kolo na oryginalne i zalorzenie seryjnego kolektora wydechowego, potem Gtech, nastepnie najpier kolo i Gtech i wymiana kolektora i Gtech i dowiem sie ci jest do dupy
Bo chyba na podstawie teorii nie dojde czy to jest wina koła
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majlo
post Wed, 20 Jul 2005 - 16:28
Post #24


Super User
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Beer Honda Wawa





CYTAT("Edmud":2lt5i98a)
Czyli wniosek jak mniemam jest taki: przy małej pojemności nie ruszać koła zamachowego bo można se pogorszyć. Dobrze zrozumiałem?


co to znaczy ,alej pojemnosci??
1.0, 1.4.??
ja bede wymienial same kolo zamachowe w pojemnosci 1.6 i kazdy mi mowi ze bedzie sie szybciej wkrecal. a zadnego rev limiteru nie bede przekladal. bo jeszcze cos wybuchnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siwwy
post Wed, 20 Jul 2005 - 17:37
Post #25


Frequent User
Dołączył: Wed, 29 December 2004
Skąd: Lublin http://LKT.pl





CYTAT("Marlon":ouacnqcz)
Zwłaszcza że z wyższe obroty łatwiej osiągalne są z cięższym kołem.

chyba z lzejszym
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majlo
post Wed, 20 Jul 2005 - 18:32
Post #26


Super User
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Beer Honda Wawa





CYTAT("kfaku":u2gj9fd2)
CYTAT("Marlon":u2gj9fd2)
Zwłaszcza że z wyższe obroty łatwiej osiągalne są z cięższym kołem.

chyba z lzejszym

wlasnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Przemek E9
post Wed, 20 Jul 2005 - 20:00
Post #27


Rookie
Dołączył: Tue, 19 July 2005
Skąd: SouthSideJDM.com





a o ile bezpiecznie mozna odelżyć kółko w %?
tak żeby nie przesadzić
czasami przyda sie wyjechać pod górke


--------------------
www.SouthSideJDM.com - południowa scena JDM
www.JDM-option.pl
www.passwordJDM.pl

Starlet EP70 7A-FE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ralfii_VR
post Wed, 20 Jul 2005 - 20:04
Post #28


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 June 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT("Przemek E9":3mdormtt)
a o ile bezpiecznie mozna odelżyć kółko w %?
tak żeby nie przesadzić
czasami przyda sie wyjechać pod górke


niby bezpiecznie to w teorii do 30%, chociaz w rzecywistosci bywa roznie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krynek
post Thu, 21 Jul 2005 - 05:52
Post #29


Rookie
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: W-wa





Panowie
Tak na prawde to chcac samodzielnie wymodzic dobre kolko , to trzeba przeprowadzic wiele testow.
zdjac mase zlozyc zmierzyc i tak kilka razy az do uzyskania wynikow ktore psuja rezultat.
Dlaczego psuja ? bo dopiero wtedy mozecie smialo powiedziec kiedy i dla jakich wartosci masy sa najlepsze warunki pracy waszego auta.
Kupujac gotowe "kity" placicie wiecej jednorazowo , ale nie martwicie sie ze to nie bedzie dzialalo , bo ktos juz wczesniej przeprowadzal takie testy do danego modelu silnika (auta) i wie ze przyrosty beda widoczne a nie kolejne problemy.
Zatem zgodze sie z kolegami ktorzy pisza ze zalozenie lzejszego kolka w ITR pomoglo , moze pomoc i w silniku 1,0 ale to wszystko musi byc sprawdzone lub (i) policzone jakos.
My w zaciszu domowego garazu a i czesto nawet w specjalistycznych firmach opieramy sie na teorii, szukajac najlepszej wartosci praktycznie.

Wiec dla chetnych najlepiej:
przygotowac sobie 3 kolka:
1 standard zostawiamy na zapas.
2 zaczynamy zbieranie i po kazdej zmianie skrecamy i mierzymy (im mniejsze roznice wagi tym lepiej)
3 jak juz zniszczylismy kolko nr2 to wtedy z otrzymanych wynikow wyraznie widzimy przy jakiej wartosci masy otrzymalismy najlepsze wartosci dla naszego auta. Bierzemy kolko nr 3 i dostosokujemy do najlepszego wyniku w pomiarze na kolku nr2

Tym sposobem uzyskujemy wspaniale "lekkie" kolko do naszego auta.
Czy sie oplaca , zostawiam to Wam pod ocene.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rekin316
post Thu, 21 Jul 2005 - 10:00
Post #30


User
Dołączył: Sun, 23 November 2003
Skąd: Bydgoszcz





Jeszcze jest jedno wyjście. Znać wage kół oferowanych przez dobre firmy. Tylko nie wiem czy oni podają.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Edmud
post Thu, 21 Jul 2005 - 10:14
Post #31


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 November 2004
Skąd: Wawa





Ja tam w swoim nie odelżam koła i nie mam takiego zamiaru. Między innymi przez inną(odwrotną) konstrukcję całego sprzegła, gdzie docisk i koło zamachowe stanowią jakby całą masę wirującą. W związku z czym powstają dylematy czy odelżenie jednej części nie przeniesie jakichś obciążeń na drugą. Ale moge się mylić...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ralfii_VR
post Thu, 21 Jul 2005 - 21:38
Post #32


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 June 2005
Skąd: Rzeszów





Co do koła zamachowego sprawa sie u mnie wyjasniła, mod jest very Ok, podobnie jak kolektor wydechowy.
Auto zapier....la jak wsciekle, dól rewelacja wkreca sie swietnie.

Problem lezałw przepływce, mianowicie denko filtra stozka sie odkleilo zassalo je do srodka, rozerwało siatke na przeplywce i zatkalo ja ( o dziwo przepływka przezyla),
a juz mialem rozbierac skrzynie i kolega wpadł na pomysl aby zobaczyc przepływke, zaoszczedzilem kupe roboty.

Reasumujac odelzone kolo zamachowe o 30% w VR6 2.8 AAA, sprawdza sie w 100%
Polecam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Thu, 21 Jul 2005 - 21:56
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT("kfaku":3txwwnqj)
CYTAT("Marlon":3txwwnqj)
Zwłaszcza że z wyższe obroty łatwiej osiągalne są z cięższym kołem.

chyba z lzejszym


wcale sie nie pomyliłem.
Z lżejszym wkręcisz się szybciej, ale z dobrze wyważonym cięższym wkręcisz się wyżej.

EDIT: jak kupisz jakieś koło np. Fidanza, to możesz wejść wyżej nie dlatego, że jest lżejsze, tylko dlatego że lepiej wyważone. A gdyby miało seryjną wagę, to jeszcze wyżej dało by radę.
EDIT2: spróbuj mocno rzucić piłeczkę ping-pongową i piłeczkę do golfa.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
starfish
post Fri, 22 Jul 2005 - 08:28
Post #34


Super User
Dołączył: Sun, 18 July 2004
Skąd: Warszawa - Ożarów Maz.





CYTAT("Marlon":2synmnze)
EDIT: jak kupisz jakieś koło np. Fidanza, to możesz wejść wyżej nie dlatego, że jest lżejsze, tylko dlatego że lepiej wyważone. A gdyby miało seryjną wagę, to jeszcze wyżej dało by radę.
EDIT2: spróbuj mocno rzucić piłeczkę ping-pongową i piłeczkę do golfa.


tyle ze potrzeba wiekszej sily


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MatiSC
post Fri, 22 Jul 2005 - 20:36
Post #35


Frequent User
Dołączył: Sat, 05 June 2004
Skąd: Poznań





No trzeba wiecej sily, zeby ciezszemu kolu nadac takiej predkosci, jak lzejszemu, ale pozniej wieksza masa ma wieksza energie juz. Inny przyklad - grubasy na rowerachz gorek szybciej jada
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejet
post Fri, 22 Jul 2005 - 21:12
Post #36


Super User
Dołączył: Thu, 08 April 2004
Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR





CYTAT("MatiSC":2l0duv5i)
Inny przyklad - grubasy na rowerachz gorek szybciej jada


Zgodnie z tym nowym prawem ciążenia, czy ze względu na bardziej opływowe kształty i mniejsze opory powietrza?


--------------------
Zegarmistrz Światła Purpurowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MatiSC
post Sat, 23 Jul 2005 - 18:27
Post #37


Frequent User
Dołączył: Sat, 05 June 2004
Skąd: Poznań





CYTAT("dejet":1k5bke9s)
CYTAT("MatiSC":1k5bke9s)
Inny przyklad - grubasy na rowerachz gorek szybciej jada


Zgodnie z tym nowym prawem ciążenia, czy ze względu na bardziej opływowe kształty i mniejsze opory powietrza?


Jam szczuply i majac dwoch tezszych kolegow, za dawnych lat podczas rowerowych wycieczek, obojetne, jak bysmy sie rowerami nie pozamieniali, to z pewnej gory, ktora miejscem naszego postoju zawsze byla ( bez pedalowania ) jechali kurde szybciej ode mnie.

Opory powietrza wieksze, ale dlaczego zaraz nowe prawo ciazenia ?
Fizyke mialem dawno, a na codzien nie mam z tym stycznosci, w kadzym razie mam nadzieje, ze sie nie osmieszam ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejet
post Sat, 23 Jul 2005 - 19:16
Post #38


Super User
Dołączył: Thu, 08 April 2004
Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR





Wzór na przyśpieszenie ciała (bez tarcia) na równi pochyłej:

a = g * sin α

Jak widać we wzorze nigdzie nie ma masy.
Może grubasy nadawali sobie większy pęd na starcie?


--------------------
Zegarmistrz Światła Purpurowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MatiSC
post Sun, 24 Jul 2005 - 00:20
Post #39


Frequent User
Dołączył: Sat, 05 June 2004
Skąd: Poznań





CYTAT("dejet":30ilhuey)
Wzór na przyśpieszenie ciała (bez tarcia) na równi pochyłej:

a = g * sin α

Jak widać we wzorze nigdzie nie ma masy.
Może grubasy nadawali sobie większy pęd na starcie?


Stary, dzieki, myslalem, ze mialem przyjaciol lojalnych, a oni mnie nawet na glupim rowerze oszukiwali, niech no ich spotkam
Pomijajac juz grubasow, jak to jest z tym kolem ? Dlaczego auto z lzejszym traci na momencie, a zyskuje na mocy ?
Najlepiej prosilbym wzory poparte zyciowymi przykladami
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejet
post Sun, 24 Jul 2005 - 01:36
Post #40


Super User
Dołączył: Thu, 08 April 2004
Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR





Nie mam wzorów pod ręką i nie chce mi się ich szukać (do googli wszyscy mają dostęp).
Postaram się trochę wyjaśnić, a zacznę od rzeczy podstawowej:
Nie można "stracić na momencie" i "zyskać na mocy", bo te dwa stwierdzenia są z sobą w sprzeczności. Moc to jest moment obrotowy w funkcji obrotów, czyli im wyższy moment, tym wyższa moc przy tych samych obrotach.
Wartości _maksymalne_ momentu i mocy mogą się zmienić ze względu na zmianę obrotów przy których są osiągane (czyli silnik ma niższy moment maksymalny, ale przy wyższych obrotach, co daje większą moc maksymalną).
Co do zasady działania - myślę że zasada zachowania energii i II zasada dynamiki Newtona oraz wzór na energię kinetyczną będą tu bardzo na miejscu. Wzór:
Ek = 1/2m*v^2
Ek - energia kinetyczna
m - masa
v - prędkość


--------------------
Zegarmistrz Światła Purpurowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 17 June 2025 - 22:30