![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 30 November 2004 Skąd: Wawa ![]() |
Czyli wniosek jak mniemam jest taki: przy małej pojemności nie ruszać koła zamachowego bo można se pogorszyć. Dobrze zrozumiałem?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: W-wa ![]() |
na to wychodzi , choc pewnie nie wszystkich modeli sie to tyczy.
Z tym ze sa silniki lepiej lub gorzej policzone , a producent musi dac klientowi samochod "usredniony" ktory bedzie w miare dobrze jezdzil w calym zakresie obrotow. Poprawiajac , lub budujac wlasnego bolida skupiamy sie raczej na konkretnych parametrach , np by auto wspaniale przyspieszalo na wysokich obrotach , niestety straci dol. |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
wiec chyba zostalo mi wymiana kolo na oryginalne i zalorzenie seryjnego kolektora wydechowego, potem Gtech, nastepnie najpier kolo i Gtech i wymiana kolektora i Gtech i dowiem sie ci jest do dupy
Bo chyba na podstawie teorii nie dojde czy to jest wina koła |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Beer Honda Wawa ![]() |
CYTAT("Edmud":2lt5i98a) Czyli wniosek jak mniemam jest taki: przy małej pojemności nie ruszać koła zamachowego bo można se pogorszyć. Dobrze zrozumiałem?
co to znaczy ,alej pojemnosci?? 1.0, 1.4.?? ja bede wymienial same kolo zamachowe w pojemnosci 1.6 i kazdy mi mowi ze bedzie sie szybciej wkrecal. a zadnego rev limiteru nie bede przekladal. bo jeszcze cos wybuchnie |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 29 December 2004 Skąd: Lublin http://LKT.pl ![]() |
CYTAT("Marlon":ouacnqcz) Zwłaszcza że z wyższe obroty łatwiej osiągalne są z cięższym kołem.
chyba z lzejszym |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Beer Honda Wawa ![]() |
CYTAT("kfaku":u2gj9fd2) CYTAT("Marlon":u2gj9fd2) Zwłaszcza że z wyższe obroty łatwiej osiągalne są z cięższym kołem. chyba z lzejszym wlasnie |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 July 2005 Skąd: SouthSideJDM.com ![]() |
a o ile bezpiecznie mozna odelżyć kółko w %?
tak żeby nie przesadzić czasami przyda sie wyjechać pod górke -------------------- www.SouthSideJDM.com - południowa scena JDM
www.JDM-option.pl www.passwordJDM.pl Starlet EP70 7A-FE |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
CYTAT("Przemek E9":3mdormtt) a o ile bezpiecznie mozna odelżyć kółko w %?
tak żeby nie przesadzić czasami przyda sie wyjechać pod górke niby bezpiecznie to w teorii do 30%, chociaz w rzecywistosci bywa roznie |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Panowie
Tak na prawde to chcac samodzielnie wymodzic dobre kolko , to trzeba przeprowadzic wiele testow. zdjac mase zlozyc zmierzyc i tak kilka razy az do uzyskania wynikow ktore psuja rezultat. Dlaczego psuja ? bo dopiero wtedy mozecie smialo powiedziec kiedy i dla jakich wartosci masy sa najlepsze warunki pracy waszego auta. Kupujac gotowe "kity" placicie wiecej jednorazowo , ale nie martwicie sie ze to nie bedzie dzialalo , bo ktos juz wczesniej przeprowadzal takie testy do danego modelu silnika (auta) i wie ze przyrosty beda widoczne a nie kolejne problemy. Zatem zgodze sie z kolegami ktorzy pisza ze zalozenie lzejszego kolka w ITR pomoglo , moze pomoc i w silniku 1,0 ale to wszystko musi byc sprawdzone lub (i) policzone jakos. My w zaciszu domowego garazu a i czesto nawet w specjalistycznych firmach opieramy sie na teorii, szukajac najlepszej wartosci praktycznie. Wiec dla chetnych najlepiej: przygotowac sobie 3 kolka: 1 standard zostawiamy na zapas. 2 zaczynamy zbieranie i po kazdej zmianie skrecamy i mierzymy (im mniejsze roznice wagi tym lepiej) 3 jak juz zniszczylismy kolko nr2 to wtedy z otrzymanych wynikow wyraznie widzimy przy jakiej wartosci masy otrzymalismy najlepsze wartosci dla naszego auta. Bierzemy kolko nr 3 i dostosokujemy do najlepszego wyniku w pomiarze na kolku nr2 Tym sposobem uzyskujemy wspaniale "lekkie" kolko do naszego auta. Czy sie oplaca , zostawiam to Wam pod ocene. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 23 November 2003 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Jeszcze jest jedno wyjście. Znać wage kół oferowanych przez dobre firmy. Tylko nie wiem czy oni podają.
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 30 November 2004 Skąd: Wawa ![]() |
Ja tam w swoim nie odelżam koła i nie mam takiego zamiaru. Między innymi przez inną(odwrotną) konstrukcję całego sprzegła, gdzie docisk i koło zamachowe stanowią jakby całą masę wirującą. W związku z czym powstają dylematy czy odelżenie jednej części nie przeniesie jakichś obciążeń na drugą. Ale moge się mylić...
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
Co do koła zamachowego sprawa sie u mnie wyjasniła, mod jest very Ok, podobnie jak kolektor wydechowy.
Auto zapier....la jak wsciekle, dól rewelacja wkreca sie swietnie. Problem lezałw przepływce, mianowicie denko filtra stozka sie odkleilo zassalo je do srodka, rozerwało siatke na przeplywce i zatkalo ja ( o dziwo przepływka przezyla), a juz mialem rozbierac skrzynie i kolega wpadł na pomysl aby zobaczyc przepływke, zaoszczedzilem kupe roboty. Reasumujac odelzone kolo zamachowe o 30% w VR6 2.8 AAA, sprawdza sie w 100% Polecam |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("kfaku":3txwwnqj) CYTAT("Marlon":3txwwnqj) Zwłaszcza że z wyższe obroty łatwiej osiągalne są z cięższym kołem. chyba z lzejszym wcale sie nie pomyliłem. Z lżejszym wkręcisz się szybciej, ale z dobrze wyważonym cięższym wkręcisz się wyżej. EDIT: jak kupisz jakieś koło np. Fidanza, to możesz wejść wyżej nie dlatego, że jest lżejsze, tylko dlatego że lepiej wyważone. A gdyby miało seryjną wagę, to jeszcze wyżej dało by radę. EDIT2: spróbuj mocno rzucić piłeczkę ping-pongową i piłeczkę do golfa. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 18 July 2004 Skąd: Warszawa - Ożarów Maz. ![]() |
CYTAT("Marlon":2synmnze) EDIT: jak kupisz jakieś koło np. Fidanza, to możesz wejść wyżej nie dlatego, że jest lżejsze, tylko dlatego że lepiej wyważone. A gdyby miało seryjną wagę, to jeszcze wyżej dało by radę.
EDIT2: spróbuj mocno rzucić piłeczkę ping-pongową i piłeczkę do golfa. tyle ze potrzeba wiekszej sily -------------------- |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 05 June 2004 Skąd: Poznań ![]() |
No trzeba wiecej sily, zeby ciezszemu kolu nadac takiej predkosci, jak lzejszemu, ale pozniej wieksza masa ma wieksza energie juz. Inny przyklad - grubasy na rowerachz gorek szybciej jada
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 08 April 2004 Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR ![]() |
CYTAT("MatiSC":2l0duv5i) Inny przyklad - grubasy na rowerachz gorek szybciej jada
Zgodnie z tym nowym prawem ciążenia, czy ze względu na bardziej opływowe kształty i mniejsze opory powietrza? -------------------- Zegarmistrz Światła Purpurowy
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 05 June 2004 Skąd: Poznań ![]() |
CYTAT("dejet":1k5bke9s) CYTAT("MatiSC":1k5bke9s) Inny przyklad - grubasy na rowerachz gorek szybciej jada Zgodnie z tym nowym prawem ciążenia, czy ze względu na bardziej opływowe kształty i mniejsze opory powietrza? Jam szczuply i majac dwoch tezszych kolegow, za dawnych lat podczas rowerowych wycieczek, obojetne, jak bysmy sie rowerami nie pozamieniali, to z pewnej gory, ktora miejscem naszego postoju zawsze byla ( bez pedalowania ) jechali kurde szybciej ode mnie. Opory powietrza wieksze, ale dlaczego zaraz nowe prawo ciazenia ? Fizyke mialem dawno, a na codzien nie mam z tym stycznosci, w kadzym razie mam nadzieje, ze sie nie osmieszam ? |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 08 April 2004 Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR ![]() |
Wzór na przyśpieszenie ciała (bez tarcia) na równi pochyłej:
a = g * sin α Jak widać we wzorze nigdzie nie ma masy. Może grubasy nadawali sobie większy pęd na starcie? -------------------- Zegarmistrz Światła Purpurowy
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 05 June 2004 Skąd: Poznań ![]() |
CYTAT("dejet":30ilhuey) Wzór na przyśpieszenie ciała (bez tarcia) na równi pochyłej:
a = g * sin α Jak widać we wzorze nigdzie nie ma masy. Może grubasy nadawali sobie większy pęd na starcie? Stary, dzieki, myslalem, ze mialem przyjaciol lojalnych, a oni mnie nawet na glupim rowerze oszukiwali, niech no ich spotkam Pomijajac juz grubasow, jak to jest z tym kolem ? Dlaczego auto z lzejszym traci na momencie, a zyskuje na mocy ? Najlepiej prosilbym wzory poparte zyciowymi przykladami |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 08 April 2004 Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR ![]() |
Nie mam wzorów pod ręką i nie chce mi się ich szukać (do googli wszyscy mają dostęp).
Postaram się trochę wyjaśnić, a zacznę od rzeczy podstawowej: Nie można "stracić na momencie" i "zyskać na mocy", bo te dwa stwierdzenia są z sobą w sprzeczności. Moc to jest moment obrotowy w funkcji obrotów, czyli im wyższy moment, tym wyższa moc przy tych samych obrotach. Wartości _maksymalne_ momentu i mocy mogą się zmienić ze względu na zmianę obrotów przy których są osiągane (czyli silnik ma niższy moment maksymalny, ale przy wyższych obrotach, co daje większą moc maksymalną). Co do zasady działania - myślę że zasada zachowania energii i II zasada dynamiki Newtona oraz wzór na energię kinetyczną będą tu bardzo na miejscu. Wzór: Ek = 1/2m*v^2 Ek - energia kinetyczna m - masa v - prędkość -------------------- Zegarmistrz Światła Purpurowy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 17 June 2025 - 22:30 |