Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V  « < 7 8 9  
Reply to this topicStart new topic
> odelżenie koła zamachowego
guzior
post Tue, 06 May 2008 - 18:58
Post #161


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Walter - wogole nie rozumiem Twojej wypowiedzi bo:
- zredukowac koszty produkcji moze wprowadzenie jednomasu - bo dwumas jest drozszym rozwiazaniem. Nie zas na odwrót.
- skoro masy niezbyt sie różnia (bo udało im sie spłodzic cos takiego) to po co mieliby zwiekszac mase kola? (z Twojej wypowiedzi wynika ze mogliby tak zrobic w celu ciecia kosztów)


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 06 May 2008 - 18:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Walter
post Tue, 06 May 2008 - 19:41
Post #162


Frequent User
Dołączył: Thu, 23 December 2004
Skąd: Gdansk





CYTAT(guzior)
- zredukowac koszty produkcji moze wprowadzenie jednomasu - bo dwumas jest drozszym rozwiazaniem. Nie zas na odwrót.
Masz pewność ?
Przy dużej produkcji koszty materiału maja kolosalne znaczenie, więc robisz wieniec z przyzwoitego materiału a reszte koła z byleczego i oszczędzasz.


CYTAT(guzior)
- skoro masy niezbyt sie różnia (bo udało im sie spłodzic cos takiego) to po co mieliby zwiekszac mase kola? (z Twojej wypowiedzi wynika ze mogliby tak zrobic w celu ciecia kosztów)
Większa masa koła bardziej płynna praca czyli większy komfort (sory to jest gdybanie) trudno coś jednoznacznie powiedziać, bo tylko konstruktorzy i ekonomiści w fabryce wiedzą dlaczego tak zrobiono. Jednak jak nie wiadomo to raczej ze względu na koszta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 06 May 2008 - 21:26
Post #163


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Zakładając ze decyduje sie na jednomas z 3B (650zł) i jego odelzenie - czy ktos gdzies znalazł tarczę sprzegłową jakies dobrej firmy (Sachs naprzykład) wraz z dociskiem do koła jednomasowego?
Bo przejzałem np. katalog online http://webcat.sachs.de/index.asp?MODE=NEW_...p;KMODNR=0& jest tylko do dwumasówek.

OK. Mój bład, zle szukałem - znalazłem i do 3B.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Wed, 31 Dec 2014 - 17:27
Post #164


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Odgrzeje starego bardzo kotleta smile.gif

Czy ktoś z kolegów praktykował zmniejszanie masy koła zamachowego w dieslu? Silnik 3.0td, 6 cylindrów w rzędzie 147 KM seryjnie. Zamonowany będzie w terenówce i mi nie zależy na osiągach/przyspieszeniu, tylko zmniejszaniu masy z każdego elementu z kórego się da smile.gif A że z koła zamachowego można zejść ten kilogram, czy dwa, to dla mnie już sporo i sprawa warta uwagi.
Macie jakieś spostrzeżenia na ten temat, czy będę musiał sam eksperymentować?


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Wed, 31 Dec 2014 - 18:58
Post #165


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





W terenówce nie polecam tam potrzebujesz dużej siły a ta kręcąca sie masa robi w robotę.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
std1984
post Wed, 31 Dec 2014 - 20:14
Post #166


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Wrexham/Rzeszów





Jezdzilem na lekkim kole w 1.9 tdi, tarcza spiek, silnik bardzo szybko wchodził na obroty, byłem zadowolony, na samochodach terenowych się nie znam, ale lżejsze kolo mniej nm.


--------------------
Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Wed, 31 Dec 2014 - 22:17
Post #167


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Lżejsze koło zamachowe nic nie ma do Nm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Wed, 31 Dec 2014 - 22:30
Post #168


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Dokładnie!


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klimek
post Thu, 01 Jan 2015 - 00:49
Post #169


Rookie
Dołączył: Sat, 27 September 2014





W czasach młodości jeździłem na lekkim kole. Zdecydowanie lepsze wkręcanie się na obroty, jednocześnie problem z utrzymaniem większych prędkości na stabilnym poziomie. Ja używałem do ciasnych kjs i tam na pewno się to sprawdza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kkkacper
post Thu, 01 Jan 2015 - 01:07
Post #170


Forum Killer
Dołączył: Fri, 31 December 2010
Skąd: pomorskie





Z tego co mi wiadomo to tak jak koledzy mowili nie stostuje sie tego zabiegu w terenowkach..


--------------------
Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Thu, 01 Jan 2015 - 19:57
Post #171


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





A dlaczego w terenówkach nie da rady? Moc i moment pozostaną na swoi poziomie, zmieni się jedynie dynamika silnika, a to całkiem może być niezłe zjawisko.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Fri, 02 Jan 2015 - 17:46
Post #172


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Przy zjazdach bardzo ważna jest inercja koła zamachowego - hamowanie silnikiem. A na podjazdach lekkie koło nie da nic, bo nie zmienia wielkości momentu obrotowego. Jedyna różnica będzie tylko przy zjazdach - lżej będzie napędowi "dokręcać" silnik.

Takie moje wyobrażenie - dlaczego offroadowcy nie widzą sensu w odelżaniu zamachu.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Sat, 03 Jan 2015 - 16:23
Post #173


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Mam w czirokim xj 4.0 automatyczną skrzynię biegów, przez którą jak wiadomo efekt hamowania silnikiem jest minimalny i jakoś nie ma problemu ze zjazdami. Nigdy mi to w żaden sposób mocno nie przeszkadzało.

A jak kultura pracy silnika diesla? No bo benzyniaki bardzo nie wariują na lekkim kole.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V  « < 7 8 9
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 17 June 2025 - 22:31