![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#161
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Walter - wogole nie rozumiem Twojej wypowiedzi bo:
- zredukowac koszty produkcji moze wprowadzenie jednomasu - bo dwumas jest drozszym rozwiazaniem. Nie zas na odwrót. - skoro masy niezbyt sie różnia (bo udało im sie spłodzic cos takiego) to po co mieliby zwiekszac mase kola? (z Twojej wypowiedzi wynika ze mogliby tak zrobic w celu ciecia kosztów) -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#162
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 December 2004 Skąd: Gdansk ![]() |
CYTAT(guzior) - zredukowac koszty produkcji moze wprowadzenie jednomasu - bo dwumas jest drozszym rozwiazaniem. Nie zas na odwrót. Masz pewność ?Przy dużej produkcji koszty materiału maja kolosalne znaczenie, więc robisz wieniec z przyzwoitego materiału a reszte koła z byleczego i oszczędzasz. CYTAT(guzior) - skoro masy niezbyt sie różnia (bo udało im sie spłodzic cos takiego) to po co mieliby zwiekszac mase kola? (z Twojej wypowiedzi wynika ze mogliby tak zrobic w celu ciecia kosztów) Większa masa koła bardziej płynna praca czyli większy komfort (sory to jest gdybanie) trudno coś jednoznacznie powiedziać, bo tylko konstruktorzy i ekonomiści w fabryce wiedzą dlaczego tak zrobiono. Jednak jak nie wiadomo to raczej ze względu na koszta.
|
|
|
![]()
Post
#163
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Zakładając ze decyduje sie na jednomas z 3B (650zł) i jego odelzenie - czy ktos gdzies znalazł tarczę sprzegłową jakies dobrej firmy (Sachs naprzykład) wraz z dociskiem do koła jednomasowego?
Bo przejzałem np. katalog online http://webcat.sachs.de/index.asp?MODE=NEW_...p;KMODNR=0& jest tylko do dwumasówek. OK. Mój bład, zle szukałem - znalazłem i do 3B. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#164
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Odgrzeje starego bardzo kotleta
![]() Czy ktoś z kolegów praktykował zmniejszanie masy koła zamachowego w dieslu? Silnik 3.0td, 6 cylindrów w rzędzie 147 KM seryjnie. Zamonowany będzie w terenówce i mi nie zależy na osiągach/przyspieszeniu, tylko zmniejszaniu masy z każdego elementu z kórego się da ![]() Macie jakieś spostrzeżenia na ten temat, czy będę musiał sam eksperymentować? -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#165
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
W terenówce nie polecam tam potrzebujesz dużej siły a ta kręcąca sie masa robi w robotę.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#166
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Wrexham/Rzeszów ![]() |
Jezdzilem na lekkim kole w 1.9 tdi, tarcza spiek, silnik bardzo szybko wchodził na obroty, byłem zadowolony, na samochodach terenowych się nie znam, ale lżejsze kolo mniej nm.
-------------------- Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było |
|
|
![]()
Post
#167
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Lżejsze koło zamachowe nic nie ma do Nm.
|
|
|
![]()
Post
#168
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Dokładnie!
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#169
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 27 September 2014 ![]() |
W czasach młodości jeździłem na lekkim kole. Zdecydowanie lepsze wkręcanie się na obroty, jednocześnie problem z utrzymaniem większych prędkości na stabilnym poziomie. Ja używałem do ciasnych kjs i tam na pewno się to sprawdza.
|
|
|
![]()
Post
#170
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 31 December 2010 Skąd: pomorskie ![]() |
Z tego co mi wiadomo to tak jak koledzy mowili nie stostuje sie tego zabiegu w terenowkach..
-------------------- Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
|
|
|
![]()
Post
#171
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
A dlaczego w terenówkach nie da rady? Moc i moment pozostaną na swoi poziomie, zmieni się jedynie dynamika silnika, a to całkiem może być niezłe zjawisko.
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#172
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Przy zjazdach bardzo ważna jest inercja koła zamachowego - hamowanie silnikiem. A na podjazdach lekkie koło nie da nic, bo nie zmienia wielkości momentu obrotowego. Jedyna różnica będzie tylko przy zjazdach - lżej będzie napędowi "dokręcać" silnik.
Takie moje wyobrażenie - dlaczego offroadowcy nie widzą sensu w odelżaniu zamachu. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#173
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Mam w czirokim xj 4.0 automatyczną skrzynię biegów, przez którą jak wiadomo efekt hamowania silnikiem jest minimalny i jakoś nie ma problemu ze zjazdami. Nigdy mi to w żaden sposób mocno nie przeszkadzało.
A jak kultura pracy silnika diesla? No bo benzyniaki bardzo nie wariują na lekkim kole. -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 17 June 2025 - 22:31 |