Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> ciepłota świec
mariuszl
post Thu, 14 Jan 2010 - 19:04
Post #21


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 February 2007
Skąd: Warszawa





Witam ,mam pytanko odnośnie świec, mianowicie , czy jak wymienie świece na zimniejsze w aucie już wystrojonym (strojony był na seryjnych) ,to coś da (tzn polepszą się parametry )? Czy taka operacja ma sens ,czy lepiej jeździć na tych co był strojony? Co sądzicie o świecah irydowych? Auto to fiat coupe 20vt z dosyć wyżyłowanym seryjnym silnikiem tzn 380ps i 490 nm.


--------------------
Fiat Coupe LE 20vt, gt 2871
Volvo v70r gtx3582
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 14 Jan 2010 - 19:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Maxim555
post Thu, 14 Jan 2010 - 22:55
Post #22


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Jeśli nie dzieje się nic niedobrego ze świecami i pracą silnika, to nie ma sensu wymieniać. Wszystko zależy też jak często korzystasz z tej dużej mocy, mając napęd FWD chyba nie za czesto.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LaniR1
post Sun, 21 Mar 2010 - 17:22
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 May 2006
Skąd: Płock





Obecnie jezdze na NGK BKR6E - 11 analogicznie jeżeli będe chciał chłodniejsza świeczkę to pakuje BKR7E - 11 dobrze rozumiem czy jest jakaś inna numeracja .


--------------------
Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejrs
post Mon, 22 Mar 2010 - 08:06
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Thu, 22 September 2005
Skąd: (Wielkopolska)





W świecach NKG ciepłota rośnie wraz z cyfrą,w Bosch-a maleje. Tzn .ciepłota NGK 7 to W bosch-u 6. ngk 6 -bosch 5


--------------------
Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LaniR1
post Mon, 22 Mar 2010 - 10:49
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 May 2006
Skąd: Płock





Acha spoko teraz już wiem dokładnie . Pozdrawiam


--------------------
Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Mon, 22 Mar 2010 - 12:21
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(andrzejrs @ Mon, 22 Mar 2010 - 08:06) *
W świecach NKG ciepłota rośnie wraz z cyfrą,w Bosch-a maleje. Tzn .ciepłota NGK 7 to W bosch-u 6. ngk 6 -bosch 5


NGK cyfra 6-swieca cieplejsza,cyfra 7-swieca zimniejsza.

EDIT w15sek w googlach http://www.ngksparkplugs.com/tech_support/...p2.asp?mode=nml


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Exec
post Mon, 12 Apr 2010 - 10:36
Post #27


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 September 2008
Skąd: Warszawa/Radom





Pozwolę sobie zabrać głos w tym temacie...

Po pierwsze, również nie przekonuje mnie teoria zmniejszania ciepłoty o jeden stopień przy każdych +50KM. Już pierwszy argument, który mi przychodzi do głowy, to realne obciążenie na cylinder - powiedzmy, że wzmacniamy o te 50KM silnik 4-ro cylindrowy o nominalnej mocy 200KM. W takim wypadku każdy z cylindrów generuje po 12,5KM więcej mocy.
A teraz weźmy pod uwagę silnik 8-mio cylindrowy, który również nominalnie wykazuje moc 200KM. Po zdłubaniu go w ten sam sposób +50KM wzrost obciążenia jednego cylindra jest połowę mniejszy - 6,25KM. Oczywiście tą teorię należy traktować jako wielkie uogólnienie, wiemy wszyscy jak wiele czynników wpływa na temp. w komorze spalania... Zmierzam jedynie do tego, że bez eksperymentowania i dokonywania pomiarów nie znajdziemy 'przepisu' na udany tuning.

Przy okazji wtrącę pytanie. Mam zamiar spróbować zimniejszych świec - z poziomu BRK5EK przesiąść się na coś odpowiedniego dla BRK6EK. Silnik to Oplowski 3.0 V6 (X30XE) o zwiększonej kompresji (14 -> 16), zimnym dolocie, paru innych drobnych modyfikacjach. Zanim zacznę eksperymentować z nowymi mapkami, muszę się uporać z problemem rozszczelniających się świec, pękających porcelanek. Silnik odczuwalnie słabnie po rozgrzaniu (a silnik w bardzo dobrej kondycji, wszystkie czujniki ok, skład mieszanki ok). Niestety z NGK mam najgorsze doświadczenia - to w nich najczęściej pękały porcelanki, choć mój silnik pokonał też boscha i beru. Szukam więc czegoś zamiennego dla BKR6EK, myślałem o Denso K20TXR, ale dotarłem do informacji, że to zamiennik zarówno dla BKR5EK jak i BKR6EK, wnioskuję więc, że ciepłota tych Denso może być pośrednia, czyli nie zagwarantuje mi zejścia o cały stopień poniżej BKR5EK. Póki co odpuszczam sobie świece typu iridium, platinum itp. Jak najbardziej jestem w stanie w takowe zainwestować, jednak najpierw muszę przetestować świece o odpowiedniej ciepłocie. Jesteście w stanie coś zaproponować?


--------------------
pozdrawiam,
Exec
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Mon, 12 Apr 2010 - 12:42
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





Zgadzam sie z toba.Dlatego trzeba ogladac swiece ,a nie zmieniac na pale bo ktos tak napisal.
http://www.dragstuff.com/techarticles/how-to-read-plugs.html

CYTAT(Exec @ Mon, 12 Apr 2010 - 10:36) *
Pozwolę sobie zabrać głos w tym temacie...

Po pierwsze, również nie przekonuje mnie teoria zmniejszania ciepłoty o jeden stopień przy każdych +50KM. Już pierwszy argument, który mi przychodzi do głowy, to realne obciążenie na cylinder - powiedzmy, że wzmacniamy o te 50KM silnik 4-ro cylindrowy o nominalnej mocy 200KM. W takim wypadku każdy z cylindrów generuje po 12,5KM więcej mocy.
A teraz weźmy pod uwagę silnik 8-mio cylindrowy, który również nominalnie wykazuje moc 200KM. Po zdłubaniu go w ten sam sposób +50KM wzrost obciążenia jednego cylindra jest połowę mniejszy - 6,25KM. Oczywiście tą teorię należy traktować jako wielkie uogólnienie, wiemy wszyscy jak wiele czynników wpływa na temp. w komorze spalania... Zmierzam jedynie do tego, że bez eksperymentowania i dokonywania pomiarów nie znajdziemy 'przepisu' na udany tuning.

Przy okazji wtrącę pytanie. Mam zamiar spróbować zimniejszych świec - z poziomu BRK5EK przesiąść się na coś odpowiedniego dla BRK6EK. Silnik to Oplowski 3.0 V6 (X30XE) o zwiększonej kompresji (14 -> 16), zimnym dolocie, paru innych drobnych modyfikacjach. Zanim zacznę eksperymentować z nowymi mapkami, muszę się uporać z problemem rozszczelniających się świec, pękających porcelanek. Silnik odczuwalnie słabnie po rozgrzaniu (a silnik w bardzo dobrej kondycji, wszystkie czujniki ok, skład mieszanki ok). Niestety z NGK mam najgorsze doświadczenia - to w nich najczęściej pękały porcelanki, choć mój silnik pokonał też boscha i beru. Szukam więc czegoś zamiennego dla BKR6EK, myślałem o Denso K20TXR, ale dotarłem do informacji, że to zamiennik zarówno dla BKR5EK jak i BKR6EK, wnioskuję więc, że ciepłota tych Denso może być pośrednia, czyli nie zagwarantuje mi zejścia o cały stopień poniżej BKR5EK. Póki co odpuszczam sobie świece typu iridium, platinum itp. Jak najbardziej jestem w stanie w takowe zainwestować, jednak najpierw muszę przetestować świece o odpowiedniej ciepłocie. Jesteście w stanie coś zaproponować?


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sat, 19 Jun 2010 - 00:56
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Witam no i mam nauczkę sad.gif Mam nadzieję że demolki mi nie zrobiło w silniku jutro będę wszystko po kolei sprawdzał zacznę od ciśnienia w cylindrze z reszto wszystkie po kolei sprawdzę. Teraz już wiem aby sprawdzać jak wygląda świeca. Popękała ceramika sami zobaczcie sad.gif Sorka za jakość zdjęć robione telefonem, ale dziś już mam dość i padam z nóg.



--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Exec
post Sat, 19 Jun 2010 - 01:31
Post #30


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 September 2008
Skąd: Warszawa/Radom





CYTAT(Bogdan9999 @ Sat, 19 Jun 2010 - 00:56) *
Popękała ceramika sami zobaczcie sad.gif

???

Ja swiece wymienialem co miesiac-dwa, bo pekaly porcelanki, za kazdym razem inny producent i zawsze to samo...

Chyba jestes przewrazliwiony smile.gif


--------------------
pozdrawiam,
Exec
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sat, 19 Jun 2010 - 01:36
Post #31


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Ale ta porcelana porobiła wgniecenia w świecy i przygięła się elektroda aż strach myśleć co z resztą sad.gif A czy u ciebie ta porcelana również odpadła w cylindrze ?


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Sat, 19 Jun 2010 - 08:08
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





moze spróbujcie iskry SFE55LDRS lub SFE65LDRS
ja uzywam 65 i jestem zadowolony
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Sat, 19 Jun 2010 - 09:14
Post #33


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(Exec @ Sat, 19 Jun 2010 - 01:31) *
???

Ja swiece wymienialem co miesiac-dwa, bo pekaly porcelanki, za kazdym razem inny producent i zawsze to samo...

Chyba jestes przewrazliwiony smile.gif


Znaczy sie tak ma byc laugh.gif


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Exec
post Sat, 19 Jun 2010 - 11:25
Post #34


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 September 2008
Skąd: Warszawa/Radom





CYTAT(Bogdan9999 @ Sat, 19 Jun 2010 - 01:36) *
A czy u ciebie ta porcelana również odpadła w cylindrze ?

tak rozwalalo porcelanki i przedmuchiwalo swiece na wylot, chyba wszelkie mozliwe cuda przerabialem - wywalenie swiecy razem z gwintem z glowicy, pekniecie stalowej czesci swiecy (gwint swiecy zostal wkrecony w glowicy, a reszta wyszla), do tego ogolnie swiece u mnie maja tencencje do samoczynnego wykrecania sie smile.gif


--------------------
pozdrawiam,
Exec
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sat, 19 Jun 2010 - 11:26
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





CYTAT(Bogdan9999 @ Sat, 19 Jun 2010 - 01:36) *
Ale ta porcelana porobiła wgniecenia w świecy i przygięła się elektroda aż strach myśleć co z resztą sad.gif A czy u ciebie ta porcelana również odpadła w cylindrze ?



Na szczęście w większości przypadków wszystko co przypadkowo znajdzie się w cylindrze zostaje wywalone przez zawory wydechowe. Mi kiedyś przez silnik przeleciały części latarki i spaliły się gdzieś w wydechu, myślałem że to już będzie koniec. Nie pytajcie jak ta latarka się tam znalazła tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Exec
post Sat, 19 Jun 2010 - 11:32
Post #36


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 September 2008
Skąd: Warszawa/Radom





CYTAT(pucek @ Sat, 19 Jun 2010 - 09:14) *
Znaczy sie tak ma byc laugh.gif

hehehe, pojechane smile.gif nie oczywiscie, ze nie smile.gif

raczej okreslil bym to tak, ze skoro dlubiemy motory, do tego dostaja ostro po garach, to ma czasem prawo odmowic posluszenstwa cos, co jest dedykowane do 'seryjnego' silnika, innymi slowy, trzeba sie liczyc z tym, ze cos moze nie wytrzymac... przynajmniej ja sie licze smile.gif


--------------------
pozdrawiam,
Exec
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sat, 19 Jun 2010 - 13:21
Post #37


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Ja też się z tym liczę ale nigdy coś cylindrze jeszcze mi nie latało sad.gif Idę sprawdzać....


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Sat, 19 Jun 2010 - 13:27
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





Współczucia Bogdan, tyle dłubania przy proboszczu a tutaj głupia świeca...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sat, 19 Jun 2010 - 22:49
Post #39


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





uff.. powiem tak prócz maluteńkich śladów na denku tłoka i zapewne na głowicy nic więcej sie nie stało. Ciśnienie na cylindrze 9.7 bara tak jak na pozostałych. Oby to był ostatni raz. Zamówiłem już świece o 3 stopnie zimniejsze iridiumy NGK miałem 6 a zamówiłem 9 niech teraz spróbuje się wysypać to nie wiem co zrobię ale chyba świece za 200 zł nie są złe. Innego pomysłu nie mam.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Exec
post Sun, 20 Jun 2010 - 01:28
Post #40


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 September 2008
Skąd: Warszawa/Radom





CYTAT(Bogdan9999 @ Sat, 19 Jun 2010 - 22:49) *
uff.. powiem tak prócz maluteńkich śladów na denku tłoka i zapewne na głowicy nic więcej sie nie stało. Ciśnienie na cylindrze 9.7 bara tak jak na pozostałych. Oby to był ostatni raz. Zamówiłem już świece o 3 stopnie zimniejsze iridiumy NGK miałem 6 a zamówiłem 9 niech teraz spróbuje się wysypać to nie wiem co zrobię ale chyba świece za 200 zł nie są złe. Innego pomysłu nie mam.

"a nie mowilem" biggrin.gif

nie wiem natomiast, czy nie przegiales z tym zmniejszeniem cieploty, odpalisz, pogrzejesz i sie okaze...


--------------------
pozdrawiam,
Exec
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 17:05