![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam ,mam pytanko odnośnie świec, mianowicie , czy jak wymienie świece na zimniejsze w aucie już wystrojonym (strojony był na seryjnych) ,to coś da (tzn polepszą się parametry )? Czy taka operacja ma sens ,czy lepiej jeździć na tych co był strojony? Co sądzicie o świecah irydowych? Auto to fiat coupe 20vt z dosyć wyżyłowanym seryjnym silnikiem tzn 380ps i 490 nm.
-------------------- Fiat Coupe LE 20vt, gt 2871
Volvo v70r gtx3582 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Jeśli nie dzieje się nic niedobrego ze świecami i pracą silnika, to nie ma sensu wymieniać. Wszystko zależy też jak często korzystasz z tej dużej mocy, mając napęd FWD chyba nie za czesto.
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 May 2006 Skąd: Płock ![]() |
Obecnie jezdze na NGK BKR6E - 11 analogicznie jeżeli będe chciał chłodniejsza świeczkę to pakuje BKR7E - 11 dobrze rozumiem czy jest jakaś inna numeracja .
-------------------- Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 22 September 2005 Skąd: (Wielkopolska) ![]() |
W świecach NKG ciepłota rośnie wraz z cyfrą,w Bosch-a maleje. Tzn .ciepłota NGK 7 to W bosch-u 6. ngk 6 -bosch 5
-------------------- Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 May 2006 Skąd: Płock ![]() |
Acha spoko teraz już wiem dokładnie . Pozdrawiam
-------------------- Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
W świecach NKG ciepłota rośnie wraz z cyfrą,w Bosch-a maleje. Tzn .ciepłota NGK 7 to W bosch-u 6. ngk 6 -bosch 5 NGK cyfra 6-swieca cieplejsza,cyfra 7-swieca zimniejsza. EDIT w15sek w googlach http://www.ngksparkplugs.com/tech_support/...p2.asp?mode=nml -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 September 2008 Skąd: Warszawa/Radom ![]() |
Pozwolę sobie zabrać głos w tym temacie...
Po pierwsze, również nie przekonuje mnie teoria zmniejszania ciepłoty o jeden stopień przy każdych +50KM. Już pierwszy argument, który mi przychodzi do głowy, to realne obciążenie na cylinder - powiedzmy, że wzmacniamy o te 50KM silnik 4-ro cylindrowy o nominalnej mocy 200KM. W takim wypadku każdy z cylindrów generuje po 12,5KM więcej mocy. A teraz weźmy pod uwagę silnik 8-mio cylindrowy, który również nominalnie wykazuje moc 200KM. Po zdłubaniu go w ten sam sposób +50KM wzrost obciążenia jednego cylindra jest połowę mniejszy - 6,25KM. Oczywiście tą teorię należy traktować jako wielkie uogólnienie, wiemy wszyscy jak wiele czynników wpływa na temp. w komorze spalania... Zmierzam jedynie do tego, że bez eksperymentowania i dokonywania pomiarów nie znajdziemy 'przepisu' na udany tuning. Przy okazji wtrącę pytanie. Mam zamiar spróbować zimniejszych świec - z poziomu BRK5EK przesiąść się na coś odpowiedniego dla BRK6EK. Silnik to Oplowski 3.0 V6 (X30XE) o zwiększonej kompresji (14 -> 16), zimnym dolocie, paru innych drobnych modyfikacjach. Zanim zacznę eksperymentować z nowymi mapkami, muszę się uporać z problemem rozszczelniających się świec, pękających porcelanek. Silnik odczuwalnie słabnie po rozgrzaniu (a silnik w bardzo dobrej kondycji, wszystkie czujniki ok, skład mieszanki ok). Niestety z NGK mam najgorsze doświadczenia - to w nich najczęściej pękały porcelanki, choć mój silnik pokonał też boscha i beru. Szukam więc czegoś zamiennego dla BKR6EK, myślałem o Denso K20TXR, ale dotarłem do informacji, że to zamiennik zarówno dla BKR5EK jak i BKR6EK, wnioskuję więc, że ciepłota tych Denso może być pośrednia, czyli nie zagwarantuje mi zejścia o cały stopień poniżej BKR5EK. Póki co odpuszczam sobie świece typu iridium, platinum itp. Jak najbardziej jestem w stanie w takowe zainwestować, jednak najpierw muszę przetestować świece o odpowiedniej ciepłocie. Jesteście w stanie coś zaproponować? -------------------- pozdrawiam,
Exec |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Zgadzam sie z toba.Dlatego trzeba ogladac swiece ,a nie zmieniac na pale bo ktos tak napisal.
http://www.dragstuff.com/techarticles/how-to-read-plugs.html Pozwolę sobie zabrać głos w tym temacie...
Po pierwsze, również nie przekonuje mnie teoria zmniejszania ciepłoty o jeden stopień przy każdych +50KM. Już pierwszy argument, który mi przychodzi do głowy, to realne obciążenie na cylinder - powiedzmy, że wzmacniamy o te 50KM silnik 4-ro cylindrowy o nominalnej mocy 200KM. W takim wypadku każdy z cylindrów generuje po 12,5KM więcej mocy. A teraz weźmy pod uwagę silnik 8-mio cylindrowy, który również nominalnie wykazuje moc 200KM. Po zdłubaniu go w ten sam sposób +50KM wzrost obciążenia jednego cylindra jest połowę mniejszy - 6,25KM. Oczywiście tą teorię należy traktować jako wielkie uogólnienie, wiemy wszyscy jak wiele czynników wpływa na temp. w komorze spalania... Zmierzam jedynie do tego, że bez eksperymentowania i dokonywania pomiarów nie znajdziemy 'przepisu' na udany tuning. Przy okazji wtrącę pytanie. Mam zamiar spróbować zimniejszych świec - z poziomu BRK5EK przesiąść się na coś odpowiedniego dla BRK6EK. Silnik to Oplowski 3.0 V6 (X30XE) o zwiększonej kompresji (14 -> 16), zimnym dolocie, paru innych drobnych modyfikacjach. Zanim zacznę eksperymentować z nowymi mapkami, muszę się uporać z problemem rozszczelniających się świec, pękających porcelanek. Silnik odczuwalnie słabnie po rozgrzaniu (a silnik w bardzo dobrej kondycji, wszystkie czujniki ok, skład mieszanki ok). Niestety z NGK mam najgorsze doświadczenia - to w nich najczęściej pękały porcelanki, choć mój silnik pokonał też boscha i beru. Szukam więc czegoś zamiennego dla BKR6EK, myślałem o Denso K20TXR, ale dotarłem do informacji, że to zamiennik zarówno dla BKR5EK jak i BKR6EK, wnioskuję więc, że ciepłota tych Denso może być pośrednia, czyli nie zagwarantuje mi zejścia o cały stopień poniżej BKR5EK. Póki co odpuszczam sobie świece typu iridium, platinum itp. Jak najbardziej jestem w stanie w takowe zainwestować, jednak najpierw muszę przetestować świece o odpowiedniej ciepłocie. Jesteście w stanie coś zaproponować? -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Witam no i mam nauczkę
![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 September 2008 Skąd: Warszawa/Radom ![]() |
Popękała ceramika sami zobaczcie ![]() ??? Ja swiece wymienialem co miesiac-dwa, bo pekaly porcelanki, za kazdym razem inny producent i zawsze to samo... Chyba jestes przewrazliwiony ![]() -------------------- pozdrawiam,
Exec |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Ale ta porcelana porobiła wgniecenia w świecy i przygięła się elektroda aż strach myśleć co z resztą
![]() -------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
moze spróbujcie iskry SFE55LDRS lub SFE65LDRS
ja uzywam 65 i jestem zadowolony |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
??? Ja swiece wymienialem co miesiac-dwa, bo pekaly porcelanki, za kazdym razem inny producent i zawsze to samo... Chyba jestes przewrazliwiony ![]() Znaczy sie tak ma byc ![]() -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 September 2008 Skąd: Warszawa/Radom ![]() |
A czy u ciebie ta porcelana również odpadła w cylindrze ? tak rozwalalo porcelanki i przedmuchiwalo swiece na wylot, chyba wszelkie mozliwe cuda przerabialem - wywalenie swiecy razem z gwintem z glowicy, pekniecie stalowej czesci swiecy (gwint swiecy zostal wkrecony w glowicy, a reszta wyszla), do tego ogolnie swiece u mnie maja tencencje do samoczynnego wykrecania sie ![]() -------------------- pozdrawiam,
Exec |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Ale ta porcelana porobiła wgniecenia w świecy i przygięła się elektroda aż strach myśleć co z resztą ![]() Na szczęście w większości przypadków wszystko co przypadkowo znajdzie się w cylindrze zostaje wywalone przez zawory wydechowe. Mi kiedyś przez silnik przeleciały części latarki i spaliły się gdzieś w wydechu, myślałem że to już będzie koniec. Nie pytajcie jak ta latarka się tam znalazła ![]() |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 September 2008 Skąd: Warszawa/Radom ![]() |
Znaczy sie tak ma byc ![]() hehehe, pojechane ![]() ![]() raczej okreslil bym to tak, ze skoro dlubiemy motory, do tego dostaja ostro po garach, to ma czasem prawo odmowic posluszenstwa cos, co jest dedykowane do 'seryjnego' silnika, innymi slowy, trzeba sie liczyc z tym, ze cos moze nie wytrzymac... przynajmniej ja sie licze ![]() -------------------- pozdrawiam,
Exec |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Ja też się z tym liczę ale nigdy coś cylindrze jeszcze mi nie latało
![]() -------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
Współczucia Bogdan, tyle dłubania przy proboszczu a tutaj głupia świeca...
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
uff.. powiem tak prócz maluteńkich śladów na denku tłoka i zapewne na głowicy nic więcej sie nie stało. Ciśnienie na cylindrze 9.7 bara tak jak na pozostałych. Oby to był ostatni raz. Zamówiłem już świece o 3 stopnie zimniejsze iridiumy NGK miałem 6 a zamówiłem 9 niech teraz spróbuje się wysypać to nie wiem co zrobię ale chyba świece za 200 zł nie są złe. Innego pomysłu nie mam.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 September 2008 Skąd: Warszawa/Radom ![]() |
uff.. powiem tak prócz maluteńkich śladów na denku tłoka i zapewne na głowicy nic więcej sie nie stało. Ciśnienie na cylindrze 9.7 bara tak jak na pozostałych. Oby to był ostatni raz. Zamówiłem już świece o 3 stopnie zimniejsze iridiumy NGK miałem 6 a zamówiłem 9 niech teraz spróbuje się wysypać to nie wiem co zrobię ale chyba świece za 200 zł nie są złe. Innego pomysłu nie mam. "a nie mowilem" ![]() nie wiem natomiast, czy nie przegiales z tym zmniejszeniem cieploty, odpalisz, pogrzejesz i sie okaze... -------------------- pozdrawiam,
Exec |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 17:05 |