ciepłota świec |
ciepłota świec |
Fri, 01 Jul 2005 - 10:02
Post
#1
|
|
Flashmaster Dołączył: Sun, 08 June 2003 Skąd: Katowice |
cos mi sie w glowie pomieszalo strasznie apropo tego parametru....
czy ktos moglby napisac "definicje" tego parametru gdzies mi sie obilo, ze jest to "ilosc ciepla jaka swieca jest w stanie oddac"... -------------------- Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH |
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 01 Jul 2005 - 10:02
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 01 Jul 2005 - 10:07
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 20 February 2005 |
to intensywnosc odprowadzenia ciepla.. im wieksza wartosc cieplna czyli tzw. "swieca zimna" szybciej odprowadza sie cieplo z niej , jak nizsza czyli "goraca swieca" jest z tym gorzej. ale kazdy kij ma 2 konce
zimne swiece zle dobrane nie dzialaja w temp odpowiednich dla zabiegu samooczyszczania sie elektrod swiecy, a znowu gorace sie przegrzewaja i robia rozne jajca z zaplonem. |
|
|
Fri, 01 Jul 2005 - 10:14
Post
#3
|
|
Flashmaster Dołączył: Sun, 08 June 2003 Skąd: Katowice |
no wlasnie tak mi sie wydawalo, ze jest...czyli niepokpilem tej sprawy.
wiec mam nastepna... ostatnio kupilem swiece BOSCH-F5DPOR(takie zalecili niemcy), wczesniej mialem 7(seria)..jak sie okazalo wg. katalogu boscha...to 5ka jest swieca w tym przypadku cieplejsza od serii o 2pkty a nie zimniejsza... w watku o audi s2 przeczytalem, ze niemcy polecaja te same swiece.. czy to oznacza, ze audi lubi jezdzic na 2st cieplejszych czy, ze w katalogu jest jeszcze jakas zmiania nomenklatury po drodze -------------------- Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH |
|
|
Fri, 01 Jul 2005 - 10:19
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 20 February 2005 |
CYTAT("Coube":5uuoyfg9) no wlasnie tak mi sie wydawalo, ze jest...czyli niepokpilem tej sprawy.
wiec mam nastepna... ostatnio kupilem swiece BOSCH-F5DPOR(takie zalecili niemcy), wczesniej mialem 7(seria)..jak sie okazalo wg. katalogu boscha...to 5ka jest swieca w tym przypadku cieplejsza od serii o 2pkty a nie zimniejsza... w watku o audi s2 przeczytalem, ze niemcy polecaja te same swiece.. czy to oznacza, ze audi lubi jezdzic na 2st cieplejszych czy, ze w katalogu jest jeszcze jakas zmiania nomenklatury po drodze do kazdego auta sie dobiera swiece osobno. Wplyw ma na to ksztalt komory spalania, umiejsciowanie zaworow i samej swiecy oraz parametry pracy takiego silnika. Nie wiem jak wyglada audi S2 ale bardzo mozliwe |
|
|
Fri, 01 Jul 2005 - 10:25
Post
#5
|
|
Flashmaster Dołączył: Sun, 08 June 2003 Skąd: Katowice |
generalnie nie o to mi chodzilo
tylko o to, ze ze zwiekszaniem mocy....idzie sie w swiece chlodniejsza(czyli odprowadzajaca wiecej ciepla - czyli o wyzszym nr u bosch)... a tu nagle propozycja zalozenia cieplejszych ? niemcy do z20let, moc 100km wiecej od serii...zalecili wlasnie te "5tki"... czy mozliwe, ze u nich jest inna nomenklatura w katalogu ? bo wiem, ze powinny interesowac mnie raczej 9tki... -------------------- Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH |
|
|
Fri, 01 Jul 2005 - 11:15
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 07 March 2004 Skąd: Grodzisk Maz./Janinów |
możesz założyć 5, Bosch oznacza świece rosnąco, czyli im mniejszy numer, tym zimniejsza, a NGK odwrotnie, im wyższy numer tym zimniejsza. a tak mniej więcej, to mądre książki typu C. Bell zalecają zmniejszenie ciepłoty o jeden stopień przy zwię kszeniu mocy o każde 50 ps.
-------------------- GOLF I Gti Turbo
250ps - program drogowy 350+ - program dragowy |
|
|
Fri, 01 Jul 2005 - 12:16
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sat, 12 February 2005 Skąd: [ S R C ] |
CYTAT("msloikturbo":13yielbi) możesz założyć 5, Bosch oznacza świece rosnąco, czyli im mniejszy numer, tym zimniejsza, a NGK odwrotnie, im wyższy numer tym zimniejsza. a tak mniej więcej, to mądre książki typu C. Bell zalecają zmniejszenie ciepłoty o jeden stopień przy zwię kszeniu mocy o każde 50 ps.
Kolega dobrze gada... Bosch ma w odwrotna strone numeracje... Do C20LET seria to tez "7-ki" A zalecaja 6 lub nawet 5 (przy zwiekszaniu mocy.. Sa to swiece zimniejsze (na co nie wskazuje numeracja...) -------------------- ET 12.793s
|
|
|
Fri, 01 Jul 2005 - 14:13
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Mon, 01 March 2004 Skąd: Warszawa |
Kolega msloikturbo pisze o wymianie swiec na zimniejsze przy zwiększaniu mocy o każde kolejne 50KM. Zasade ta mozna zastosowac w przypadku silnikow doladowanych, a jak to jest w przypadku N/A, tzn. czy istnieje jakas zasada dobierania cieploty swiec przy doprezaniu silnika N/A?
|
|
|
Fri, 01 Jul 2005 - 17:09
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa |
spokojnie z tym zmniejszaniem ciepłoty o stopień przy każdych kolejnych 50KM...
w moim przypadku oznaczało by to 4 (albo nawet 5) stopni chłodniejsze od serii obawiam się, że silnik z takimi świecami pracował by nie naj lepiej.... nie mówiac już o kłopotach z zimnym startem.... świece zimniejsze o 2 stopnie przy poważnych przeróbkach są OK. co do NA - w doprężonym silniku, jeżdzącym na wysokooktanowym paliwie z mocno wyprzedzonym zapłonem jak najbardziej powinno się zastosować chłodniejszą świecę... -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
Fri, 01 Jul 2005 - 20:37
Post
#10
|
|
Flashmaster Dołączył: Sun, 08 June 2003 Skąd: Katowice |
teraz wiedzac ze ngk i bosch maja odwrotna numeracje, to juz wszystko jest cacy...thnx za pomoc.
mam jeszcze inny problem...bylem przekonany, ze to zly dobor swiec...ale juz przy malym doladowaniu pojawialomi sie detonacyjne, nie jakies ostre...bylo je ledwo slychac w sluchawkach. zapon nak na serii...nic do przodu. CR bez zmian. -------------------- Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH |
|
|
Mon, 16 Jul 2007 - 09:46
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 01 January 2005 |
troche odgrzeje kotleta
Jezdze passatem VR6 2.8 AAA wg katalogu zalecanymi do mnie swiecami sa Beru/Ngk o oznaczeniu BKR5EKUP. zkaupilem takie i co sie okazalo auto przestalo jechac, brak mu bylo wyzszych obrotow, choc dol duzo zyskal. wiec postanowilem zalozyc swiece jakie mial wczesniej Beru UXF 79, auto odzylo, zaczelo wkoncu jechac. mam problem tego typu, ze przy zimnym silniku jedzie dobrze, dol i gora mocne, ale jak tylko sie zagrzeje czasami traci gore obrotow. czy cieplota swiecy moze miec tutaj takie znaczenie ? moze powinienem zalozyc swiece UXF 59 ? czy powinienem szukac gdzie indziej przyczyny slabnacej gory |
|
|
Mon, 16 Jul 2007 - 10:38
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 01 February 2004 Skąd: z za Winkla |
Tez mam pytanie apropo swiec czy jezeli swieca nie pracuje znaczy sie nie daje iskry ( Przyklad twinsparka w nissanie obie swiece chodza do 4000 potem juz tylko jedna) to czy jej cieplota ma znaczenie????
-------------------- АВТОПИЛОТ ВКЛЮЧЕН team
|
|
|
Mon, 19 Oct 2009 - 00:54
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz |
Witam odgrzebuje kotleta.
Ma pytanie po czym poznać że auto potrzebuje innych świec niż zaleca producent ? Silnik 2.0 16V 150 km po modach kute tłoki mocno odprężony przewidziana moc 2.5 razy większa niż seria jakie dać świece ? I czym sie sugerować przy ich wyborze o ile chłodniejsze ? Skąd mam wiedzieć czy nie przesądziłem i nie kupiłem za zimnych ? Jakie są objawy że są złe świece i jak wyglądają kiedy są za zimne a jak kiedy są za ciepłe ? Chodzi mi o wygląd elektrod po wykręceniu świec ? -------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
Mon, 19 Oct 2009 - 01:11
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 |
kolor po jeździe/upalaniu
|
|
|
Mon, 19 Oct 2009 - 01:14
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz |
Aha jaki kolor jest ok a jaki gdy świeca jest za ciepła lub za zimna ?
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
Mon, 19 Oct 2009 - 10:36
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik |
Heh motorynki nigdy nie miałeś.
Świeca zbyt zimna będzie miała ciemny kolor, a nawet nagar. Za ciepła, będzie bardzo jasno brązowa, a w skrajnych przypadkach uszkodzona, popękana porcelanka, nadtopiona elektroda. |
|
|
Mon, 19 Oct 2009 - 19:41
Post
#17
|
|
User Dołączył: Thu, 09 July 2009 Skąd: Mława |
Wygląd świec to znaczy kolor na jaki są wypalone ma wpływ nie tylko ciepłota swiecy.W dużej mierze zależy to również to od takich parametrów silnika jak np.przedostawanie się oleju do komory spalania,zły skład mieszanki paliwowo powietrznej,złe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu w konsekwencji detonacyjne spalanie czy nawet jakość stosowanego paliwa
|
|
|
Mon, 19 Oct 2009 - 23:08
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno |
CYTAT np.przedostawanie się oleju do komory spalania,zły skład mieszanki paliwowo powietrznej,złe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu w konsekwencji detonacyjne spalanie czy nawet jakość stosowanego paliwa Tak ale te czynniki w tym momencie mają być wyeliminowane. Nie myśle że gość w tym momencie jeździ autem dolewając co 1kkm 1l minerału ;] itp. |
|
|
Tue, 20 Oct 2009 - 00:39
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz |
Dzieki za odpowiedź. Oleju narazie nie dolewam auto jest przed strojeniem.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
Tue, 20 Oct 2009 - 08:23
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 |
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 18 April 2024 - 21:28 |