Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> ciepłota świec
Coube
post Fri, 01 Jul 2005 - 10:02
Post #1


Flashmaster
Dołączył: Sun, 08 June 2003
Skąd: Katowice





cos mi sie w glowie pomieszalo strasznie apropo tego parametru....
czy ktos moglby napisac "definicje" tego parametru

gdzies mi sie obilo, ze jest to "ilosc ciepla jaka swieca jest w stanie oddac"...


--------------------
Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 01 Jul 2005 - 10:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
PanSamochodzik
post Fri, 01 Jul 2005 - 10:07
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 20 February 2005





to intensywnosc odprowadzenia ciepla.. im wieksza wartosc cieplna czyli tzw. "swieca zimna" szybciej odprowadza sie cieplo z niej , jak nizsza czyli "goraca swieca" jest z tym gorzej. ale kazdy kij ma 2 konce

zimne swiece zle dobrane nie dzialaja w temp odpowiednich dla zabiegu samooczyszczania sie elektrod swiecy, a znowu gorace sie przegrzewaja i robia rozne jajca z zaplonem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coube
post Fri, 01 Jul 2005 - 10:14
Post #3


Flashmaster
Dołączył: Sun, 08 June 2003
Skąd: Katowice





no wlasnie tak mi sie wydawalo, ze jest...czyli niepokpilem tej sprawy.

wiec mam nastepna...

ostatnio kupilem swiece BOSCH-F5DPOR(takie zalecili niemcy), wczesniej mialem 7(seria)..jak sie okazalo wg. katalogu boscha...to 5ka jest swieca w tym przypadku cieplejsza od serii o 2pkty a nie zimniejsza...

w watku o audi s2 przeczytalem, ze niemcy polecaja te same swiece..

czy to oznacza, ze audi lubi jezdzic na 2st cieplejszych czy, ze w katalogu jest jeszcze jakas zmiania nomenklatury po drodze


--------------------
Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PanSamochodzik
post Fri, 01 Jul 2005 - 10:19
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 20 February 2005





CYTAT("Coube":5uuoyfg9)
no wlasnie tak mi sie wydawalo, ze jest...czyli niepokpilem tej sprawy.

wiec mam nastepna...

ostatnio kupilem swiece BOSCH-F5DPOR(takie zalecili niemcy), wczesniej mialem 7(seria)..jak sie okazalo wg. katalogu boscha...to 5ka jest swieca w tym przypadku cieplejsza od serii o 2pkty a nie zimniejsza...

w watku o audi s2 przeczytalem, ze niemcy polecaja te same swiece..

czy to oznacza, ze audi lubi jezdzic na 2st cieplejszych czy, ze w katalogu jest jeszcze jakas zmiania nomenklatury po drodze


do kazdego auta sie dobiera swiece osobno. Wplyw ma na to ksztalt komory spalania, umiejsciowanie zaworow i samej swiecy oraz parametry pracy takiego silnika. Nie wiem jak wyglada audi S2 ale bardzo mozliwe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coube
post Fri, 01 Jul 2005 - 10:25
Post #5


Flashmaster
Dołączył: Sun, 08 June 2003
Skąd: Katowice





generalnie nie o to mi chodzilo


tylko o to, ze ze zwiekszaniem mocy....idzie sie w swiece chlodniejsza(czyli odprowadzajaca wiecej ciepla - czyli o wyzszym nr u bosch)...

a tu nagle propozycja zalozenia cieplejszych ?

niemcy do z20let, moc 100km wiecej od serii...zalecili wlasnie te "5tki"...
czy mozliwe, ze u nich jest inna nomenklatura w katalogu ? bo wiem, ze powinny interesowac mnie raczej 9tki...


--------------------
Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH
Go to the top of the page
 
+Quote Post
msloikturbo
post Fri, 01 Jul 2005 - 11:15
Post #6


User
Dołączył: Sun, 07 March 2004
Skąd: Grodzisk Maz./Janinów





możesz założyć 5, Bosch oznacza świece rosnąco, czyli im mniejszy numer, tym zimniejsza, a NGK odwrotnie, im wyższy numer tym zimniejsza. a tak mniej więcej, to mądre książki typu C. Bell zalecają zmniejszenie ciepłoty o jeden stopień przy zwię kszeniu mocy o każde 50 ps.


--------------------
GOLF I Gti Turbo
250ps - program drogowy
350+ - program dragowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Fri, 01 Jul 2005 - 12:16
Post #7


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





CYTAT("msloikturbo":13yielbi)
możesz założyć 5, Bosch oznacza świece rosnąco, czyli im mniejszy numer, tym zimniejsza, a NGK odwrotnie, im wyższy numer tym zimniejsza. a tak mniej więcej, to mądre książki typu C. Bell zalecają zmniejszenie ciepłoty o jeden stopień przy zwię kszeniu mocy o każde 50 ps.


Kolega dobrze gada...
Bosch ma w odwrotna strone numeracje...

Do C20LET seria to tez "7-ki"
A zalecaja 6 lub nawet 5 (przy zwiekszaniu mocy..

Sa to swiece zimniejsze (na co nie wskazuje numeracja...)


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marty
post Fri, 01 Jul 2005 - 14:13
Post #8


Super User
Dołączył: Mon, 01 March 2004
Skąd: Warszawa





Kolega msloikturbo pisze o wymianie swiec na zimniejsze przy zwiększaniu mocy o każde kolejne 50KM. Zasade ta mozna zastosowac w przypadku silnikow doladowanych, a jak to jest w przypadku N/A, tzn. czy istnieje jakas zasada dobierania cieploty swiec przy doprezaniu silnika N/A?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Fri, 01 Jul 2005 - 17:09
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





spokojnie z tym zmniejszaniem ciepłoty o stopień przy każdych kolejnych 50KM...
w moim przypadku oznaczało by to 4 (albo nawet 5) stopni chłodniejsze od serii obawiam się, że silnik z takimi świecami pracował by nie naj lepiej....
nie mówiac już o kłopotach z zimnym startem....
świece zimniejsze o 2 stopnie przy poważnych przeróbkach są OK.

co do NA - w doprężonym silniku, jeżdzącym na wysokooktanowym paliwie z mocno wyprzedzonym zapłonem jak najbardziej powinno się zastosować chłodniejszą świecę...


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coube
post Fri, 01 Jul 2005 - 20:37
Post #10


Flashmaster
Dołączył: Sun, 08 June 2003
Skąd: Katowice





teraz wiedzac ze ngk i bosch maja odwrotna numeracje, to juz wszystko jest cacy...thnx za pomoc.

mam jeszcze inny problem...bylem przekonany, ze to zly dobor swiec...ale juz przy malym doladowaniu pojawialomi sie detonacyjne, nie jakies ostre...bylo je ledwo slychac w sluchawkach. zapon nak na serii...nic do przodu. CR bez zmian.


--------------------
Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shade_
post Mon, 16 Jul 2007 - 09:46
Post #11


Rookie
Dołączył: Sat, 01 January 2005





troche odgrzeje kotleta

Jezdze passatem VR6 2.8 AAA
wg katalogu zalecanymi do mnie swiecami sa Beru/Ngk o oznaczeniu BKR5EKUP.
zkaupilem takie i co sie okazalo auto przestalo jechac, brak mu bylo wyzszych obrotow, choc dol duzo zyskal.
wiec postanowilem zalozyc swiece jakie mial wczesniej Beru UXF 79, auto odzylo, zaczelo wkoncu jechac. mam problem tego typu, ze przy zimnym silniku jedzie dobrze, dol i gora mocne, ale jak tylko sie zagrzeje czasami traci gore obrotow. czy cieplota swiecy moze miec tutaj takie znaczenie ? moze powinienem zalozyc swiece UXF 59 ? czy powinienem szukac gdzie indziej przyczyny slabnacej gory
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ChEsTeR_N
post Mon, 16 Jul 2007 - 10:38
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sun, 01 February 2004
Skąd: z za Winkla





Tez mam pytanie apropo swiec czy jezeli swieca nie pracuje znaczy sie nie daje iskry ( Przyklad twinsparka w nissanie obie swiece chodza do 4000 potem juz tylko jedna) to czy jej cieplota ma znaczenie????


--------------------
АВТОПИЛОТ ВКЛЮЧЕН team
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Mon, 19 Oct 2009 - 00:54
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Witam odgrzebuje kotleta.
Ma pytanie po czym poznać że auto potrzebuje innych świec niż zaleca producent ? Silnik 2.0 16V 150 km po modach kute tłoki mocno odprężony przewidziana moc 2.5 razy większa niż seria jakie dać świece ? I czym sie sugerować przy ich wyborze o ile chłodniejsze ? Skąd mam wiedzieć czy nie przesądziłem i nie kupiłem za zimnych ? Jakie są objawy że są złe świece i jak wyglądają kiedy są za zimne a jak kiedy są za ciepłe ? Chodzi mi o wygląd elektrod po wykręceniu świec ?


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Mon, 19 Oct 2009 - 01:11
Post #14


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





kolor po jeździe/upalaniu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Mon, 19 Oct 2009 - 01:14
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Aha jaki kolor jest ok a jaki gdy świeca jest za ciepła lub za zimna ?


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Mon, 19 Oct 2009 - 10:36
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Heh motorynki nigdy nie miałeś.
Świeca zbyt zimna będzie miała ciemny kolor, a nawet nagar.
Za ciepła, będzie bardzo jasno brązowa, a w skrajnych przypadkach uszkodzona, popękana porcelanka, nadtopiona elektroda.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
polder 300
post Mon, 19 Oct 2009 - 19:41
Post #17


User
Dołączył: Thu, 09 July 2009
Skąd: Mława





Wygląd świec to znaczy kolor na jaki są wypalone ma wpływ nie tylko ciepłota swiecy.W dużej mierze zależy to również to od takich parametrów silnika jak np.przedostawanie się oleju do komory spalania,zły skład mieszanki paliwowo powietrznej,złe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu w konsekwencji detonacyjne spalanie czy nawet jakość stosowanego paliwa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Mon, 19 Oct 2009 - 23:08
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





CYTAT
np.przedostawanie się oleju do komory spalania,zły skład mieszanki paliwowo powietrznej,złe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu w konsekwencji detonacyjne spalanie czy nawet jakość stosowanego paliwa

Tak ale te czynniki w tym momencie mają być wyeliminowane.
Nie myśle że gość w tym momencie jeździ autem dolewając co 1kkm 1l minerału ;] itp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Tue, 20 Oct 2009 - 00:39
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Dzieki za odpowiedź. Oleju narazie nie dolewam tongue.gif auto jest przed strojeniem. smile.gif


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Tue, 20 Oct 2009 - 08:23
Post #20


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





CYTAT(Bogdan9999 @ Tue, 20 Oct 2009 - 00:39) *
auto jest przed strojeniem. smile.gif

skoro tak to na kolor świec nawet nie patrz
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 18 April 2024 - 21:28