![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT("GF ORCE8":1ol9yn6b) znam dobrze mechanika VW/AUDI
i tez pracowalem krotki czas w zakladzie.. tam sie dowiedzialem aa no i podawali w tescie S3 w sport auto!!! To jak wytłumaczysz kręcenie bączka na śniegu w taki sposób że przód stoi całkowicie w miejscu i koła się nie kręcą a tył wali jak głupi? -------------------- Mori
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 29 March 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Mori":2aqj0r53) CYTAT("GF ORCE8":2aqj0r53) znam dobrze mechanika VW/AUDI i tez pracowalem krotki czas w zakladzie.. tam sie dowiedzialem aa no i podawali w tescie S3 w sport auto!!! To jak wytłumaczysz kręcenie bączka na śniegu w taki sposób że przód stoi całkowicie w miejscu i koła się nie kręcą a tył wali jak głupi? Jak trzaskalem kiedys baki jak glupi na cargo to wydawalo mi sie, ze przod tez sie kreci Ale moze przy skreconych kolach nie idzie tyle mocy na przod -------------------- RS4 powered by MT&Sportmile 3070/6046szt. :D
Do zobaczenia Jasięty, do zobaczenia....................... ['] |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 22 March 2003 Skąd: Austria ![]() |
ciezko mi teraz po polsku wytlumaczyc....
ale po piersze dystrybucja ciezaru!! bo jak masz slinik z przodu... i tez jest roznica miedzy "haftreibung" i "gleitreibung".. niestety nie wiem jak to na polski przetlumaczyc.. matschke??? i przez to i "impuls" przelaczenia moze sie stac ze tylna os ma duzo mniej przyczepnosci niz przod.. az tyle ze nie wystarczy dystrybucja 60/40 zeby sie tyl nie przekrecal!! ale to jest tylko moja theoria... akurat szukam strone w necie gdzie moze pisze dokl. o dystrybucji przy 4-motion!! -------------------- Nur Quer Bist Wer
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT("mario q.":rr4x2gdj) CYTAT("Mori":rr4x2gdj) CYTAT("GF ORCE8":rr4x2gdj) znam dobrze mechanika VW/AUDI i tez pracowalem krotki czas w zakladzie.. tam sie dowiedzialem aa no i podawali w tescie S3 w sport auto!!! To jak wytłumaczysz kręcenie bączka na śniegu w taki sposób że przód stoi całkowicie w miejscu i koła się nie kręcą a tył wali jak głupi? Jak trzaskalem kiedys baki jak glupi na cargo to wydawalo mi sie, ze przod tez sie kreci Ale moze przy skreconych kolach nie idzie tyle mocy na przod Tobie się kręci na 100%. Ja mam Haldexa, Ty masz Torsena. -------------------- Mori
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 29 March 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Mori":2pf17txl) Tobie się kręci na 100%. Ja mam Haldexa, Ty masz Torsena.
Dobra, dobra. Juz wszystko wiem Juz wszystko zakumalem (chyba ) He, he... -------------------- RS4 powered by MT&Sportmile 3070/6046szt. :D
Do zobaczenia Jasięty, do zobaczenia....................... ['] |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 22 March 2003 Skąd: Austria ![]() |
sie dowiem jeszcze jak to dokladnie...
ale juz nie teraz:D a co do krecenia.. wlasnie jakby przy torsen sie nie krecily przednie kola... to by bylo cos ogromnie nie tak dobranoc chlopaki ... spadam kimac!!!! -------------------- Nur Quer Bist Wer
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 29 March 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("GF ORCE8":2er5pxkl) sie dowiem jeszcze jak to dokladnie...
ale juz nie teraz:D a co do krecenia.. wlasnie jakby przy torsen sie nie krecily przednie kola... to by bylo cos ogromnie nie tak dobranoc chlopaki ... spadam kimac!!!! Czekamy jutro na c.d. -------------------- RS4 powered by MT&Sportmile 3070/6046szt. :D
Do zobaczenia Jasięty, do zobaczenia....................... ['] |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
CYTAT("GF ORCE8":3ojae4zw) tak jest staly....
w vw (4-motion; ma diff haldex / quattro ma torsen)) tez jest staly w znaczeniu ze nie mozesz go wylaczyc... ale elektronika "wlancza i wylancza" t.z. ze przy "normalniej" jezdzie na suchym 100% napedu idzie na przod..... jak n.p. jruszasz na wodzie i przednie kola nie potrafia caly moment obrotowy przeniesc na ulice... wtedy sie dolacza tylna os .. ale maksymalnie moze byc : 60% przednia os a 40% tylna os 4-Motion tez jest w audi ktore maja silnik zamontowany w poprzeg (n.p. S3 i TT) a nie w zdlusz .. a w noeym (chyba sie nazywa i-4-motion) w vw touareg i porsche cayenne jest mozliwosc od 100% na przod do 100% na tyl!!!! no i wszystko pomiedzy.. przeproscie za zly polski .. moze byc ze jakos nie calkiem dokladnie opisalem.. jak tak to prosze dodajcie jak cos brakuje albo poprawcie jak cos nie tak super zajebisty blad. poniewaz nazwy quattro i 4 motion to dokladnie to samo tylko roznica firm i wymuszona roznica nazywnictwa napedu. jasli chodzi o quattro to jest torsen i haldex i 4 motion tez. haldex jest dawany do samochodow z poprzecznie umieszczonym silnikiem torsen do wzdluznych. pozdrawiam -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
no to pytania do specjalistów:
jaki napęd quattro jest w Audi Allroad ? i czym sie rózni od tego w A6 ? -------------------- ................................................
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Wrocław ![]() |
Hmm, ciekawe pytanie, Allroad chyba jednak Torsena ma.
Natomiast napęd w Touareg'u to nowe rozwiązanie i nazywa się 4XMotion. -------------------- Mori
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 13 January 2003 Skąd: Warszawa/Wiedeń ![]() |
allroad chyba wlasnie ma torsena
-------------------- 730KM/970Nm i 585KM/750Nm
www.tdiracing.pl www.ventumair.eu - Szkola Pilotow |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
-------------------- ................................................
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 29 March 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ej, bez kitu chlopaki, naprawde ciezko nadazyc za wami i zrozumiec o co tu wlasciwie chodzi !
Ale mam takiego pomysla Niech ktos napisze konkretnego posta na ktory zablokuje sie temat... Wtedy chociaz bede wiedzial komu mam zufac- Uf, Uf... He, he... -------------------- RS4 powered by MT&Sportmile 3070/6046szt. :D
Do zobaczenia Jasięty, do zobaczenia....................... ['] |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Legionowo ![]() |
Może ktoś jeszcze przy okazji napisze jaki jest w quattro (tym stałym ) rozkład mocy przekazywanej na poszczególne osie
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 29 March 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Martin":3d7a8s91) Może ktoś jeszcze przy okazji napisze jaki jest w quattro (tym stałym ) rozkład mocy przekazywanej na poszczególne osie
Przegladaj uwaznie posty ! Bylo podane to juz wczesniej... -------------------- RS4 powered by MT&Sportmile 3070/6046szt. :D
Do zobaczenia Jasięty, do zobaczenia....................... ['] |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 24 November 2002 Skąd: WARSZAWKA ![]() |
a ja myślałem ze A4 i PASAT ma Haldexa?
-------------------- Thx.. HPG
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Legionowo ![]() |
CYTAT("mario q.":1kd4sgfe) CYTAT("Martin":1kd4sgfe) Może ktoś jeszcze przy okazji napisze jaki jest w quattro (tym stałym ) rozkład mocy przekazywanej na poszczególne osie Przegladaj uwaznie posty ! Bylo podane to juz wczesniej... Fakt myślałem że chodzi o dołączany sorki |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 13 January 2003 Skąd: Warszawa/Wiedeń ![]() |
CYTAT("MACIEK026":4jn2grxn) a ja myślałem ze A4 i PASAT ma Haldexa?
to zle myslales, a reszte masz opisana w tym temacie -------------------- 730KM/970Nm i 585KM/750Nm
www.tdiracing.pl www.ventumair.eu - Szkola Pilotow |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 16 December 2002 Skąd: Wwa, Łódź ![]() |
CYTAT("GF ORCE8":1qlxh34a) tak jest staly....
w vw (4-motion; ma diff haldex / quattro ma torsen)) tez jest staly w znaczeniu ze nie mozesz go wylaczyc... ale elektronika "wlancza i wylancza" t.z. ze przy "normalniej" jezdzie na suchym 100% napedu idzie na przod..... jak n.p. jruszasz na wodzie i przednie kola nie potrafia caly moment obrotowy przeniesc na ulice... wtedy sie dolacza tylna os .. ale maksymalnie moze byc : 60% przednia os a 40% tylna os 4-Motion tez jest w audi ktore maja silnik zamontowany w poprzeg (n.p. S3 i TT) a nie w zdlusz .. a w noeym (chyba sie nazywa i-4-motion) w vw touareg i porsche cayenne jest mozliwosc od 100% na przod do 100% na tyl!!!! no i wszystko pomiedzy.. przeproscie za zly polski .. moze byc ze jakos nie calkiem dokladnie opisalem.. jak tak to prosze dodajcie jak cos brakuje albo poprawcie jak cos nie tak w 97 passaty 4motion miały torsena, z tego co ja wiem to torsen rozkłada moment 25% - 75% i odwrotnie płynnie ... W pierwszym okresie zastosowano klasyczny mechanizm różnicowy, który w roku 1987 ustąpił miejsca systemowi typu Torsen, wyróżniającemu się dużą trwałością, cichą pracą i bardzo płynnym rozdziałem momentu obrotowego między osiami w zakresie 25 do 75%. Dodatkowo konstruktorzy zastosowali automatyczne, elektroniczne blokady mechanizmów różnicowych, które zabezpieczają koła tej samej osi przed wpadnięciem w poślizg w trakcie ruszania lub kontaktu z nawierzchnią o różnej przyczepności. ... -------------------- Avant B4, 1.9TDi, 93' (06.2000 - 03.2005)
Avant C4, 2.2T, 92' (03.2005 - 05.2009) Sedan V8, 4.2, 93' (04.2008 - 03.2010) Sedan A8, 4.2 96' (07.2009 - .....) |
|
|
gość_shafter_* |
![]()
Post
#40
|
![]() |
Haldex:
Golf 4motion, A3 quattro, S3, TT quattro, seat leon 4x4, wszystkie volvo 4x4 i jeszcze kupa innych Torsen: Wszystko wieksze czyli A4,A6,A8 (+ wszystkie odmiany w stylu RS4,RS6,A6 allroad) Roznica jest prosta, haldex to sterowane elektronicznie sprzeglo ktore w odpowiednich momentach dolacza naped na tyl oczywscie z pewna niedoskonaloscia i opoznieniem, a torsen to czysto mechaniczne urzadzenie ktore plynnie reaguje na moment obrotowy (Tor = torque Sen = sensing) i plynnie rozdziela go pomiedzy osie p.s. pamietam dyskusje n.t. przycisku do spinania haldexa na czas startu do dragu na stale 50:50, czy temat upadl ? Bo jak narazie jedynym i troche tepawym sposobem na spiecie haldex'a jest wyjecie bezpiecznika od abs'u |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 04:01 |