Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Napęd quattro
Mori
post Wed, 09 Apr 2003 - 00:46
Post #21


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Wrocław





CYTAT("GF ORCE8":1ol9yn6b)
znam dobrze mechanika VW/AUDI
i tez pracowalem krotki czas w zakladzie.. tam sie dowiedzialem
aa no i podawali w tescie S3 w sport auto!!!


To jak wytłumaczysz kręcenie bączka na śniegu w taki sposób że przód stoi całkowicie w miejscu i koła się nie kręcą a tył wali jak głupi?


--------------------
Mori
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 09 Apr 2003 - 00:46
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mario q.
post Wed, 09 Apr 2003 - 00:50
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 29 March 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Mori":2aqj0r53)
CYTAT("GF ORCE8":2aqj0r53)
znam dobrze mechanika VW/AUDI
i tez pracowalem krotki czas w zakladzie.. tam sie dowiedzialem
aa no i podawali w tescie S3 w sport auto!!!


To jak wytłumaczysz kręcenie bączka na śniegu w taki sposób że przód stoi całkowicie w miejscu i koła się nie kręcą a tył wali jak głupi?

Jak trzaskalem kiedys baki jak glupi na cargo to wydawalo mi sie, ze przod tez sie kreci
Ale moze przy skreconych kolach nie idzie tyle mocy na przod


--------------------
RS4 powered by MT&Sportmile 3070/6046szt. :D


Do zobaczenia Jasięty, do zobaczenia....................... [']
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GF ORCE8
post Wed, 09 Apr 2003 - 00:52
Post #23


Frequent User
Dołączył: Sat, 22 March 2003
Skąd: Austria





ciezko mi teraz po polsku wytlumaczyc....
ale po piersze dystrybucja ciezaru!!
bo jak masz slinik z przodu...

i tez jest roznica miedzy "haftreibung" i "gleitreibung"..
niestety nie wiem jak to na polski przetlumaczyc.. matschke???
i przez to i "impuls" przelaczenia moze sie stac ze tylna os ma duzo mniej przyczepnosci niz przod.. az tyle ze nie wystarczy dystrybucja 60/40 zeby sie tyl nie przekrecal!!
ale to jest tylko moja theoria...
akurat szukam strone w necie gdzie moze pisze dokl. o dystrybucji przy 4-motion!!


--------------------
Nur Quer Bist Wer
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mori
post Wed, 09 Apr 2003 - 01:10
Post #24


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Wrocław





CYTAT("mario q.":rr4x2gdj)
CYTAT("Mori":rr4x2gdj)
CYTAT("GF ORCE8":rr4x2gdj)
znam dobrze mechanika VW/AUDI
i tez pracowalem krotki czas w zakladzie.. tam sie dowiedzialem
aa no i podawali w tescie S3 w sport auto!!!


To jak wytłumaczysz kręcenie bączka na śniegu w taki sposób że przód stoi całkowicie w miejscu i koła się nie kręcą a tył wali jak głupi?

Jak trzaskalem kiedys baki jak glupi na cargo to wydawalo mi sie, ze przod tez sie kreci
Ale moze przy skreconych kolach nie idzie tyle mocy na przod


Tobie się kręci na 100%. Ja mam Haldexa, Ty masz Torsena.


--------------------
Mori
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mario q.
post Wed, 09 Apr 2003 - 01:16
Post #25


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 29 March 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Mori":2pf17txl)
Tobie się kręci na 100%. Ja mam Haldexa, Ty masz Torsena.

Dobra, dobra. Juz wszystko wiem
Juz wszystko zakumalem (chyba ) He, he...


--------------------
RS4 powered by MT&Sportmile 3070/6046szt. :D


Do zobaczenia Jasięty, do zobaczenia....................... [']
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GF ORCE8
post Wed, 09 Apr 2003 - 01:17
Post #26


Frequent User
Dołączył: Sat, 22 March 2003
Skąd: Austria





sie dowiem jeszcze jak to dokladnie...
ale juz nie teraz:D
a co do krecenia.. wlasnie jakby przy torsen sie nie krecily przednie kola... to by bylo cos ogromnie nie tak

dobranoc chlopaki ...
spadam kimac!!!!


--------------------
Nur Quer Bist Wer
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mario q.
post Wed, 09 Apr 2003 - 01:45
Post #27


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 29 March 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("GF ORCE8":2er5pxkl)
sie dowiem jeszcze jak to dokladnie...
ale juz nie teraz:D
a co do krecenia.. wlasnie jakby przy torsen sie nie krecily przednie kola... to by bylo cos ogromnie nie tak

dobranoc chlopaki ...
spadam kimac!!!!


Czekamy jutro na c.d.


--------------------
RS4 powered by MT&Sportmile 3070/6046szt. :D


Do zobaczenia Jasięty, do zobaczenia....................... [']
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Wed, 09 Apr 2003 - 09:07
Post #28


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





CYTAT("GF ORCE8":3ojae4zw)
tak jest staly....
w vw (4-motion; ma diff haldex / quattro ma torsen)) tez jest staly w znaczeniu ze nie mozesz go wylaczyc...
ale elektronika "wlancza i wylancza" t.z. ze przy "normalniej" jezdzie na suchym 100% napedu idzie na przod.....
jak n.p. jruszasz na wodzie i przednie kola nie potrafia caly moment obrotowy przeniesc na ulice...
wtedy sie dolacza tylna os .. ale maksymalnie moze byc :
60% przednia os
a 40% tylna os
4-Motion tez jest w audi ktore maja silnik zamontowany w poprzeg
(n.p. S3 i TT) a nie w zdlusz ..

a w noeym (chyba sie nazywa i-4-motion) w vw touareg i porsche cayenne
jest mozliwosc od 100% na przod do 100% na tyl!!!!
no i wszystko pomiedzy..
przeproscie za zly polski ..
moze byc ze jakos nie calkiem dokladnie opisalem.. jak tak to prosze dodajcie jak cos brakuje
albo poprawcie jak cos nie tak


super zajebisty blad. poniewaz nazwy quattro i 4 motion to dokladnie to samo tylko roznica firm i wymuszona roznica nazywnictwa napedu.
jasli chodzi o quattro to jest torsen i haldex i 4 motion tez.
haldex jest dawany do samochodow z poprzecznie umieszczonym silnikiem torsen do wzdluznych.

pozdrawiam


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawelo
post Wed, 09 Apr 2003 - 09:10
Post #29


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





no to pytania do specjalistów:

jaki napęd quattro jest w Audi Allroad ?

i czym sie rózni od tego w A6 ?


--------------------
................................................
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mori
post Wed, 09 Apr 2003 - 11:17
Post #30


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Wrocław





Hmm, ciekawe pytanie, Allroad chyba jednak Torsena ma.

Natomiast napęd w Touareg'u to nowe rozwiązanie i nazywa się 4XMotion.


--------------------
Mori
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matschke
post Wed, 09 Apr 2003 - 11:33
Post #31


I live here !
Dołączył: Mon, 13 January 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





allroad chyba wlasnie ma torsena


--------------------
730KM/970Nm i 585KM/750Nm
www.tdiracing.pl
www.ventumair.eu - Szkola Pilotow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawelo
post Wed, 09 Apr 2003 - 11:45
Post #32


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





http://www.torsen.com/oem.htm

nie wiem co o tym myśleć


--------------------
................................................
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mario q.
post Wed, 09 Apr 2003 - 15:00
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 29 March 2003
Skąd: Warszawa





Ej, bez kitu chlopaki, naprawde ciezko nadazyc za wami i zrozumiec o co tu wlasciwie chodzi !
Ale mam takiego pomysla Niech ktos napisze konkretnego posta na ktory zablokuje sie temat...
Wtedy chociaz bede wiedzial komu mam zufac- Uf, Uf... He, he...


--------------------
RS4 powered by MT&Sportmile 3070/6046szt. :D


Do zobaczenia Jasięty, do zobaczenia....................... [']
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Martin
post Wed, 09 Apr 2003 - 15:12
Post #34


Rookie
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Legionowo





Może ktoś jeszcze przy okazji napisze jaki jest w quattro (tym stałym ) rozkład mocy przekazywanej na poszczególne osie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mario q.
post Wed, 09 Apr 2003 - 15:17
Post #35


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 29 March 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Martin":3d7a8s91)
Może ktoś jeszcze przy okazji napisze jaki jest w quattro (tym stałym ) rozkład mocy przekazywanej na poszczególne osie

Przegladaj uwaznie posty ! Bylo podane to juz wczesniej...


--------------------
RS4 powered by MT&Sportmile 3070/6046szt. :D


Do zobaczenia Jasięty, do zobaczenia....................... [']
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACIEK026
post Wed, 09 Apr 2003 - 15:27
Post #36


Super User
Dołączył: Sun, 24 November 2002
Skąd: WARSZAWKA





a ja myślałem ze A4 i PASAT ma Haldexa?


--------------------
Thx.. HPG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Martin
post Wed, 09 Apr 2003 - 15:28
Post #37


Rookie
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Legionowo





CYTAT("mario q.":1kd4sgfe)
CYTAT("Martin":1kd4sgfe)
Może ktoś jeszcze przy okazji napisze jaki jest w quattro (tym stałym ) rozkład mocy przekazywanej na poszczególne osie

Przegladaj uwaznie posty ! Bylo podane to juz wczesniej...


Fakt myślałem że chodzi o dołączany sorki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matschke
post Wed, 09 Apr 2003 - 15:30
Post #38


I live here !
Dołączył: Mon, 13 January 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





CYTAT("MACIEK026":4jn2grxn)
a ja myślałem ze A4 i PASAT ma Haldexa?

to zle myslales, a reszte masz opisana w tym temacie


--------------------
730KM/970Nm i 585KM/750Nm
www.tdiracing.pl
www.ventumair.eu - Szkola Pilotow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eomaciu
post Wed, 09 Apr 2003 - 18:13
Post #39


Forum Killer
Dołączył: Mon, 16 December 2002
Skąd: Wwa, Łódź





CYTAT("GF ORCE8":1qlxh34a)
tak jest staly....
w vw (4-motion; ma diff haldex / quattro ma torsen)) tez jest staly w znaczeniu ze nie mozesz go wylaczyc...
ale elektronika "wlancza i wylancza" t.z. ze przy "normalniej" jezdzie na suchym 100% napedu idzie na przod.....
jak n.p. jruszasz na wodzie i przednie kola nie potrafia caly moment obrotowy przeniesc na ulice...
wtedy sie dolacza tylna os .. ale maksymalnie moze byc :
60% przednia os
a 40% tylna os
4-Motion tez jest w audi ktore maja silnik zamontowany w poprzeg
(n.p. S3 i TT) a nie w zdlusz ..

a w noeym (chyba sie nazywa i-4-motion) w vw touareg i porsche cayenne
jest mozliwosc od 100% na przod do 100% na tyl!!!!
no i wszystko pomiedzy..
przeproscie za zly polski ..
moze byc ze jakos nie calkiem dokladnie opisalem.. jak tak to prosze dodajcie jak cos brakuje
albo poprawcie jak cos nie tak


w 97 passaty 4motion miały torsena, z tego co ja wiem
to torsen rozkłada moment 25% - 75% i odwrotnie płynnie

...
W pierwszym okresie zastosowano klasyczny mechanizm
różnicowy, który w roku 1987 ustąpił miejsca systemowi typu
Torsen, wyróżniającemu się dużą trwałością, cichą pracą i bardzo
płynnym rozdziałem momentu obrotowego między osiami w zakresie
25 do 75%. Dodatkowo konstruktorzy zastosowali automatyczne,
elektroniczne blokady mechanizmów różnicowych, które
zabezpieczają koła tej samej osi przed wpadnięciem w poślizg
w trakcie ruszania lub kontaktu z nawierzchnią o różnej
przyczepności.
...


--------------------
Avant B4, 1.9TDi, 93' (06.2000 - 03.2005)
Avant C4, 2.2T, 92' (03.2005 - 05.2009)
Sedan V8, 4.2, 93' (04.2008 - 03.2010)
Sedan A8, 4.2 96' (07.2009 - .....)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_shafter_*
post Wed, 09 Apr 2003 - 20:34
Post #40









Haldex:
Golf 4motion, A3 quattro, S3, TT quattro, seat leon 4x4, wszystkie volvo 4x4 i jeszcze kupa innych

Torsen:
Wszystko wieksze czyli A4,A6,A8 (+ wszystkie odmiany w stylu RS4,RS6,A6 allroad)

Roznica jest prosta, haldex to sterowane elektronicznie sprzeglo ktore w odpowiednich momentach dolacza naped na tyl oczywscie z pewna niedoskonaloscia i opoznieniem, a torsen to czysto mechaniczne urzadzenie ktore plynnie reaguje na moment obrotowy (Tor = torque Sen = sensing) i plynnie rozdziela go pomiedzy osie

p.s. pamietam dyskusje n.t. przycisku do spinania haldexa na czas startu do dragu na stale 50:50, czy temat upadl ?
Bo jak narazie jedynym i troche tepawym sposobem na spiecie haldex'a jest wyjecie bezpiecznika od abs'u
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 04:01