Zmiana głowicy z 8V na 16V w Golfie III GTI |
Zmiana głowicy z 8V na 16V w Golfie III GTI |
Fri, 06 May 2005 - 21:35
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 May 2005 |
Witam, planuje zmienić głowice z 8V na 16V w Golfie III, czy ktoś ma może jakieś doświadczenie z tym??? Wiem, co mi będzie potrzebne, ale wolałbym poznać zdanie innych żeby nie było przykrych niespodzianek.
-------------------- Paweł
|
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 06 May 2005 - 21:35
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 06 May 2005 - 21:38
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sun, 07 March 2004 Skąd: Grodzisk Maz./Janinów |
koło wału korbowego, koło pompy olejowej, pasek rozrządu, rolka napinająca, no i oczywiscie kompletna głowica z kolektorami. A co planujesz z elktroniką?
-------------------- GOLF I Gti Turbo
250ps - program drogowy 350+ - program dragowy |
|
|
Fri, 06 May 2005 - 21:46
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 May 2005 |
mam całą elektronikę więc ją tez przełożę, koła czyli te od strony rozrządu?? To mnie właśnie interesowało i co z pompą oleju jest też taka sama?
-------------------- Paweł
|
|
|
Fri, 06 May 2005 - 22:44
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 30 November 2004 Skąd: Wawa |
A w jakim silniku, jeśli można spytać?
|
|
|
Fri, 06 May 2005 - 22:48
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 May 2005 |
2,0 8V silnik oznaczenie literowe ma 2E a głowica i reszta pochodzi od tez 2,0 16V oznaczenie ABF
-------------------- Paweł
|
|
|
Fri, 06 May 2005 - 23:38
Post
#6
|
|
User Dołączył: Fri, 06 May 2005 Skąd: mazowsze |
No i bedziesz musial zmienic tloki, bo tloki od 8V nie maja podciec na zawory od 16V. W skrajnym przypadku mozna tez podciac te tloki ktore masz
-------------------- turbo quattro
|
|
|
Sat, 07 May 2005 - 09:41
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 May 2005 |
co do tych tłoków to nie mam pewnośći czy trzeba bedzie wymieniać, numer fabryczny w 8V to 048107065 E/R/S a w 16V różnią sie tylko ostatnią literką (jest T), ale jeszce się upewnie.
-------------------- Paweł
|
|
|
Sat, 07 May 2005 - 09:57
Post
#8
|
|
User Dołączył: Mon, 17 January 2005 Skąd: Miasto świętej wierzy :) |
CYTAT("Pawel_xp":mqy12nk1) co do tych tłoków to nie mam pewnośći czy trzeba bedzie wymieniać, numer fabryczny w 8V to 048107065 E/R/S a w 16V różnią sie tylko ostatnią literką (jest T), ale jeszce się upewnie.
oznaczenie rozni sie tylko jedna literka dlatego ze te tloki sa takie same, poza tymi wycieciami na zawory -------------------- ale to niewazne:)
..::www.centomania.pl::.. powered by Szary Garaż |
|
|
Sat, 07 May 2005 - 17:53
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 May 2005 |
czy ktoś potrafi powiedz na 100% czy te tłoki sie różnią czy są takie same, to bardz mocno zmienia koncepcje wymiany tej głowicy.
-------------------- Paweł
|
|
|
Sat, 07 May 2005 - 22:29
Post
#10
|
|
User Dołączył: Fri, 06 May 2005 Skąd: mazowsze |
Srednica jest taka sama tylko w 16V tak jak mowilem masz dodatkowe podciecia na zawory. Na 100%
-------------------- turbo quattro
|
|
|
Sun, 08 May 2005 - 11:25
Post
#11
|
|
User Dołączył: Mon, 17 January 2005 Skąd: Miasto świętej wierzy :) |
CYTAT("Pawel_xp":euydt0d9) czy ktoś potrafi powiedz na 100% czy te tłoki sie różnią czy są takie same, to bardz mocno zmienia koncepcje wymiany tej głowicy.
na 100% masz dodatkowe podciecia na zawory -------------------- ale to niewazne:)
..::www.centomania.pl::.. powered by Szary Garaż |
|
|
Mon, 09 May 2005 - 05:48
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Czechowice-Dziedzice |
tloki musisz bo przy glowicy 16v sprezanie na tlokach 8v spadnie o stopien lub wiecej, mozesz przeliczyc - pojemnosc komory spalania w głowicach 8v to 30cc a 16v 45cc , tloki 16v sa plaskie z wcieciami na zawory ssace, a 8v ma wklęsłe. elektronike mozna pozostawić z 2E - pojedzie bez zmian w epromie , ale zmiany ustawien zaponu i dawki paliwa mile widziane , dorobic listwe wtryskowa lub caly kolektor z ABFa, co jeszcze to w 8v nie bedzie natryskow na denko tloka (oilsquirters) , pompa jest inna (wyzsze zębatki) ale jak nie zakladasz natryskow to wystarcza. hmm..... aparat zaplonowy z KR,PL,9A jesli chcesz pozostac przy sterowaniu z 2E bo ABFa ma tylko jeden znacznik.
powodzenia. |
|
|
Mon, 09 May 2005 - 06:20
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 May 2005 |
Witam, dzięki za info elektronikę przełożę od ABF silnika, co do aparatu to będzie tez od 16 te miejsce, co był w 2E zaślepię, co do tego oilsquirters, to, jeżeli dobrze zrozumiałem to są dysze natryskujące olej od dołu na denko tłoka?? Jeżeli tak to na 1000% występują one też w silniku 2E. Co do kolektorów i listwy wtryskowej to tez przechodzi z ABF.
Proszę o dalsze wypowiedzi na ten temat!!!!!! Z góry dziękuje -------------------- Paweł
|
|
|
Mon, 09 May 2005 - 22:09
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sun, 07 March 2004 Skąd: Grodzisk Maz./Janinów |
a może przy okazji uturbić tą 16V ? tłoki i korby od audi S2, zrobić kolektor wydechowy i jazda...
-------------------- GOLF I Gti Turbo
250ps - program drogowy 350+ - program dragowy |
|
|
Mon, 09 May 2005 - 22:57
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 May 2005 |
to juz poza moimi możliwościami jak narazie!!!!!!!!!! co do tłoków faktycznie są z nacięciami (udało mi sie je zdobyć). Brakuje mi jeszcze przepływomierza (może ktoś zna numer lub posiada do sprzedania). i nie wiem, do czego jest w sterowniku silnika przewód podciśnienia (może do wskaźnika spalania) i nie wiem gdzie on się powinien zaczynać. Może ktoś posiada taki silnik i mógłby mi przesłać kilka fotek.
Pozdrawiam -------------------- Paweł
|
|
|
Tue, 10 May 2005 - 11:58
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Czechowice-Dziedzice |
CYTAT("msloikturbo":3ji6czz0) a może przy okazji uturbić tą 16V ? tłoki i korby od audi S2, zrobić kolektor wydechowy i jazda...
jakie od S2 jak mowimy o silniku 2E ktory ma pojemnosc skokowa 2dm3. tloki S2 to do 1.8, korby tez nie spasuja bo w S2 sa 144 , tak samo w 1.8 z wykluczeniem PG/1H ktory ma 139 , i starym 2.0 9A na short bloku, 2E i ABF mają po 159mm. |
|
|
Tue, 10 May 2005 - 23:18
Post
#17
|
|
User Dołączył: Sun, 07 March 2004 Skąd: Grodzisk Maz./Janinów |
no faktycznie, zmuliło mnie, letka różnica 2.0 i 1.8 ,
-------------------- GOLF I Gti Turbo
250ps - program drogowy 350+ - program dragowy |
|
|
Wed, 11 May 2005 - 11:43
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Wawa |
CYTAT("Pawel_xp":2i0cvwkb) Brakuje mi jeszcze przepływomierza (może ktoś zna numer lub posiada do sprzedania). i nie wiem, do czego jest w sterowniku silnika przewód podciśnienia (może do wskaźnika spalania) i nie wiem gdzie on się powinien zaczynać. Pozdrawiam
co do przepływomierza od ABF-a to mozesz szukac długo i namiętnie..... a to dlatego ze ABF nie miał przepływomierza a ten przewód który wchodzi do oryginalnmego sterownika ABF-a to jest przewód do MAP-sensora i musisz go podłączyc do króćca znajdujacego sie na kolektorze dolotowym -------------------- 1.8T
|
|
|
Wed, 11 May 2005 - 11:49
Post
#19
|
|
Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa |
jak by ktoś potrzebował to mam korby i tłoki od S2 3B
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
Wed, 11 May 2005 - 21:33
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 May 2005 |
Powie mi ktoś do czego służy koło które jest nałożone na wał w misie od strony tarczy sprzęgłowej w 16V i jest przyniż czujnik, a w 8V to nie występowało??? Czy służy to do ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu???
-------------------- Paweł
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 23 April 2024 - 17:45 |