Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Zmiana głowicy z 8V na 16V w Golfie III GTI
Pawel_xp
post Fri, 06 May 2005 - 21:35
Post #1


Rookie
Dołączył: Fri, 06 May 2005





Witam, planuje zmienić głowice z 8V na 16V w Golfie III, czy ktoś ma może jakieś doświadczenie z tym??? Wiem, co mi będzie potrzebne, ale wolałbym poznać zdanie innych żeby nie było przykrych niespodzianek.


--------------------
Paweł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 06 May 2005 - 21:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
msloikturbo
post Fri, 06 May 2005 - 21:38
Post #2


User
Dołączył: Sun, 07 March 2004
Skąd: Grodzisk Maz./Janinów





koło wału korbowego, koło pompy olejowej, pasek rozrządu, rolka napinająca, no i oczywiscie kompletna głowica z kolektorami. A co planujesz z elktroniką?


--------------------
GOLF I Gti Turbo
250ps - program drogowy
350+ - program dragowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel_xp
post Fri, 06 May 2005 - 21:46
Post #3


Rookie
Dołączył: Fri, 06 May 2005





mam całą elektronikę więc ją tez przełożę, koła czyli te od strony rozrządu?? To mnie właśnie interesowało i co z pompą oleju jest też taka sama?


--------------------
Paweł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Edmud
post Fri, 06 May 2005 - 22:44
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 November 2004
Skąd: Wawa





A w jakim silniku, jeśli można spytać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel_xp
post Fri, 06 May 2005 - 22:48
Post #5


Rookie
Dołączył: Fri, 06 May 2005





2,0 8V silnik oznaczenie literowe ma 2E a głowica i reszta pochodzi od tez 2,0 16V oznaczenie ABF


--------------------
Paweł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dyziek
post Fri, 06 May 2005 - 23:38
Post #6


User
Dołączył: Fri, 06 May 2005
Skąd: mazowsze





No i bedziesz musial zmienic tloki, bo tloki od 8V nie maja podciec na zawory od 16V. W skrajnym przypadku mozna tez podciac te tloki ktore masz


--------------------
turbo quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel_xp
post Sat, 07 May 2005 - 09:41
Post #7


Rookie
Dołączył: Fri, 06 May 2005





co do tych tłoków to nie mam pewnośći czy trzeba bedzie wymieniać, numer fabryczny w 8V to 048107065 E/R/S a w 16V różnią sie tylko ostatnią literką (jest T), ale jeszce się upewnie.


--------------------
Paweł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Oscar_sc
post Sat, 07 May 2005 - 09:57
Post #8


User
Dołączył: Mon, 17 January 2005
Skąd: Miasto świętej wierzy :)





CYTAT("Pawel_xp":mqy12nk1)
co do tych tłoków to nie mam pewnośći czy trzeba bedzie wymieniać, numer fabryczny w 8V to 048107065 E/R/S a w 16V różnią sie tylko ostatnią literką (jest T), ale jeszce się upewnie.

oznaczenie rozni sie tylko jedna literka dlatego ze te tloki sa takie same, poza tymi wycieciami na zawory


--------------------
ale to niewazne:)
..::www.centomania.pl::..
powered by Szary Garaż
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel_xp
post Sat, 07 May 2005 - 17:53
Post #9


Rookie
Dołączył: Fri, 06 May 2005





czy ktoś potrafi powiedz na 100% czy te tłoki sie różnią czy są takie same, to bardz mocno zmienia koncepcje wymiany tej głowicy.


--------------------
Paweł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dyziek
post Sat, 07 May 2005 - 22:29
Post #10


User
Dołączył: Fri, 06 May 2005
Skąd: mazowsze





Srednica jest taka sama tylko w 16V tak jak mowilem masz dodatkowe podciecia na zawory. Na 100%smile.gif


--------------------
turbo quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Oscar_sc
post Sun, 08 May 2005 - 11:25
Post #11


User
Dołączył: Mon, 17 January 2005
Skąd: Miasto świętej wierzy :)





CYTAT("Pawel_xp":euydt0d9)
czy ktoś potrafi powiedz na 100% czy te tłoki sie różnią czy są takie same, to bardz mocno zmienia koncepcje wymiany tej głowicy.


na 100% masz dodatkowe podciecia na zawory


--------------------
ale to niewazne:)
..::www.centomania.pl::..
powered by Szary Garaż
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GTO
post Mon, 09 May 2005 - 05:48
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Czechowice-Dziedzice





tloki musisz bo przy glowicy 16v sprezanie na tlokach 8v spadnie o stopien lub wiecej, mozesz przeliczyc - pojemnosc komory spalania w głowicach 8v to 30cc a 16v 45cc , tloki 16v sa plaskie z wcieciami na zawory ssace, a 8v ma wklęsłe. elektronike mozna pozostawić z 2E - pojedzie bez zmian w epromie , ale zmiany ustawien zaponu i dawki paliwa mile widziane , dorobic listwe wtryskowa lub caly kolektor z ABFa, co jeszcze to w 8v nie bedzie natryskow na denko tloka (oilsquirters) , pompa jest inna (wyzsze zębatki) ale jak nie zakladasz natryskow to wystarcza. hmm..... aparat zaplonowy z KR,PL,9A jesli chcesz pozostac przy sterowaniu z 2E bo ABFa ma tylko jeden znacznik.

powodzenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel_xp
post Mon, 09 May 2005 - 06:20
Post #13


Rookie
Dołączył: Fri, 06 May 2005





Witam, dzięki za info elektronikę przełożę od ABF silnika, co do aparatu to będzie tez od 16 te miejsce, co był w 2E zaślepię, co do tego oilsquirters, to, jeżeli dobrze zrozumiałem to są dysze natryskujące olej od dołu na denko tłoka?? Jeżeli tak to na 1000% występują one też w silniku 2E. Co do kolektorów i listwy wtryskowej to tez przechodzi z ABF.

Proszę o dalsze wypowiedzi na ten temat!!!!!!
Z góry dziękuje


--------------------
Paweł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
msloikturbo
post Mon, 09 May 2005 - 22:09
Post #14


User
Dołączył: Sun, 07 March 2004
Skąd: Grodzisk Maz./Janinów





a może przy okazji uturbić tą 16V ? tłoki i korby od audi S2, zrobić kolektor wydechowy i jazda...


--------------------
GOLF I Gti Turbo
250ps - program drogowy
350+ - program dragowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel_xp
post Mon, 09 May 2005 - 22:57
Post #15


Rookie
Dołączył: Fri, 06 May 2005





to juz poza moimi możliwościami jak narazie!!!!!!!!!! co do tłoków faktycznie są z nacięciami (udało mi sie je zdobyć). Brakuje mi jeszcze przepływomierza (może ktoś zna numer lub posiada do sprzedania). i nie wiem, do czego jest w sterowniku silnika przewód podciśnienia (może do wskaźnika spalania) i nie wiem gdzie on się powinien zaczynać. Może ktoś posiada taki silnik i mógłby mi przesłać kilka fotek.
Pozdrawiam


--------------------
Paweł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GTO
post Tue, 10 May 2005 - 11:58
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Czechowice-Dziedzice





CYTAT("msloikturbo":3ji6czz0)
a może przy okazji uturbić tą 16V ? tłoki i korby od audi S2, zrobić kolektor wydechowy i jazda...


jakie od S2 jak mowimy o silniku 2E ktory ma pojemnosc skokowa 2dm3.
tloki S2 to do 1.8, korby tez nie spasuja bo w S2 sa 144 , tak samo w 1.8 z wykluczeniem PG/1H ktory ma 139 , i starym 2.0 9A na short bloku, 2E i ABF mają po 159mm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
msloikturbo
post Tue, 10 May 2005 - 23:18
Post #17


User
Dołączył: Sun, 07 March 2004
Skąd: Grodzisk Maz./Janinów





no faktycznie, zmuliło mnie, letka różnica 2.0 i 1.8 ,


--------------------
GOLF I Gti Turbo
250ps - program drogowy
350+ - program dragowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
post Wed, 11 May 2005 - 11:43
Post #18


Frequent User
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Wawa





CYTAT("Pawel_xp":2i0cvwkb)
Brakuje mi jeszcze przepływomierza (może ktoś zna numer lub posiada do sprzedania). i nie wiem, do czego jest w sterowniku silnika przewód podciśnienia (może do wskaźnika spalania) i nie wiem gdzie on się powinien zaczynać. Pozdrawiam


co do przepływomierza od ABF-a to mozesz szukac długo i namiętnie..... a to dlatego ze ABF nie miał przepływomierza a ten przewód który wchodzi do oryginalnmego sterownika ABF-a to jest przewód do MAP-sensora i musisz go podłączyc do króćca znajdujacego sie na kolektorze dolotowym


--------------------
1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Wed, 11 May 2005 - 11:49
Post #19


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





jak by ktoś potrzebował to mam korby i tłoki od S2 3B


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel_xp
post Wed, 11 May 2005 - 21:33
Post #20


Rookie
Dołączył: Fri, 06 May 2005





Powie mi ktoś do czego służy koło które jest nałożone na wał w misie od strony tarczy sprzęgłowej w 16V i jest przyniż czujnik, a w 8V to nie występowało??? Czy służy to do ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu???


--------------------
Paweł
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 23 April 2024 - 17:45