Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Rury z nierdzewki - średnica, spawanie...
Kefirsky
post Sat, 30 Apr 2005 - 22:39
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





W moim Audi rura turbo-wlot IC jest gumowa. Chcę ją zastąpić rurą z kwasówki i pozbyć się dwóch kolan. Mam dostęp do kwasówki o śrenicy zewnętrznaj 50mm i wewnętrznej 46. Mam też kilka kolan. Czy taka średnica wewnętrzna jest odpowiednia przy mocy max 250 KM? Ciśnienie doładowania obecnie, to 0,8 lub 0,9 bara zależnie od mapy na jakiej jeźdżę ale docelowo max 1,1 (seria 0,4). Oryginalna gumowa rura ma standardowo wewnętrzny przekrój od 40mm do 70mm. 70 to wlot do IC. Wylot z IC to 50 mm i przepustnica ok 70mm.

Sprawa druga to spawanie. Jaką spawarką elektrodową spawać nierdzewkę? Spawałem już nierdzewkę kilka razy przy użyciu spawarki elektrodowej, ale nie wiem czy była na prąd przemienny czy z układem prostowniczym. Słyszałem, że to ma znaczenie. Spawam zawsze elektrodami dedykowanymi do nierdzewki i bardzo dobrej jakości. Średnicy 2,5mm. Chcę koniecznie zrobić tą robotę sam a nie mam zamiaru kupować TIG'a... Jakim prądem i jakimi elektrodami spawacie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 30 Apr 2005 - 22:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
janisz
post Sun, 01 May 2005 - 00:49
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 05 June 2003
Skąd: wawa





Ja spawałem spawarką za 299zł z marketu i elektrodami do nierdzewki 2,5mm. Ustawiona na pół gwizdka czyli z 90A bo jak więcej to robiły się dziury. Ale pewnie dlatego że spawałem pierwszy raz w życiu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gjees
post Sun, 01 May 2005 - 13:46
Post #3


Rookie
Dołączył: Sat, 19 March 2005
Skąd: Wrocław





Jeśli chodzi o spawarke to nie ma to większego znaczenia tylko uważaj na dziury które mogą powstać tak jak mówi janisz.
Co innego wydech tam najlepiej zastosować tig-a.


--------------------
6K2 20VT Cupra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomekb
post Mon, 02 May 2005 - 19:34
Post #4


User
Dołączył: Fri, 25 March 2005





bardzo dobrze spawa sie nierdzewke półautomatem z drutem nierdzewnym w osłonie gazu ale nie co2 bo robia sie gluty
robie tłumiki z nierdzewki i spawam własnie takim urzadzeniem bo tig-a nie mam i raczej go nie kupie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Mon, 02 May 2005 - 19:42
Post #5


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("tomekb":2cj0xhsh)
bardzo dobrze spawa sie nierdzewke półautomatem z drutem nierdzewnym w osłonie gazu ale nie co2 bo robia sie gluty
robie tłumiki z nierdzewki i spawam własnie takim urzadzeniem bo tig-a nie mam i raczej go nie kupie

To mow ze po ludzku i ze uzywasz MIG'a.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomekb
post Mon, 02 May 2005 - 19:44
Post #6


User
Dołączył: Fri, 25 March 2005





co za róznica i tak to samo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Tue, 03 May 2005 - 10:08
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Ja mam i spawarkę elektrodową i MIGa i TIGa i powiem jedno Mig nie nadaje się do spawania kwasówki (spawy rdzewieją), elektrodową też nie za bardzo jedynie zostaje metoda TIG.
Jeżelui ktoś już opatentował jak Migomatem pospawać kwasówkę to niech napisze jakiego drutu używa (pewnie do nierdzewki) a przede wszystkim jakiego gazu.
Pozdrawiam


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Tue, 03 May 2005 - 10:27
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Ja do kwasówki używałem mixu 80%wagowego argonu i 20%wagowego dwutlenku węgla oraz drutu do nierdzewki(minimalna dawka drutu+dużo gazu osłonowego).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomekb
post Thu, 05 May 2005 - 17:55
Post #9


User
Dołączył: Fri, 25 March 2005





witam
kolega Zuzio podaje właściwą proporcje gazów
a w ogóle kto spawa nierdzewke drutem innym jak nierdzewny ???????????????????????
nierdzewke spawam od 15 lat i to mig-iem bez zadnych problemów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Fri, 06 May 2005 - 07:16
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





A co z jakością spawu czy jest on 100% nierdzewny?
Ja do spawania kwasówki używam TIGa.
Plus jest taki że jest bardzo precyzyjny a spawy są prawie niewidoczne pozatym nie robi przetopów.
Minus- wolno idzie spawanie taką metodą i czasami trzeba drugiej osoby do przytrzymania przyspawywanego przedmiotu.
Kiedyś próbowałem spawać nierdzewkę migomatem ale używałem czystego argonu + drut do nierdzewki.
Wynik= stopiona dusza wylotowa,ogólnie wielka kupa.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomekb
post Sat, 07 May 2005 - 15:58
Post #11


User
Dołączył: Fri, 25 March 2005





spaw jest 100 % nierdzewny przecież nie ma udziału innego metalu
a jezeli zabieramy sie na powaznie do spawania nierdzewki mig-iem to trzeba do tego sporo umiejetności i praktyki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Mon, 08 Aug 2005 - 21:25
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Przepraszam że odgrzewam kotleta ale chciałbym wreszcie wyjaśnić kwestię spawania stali nierdzewnej.
Stal nierdzewną do tej pory spawałem TIGiem bo nie robił przetopów i był precyzyjny a stal jaką spawałem miała max 2mm grubości.
Ostatnio próbowałem pospawać Tigiem grubsze rzeczy i powiem jedno można się ostro zamachać używając tiga np. do zaspawania jakiegoś otworu czy większej przestrzeni.
Poszedłem więc do profi spawacza i porozmawiałem sobie troszeczkę na ten temat.
1. Kwasówkę można spawać specjalną elektrodą otuloną do stali kwasoodpornej czyli najzwyklejszą spawarką transformatorową.
2. Migomatem w osłonie MIX (argon+CO2+drut do spawania nierdzewki)
3. Tigiem (spawanie precyzyjne jak układy dolotowe, orurowania,ukł. wydechowe)
Jutro albo pojutrze postaram się zapodać jakieś wyniki z testów bo tak się składa że mam te wszystkie typy spawarek w garażu

Mam tylko jeszcze jedno pytanie jakiego sprzętu używają firmy tuningowe do spawania kolektorów wydechowych
Pytam bo wydaje mi się że spawarka transformatorowa czy migomat robi mocniejsze spawy (chodzi mi o lepszy przetop)


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Mon, 08 Aug 2005 - 23:48
Post #13


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





Mario czytasz w moich myślach właśnie miałem pytać o tą elektrode do zwykłej spawarki , czekam na twoje wyniki .
A wiesz może czy ta elektroda do zwykłego transformatora ma jakąś specialną nazwę ??


edit: literówka


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Tue, 09 Aug 2005 - 04:50
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Jest dość duża oferta elektrod do spawania nierdzewki. Są droższe od zwyklych. Są z innego materiału i mają inną otulinę. Spawa się nimi całkiem dobrze. Z tego co wiem, to jakość spawu zależy od tego czy spawarka jest z prostownikiem czy bez. Kilka razy spawałem, ale niestety nie wiem jaką spawarką. Czy ktoś we która jest lepsza?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AudiS1
post Tue, 09 Aug 2005 - 08:27
Post #15


User
Dołączył: Mon, 08 August 2005
Skąd: Warszawa





TIG robi najlepsze spawy a kwetia penetracji to ustawienie mocy, odleglosci elektrody od materialu i predkosci przesowania jeziorka.

Wole robic cos 3x dluzej i by bylo porzadnie niz szybko a z wadami.

Takie jest moje zdanie.


--------------------
kocham mojego TIG'a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
melonmelon
post Tue, 09 Aug 2005 - 21:31
Post #16


Rookie
Dołączył: Fri, 05 August 2005
Skąd: częstochowa





pozwole sobie wtrącić

stale wasze kwasoodporne jak złe kupicie to bedą rdzewieć po spawaniu OBOK SPAWU
jak komuś nie zależy na rdzy nie warto tego czytać
po rozmowie z kumplem kumpla dowiedziałęm się że lubicie rury tzw jogurtówki, czyli stale spełniające wymogi stosowane w przemysle spozywczym
po polsku to stale kwasoodporne, dal was najlepsze to 304L(00h18n10/00h18n9) i 00h17n14m2 (dla części pracujacych raczej poniżej 500st C - nie jestem pewien jak się zachowa wyżej)
inne stale bedą rdzewiały obok spawów
stale z t na końcu i/lub cyfrą z początku (wg pn czylu np 1h18n9t i 1h18n9) bedą rdzewiały zawsze
stale z nb na końcu moga rdzewieć
spawa się stale kwasoodporne materiałem o zblizonym/takim samym składzie chemicznym
spawanie elektrodą otuloną - dla was najlepsze rutylowe - dają gładkie lico i mało porów - ale najsłabszą spoinę (elektrody nalezy suszyć przed spawaniem min. 2 godz. min 250 st. C ) np es18-8-2r, prąd spawania dorze stały , jak zmienny nic sie nie dzieje
spawanie metodą mag - NIE WOLNO
spawanie metodą mig - gaz najlepiej argon + 2-3%O2 (lub jakiś typowy do stali nierdzewnych/kwasoodpornych)
metoda tig - jak wyżej - da się wsio - ja spawałem ostatnio ściankę 12mm, jak bardzo cienka ścianka przełozyć bieguny odwrotnie
stale wysokostopowe czyli wasze maja gorsze przewodnictwo cieplne - więc sie szybciej grzeją - więc prąd spawanie mniejsze
jesli bedziecie kupować elektrody/drut do spawania w madrym sklepie proście o drut/elektrody o podniesionej zawartości molibdenu (typ elektrody podany powyzej ma 2% molibdenu)

spaw mocny to spaw robiony na odtłuszczonej i wyczyszczonej rurze (szczotką drucianą kwasoodporną ), spawane tgiem/migiem/elektrodą otuloną zasadową/elektrodą otuloną rutylowa (od najlepszej do najgorszej wymieniłem), z przetopem (tam gdzie się da - wy nie lubicie przetopów) bez wad spawalniczych - podtopieć, nadlewów, porów, zażużleń itp
przy spawaniu powinno się zaślepić rurę z 2 końcy i wpuścić w środek argonu - gaz spawalniczy - by chronić spoine od środka przed utlenieniem

bedzie

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Tue, 09 Aug 2005 - 22:03
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Dzięki serdeczne... To właśnie na Twoją wypowiedź czekałem od 30 kwietnia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Performante
post Tue, 09 Aug 2005 - 22:56
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 February 2005
Skąd: Południe





ja mam pytanie co do nierdzewki ale troche innej kategorii, czy znacie kogos ze slaska kto dobrze dorobi mi rure od tlumika srokowego do koncowego z nierdzewki?? Bo wszyscy tlumikarze na ktorych napotkalem to partacze i musze caly wydech od nowa robic.


--------------------
911 992 4S
M5 F90 800KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Wed, 10 Aug 2005 - 15:18
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Maciek Grabowski.
Jest dokładny i robi solidne spawy.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 10 Aug 2005 - 15:20
Post #20


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Nie przenoście nam Jabłonnej na Śląsk!!!


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 19 March 2024 - 12:56