![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Pozatym wezcie pod uwage ze tak naprawde na plakacie pisza jedno a do aut wlewaja drugie. Reklama dzwignia handlu
Cos mi sie wydaje ze to wsyztko jest zbyt droige zeby oszczedzac na czym relatywnie tanim jak olej Jadzwin |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 29 March 2005 ![]() |
CYTAT("PrOsIaQ":31jhe0e9) stary... jakosc wykonania nie przeklada sie na to co jak jest spasowane i na jakim oleju powinno chodzic...
wszystko zalezy od zbudowania silnika - co dlaczego i do czego... wiec mowienie ze VAG ma lepsza jakos wykonania niz no nie wiem... chocby subaru, bo leje sie 0W40, a nie 10W50, jest nie na miejscu. Pozwole sie z Toba nie zgodzic. Spasowanie silnika jest bardzo istotnym elementem wplywajacym na to na jakim oleju moze/powinien pracowac. Ja napisalem celowo - "jakosc (czyt. dokladnosc)" czyli innymi slowy spasowanie. Moim celem nie jest wywolanie tutaj "swietej wojny" ale kazdy przyzna, ze silniki VAG sa znane z tego ze zwykle nie biora oleju. Podobnie jak kazdy powie, ze silniki luzne potrzebuja innego oleju niz te lepiej spasowane. I moze od razu rozwieje watpliwosci - nie jestem uzytkownikiem zadnego z samochodow VAG ) Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
[quote="as400":1qgeib4o]Spasowanie silnika jest bardzo istotnym elementem wplywajacym na to na jakim oleju moze/powinien pracowac.
Ja napisalem celowo - "jakosc (czyt. dokladnosc)" czyli innymi slowy spasowanie. Moim celem nie jest wywolanie tutaj "swietej wojny" ale kazdy przyzna, ze silniki VAG sa znane z tego ze zwykle nie biora oleju. Podobnie jak kazdy powie, ze silniki luzne potrzebuja innego oleju niz te lepiej spasowane. I moze od razu rozwieje watpliwosci - nie jestem uzytkownikiem zadnego z samochodow VAG :))[/quote] Mylisz pojęcia. Spasowanie silnika wynika ze specyfikacji i zastosowań nie z jakości wykonania. Silniki VAG projektowane są pod relatywnie niewielkie obciążnia termiczne i moce stąd ciaśniej pasowane tłoki, mniejsze przerwy w pierścieniach i tak dalej. Bardizej wysilone silniki muszą być coraz luźniejsze żeby uniknąć różnych niebezpiecznych efektów i stąd zużycie oleju. Added after 8 minutes: [quote="as400":1qgeib4o] Generalnie podchodzilbym z duza doza ostroznosci do plakatow i hasel reklamowych... Np. jest wiele firm, ktore twierdza, ze ich olej jest syntetyczny... Motul pozycjonuje Chrono 10W40 jako olej do: "Qualifying sessions GT". Czyli do krotkich dystansow. [/quote] Nie widzę sensu dla któego Motul miałby podawać akurat konkretnie 10W40 skoro robi droższe 15W50 i 20W60 i tamtych obstawiam że sprzedaje się więcej. [quote="Azrael":1qgeib4o] Bo silnik ma rozbudowany układ chłodzenia oleju i nie ma to żadnego znaczenia a ma przyjechać dokładnie 2 rajdy czyli jakieś 3000km OSowych + dojazdówki gdzie jedzie się jak taksówkarz emeryt. W sumie w porównaniu z silnikami robionymi na ulice to on naprawdę ma mało znieść. Zobacz też jak mało jest teraz naprawde długich OSów. Do tego dodaj sobie jeszcze że olej można zmienić praktycznie w każdym serwisie. [/quote] To w takim razie jak tlumaczyc nastepujace fakty: 1. Zespoly zawsze narzekaja na wysokie temperatury silnikow w trakcie takich rajdow jak np. Argentyna? [/quote] Temperatura wody nie koniecznie musi się przekłądać na wysoką temperaturę oleju. Innymi słowy problemy z wydajnością układu chłodzenia nie koniecnzie muszą od razu oznaczać przegrzanie oleju do poziomu któy jest niebezpieczny. Wysokie temperatury wynikają z różnych rzeczy ale moim zdaniem z reguły to są problemy z zapychaniem chłodnicy syfem. [quote] 2. Dlaczego tak czesto zdarzaja sie przegrzania nawet podczas rajdu Szwecji? [/quote] W Szwecji jest problem śniegu, jak byłeś kiedyś na zimowym trrack-dayu to wiesz o co chodzi. Ugotowanie seryjnego WRX 2002 to chwila moment przy większym sniegu. [quote] 3. Dlaczego skoro jak piszesz "te silniki maja malo zniesc" buduje sie je z materialow wrecz kosmicznych (tytan itd)? [/quote] 1. Silniki WRC mają niezwykłą wręcz bezawaryjność jak na silniki sportowe. Zobacz jak często padają silnikiw topowoych klasach wyścigów, a w WRC skrzynie biegów ciągle albo jakieś dziwne eleenty osprzętu, elektronika, chłodzenie.. ale same silniki żyją sobie 2. wyciągane są tu spore moce dość dziwnymi metodami 3. ogromny moment obrotowy w szerokim zakresie który przez parenaście minut OSu będzie ciągle wykorzystywany na maks ale.... 4. Tak silnik ma przejechać tylko 2-3 tys km. na maksa. W wyścigach silniki jeżdżą często więcej, w porónaniu do big BHP na ulicę nie ma czego porównywać. A kosmiczne materiały, cóż szczerze mówiąc mało chyba osób wiec co siedziw silniku współczesnego WRC. Znam specyfikację takego np. Escorta WRC i nie ma tam nic szczególnie kosmicznego, są uliczne auta z bardziej kosmicznymi specyfikacjami. [quote] 4. Dlaczego zespoly po wprowadzeniu w tym roku obowiazku przejechania dwoch rajdow na jednym silniku maja z nimi tak wielkie problemy? [/quote] Bo mieli wypadki które uszkodziły silnik? [quote] I naprawde ciezko byloby mi zrozumiec, to ze zespoly uzywaja olejow w gorszej specyfikacji majac do dyspozycji te najlepsze. I wreszcie po co Motul robi oleje 15W50 i 20W60 umieszczajac je w katalogu produktow do wyczynu? [/quote] Bo do innych zastosowań są przydatne, ale akurat tutaj uznano widocznie że ileś tam setnych sekundy na kilometrze OSowym jest ważniejszych. Pamiętaj że to sport na poziomie zbliżającym się do absurdu. Wycieraczki na uniballach żeby zredukować zużycie prądu a tym samym jechać szybciej w deszczu. [/quote] -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 24 March 2005 Skąd: Sosnowiec ![]() |
CYTAT("PrOsIaQ":1cvku6tf) ja jedynie slyszalem o uzywaniu takich olejow jak 0W20, 0W30 do silnikow kwalifikacyjnych/do sprintow... ale gdziekolwiek gdzie trzeba cos wiecej przejechac nie widzialem takich parametrow.
Wiatm!!! Ogolnie jezdze TDI ale moja przyszla zona kupila honde 1.4 16v i leja tam fabrycznie olej 0w20... co mnie zaskoczylo baardzo. Czy lepiej go zmienic na jakis olej np 0w40 czy skoro tak zalecaja to jezdzic tak ??? |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak to jest seria a lejąprzyzwoitą oliwe a ie jakieś g..jak np. Ford to czemu nie...
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 24 March 2005 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Seria... oliwa jest z hondy ... wiem ze w zastepswie leja tez i polecaja 0w25 z mobila.
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("shafadomi":2jpa3l29) Seria... oliwa jest z hondy ... wiem ze w zastepswie leja tez i polecaja 0w25 z mobila.
Mobila nie lubię, a kto robi oleje dla Hondy nie wiem, ale nie powinno to być coś tragicznego. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 24 March 2005 Skąd: Sosnowiec ![]() |
CYTAT("Azrael":18ykvs8f) CYTAT("shafadomi":18ykvs8f) Seria... oliwa jest z hondy ... wiem ze w zastepswie leja tez i polecaja 0w25 z mobila. czyli ogolnie lepszy wplyw na osiagi ..jesli w tym wypadku mozna o tym mowic i spalanie , zuzycie silnika ...bedzie 0w20 czy np 0w40 ?? |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 29 November 2003 Skąd: stolica ![]() |
Lej to co nie spowoduje utraty gwarancji. W Stanach do wielkich silników V8 teraz też fabrycznie zalecają oleje Xw-20, więc jak one sobie radzą, to twoja Honda też da radę.
PS: W Polsce jest dostępny jakiś olej 0w-25 Mobila??? Gdzie? -------------------- e39 530i
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Quattro Pete":25efbtte) Lej to co nie spowoduje utraty gwarancji. W Stanach do wielkich silników V8 teraz też fabrycznie zalecają oleje Xw-20, więc jak one sobie radzą, to twoja Honda też da radę.
Wiesz argumentowanie o olejach na podstawie pushrodów to średnia koncepcja.... -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 29 March 2005 ![]() |
CYTAT("Azrael":1dlts6fl) Mylisz pojęcia. Spasowanie silnika wynika ze specyfikacji i zastosowań nie z jakości wykonania. Silniki VAG projektowane są pod relatywnie niewielkie obciążnia termiczne i moce stąd ciaśniej pasowane tłoki, mniejsze przerwy w pierścieniach i tak dalej. Bardizej wysilone silniki muszą być coraz luźniejsze żeby uniknąć różnych niebezpiecznych efektów i stąd zużycie oleju.
Nigdzie nie napisalem, ze spasowanie nie wynika ze specyfikacji i zastosowan. To jest dla mnie oczywiste. A tak gwoli scislosci to wynika ono takze z mozliwosci technologicznych, ktorych nie bylo na przyklad 20 lat temu. I bardziej o to mi chodzilo. Bo jezeli sie cofnac w czasie to oleje w gradacji np 0W30 to stosunkowo swieza sprawa w historii motoryzacji. Co do calej reszty to roznie moze byc z tymi olejami w WRC. I mam nieodparte wrazenie, ze toczymy tutaj calkowicie akademicka dyskusje. Bo zaden z nas nie mial okazji zajmowac sie wymiana oleju w serwisie SWRT ) Ale zawsze milo wymienic poglady ) Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
O jakie możliwość technologiczne Ci chodzi? Może coś wymień?
Rzeczywiście w dziedzinie olejów nastąpił ogromny postęp. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 29 March 2005 ![]() |
CYTAT("Azrael":1pq2k114) O jakie możliwość technologiczne Ci chodzi? Może coś wymień?
Rzeczywiście w dziedzinie olejów nastąpił ogromny postęp. O szeroko pojete technologie wytwarzania silnikow, odlewnictwo, obrobke skrawaniem, o materialy ktorych sie obecnie uzywa. Przyklad: pracowalem kilka lat w fabryce silnikow i ogromne maszyny, ktore sluzyly do obrabiania odlewow glowic rozkalibrowywaly sie kompletnie przy chocby minimalnych (mowie tu o dziesiatych czesciach milimetrow) ruchach. Pech polegal na tym, ze fabryka zostala postawiona na dosyc podmoklym gruncie, ktory nie zostal odpowiednio utwardzony... Generalnie opowiesci na temat produkcji silnikow sa dosyc ciekawe chociaz nie we wszystkich przypadkach budujace ) Czasem lepiej nie wiedziec pewnych rzeczy ) Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ty mówisz o precyzji wykonania, a ja o technologii. Ot np. takie tłoki - ciągle się coś dzieje, ale fundamentalnych ulepszeń któe by pozwalały ciaśniej pasować naprawdę wysilone silniki nie było. Owszemw cywilnych autach od paru lat np. Subaru próbuje stosować tłoki odlewane żeby zredukwoać właśnie problemy związane z luźnym pasowaniem. Ale w wyczynie nadal są kute od użej rozszerzalności termicznej. Jak się mylę to neich mnie ktoś poprawi.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Tak własnie jest.... Choć rozszerzalnoość termiczną producenci próbują maxymalnie zmniejszyć... Generalnie kute imniej się rozszerzają tym lepiej, chociaż im mocniejzakute i wytrzymalsze na termikę tym bardziej niestety się rozszerzają. Efekt jest taki że na zimnym silniku klekoczą jak w dieslu- co zresztą nie jest dla nich i gładzi zdrowe i po pewnym czasie procentuje skrzywieniem tłoka i wyrobieniem tulei....
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 24 March 2005 Skąd: Sosnowiec ![]() |
CYTAT("Quattro Pete":2tnpekbi) Lej to co nie spowoduje utraty gwarancji. W Stanach do wielkich silników V8 teraz też fabrycznie zalecają oleje Xw-20, więc jak one sobie radzą, to twoja Honda też da radę.
PS: W Polsce jest dostępny jakiś olej 0w-25 Mobila??? Gdzie? Na wlasne oczy 0w25 nie widzialem ale mowili mi w hondzie jak dzwonilem sie pytac w tej sprawie ze mozna tez ale nie mowili ze maja. |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Warszawa - Piaseczno ![]() |
CYTAT("danielCRV":1i5b2suz) CYTAT("croma1":1i5b2suz) Witam. Nie wiem czy jest aż taki drogi skoro ja mam w ofercie tego 300 V COMPETITION za 220 zł 5 ltr.bańka. Motul 300V Le Mans 20w-60, o którym tu rozmawiacie występuje tylko w opakowaniach 2l. Cena półkowa ok 145 zł za 2l. Dokładnie tak i za tyle kupiłem. -------------------- Rallye Golf G60
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 November 2009 ![]() |
Motul 300V Le Mans 20w-60, o którym tu rozmawiacie występuje tylko w opakowaniach 2l. Cena półkowa ok 145 zł za 2l. Dokładnie tak i za tyle kupiłem. Ja kupilem za 118zl za 2l... mam dokladnie ten sam dylemat co ty...olej tez juz kupilem ![]() Silnik vr6 2,9 190 PS 80 000 przebiegu...czyli na razie seria...Jezdzil sezon na 300v competition 15w50...olej grzal sie przy palowaniu do 120* woda 100* Teraz kupilem na probe 20w60 le mans i zobacze jak bedzie...dam zimniejszy termostat 70* Czy ktos powie mi czy do seryjnego silnika jest sens lac wyczynowy olej (motul serii 300v) czy wystarczy zalac np Motul x-cess 4w40 i powinno byc dobrze? Aha i przy jakim przebiegu mozna wymieniac olej Motul x-cess ? Ogolnie 300v bede wymianial teraz po 4-5 tys przebiegu... Czy na x-cess mozna latac do 8-10 tys przebiegu pozdro? |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Facet - temat sprzed 4,5 roku
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 November 2009 ![]() |
Facet - temat sprzed 4,5 roku ![]() ![]() Fakt nie zauwazylem ![]() nie maniej jednak potrzebuje tej informacji...i nie wiem czy zauwazyles ale nie pisze w kazdym temacie tylko tu i tylko tej informacji potrzebuje.. moze ktos bedzie mogl pomoc pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 01:56 |