![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
[quote="as400":2zhkudkp]
Dobrze że fabryczna Impreza WRC o tym nie wie i jeździ sobie na Motulu 10W40.[/quote] A ja pisalem o 0W40... A tak swoja droga to skad taka informacja? Bo w sumie to ciekawe.[/quote] MOtul dość dokładnie podaje jakich płynów używa Impreza. Jakie ma znaczenie lepkość niskotemperaturowa w tym wypadku? ważne że W40 -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Nie chce mi się kopać w forum, ale ze 2 lata temu lansowane było lanie np. do rajdowych miśków itp. oleju 0W30 - to jest woda dopiero! Ale miśki sobie chwaliły
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Konkretnie lansowane przez Lancisti ;-)
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 31 October 2002 Skąd: z doliny zakutych łbów ![]() |
Leję Motul 300V Competition 15W50 - uważam, że jest bardzo dobrym olejem. Dostępny w całej sieci INTER CARS S.A. po 229 zł brutto za 4 litry. Na Castrolu parę razy się zawiodłem... delikatnie mówiąc.
-------------------- ...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie) www.select-automotive.pl Spełniamy marzenia najtaniej... |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Twin Turbo - z ciekawości, co ile zmieniasz?
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 31 October 2002 Skąd: z doliny zakutych łbów ![]() |
0W30 - bardzo dziwne szczególnie w autach wysilonych pracujących w duzym stresie termicznym
Added after 27 seconds: Azrael - jak widać, że jest brudny -------------------- ...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie) www.select-automotive.pl Spełniamy marzenia najtaniej... |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 29 March 2005 ![]() |
CYTAT("Azrael":1hwjz56u) MOtul dość dokładnie podaje jakich płynów używa Impreza.
Jakie ma znaczenie lepkość niskotemperaturowa w tym wypadku? ważne że W40 No wlasnie nie potrafie tej informacji nigdzie znalezc. Na stronach Motul'a tez nie... A przypadek olejow 0W30 czy 0W40 ma o tyle znaczenie, ze to sa oleje, ktore (zgodnie z reklamami producentow) powinny zmniejszac spalanie. Zmniejszenie spalania w takch olejach ma polegac glownie na redukcji ich gestosci. Zgadzam sie z Toba, ze wazne jest W40 ale jezeli istotnie SWRT uzywa 10W40 to dlaczego nie W50 lub W60? Przeciez jest odporniejszy na wysokie temperatury... A na takich rajdach jak np. Argentyna to ma kapitalne znaczenie. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
ja jedynie slyszalem o uzywaniu takich olejow jak 0W20, 0W30 do silnikow kwalifikacyjnych/do sprintow... ale gdziekolwiek gdzie trzeba cos wiecej przejechac nie widzialem takich parametrow.
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 06 July 2003 Skąd: Lux/Wawa ![]() |
CYTAT("PrOsIaQ":33oi51q1) ja jedynie slyszalem o uzywaniu takich olejow jak 0W20, 0W30 do silnikow kwalifikacyjnych/do sprintow... ale gdziekolwiek gdzie trzeba cos wiecej przejechac nie widzialem takich parametrow.
A Castrol SLX ? -------------------- Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 29 November 2003 Skąd: stolica ![]() |
CYTAT("as400":2rjkrgqm) ale jezeli istotnie SWRT uzywa 10W40 to dlaczego nie W50 lub W60? Przeciez jest odporniejszy na wysokie temperatury... A na takich rajdach jak np. Argentyna to ma kapitalne znaczenie.
Może te temperatury nie są aż tak wysokie, żeby potrzeba było tak gęstych olejów. Im gęstszy, tym większy opór stawia silnikowi, i tym więcej mocy marnuje się na popychanie oleju, a jak wiadomo w zawodach moc się liczy, nawet jeśli różnice nie są zbyt wielkie. SLX Longtec 0w-30 ma temp. zapłonu 220 st. C. (234 w/g producenta) Motul 10w-40 - 224 st. C Mobil1 0w-40 - 236 st. C Czy naprawdę te silniki potrzebują więcej? FYI, fabrycznie do silników 1.8T i 2.7tt Audi/VW lało olej 0w-30. Oczywiście fabrycznie może nie są one definicją silników nazbyt "wysilonych". -------------------- e39 530i
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 29 March 2005 ![]() |
CYTAT("Quattro Pete":238gj5s5) Może te temperatury nie są aż tak wysokie, żeby potrzeba było tak gęstych olejów. Im gęstszy, tym większy opór stawia silnikowi, i tym więcej mocy marnuje się na popychanie oleju, a jak wiadomo w zawodach moc się liczy, nawet jeśli różnice nie są zbyt wielkie.
SLX Longtec 0w-30 ma temp. zapłonu 220 st. C. (234 w/g producenta) Motul 10w-40 - 224 st. C Mobil1 0w-40 - 236 st. C Czy naprawdę te silniki potrzebują więcej? FYI, fabrycznie do silników 1.8T i 2.7tt Audi/VW lało olej 0w-30. Oczywiście fabrycznie może nie są one definicją silników nazbyt "wysilonych". Moim zdaniem kluczowa jest nie temperatura zaplonu oleju ale jego lepkosc w wysokich temperaturach. I tak porownujac olej o gradacji 30 do oleju o gradacji 60 - lepkosc maksymalna w temperaturze 100 stopni dla oleju 60 jest ponad dwa razy wyzsza ! To chyba duza roznica. Co do silnikow Audi/VW to rzeczywiscie skoro producent zaleca uzywanie takiego oleju to znaczy, ze dobre spasowanie silnika pozwala na to. W przypadku luzniejszych silnikow uwazam, ze wskazane jest jednak uzycie oleju o wyzszej gestosci. Natomiast wracajac do WRC itp. to biorac pod uwage fakt, ze jeden silnik ma wytrzymac tylko dwa rajdy... Moze rzeczywiscie warto zalac rzadszym olejem i miec odrobine wiecej mocy. I tak po rzeczonych dwoch rajdach montuje sie calkiem nowa jednostke napedowa. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 29 November 2003 Skąd: stolica ![]() |
CYTAT("as400":k0gavdgn) Moim zdaniem kluczowa jest nie temperatura zaplonu oleju ale jego lepkosc w wysokich temperaturach. I tak porownujac olej o gradacji 30 do oleju o gradacji 60 - lepkosc maksymalna w temperaturze 100 stopni dla oleju 60 jest ponad dwa razy wyzsza ! To chyba duza roznica.
Generalnie zgadzam się z tym, tylko kto powiedział, że ta lepkość oleju Xw-30 w temp. 100 stopni nie jest wystarczająca żeby odpowiednio chronić silnik przed zużyciem? Może jest. Gęste oleje mają zastosowanie tam, gdzie jest duże ryzyko że do oleju przedostanie się znaczna ilość paliwa. Gęste oleje lepiej to znoszą. W luźno spasowanych silnikach też - zgadzam się z Tobą. Pozdr. -------------------- e39 530i
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
torsen - ja mowie (jak i zazwyczaj zreszta) o wyczynie... sporcie samochodowym
aaa i jeszcze jedno - wiecie co... lepkosc tak naprawde wielu rzeczy nie mowi o tym jak dany olej sie bedzie zachowywal przy jakiejs tam temperaturze, poza takim statycznym dosc parametrem, ktory niezbyt wiele odzwierciedla tak na prawde. |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 29 November 2003 Skąd: stolica ![]() |
O tym jak lepkość będzie się zmieniać wraz z temperaturą mówi indeks lepkości (viscosity index). Znając tą wartość i wartość lepkości dla jakiejś jednej temperatury (np 100C), można sobie (w przybliżeniu) wyliczyć jaka będzie lepkość w innych temperaturach.
http://www.geocities.com/CapeCanaveral/3655/VI.html Ale jak sam zauważyłeś, sama lepkość to jeszcze nie wszystko. -------------------- e39 530i
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 29 March 2005 ![]() |
CYTAT("PrOsIaQ":je0221pg) aaa i jeszcze jedno - wiecie co... lepkosc tak naprawde wielu rzeczy nie mowi o tym jak dany olej sie bedzie zachowywal przy jakiejs tam temperaturze, poza takim statycznym dosc parametrem, ktory niezbyt wiele odzwierciedla tak na prawde.
Witam, Oczywiscie ze lepkosc kinetyczna (bo o takiej trzeba mowic w przypadku wskaznikow SAE) nie mowi wszystkiego o oleju ale wlasnie okresla jego zachowanie w okreslonej temperaturze (przymuje sie ze jest to temp 100 stopni w przypadku drugiego parametru bo pierwszy okresla temperature plyniecia). I stad tez bierze sie odpornosc oleju na zerwanie filmu (jezeli mowimy o wysokich temperaturach). Co przyznasz jest sprawa dosyc kluczowa. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
User Dołączył: Tue, 23 March 2004 Skąd: jastrzębie zdrój ![]() |
CYTAT("danielCRV":3qatln73) CYTAT("croma1":3qatln73) Witam. Nie wiem czy jest aż taki drogi skoro ja mam w ofercie tego 300 V COMPETITION za 220 zł 5 ltr.bańka. Motul 300V Le Mans 20w-60, o którym tu rozmawiacie występuje tylko w opakowaniach 2l. Cena półkowa ok 145 zł za 2l. Motul 300V Power Racing 5W30 2Ltr 140PLN Motul 300V Power 5W40 2 Ltr 145PLN Motul 300V Chrono 10W40 2Ltr 154 PLN Motul 300V Competition 15W50 2Ltr 130 PLN Motul 300V Le Mans 15W60 2Ltr 145 PLN oprócz pierwszego, trzeciego, piątego oleju są bańki jeszcze 4 litrowe w tańszej cenie. cena takze zależy od wielkości zamówienia. To sa oleje wyczynowe ale Motul robi także oleje do normalnych uzytkowników i sa one dużo tansze. także oleje do skrzyń ,szper oraz płyny hamulcowe i do chlodnic . olej do chłodnicy np. z temperatura wrzenia 130 stopni. |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("as400":13r0dkzx) No wlasnie nie potrafie tej informacji nigdzie znalezc. Na stronach Motul'a tez nie... Nawet na głupim plakacie reklamowym Subaru/Motul jest lista produktów motula używanych przez SWRT. 300V Chrono 10W40 jest uzywany. CYTAT Zgadzam sie z Toba, ze wazne jest W40 ale jezeli istotnie SWRT uzywa 10W40 to dlaczego nie W50 lub W60? Przeciez jest odporniejszy na wysokie temperatury... A na takich rajdach jak np. Argentyna to ma kapitalne znaczenie. Bo silnik ma rozbudowany układ chłodzenia oleju i nie ma to żadnego znaczenia a ma przyjechać dokładnie 2 rajdy czyli jakieś 3000km OSowych + dojazdówki gdzie jedzie się jak taksówkarz emeryt. W sumie w porównaniu z silnikami robionymi na ulice to on naprawdę ma mało znieść. Zobacz też jak mało jest teraz naprawde długich OSów. Do tego dodaj sobie jeszcze że olej można zmienić praktycznie w każdym serwisie. Added after 58 seconds: CYTAT("PrOsIaQ":13r0dkzx) ja jedynie slyszalem o uzywaniu takich olejow jak 0W20, 0W30 do silnikow kwalifikacyjnych/do sprintow... ale gdziekolwiek gdzie trzeba cos wiecej przejechac nie widzialem takich parametrow.
0W30 np. w wyśicgach górskich jest popularne bo dystans krótki a takie lekkie N/A zawsze coś oszczędza. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 29 March 2005 ![]() |
CYTAT("Azrael":85c2qniy) Nawet na głupim plakacie reklamowym Subaru/Motul jest lista produktów motula używanych przez SWRT. 300V Chrono 10W40 jest uzywany. Byc moze ja nie widzialem takiego plakatu. A moze po prostu jest uzywany tylko w niektorych rajdach? Np. Szwecji? Generalnie podchodzilbym z duza doza ostroznosci do plakatow i hasel reklamowych... Np. jest wiele firm, ktore twierdza, ze ich olej jest syntetyczny... Motul pozycjonuje Chrono 10W40 jako olej do: "Qualifying sessions GT". Czyli do krotkich dystansow. CYTAT("Azrael":85c2qniy) Bo silnik ma rozbudowany układ chłodzenia oleju i nie ma to żadnego znaczenia a ma przyjechać dokładnie 2 rajdy czyli jakieś 3000km OSowych + dojazdówki gdzie jedzie się jak taksówkarz emeryt. W sumie w porównaniu z silnikami robionymi na ulice to on naprawdę ma mało znieść. Zobacz też jak mało jest teraz naprawde długich OSów. Do tego dodaj sobie jeszcze że olej można zmienić praktycznie w każdym serwisie.
To w takim razie jak tlumaczyc nastepujace fakty: 1. Zespoly zawsze narzekaja na wysokie temperatury silnikow w trakcie takich rajdow jak np. Argentyna? 2. Dlaczego tak czesto zdarzaja sie przegrzania nawet podczas rajdu Szwecji? 3. Dlaczego skoro jak piszesz "te silniki maja malo zniesc" buduje sie je z materialow wrecz kosmicznych (tytan itd)? 4. Dlaczego zespoly po wprowadzeniu w tym roku obowiazku przejechania dwoch rajdow na jednym silniku maja z nimi tak wielkie problemy? Bo dla mnie te fakty, o ktorych powyzej, swiadcza o tym, ze tak naprawde te maszynki dostaja strasznie w palnik i sa w gruncie rzeczy dosyc delikatne i mocno wysilone. I naprawde ciezko byloby mi zrozumiec, to ze zespoly uzywaja olejow w gorszej specyfikacji majac do dyspozycji te najlepsze. I wreszcie po co Motul robi oleje 15W50 i 20W60 umieszczajac je w katalogu produktow do wyczynu? Koniec koncow kazdy leje do swojego samochodu to co uwaza za stosowne. Ja jestem i bede zdania, ze do luznych i wysilonych silnikow turbodoladowanych nalezy lac minimum 10W50. Chyba, ze mowimy o silnikach VAG, ktore jak wczesniej ustalilismy z kolegami swietnie sobie radza z 0W40. Jest to prawdopodobnie wplyw dobrej jakosci wykonania (czyt. dokladnosci). P.S. Trzeba uwazac z wieksza gestoscia olejow w zimie w samochodach z hydrauliczna kompensacja luzow zaworowych. W max niskich temperaturach to moze stanowic problem. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
CYTAT("as400":1sle8gp1) 2. Dlaczego tak czesto zdarzaja sie przegrzania nawet podczas rajdu Szwecji?
podczas rajdu szwecji sytuacja jest dość specyficzna, bo często chłodnice zapychają się śniegiem podczas "kontaktu" z bandami śnieżnymi. |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
CYTAT Chyba, ze mowimy o silnikach VAG, ktore jak wczesniej ustalilismy z kolegami swietnie sobie radza z 0W40. Jest to prawdopodobnie wplyw dobrej jakosci wykonania (czyt. dokladnosci). stary... jakosc wykonania nie przeklada sie na to co jak jest spasowane i na jakim oleju powinno chodzic...
wszystko zalezy od zbudowania silnika - co dlaczego i do czego... wiec mowienie ze VAG ma lepsza jakos wykonania niz no nie wiem... chocby subaru, bo leje sie 0W40, a nie 10W50, jest nie na miejscu. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 01:53 |