Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> technika hamowania
PrOsIaQ
post Thu, 07 Apr 2005 - 16:15
Post #41


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





prawda jest taka, ze malo kto wie po prostu co to znaczy porzadne wyscigowe/rajdowe (wyczynowe krotko mowiac) hamowanie... szczegolnie na slicku...

kto nie probowal, nie wie.. .naprawde. to nie jest latwa sprawa...


Rafal - przy RWD, to czasem calkiem przydatne jest haha ale faktycznie nieco niebezpieczne jezeli niezamierzone
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 07 Apr 2005 - 16:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
RafalW
post Thu, 07 Apr 2005 - 17:03
Post #42


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 November 2003
Skąd: IL USA





Zgadzam się. Niektórzy z awersją do ręcznego wolą strzał ze sprzęgła w RWD.
A co do hamowania, to nawet na moich oponach OEM jak hamowałem to kolega się śmiał, że stoi bo go całego podnosiło z siedzenia i opierał się na nogach. A na race rubber to jest dopiero zabawa.


--------------------
Rafal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 08 Apr 2005 - 01:25
Post #43


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Prawda jest taka, że nauka hamowania trwa lata..... Bo musisz nie tylko znac teorie ale i przełamać pewną barierę skłądająca sie z prędkości, wyczucia, strachu,refleksu.....


BTW Prosiaq czyj to cyc w avatarku?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Fri, 08 Apr 2005 - 03:02
Post #44


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





W ogóle nauka jazdy trwa lata ... a przynajniej setki motogodzin..


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Fri, 08 Apr 2005 - 13:04
Post #45


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





bullitt - chcialbys wiedziec

ladny?

hahaha
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darksmile
post Fri, 08 Apr 2005 - 13:36
Post #46


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 14 November 2002
Skąd: Milanówek/WWA





To i ja mam dwa pytania, chociaz w tym momencie nie jestem sobie w stanie przypomieć jak hamuję ale awaryjnie raczej na dwie nogi.
pyt.1 Hamowanie awaryjne zawsze ze sprzęgłem zawsze na dwie nogi - dlaczego

pyt.2 podobnie ja Bullitt chciałbym wiedzieć czyj to cycek. Ze względu na czystośc dyskusji może byc pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Fri, 08 Apr 2005 - 13:40
Post #47


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Ad1.
Żeby usunąć wszelkie zaburzenia z przeniesienia napędu i mieć najprecyzyjniejszą możliwą modulację i zamierzony przez producenta/ustawiającego układ hamulcowy rozkład hamowania. Dodatkowo w aucie ABS żeby na pewno nie zgasic silnika i nie starcić możliwości modulowania pedałem i/lub kręcenia kierownicą


Ad2.
Nie wiem czyj ale całkiem ładny.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fonstrompenar
post Fri, 08 Apr 2005 - 19:53
Post #48


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 February 2005
Skąd: z MSW





Możecie przestać śmiecić o cycach (zwłaszcza admini) w moim temacie;) i wrócić do tematu hamowania?


--------------------
http://www.racingforum.pl/Sygnatury-komercyjne-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Fri, 08 Apr 2005 - 20:05
Post #49


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





CYTAT("fonstrompenar":lh8f16nc)
Możecie przestać śmiecić o cycach

Ale to jest bardzo istotne śmiecenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Fri, 08 Apr 2005 - 22:02
Post #50


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("RedKivi":1yue7kgg)
Ale to jest bardzo istotne śmiecenie.



Obaj moderatorzy uważają to za bardzo istotną kwestię, a jak wiadomo - vox moderatori vox dei ;-)


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sat, 09 Apr 2005 - 00:33
Post #51


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Dobry cycek nie jest zły szczególnie w kontekscie hamowania- ale tym niemniej uwaga słuszna.
Obiecuję poprawę...

fonstrompenar co porrzebujesz jeszcze wiedzieć? Szybko wyjasnie. realy!


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ChEsTeR_N
post Sat, 09 Apr 2005 - 00:56
Post #52


Frequent User
Dołączył: Sun, 01 February 2004
Skąd: z za Winkla





Jezeli chodzi o abs to do jazdy po toerze asfaltowym to moze i sie on nadaje ale na szutry i sbnieg to smiec. Zadna rajdowka tego badziewia nie ma a oni cos o tym wiedza. Zezeli chodzi o chamowanei silnikiem w jezdzie sportowej to chodzi glownie o oszczedzanie helbli i nie przegrzanie. A jezeli chodzi o wypadanie z zakretu podczas chamowania to jest tylko i wylacznie blad kierowcy. W jezdzie sportowej nie hamuje sie w zakrecie tylko przed jezeli ktos hamuje w to znaczy ze przedobrzyl i musi sie ratowac. W jezdzie miejskiej to jest bezuzyteczne chyba ze chcesz sie uczyc miedzygazu pięta i zchodzenia po biegu. Ja sie tego ucze juz od pół roku i nadal wychodzi mi jedna zmiana na trzy bez szarpniecia.


--------------------
АВТОПИЛОТ ВКЛЮЧЕН team
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sat, 09 Apr 2005 - 03:38
Post #53


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("ChEsTeR_N":3jxjnzby)
Zadna rajdowka tego badziewia nie ma a oni cos o tym wiedza.


Zdziwiłbyś się. Zarówno Octavia WRC jak i Cordoba WRC występowały z ABS.


CYTAT
W jezdzie sportowej nie chamuje sie w zakrecie tylko przed jezeli ktos chamuje w to znaczy ze przedobrzyl i musi sie ratowac.


Nie wiem kiedy się "chamuje", ale jak najbardziej się hamuje. Jest z resztą cały styl jazdy który dużo używa hamulca np. Marcus Gronholm


CYTAT
Ja sie tego ucze juz od pół roku i nadal wychodzi mi jedna zmiana na 3 bez szarpniecia.


Repetitio est mater studiorum :-)


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ChEsTeR_N
post Sat, 09 Apr 2005 - 17:42
Post #54


Frequent User
Dołączył: Sun, 01 February 2004
Skąd: z za Winkla





Dwa wrce mialy abs na ile??
I nie masz sie czego czepiac tylko ortografi.


--------------------
АВТОПИЛОТ ВКЛЮЧЕН team
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fonstrompenar
post Sat, 09 Apr 2005 - 20:17
Post #55


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 February 2005
Skąd: z MSW





CYTAT("Bullitt":6zt88dqa)
Dobry cycek nie jest zły szczególnie w kontekscie hamowania- ale tym niemniej uwaga słuszna.
Obiecuję poprawę...

fonstrompenar co porrzebujesz jeszcze wiedzieć? Szybko wyjasnie. realy!


Potrzebuje wiedzieć czy na takim torze jak Kielce przykładowo dużo zyskam przy zmianie w górę / redukcji biegów nie wciskając sprzęgła do końca- ryzykując missgear i rozpieprzenie czegoś. Czy to w ogóle ma sens takie wciskanie cząstkowe sprzęgła?


--------------------
http://www.racingforum.pl/Sygnatury-komercyjne-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darksmile
post Sat, 09 Apr 2005 - 21:11
Post #56


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 14 November 2002
Skąd: Milanówek/WWA





CYTAT("ChEsTeR_N":21jzhxmz)
W jezdzie sportowej nie hamuje sie w zakrecie tylko przed jezeli ktos hamuje w to znaczy ze przedobrzyl i musi sie ratowac.


a LFB. Czasami to zamierzone działanie nie spowodowane ratowaniem

PS: błagam pisz ze słownikiem w dłoni bo az mnie ciarki przechodzą
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarcinMK
post Sat, 09 Apr 2005 - 22:45
Post #57


Frequent User
Dołączył: Mon, 16 August 2004
Skąd: Warszawa i Z.G.





CYTAT
Chciałem się od was dowiedzieć o zastosowanie hamulca "nożnego" w codziennej dość dynamicznej jeździe. Mianowicie o to czy należy hamować ze sprzęgłem powiedzmy redukując bezpośrednio z 5 ( czy 6) od razu na dwójkę przed zakrętem 90 stopni shamowawszy się do odpowiedniej prędkości.


Jeszcze tak na marginesie, to przy mokrej, sliskiej nawierzchni lepiej wyhamowywac z redukcja i wtedy 6,5,4 itd.

Ja mam natomiast pytanie do np. Azraela
CYTAT
ale to typowy powód demolowania synchronizatora dwójki że ludzie ją wbijają prosto z 4.


Przyklad jedziesz na 4ce widzisz ze z jakiegos powodu bedziesz musial sie zatrzymac, prosta droga, wrzucac odrazu luz - to tez demoluje synchronizator? (niewiem pytam z ciekawosci)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Sat, 09 Apr 2005 - 22:47
Post #58


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





CYTAT("Azrael":2hvnqesp)
Zdziwiłbyś się. Zarówno Octavia WRC jak i Cordoba WRC występowały z ABS.

Ale te wurce to za dużo nie ugrały w historii sportu samochodowego, chociaż pamiętam wyścigowego Escorta Federowicza który miał jakiś 7-stopniowy regulowany ABS.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fonstrompenar
post Sat, 09 Apr 2005 - 23:16
Post #59


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 February 2005
Skąd: z MSW





CYTAT
Jeszcze tak na marginesie, to przy mokrej, sliskiej nawierzchni lepiej wyhamowywac z redukcja i wtedy 6,5,4 itd.


hmmm. Mam całkiem odwrotne odczucia bo nie raz przez to własnie zablokowały mi się koła i zacząłęm się ślizgać - ale istnieje możliwość że nieumiejętnie to zrobiłem- z za dużym śzarpnięciem.


--------------------
http://www.racingforum.pl/Sygnatury-komercyjne-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarcinMK
post Sun, 10 Apr 2005 - 02:20
Post #60


Frequent User
Dołączył: Mon, 16 August 2004
Skąd: Warszawa i Z.G.





CYTAT
hmmm. Mam całkiem odwrotne odczucia bo nie raz przez to własnie zablokowały mi się koła i zacząłęm się ślizgać


Na sliskiej naweirzchni zbijanie predkosci redukcja jest wlasnie o tyle lepsze od samego hamowania, ze zmniejsza ryzyko poslizgu. A odnosnie szarpniecia - dlatego napisalem, ze lepiej robic to stopniowo czyli kolejno zmieniac biegi bez przeskokow np z 4 na 2 (oczywiscie wspomagac redukcje hamowaniem).
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 03:15