![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
prawda jest taka, ze malo kto wie po prostu co to znaczy porzadne wyscigowe/rajdowe (wyczynowe krotko mowiac) hamowanie... szczegolnie na slicku...
kto nie probowal, nie wie.. .naprawde. to nie jest latwa sprawa... Rafal - przy RWD, to czasem calkiem przydatne jest haha ale faktycznie nieco niebezpieczne jezeli niezamierzone |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: IL USA ![]() |
Zgadzam się. Niektórzy z awersją do ręcznego wolą strzał ze sprzęgła w RWD.
A co do hamowania, to nawet na moich oponach OEM jak hamowałem to kolega się śmiał, że stoi bo go całego podnosiło z siedzenia i opierał się na nogach. A na race rubber to jest dopiero zabawa. -------------------- Rafal
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Prawda jest taka, że nauka hamowania trwa lata..... Bo musisz nie tylko znac teorie ale i przełamać pewną barierę skłądająca sie z prędkości, wyczucia, strachu,refleksu.....
BTW Prosiaq czyj to cyc w avatarku? -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
W ogóle nauka jazdy trwa lata ... a przynajniej setki motogodzin..
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
bullitt - chcialbys wiedziec
ladny? hahaha |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 14 November 2002 Skąd: Milanówek/WWA ![]() |
To i ja mam dwa pytania, chociaz w tym momencie nie jestem sobie w stanie przypomieć jak hamuję ale awaryjnie raczej na dwie nogi.
pyt.1 Hamowanie awaryjne zawsze ze sprzęgłem zawsze na dwie nogi - dlaczego pyt.2 podobnie ja Bullitt chciałbym wiedzieć czyj to cycek. Ze względu na czystośc dyskusji może byc pw |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ad1.
Żeby usunąć wszelkie zaburzenia z przeniesienia napędu i mieć najprecyzyjniejszą możliwą modulację i zamierzony przez producenta/ustawiającego układ hamulcowy rozkład hamowania. Dodatkowo w aucie ABS żeby na pewno nie zgasic silnika i nie starcić możliwości modulowania pedałem i/lub kręcenia kierownicą Ad2. Nie wiem czyj ale całkiem ładny. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: z MSW ![]() |
Możecie przestać śmiecić o cycach (zwłaszcza admini) w moim temacie;) i wrócić do tematu hamowania?
-------------------- http://www.racingforum.pl/Sygnatury-komercyjne-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
CYTAT("fonstrompenar":lh8f16nc) Możecie przestać śmiecić o cycach
Ale to jest bardzo istotne śmiecenie. |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("RedKivi":1yue7kgg) Ale to jest bardzo istotne śmiecenie.
Obaj moderatorzy uważają to za bardzo istotną kwestię, a jak wiadomo - vox moderatori vox dei ;-) -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Dobry cycek nie jest zły szczególnie w kontekscie hamowania- ale tym niemniej uwaga słuszna.
Obiecuję poprawę... fonstrompenar co porrzebujesz jeszcze wiedzieć? Szybko wyjasnie. realy! -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 01 February 2004 Skąd: z za Winkla ![]() |
Jezeli chodzi o abs to do jazdy po toerze asfaltowym to moze i sie on nadaje ale na szutry i sbnieg to smiec. Zadna rajdowka tego badziewia nie ma a oni cos o tym wiedza. Zezeli chodzi o chamowanei silnikiem w jezdzie sportowej to chodzi glownie o oszczedzanie helbli i nie przegrzanie. A jezeli chodzi o wypadanie z zakretu podczas chamowania to jest tylko i wylacznie blad kierowcy. W jezdzie sportowej nie hamuje sie w zakrecie tylko przed jezeli ktos hamuje w to znaczy ze przedobrzyl i musi sie ratowac. W jezdzie miejskiej to jest bezuzyteczne chyba ze chcesz sie uczyc miedzygazu pięta i zchodzenia po biegu. Ja sie tego ucze juz od pół roku i nadal wychodzi mi jedna zmiana na trzy bez szarpniecia.
-------------------- АВТОПИЛОТ ВКЛЮЧЕН team
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("ChEsTeR_N":3jxjnzby) Zadna rajdowka tego badziewia nie ma a oni cos o tym wiedza. Zdziwiłbyś się. Zarówno Octavia WRC jak i Cordoba WRC występowały z ABS. CYTAT W jezdzie sportowej nie chamuje sie w zakrecie tylko przed jezeli ktos chamuje w to znaczy ze przedobrzyl i musi sie ratowac. Nie wiem kiedy się "chamuje", ale jak najbardziej się hamuje. Jest z resztą cały styl jazdy który dużo używa hamulca np. Marcus Gronholm CYTAT Ja sie tego ucze juz od pół roku i nadal wychodzi mi jedna zmiana na 3 bez szarpniecia.
Repetitio est mater studiorum :-) -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 01 February 2004 Skąd: z za Winkla ![]() |
Dwa wrce mialy abs na ile??
I nie masz sie czego czepiac tylko ortografi. -------------------- АВТОПИЛОТ ВКЛЮЧЕН team
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: z MSW ![]() |
CYTAT("Bullitt":6zt88dqa) Dobry cycek nie jest zły szczególnie w kontekscie hamowania- ale tym niemniej uwaga słuszna.
Obiecuję poprawę... fonstrompenar co porrzebujesz jeszcze wiedzieć? Szybko wyjasnie. realy! Potrzebuje wiedzieć czy na takim torze jak Kielce przykładowo dużo zyskam przy zmianie w górę / redukcji biegów nie wciskając sprzęgła do końca- ryzykując missgear i rozpieprzenie czegoś. Czy to w ogóle ma sens takie wciskanie cząstkowe sprzęgła? -------------------- http://www.racingforum.pl/Sygnatury-komercyjne-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 14 November 2002 Skąd: Milanówek/WWA ![]() |
CYTAT("ChEsTeR_N":21jzhxmz) W jezdzie sportowej nie hamuje sie w zakrecie tylko przed jezeli ktos hamuje w to znaczy ze przedobrzyl i musi sie ratowac.
a LFB. Czasami to zamierzone działanie nie spowodowane ratowaniem PS: błagam pisz ze słownikiem w dłoni bo az mnie ciarki przechodzą |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 16 August 2004 Skąd: Warszawa i Z.G. ![]() |
CYTAT Chciałem się od was dowiedzieć o zastosowanie hamulca "nożnego" w codziennej dość dynamicznej jeździe. Mianowicie o to czy należy hamować ze sprzęgłem powiedzmy redukując bezpośrednio z 5 ( czy 6) od razu na dwójkę przed zakrętem 90 stopni shamowawszy się do odpowiedniej prędkości. Jeszcze tak na marginesie, to przy mokrej, sliskiej nawierzchni lepiej wyhamowywac z redukcja i wtedy 6,5,4 itd. Ja mam natomiast pytanie do np. Azraela CYTAT ale to typowy powód demolowania synchronizatora dwójki że ludzie ją wbijają prosto z 4.
Przyklad jedziesz na 4ce widzisz ze z jakiegos powodu bedziesz musial sie zatrzymac, prosta droga, wrzucac odrazu luz - to tez demoluje synchronizator? (niewiem pytam z ciekawosci) |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
CYTAT("Azrael":2hvnqesp) Zdziwiłbyś się. Zarówno Octavia WRC jak i Cordoba WRC występowały z ABS.
Ale te wurce to za dużo nie ugrały w historii sportu samochodowego, chociaż pamiętam wyścigowego Escorta Federowicza który miał jakiś 7-stopniowy regulowany ABS. |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: z MSW ![]() |
CYTAT Jeszcze tak na marginesie, to przy mokrej, sliskiej nawierzchni lepiej wyhamowywac z redukcja i wtedy 6,5,4 itd.
hmmm. Mam całkiem odwrotne odczucia bo nie raz przez to własnie zablokowały mi się koła i zacząłęm się ślizgać - ale istnieje możliwość że nieumiejętnie to zrobiłem- z za dużym śzarpnięciem. -------------------- http://www.racingforum.pl/Sygnatury-komercyjne-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 16 August 2004 Skąd: Warszawa i Z.G. ![]() |
CYTAT hmmm. Mam całkiem odwrotne odczucia bo nie raz przez to własnie zablokowały mi się koła i zacząłęm się ślizgać
Na sliskiej naweirzchni zbijanie predkosci redukcja jest wlasnie o tyle lepsze od samego hamowania, ze zmniejsza ryzyko poslizgu. A odnosnie szarpniecia - dlatego napisalem, ze lepiej robic to stopniowo czyli kolejno zmieniac biegi bez przeskokow np z 4 na 2 (oczywiscie wspomagac redukcje hamowaniem). |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 03:15 |