Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Kłopot z wydechem
Bullitt
post Tue, 23 Nov 2004 - 10:35
Post #61


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Arogancki kolego dunker. Wybacz mi, ale nie powiem Ci jak policzyć wydech do twojego wolnossącego auta. Po prostu nie wiem jak to zrobic. Na NA kompletnie się nie znam i w zyciu nie badałem tego tematu. Natomiast jak wymieniałem wydech u siebie (TURBO) to za nim zabrałem sie do roboty ui napisałem jakikolwiek post poczytałem fachowa literaturę. To tak na primo.

Na secundo- zmartwie cię,że wydech do NA to bardzo sliska sprawa i policzenie go zajmuje kupe czasu, a najlepsze jest to żę takie firmy jak np.Supersprint liczą wydech sprawdzają na hamowni, coś im się nie podoba, wypiepżaja to co zrobili i robią od nowa. I tak z siedem razy pewnie.

Dałeś tłumikarzom samochód, kazałes robic pod Catcamsa, nie powiedziałeś którego. Dodatkowo nie wiesz jaki masz dolot (długość, srednica). Fazy wałków to dla ciebie czarna magia, pewnie nie wiesz nawet że jak założysz te ostre wałki to moment na dole i wsrodku ci spadnie, a na górze nie zdąrzy wzrosnąć bo ci juz ten silniczek z elektroniką nie pozwoli wiecej zakręcić.

Jednym słowem wywaliłeś pieniądze w błoto, dałeś się zrobic w przysłowiowego chuja, a my tutaj wysilając się na grzecznosć próbujemy Ci w miarę naszych możliwości to wytłumaczyć.

OTÓŻ NIE, NA TWOJĄ AROGANCJĘ NIE BĘDZIE TUTAJ POBŁAŻANIA KUMASZ? ZAJMIJ SIĘ TUNINGIEM HULAJNOGI I NIE ZAWRACAJ NAM DUPY SWOIMI PROBLEMAMI (A CZAS MOJEJ DUPY JEST WYJĄTKOWO DLA MNIE CENNY), BO WCALE NIE CHCESZ POSŁUCHAC CO CI TUTAJ WSZYSCY MÓWIMY.

EOT i VTC


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 23 Nov 2004 - 10:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
KIVI
post Tue, 23 Nov 2004 - 10:52
Post #62


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





Ostatecznie robiąc wydech do N/A mozna sie podeprzeć katalogiem owego Supersprinta, bo tam jest dział "MOTORSPORT" i mozna sie dowiedzieć, że np Golf 1,8 16v ma srednicę 60 mm, a Saxo VTS 50mm.To jeśli idzie o seryjne auta.A łatwo jest też znaleźć wydechy "Gp.A", co każe sądzić,że sa dedykowane pod mocniejsze wałki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommi
post Tue, 23 Nov 2004 - 13:33
Post #63


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 July 2003
Skąd: 100-lica





Panowie może skończymy tą dyskusje bo Catcams nierobi wałków do 1.6 (przynajmniej niema nic w ich katalogu na ten temat) i dlatego niema zadnych danych i dlatego odrazu widać że kolega został zrobiony (jak to powiedział pięknie bullit) w "chuja" koniec dziękujemy teraz można z czystym sumieniem pojechać do fachur niech poprawiają to co spiepszyli i zamykamy wątek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kteino
post Tue, 23 Nov 2004 - 14:14
Post #64


Super User
Dołączył: Wed, 26 November 2003
Skąd: Łódź,Wwa





bullit: nie ma powodu się unosić , znam dunkera i jestem pewien, że jego jedynym zamiarem nie było obrażanie kogokolwiek, a po prostu chęć zasięgnięcia WIEDZY w miejscu, gdzie sądził, że są ludzie, którzy w przeciwieństwie do niego się na technikaliach znają i będą chętni podzielić się tą wiedzą. Jakiekolwiek personalne najazdy są nieuzasadnione i nie na miejscu! A to, że ma niewyparzone palce jako świerzynek jeszcze, to jego problem, choć sam poczułbym się nieswojo odpierając nic nie wnoszące prztyki .
Temat jest nowy, ciekawy, bez zarzutu. A to, że dunker (jak i większość ze mną) nie wie dokładnie o istocie problemu, to chyba nie grzech, gdyby wiedział nie zakładałby topica... Tak więc EOT i wracamy do tematu, bo chyba się nie wykończył?
Ja myślę, że rozgoryczenie dunkera -czego nie wychwyciliście- wynika z prostego faktu, że w poważnej firmie został poinformowany, że przygotowywany specjalnie dla niego wydech DA MU PRZYROST nawet zanim założy wałki. tylko mniejszy niż robiony pod ori wałki i taki sam, ale z wałkami, oczywiście. Tymczasem nawet w górnym zakresie obrotów wykres nie jest taki, jak powinien, gdyż faluje się i ogólnie wygląda gorzej niż na serii. Stąd pytanie, czy to, czego dowiedział się w firmie ma jakieś podstawy, czy nie? Czy standardowy 2" przelot nie powinien cośkolwiek dać choćby przy większej ilości spalin (obroty)? Rozumiem, że jest za mało restrykcyjny dla niskich obrotów, ale...
peace


--------------------
1660KM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ibiza-man
post Tue, 23 Nov 2004 - 14:19
Post #65


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: warszawa





A może ktoś w końcu napisze CO TO ZA FIRMA robiła ten wydech ??


--------------------
2e -> 123KM / 168Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Tue, 23 Nov 2004 - 15:00
Post #66


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Brak mi słow 5 stron tłumaczenia, ze jesli nie ma wałków (które prawdopodobnie w ogole nie istnieją w Catcamsie ) nie ma przyrostu mocy i ciągle nie może dunker tego zrozumiec rozumiem, nie posiada wiedzy, zgłosił sie do Nas. No to niech słucha i zrozumie. Bullitt, najechałes troche za ostro, ale cie rozumiem


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dunker11
post Tue, 23 Nov 2004 - 16:09
Post #67


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 November 2004
Skąd: Łódź





CYTAT("Bullitt":vdrhkglj)
Arogancki kolego dunker. Wybacz mi, ale nie powiem Ci jak policzyć wydech do twojego wolnossącego auta. Po prostu nie wiem jak to zrobic. Na NA kompletnie się nie znam i w zyciu nie badałem tego tematu. Natomiast jak wymieniałem wydech u siebie (TURBO) to za nim zabrałem sie do roboty ui napisałem jakikolwiek post poczytałem fachowa literaturę. To tak na primo.

Zupełnie nie rozumiem dlaczego nazywasz mnie aroganckim.
Tak właśnie myślałem, że nie bardzo wiesz coś o wydechu do wolnossących silników.
To dużo się naczytałeś zapewne o przeróbkach wydechu po turbo(z 2 strony się uzbiera).Ale nie sprzeczam się co do tej kwesti.

CYTAT("Bullitt":vdrhkglj)
Dałeś tłumikarzom samochód, kazałes robic pod Catcamsa, nie powiedziałeś którego. Dodatkowo nie wiesz jaki masz dolot (długość, srednica). Fazy wałków to dla ciebie czarna magia, pewnie nie wiesz nawet że jak założysz te ostre wałki to moment na dole i wsrodku ci spadnie, a na górze nie zdąrzy wzrosnąć bo ci juz ten silniczek z elektroniką nie pozwoli wiecej zakręcić.


Lubię takich ludzi, którzy wiedzą lepiej odemnie co mówiłem, albo co wiem lub myślę.Dzieki za te "cenne" info.

CYTAT("Bullitt":vdrhkglj)
Jednym słowem wywaliłeś pieniądze w błoto, dałeś się zrobic w przysłowiowego chuja, a my tutaj wysilając się na grzecznosć próbujemy Ci w miarę naszych możliwości to wytłumaczyć.

To fajnie, właśnie poto załozyłem ten temat, żeby się czegoś dowiedzieć.
Ty to rzeczywiście "wyśilasz" się na greczność tylko coś Ci nie wychodzi.

CYTAT("Bullitt":vdrhkglj)
OTÓŻ NIE, NA TWOJĄ AROGANCJĘ NIE BĘDZIE TUTAJ POBŁAŻANIA KUMASZ? ZAJMIJ SIĘ TUNINGIEM HULAJNOGI I NIE ZAWRACAJ NAM DUPY SWOIMI PROBLEMAMI (A CZAS MOJEJ DUPY JEST WYJĄTKOWO DLA MNIE CENNY), BO WCALE NIE CHCESZ POSŁUCHAC CO CI TUTAJ WSZYSCY MÓWIMY.

EOT i VTC

Ja słucham(czytam) z dużym zainteresowanie, każdą wypowiedz w nadzieji na to że czegoś się dowiem. To forum jest właśnie od tego (taki mi się zdaje) żeby ktoś podzilił się ze mną i z innymi swoja wiedzą i pomógł rozwiązać problem.

Nie wiem dlaczego tak się na mnie denerwujesz i podkreślasz moją arogancję. Może Ci coś zrobiłem? Pozatym prosiłbym Cię grzecznie, żebyś na mnie więcej nie krzyczał, bo nie widzę ku temu powodów .
Chuj mnie obchodzi czas twojej dupy, nie masz obowiązku wypowiadania się w tym temacie .Jak twoje wypowiedzi mają miec charakter robienia mi łaski, to proszę Cię nie wypowiadaj się więcej w moich tematach, bo to nie ma sensu i ja tego nie potrzebuję.
Mimo wszystko dzięki za twoje post.

PS.A i odpierdol się od mojej hulajnogi.(no ofence)

EOT
Bardzo wszystkich za to przepraszam, ale trochę mnie to wszystko zdenerwowało.
Pozdrawiam.

Wysłany Wto Lis 23, 2004 16:10 pm:



Wydaje mi się, że macie rację. Może z tym robieniem w chuja to zamocne słowa, ale coś jest nie tak. Dlatego w najbliższym czasie wybiorę się na poprawkę wydechu i wtedy się wypowiem.

Dziękuję wszystkim (bez wyjątków) za wyrażenie swojego zdania i za przekazanie pomocnej wiedzy.
Pozdro.
Temat do zamkniecia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BurnOuT
post Tue, 23 Nov 2004 - 16:32
Post #68


Super User
Dołączył: Fri, 02 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("dunker11":6rdscpbw)
Wydaje mi się, że macie rację. Może z tym robieniem w chuja to zamocne słowa, ale coś jest nie tak.


I tym o to miłym akcentem proponuje zamknąć ten twórczy topic


--------------------
[Honda Civic 320KM] [Audi S4 B5 500KM] [Skoda Octavia vRS 260KM]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Tue, 23 Nov 2004 - 16:37
Post #69


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





To jakaś bzdura , kto umie zrobić wydech pod wałki, które nie istnieją i nic o nich nie wiadomo? Przykładowo w F1 zatrudnia się generalnie najlepszych specjalistów na świecie (np do robienia wydechu) i taki to inżynier dostaje fure pieniędzy, najnowsze technologie do dyspoyzcji, takie warunki pracy jak lubi, liczy wydech... po czym i tak wykonuje się conajmniej kilka prototypów i sprawdza co jak chodzi. A wy chcecie, żeby ktoś "z powietrza" wyliczył wydech pod coś tam, co nie istnieje... paranoja. Dałeś się naciąć, ale co jeszcze jest istotne to ten zakład tłumikarski (niech ktoś wkoncu napisze co to za spece ) też chyba niepotrzebnie się podejmował robienia wydechu pod "wirtualne" wałki, bo to jest raczej w miare awykonalne, chyba, że wcześniej już robili dla auta które miało te same wałki (co jest raczej mało możliwe, szczególnie że dane wałków nie są znane).


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kteino
post Tue, 23 Nov 2004 - 17:21
Post #70


Super User
Dołączył: Wed, 26 November 2003
Skąd: Łódź,Wwa





Kuwra, dunker, reszta- bić pianę to potraficie, a czytać nie :/ . Zacytuje siebie:
CYTAT
Ja myślę, że rozgoryczenie dunkera -czego nie wychwyciliście- wynika z prostego faktu, że w poważnej firmie został poinformowany, że przygotowywany specjalnie dla niego wydech DA MU PRZYROST nawet zanim założy wałki. tylko mniejszy niż robiony pod ori wałki i taki sam, ale z wałkami, oczywiście. Tymczasem nawet w górnym zakresie obrotów wykres nie jest taki, jak powinien, gdyż faluje się i ogólnie wygląda gorzej niż na serii. Stąd pytanie, czy to, czego dowiedział się w firmie ma jakieś podstawy, czy nie? Czy standardowy 2" przelot nie powinien cośkolwiek dać choćby przy większej ilości spalin (obroty)? Rozumiem, że jest za mało restrykcyjny dla niskich obrotów, ale...
peace


--------------------
1660KM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Tue, 23 Nov 2004 - 17:26
Post #71


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Szerszy tylko pogorszy dół i może niekiedy lekko zwiekszyć górę. Niekiedy. Zazwyczaj daje się szerszy po to żeby wstawic wałki i wyżej kręcić. Bo wtedy seryjny wydech jest zbyt restrykcyjny. I nawet ja to wiem, choc z N/A mam do czynienia wybitnie mało.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Tue, 23 Nov 2004 - 20:20
Post #72


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





CYTAT("LostBoy":3byajm14)
Zmiana wydechu i wałków powinna wiązać się ze zmianą dolotu. I żeby wykorzystywać zjawiska dynamiczne w pełnym zakresie wydech powinien posiadać ruchomy element na końcu wydłużający i skracający wydech podczas pracy... ( Widziałem taki patent w ślizgaczach)... analogicznie układ dolotowy powinien zmieniać swoja długość ...


I to jest myśle kluczem. U mnie te eksperymenty zakończyły sie sukcesem. Dunker - jeśli chcesz zasięgnąć jakiejś porady nt. wydechu to wybierz się do MG Motorsport w Siemianowicach Śląskich..

Ps. OT: po Bullicie bym się nie spodziewał takiego uniesienia... Mysłałem, że to człowiek na poziomie i szczerze mówiąc nie znalazłem powodu, aby się tak zdenerwować. Ja jestem wybitnym cholerykiem, ale tak dunkera nie zje...łem. Nie widze powodu...
Pozdro i EOT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arts_corsa
post Tue, 23 Nov 2004 - 20:52
Post #73


Frequent User
Dołączył: Sun, 08 August 2004
Skąd: WPR....





to jak juz istnieje temat walkow i wydechu to moze sie przylacze do pytania, konkrety to silnik c20xe, walki swiatkowe 262 stopnie i 10,48 wzniosu auto corsa b, otrzymalem pw od jednego z forumowiczow (dzieki za cenne podpowiedzi) ze srednica wew rury powinna wynosic 63mm, dolot narazie nie istnieje (sfi nie wejdzie, wiec bedzie rzezbienie) a teraz pytanie czy te 63 mm nie bedzie ciut za duza locha , dzieki za wszelkie konstruktywne podpowiedzi


--------------------
C20let na palecie jeszcze...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Wed, 24 Nov 2004 - 15:08
Post #74


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





1.Nie zjezdzac ze nie wiem ale jaka pojemnosc ma c20xe?
2. Jaka srednica wydechu seryjnie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxxx
post Wed, 24 Nov 2004 - 15:47
Post #75


skan-mir.pl
Dołączył: Tue, 15 April 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("LuiG":8i7o9w8l)
1.Nie zjezdzac ze nie wiem ale jaka pojemnosc ma c20xe?
2. Jaka srednica wydechu seryjnie?


1. 2 lytry
2. chiba 50mm


--------------------
Honda Accord TYPE-R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arts_corsa
post Wed, 24 Nov 2004 - 20:36
Post #76


Frequent User
Dołączył: Sun, 08 August 2004
Skąd: WPR....





nooo panowie, smialo podpowiedzi poprosze, nie wstydzic sie


--------------------
C20let na palecie jeszcze...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Wed, 24 Nov 2004 - 21:44
Post #77


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Narazie powiem tylko ze wydaje mi sie za duzo, powinno byc około 55mm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gms
post Wed, 24 Nov 2004 - 22:16
Post #78


User
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("arts_corsa":mc0jj1f1)
to jak juz istnieje temat walkow i wydechu to moze sie przylacze do pytania, konkrety to silnik c20xe, walki swiatkowe 262 stopnie i 10,48 wzniosu auto corsa b, otrzymalem pw od jednego z forumowiczow (dzieki za cenne podpowiedzi) ze srednica wew rury powinna wynosic 63mm, dolot narazie nie istnieje (sfi nie wejdzie, wiec bedzie rzezbienie) a teraz pytanie czy te 63 mm nie bedzie ciut za duza locha , dzieki za wszelkie konstruktywne podpowiedzi


Witam Pana i wszystkich Szanownych Forumowiczów!
Dla osiągania maksymalnych mocy, pole przekroju pojedyńczej rury wydechowej jednego cylindra powinno być równe polu powierzchni szczeliny zaworowej zaworu ssącego lub zaworów ssących ( jeżeli są dwa ) przy maksymalnym ich otwarciu.


--------------------
Pozdrawiam
Grzegorz Grabowski
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kteino
post Wed, 24 Nov 2004 - 22:36
Post #79


Super User
Dołączył: Wed, 26 November 2003
Skąd: Łódź,Wwa





co to znaczy pole przekroju pojedyńczej rury wydechowej jednego cylindra?


--------------------
1660KM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 24 Nov 2004 - 22:46
Post #80


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





to znaczy że jak masz kolektor wydechowy do silnika czterocylindrowego to patrząc od głowicy masz cztery rury które póżniej w różnych konfiguracjach różnie się schodza.... np 4-2-1, albo 4-2-2....


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 11:00