![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Wysłany Pon Lis 15, 2004 01:02 am:
CYTAT("WASyL":3nor7tbc) Chciałeś sie dowiedzieć to sie dowiedziałeś, może przypomne:
[list] [*] napisałeś że wydech pod wałki -> załóż te wałki żeby sie poprawiło bo beznich na logike (nie chce poruszać tu tematu słuszności "wydechu pod wałki") nie będzie działać ok -> odp. konkretna[/*:m:3nor7tbc] [*] zapytałeś o ograniczenie dolotu to napisałem odp. -> np. zmniejszyć średnice, czy ta opd. nie jest konktetna[/*:m:3nor7tbc][list] pzdr pees. Ja sie nie obrażam Dzięki, już nie komentuję twoich wypowiedzi. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Jaka jest róznica pomiędyz silnikiem 107 a 120KM????
Przecież jeżeli jest to kilka elementów to chyba najprostsza droga do dodatkowych koni??? Ja bym sie zastanowił nad takim swapem podzespołów a nie jakims kombinowaniem w ciemno |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 22 May 2003 Skąd: Warszawa/Olsztyn ![]() |
powiem tak: jeden Ci napisze założ wałki, inny że zmień przelot a wszystko to delikatnie mówiąc dyletanckie pierdolenie i to bedące wynikiem przypuszczeń i dywagacji. Silnik Alfy jest dość specyficzy, ale da się z niego wyciągnąć konie, tylko trzeba mieć jakąś tam wiedzę. Jak dotąd robiłem jeden silnik tego typu o pojemności 1.8 i jest to auto biorące udział w imprezach sportowych (rajdy, puchar PZMot). Tam wyszło około 180 KM z potęznym dołem (207 Nm) bo tak chciał właściciel (bardziej wolał elastyczność niż wyżyowaną moc). Technicznie silniki 1.6 i 1.8 są bliźniacze i co najważniejsze mają te same głowice, co pozwala uzyskiwać poidobne osiąi, z tym, że w zmniejszym będzie trochę gorzej z momentem. Wymiana układu wydechowego bez kolektora na inny to niestety nienajlepszy pomysł. Rezeczywiście wałki w tym modelu dadzą dużo, ale wystąpi tu kilka problemów, między innymi z tłokami i elektroniką. Jakbyś chciał się dowiedziec więcej to pisz na priva
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
CYTAT("RUfi":2wo0l34q) Jaka jest róznica pomiędyz silnikiem 107 a 120KM????
Przecież jeżeli jest to kilka elementów to chyba najprostsza droga do dodatkowych koni??? Ja bym sie zastanowił nad takim swapem podzespołów a nie jakims kombinowaniem w ciemno Rufi to jest 1.6 120KM tylko, że w serii na hamowni było tylko 107KM. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
A co z tym DOLOTEM? Nie masz zamiaru go uwolnić?
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
CYTAT("TOMEKKK":ukrdwgr1) A co z tym DOLOTEM? Nie masz zamiaru go uwolnić?
No właśnie chyba tam spróbuję(ale nie jestem pewien czy to jest wina braku przyrostu z wydechu)Trudno,będzie sprawdzić czy polepszyło mi się z powodu dolotu czy przez dolot i wydech. Sprawdzę pozatym,jak to się ma do tych wałków.Chyba, będę musiał, je załozyć, zmienić wydech na serię zierzyć i dopiero założyć ten co mam teraz i też zmierzyć. Jak to nic nie zmieni, no to poproszę o poprawkę tego wydechu. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("dunker11":h3njfelv) CYTAT("TOMEKKK":h3njfelv) A co z tym DOLOTEM? Nie masz zamiaru go uwolnić? No właśnie chyba tam spróbuję(ale nie jestem pewien czy to jest wina braku przyrostu z wydechu)Trudno,będzie sprawdzić czy polepszyło mi się z powodu dolotu czy przez dolot i wydech. CYTAT("motorsport":h3njfelv) Wymiana układu wydechowego bez kolektora na inny to niestety nienajlepszy pomysł.
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
CYTAT("dunker11":36ivc16p) CYTAT("RUfi":36ivc16p) Jaka jest róznica pomiędyz silnikiem 107 a 120KM???? Przecież jeżeli jest to kilka elementów to chyba najprostsza droga do dodatkowych koni??? Ja bym sie zastanowił nad takim swapem podzespołów a nie jakims kombinowaniem w ciemno Rufi to jest 1.6 120KM tylko, że w serii na hamowni było tylko 107KM. Pozdrawiam. To ja bymn w pierwszej kolejnoiści poszukał tych zaginionych 13KM, chyba, że to standard dla tych silników, że aż tak nie trzymają serii. Bezsensem jest robić jakiekolwiek modyfikacjie, jeżeli silnikowi brakuje aż 13 ze 120KM, musi być jakiś problem pod maską i wszelkie kolejne mody mogą niedawac oczekiwanych efektów. Doprowadż najpierw tą Alfe do serii. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 17 October 2002 Skąd: warszawa ![]() |
Rufi, przecież w wątku obok było pisane że silniki w Alfach wyróżniają te samochody...
Brak 10% to chyba sporo, jak na taką super jednostkę napędową. Moja rada to odnaleźć zagubione koniki... Dołożenie 10-13KM powinno być odczuwalne. Wrzuć może wykresik z hamownii. Ciekawy jestem jak wygląda przebieg Nm. A jak wygląda sprawa z osiągami samochodu. Trzyma serię?? -------------------- 2e -> 123KM / 168Nm
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
CYTAT("RUfi":157awbjd) To ja bymn w pierwszej kolejnoiści poszukał tych zaginionych 13KM, chyba, że to standard dla tych silników, że aż tak nie trzymają serii.
Bezsensem jest robić jakiekolwiek modyfikacjie, jeżeli silnikowi brakuje aż 13 ze 120KM, musi być jakiś problem pod maską i wszelkie kolejne mody mogą niedawac oczekiwanych efektów. Doprowadż najpierw tą Alfe do serii. Ona ma w tej chwili to 120 KM po modyfikacji elektroniki, wkładce i wymianie świec na nowe( NGK). Samochód według mechaników, jest sprawny technicznie. Niestety wygląda na to, że wiele Alf nie trzyma seryjnych mocy. Osiągi w serii były lepsze niz podaje katalog było ok 9,6 do 100 Teraz pomiary na pro comp. wyszło 8,7 do 100 i 16,5 na 400m. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
daj sobie spokoj z takim tuningiem..wydasz tylko kilka tysiecy i bedziesz mial przyrost liczony w pojedynczych KM..bezsensu.albo odpusc temat albo zaloz soft turbo i 150km bedzie juz smigac..
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
CYTAT("dunker11":2bj68jqg) CYTAT("RUfi":2bj68jqg) To ja bymn w pierwszej kolejnoiści poszukał tych zaginionych 13KM, chyba, że to standard dla tych silników, że aż tak nie trzymają serii. Bezsensem jest robić jakiekolwiek modyfikacjie, jeżeli silnikowi brakuje aż 13 ze 120KM, musi być jakiś problem pod maską i wszelkie kolejne mody mogą niedawac oczekiwanych efektów. Doprowadż najpierw tą Alfe do serii. Ona ma w tej chwili to 120 KM po modyfikacji elektroniki, wkładce i wymianie świec na nowe( NGK). Samochód według mechaników, jest sprawny technicznie. Niestety wygląda na to, że wiele Alf nie trzyma seryjnych mocy. Osiągi w serii były lepsze niz podaje katalog było ok 9,6 do 100 Teraz pomiary na pro comp. wyszło 8,7 do 100 i 16,5 na 400m. Pozdrawiam. Masz jakiś wykres z hamowni??? Sory, ale wyniki z g-techów to są mało miarodajne, nigdy nie spotkałem sie z samochodem, który by miał gorsze wyniki na g-techu niż w katalogu |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A ja myśle, że są miarodajne tylko nikt nie bierze pod uwagę, że G-Tech mierzy do 96km/h, a testy w fabryce są zazwyczaj z paliwem do pełna i w dwie osoby
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Wykres z hamowni gdzieś mam, ale nie mogę teraz znaleść jak znajdę to wrzucę. Teraz jest 120KM i 154NM po wydechu. A wcześniej było 160NM i 121KM.
Czasy które podałem są z tego wypasionego G-techa Pro Competition(z sporym wyświetlaczem itd.) co do 100 podaje, a nie do 96,na tamtym to 8,2 wychodzi i 16,2. |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 26 November 2003 Skąd: Łódź,Wwa ![]() |
Pozdro Tomku! też uważam, że z autem musi być coś nie tak, koni było brak za dużo! Poza tym nie może być zdrowe auto, które nawet w lecie nie nagrzewa się do ponad 70st... Zmieniaj pana Henia tak długo, aż któryś w końcu coś znajdzie.
Druga sprawa to zwęż sobie na próbę wydech wsadzając jakiś szaszłyk, jedź na hamownię i sprawdź jeszcze z wyjętą wkładką i mocnym kierunkowym nawiewem. Działaj! -------------------- 1660KM.
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
A myslicie, że duza będzie róznica po załozeniu stożka w porównaniu do wkładki, jeśli chodzi o zachowanie się wydechu?? Chodzi mi o to, że wkładka, też polepszyła i parametry i jak mówię wydech nie "działa".
Czy ktos już miał taki przypadek, że wydech nie dał mu żadnego przyrostu, zrobił stożek i nagle przybyło mu kuni jak za wydech i stozek?? |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
dunker sorki, czytam ten topic od poczatku i nadal nie moge cie zrozumiec mowisz, ze wydech był robiony pod wałki, wałków nie masz załozonych i dziwisz sie ciagle, ze nie ma przyrostu mocy?! założ wałki i wtedy jedz na hamownie, a nie szukaj teraz mocy w stozkach itp..oczywiscie stozek jest jak najbardziej ok, ale zrob najpierw to, co zrobione byc powinno:WAŁKI!
i spoko, to nie jest zaden atak tylko moja dobra rada pozdro -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
CYTAT("Fawor":2br149ku) dunker sorki, czytam ten topic od poczatku i nadal nie moge cie zrozumiec mowisz, ze wydech był robiony pod wałki, wałków nie masz załozonych i dziwisz sie ciagle, ze nie ma przyrostu mocy?! założ wałki i wtedy jedz na hamownie, a nie szukaj teraz mocy w stozkach itp..oczywiscie stozek jest jak najbardziej ok, ale zrob najpierw to, co zrobione byc powinno:WAŁKI!
i spoko, to nie jest zaden atak tylko moja dobra rada pozdro Ok ja bym te wałki chętnie założył, ale czekam już na nie miesiąc i ich poprostu jeszcze nie ma . Mimo to wydaje mi się, że wydech i tak powinnien dodać troche koni i szukam jeszcze innych dróg. Pozdro. |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
moim zdaniem, jesli wydech był robiony pod wałki, a ich nie ma to mozliwy jest spadek mocy....
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
CYTAT("Fawor":3pubb7lg) moim zdaniem, jesli wydech był robiony pod wałki, a ich nie ma to mozliwy jest spadek mocy.... A miałeś kiedyś doczynienia z wydechem pod wałki?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:03 |