![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
No dobrze, i co ja mam Panu odpisać? Że jesteś Pan beściak? Że taki tam Cosworth to jest banda nie douczonych spawaczy? Ze Pański syn nie robi najlepszych kolektorów? Że Pan się lepiej na tym zna niż facet co ma na koncie poważne dokonania w "wielkim sporcie" i parę fachowych publikacji.
Proponuje co następuje: 1 Z całym szacunkiem ale dać synowi pokierować firmą, a jesli nie to przynajmniej robić PR. 2 Trochę pokory, bo porównania pomiędzy GMS a Cosworth i pomiedzy Fiatem Punto Turbo by GMS a Focusem WRC są z całym szacunkiem prosze wielce szanownego Pana nie na miejscu. 3 Trochę pokory II bo dzięki Babilończykom i ich wynalazkowi o wdzięcznej nazwie książka, wielce szanowny Panie, może Pan teraz skrobać coś po klawiaturze. 4 Proponuję też przyznac się do błędu a nie powtarzać w kółko nudną mantrę, że skrzynka to jest to- bo my wszyscy tutaj już wiemy ze skrzynka ma same wady łącznie z tymi, że jest droga w zakupie (nie wykonianiu oczywiście) 5 Można by też nie smiać się z Pana Bella (nie tego od żarówki- co pan sugeruje) i pójść do ksiegarni i poczytać co tam mądrzejsi mają do powiedzenia w tym temacie. 6 Ostatecznie można by spojrzeć prawdzie w oczy- co nie watpliwie jest bolesne i zrozumiec że era fiata 125p i wałków + wydechów do niego, jak równierz era drut motor system się nie wątpliwie chyli ku upadkowi. 6 Dać spokój już i nie odpisywac na tego posta bo szybko okaże się że wiedzy i dokonań to nie ma a jest za to jakaś taka typowo polska pewność siebie na którą i dorobku i pokrycia brak. P.S: Pański syn Maciek zrobił mi świetny kolektor, ale jego rola ograniczyła się do pracy spawacza. Bo kolektor policzyłem sobie sam. Zwracałem natomiast uwagę na to, że nie własciwie wykonany jest fragment łączecnia rur z flanszą co zwiększa lag (turbo dziura), zmniejsza spool up (szybkość wchodzenia wirnika turbiny na obroty), i baaardzo zmniejsza throtlle response (reakcja na wciśniecie gazu). Po tym jak UPARŁEM SIĘ żeby to zmienic lag zmniejszył sie o 400 obrotów, spool up jak przystało na BB jest świetny i nie ma problemów z Throtlle response. Pozdrawiam Oczytany- i tego statusu Panu osobiście też życzę. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
OK, nie naskakując na nikogo, co Pan, Panie Grzegorzu, i ty Bullit, myślicie o mojej wypowiedzi z porzedniej strony n/t szkodliwości skrzynki dla zaworów?
Skrzynka jest fajna, bo jest tania i nieduża. Zwartość konstrukcji jest niewątpliwie plusem, ale równoodległościowym jest kolektor, gdzie równa jest odległość od zaworów wszystkich cylindrów do turbiny. W skrzynce, jak by nie patrzeć, droga z 1 cylindra do turbiny jest dalsza niż z 2 cylindra do turbiny. Wszystko byłoby OK, gdyby było jasno powiedziane: Montujemy kolektory skrzynkowe, bo są małe i tanie. Ale po co ta cała ideologia "najlepszości na świecie?" No offence do nikogo. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 17 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Marlon":2ax9ep2s) OK, nie naskakując na nikogo, co Pan, Panie Grzegorzu, i ty Bullit, myślicie o mojej wypowiedzi z porzedniej strony n/t szkodliwości skrzynki dla zaworów?
Skrzynka jest fajna, bo jest tania i nieduża. Zwartość konstrukcji jest niewątpliwie plusem, ale równoodległościowym jest kolektor, gdzie równa jest odległość od zaworów wszystkich cylindrów do turbiny. W skrzynce, jak by nie patrzeć, droga z 1 cylindra do turbiny jest dalsza niż z 2 cylindra do turbiny. Wszystko byłoby OK, gdyby było jasno powiedziane: Montujemy kolektory skrzynkowe, bo są małe i tanie. Ale po co ta cała ideologia "najlepszości na świecie?" No offence do nikogo. Szanowny Panie Przynajmniej 80% seryjnych kolektorów wydechowych do turbo ma nierównej długości rury, ponieważ konstruktorzy tych kolektorów wiedzą jakie to ma znaczenie. Nie twierdzę również i nigdy nie twierdziłem, że są najlepsze na świecie, wszak napisałem wielokrotnie, że bardzo często robiłem do turbo kolektory rurowe i że kolektor skrzynkowy nie jest najlepszą rzeczą na świecie jaka może spotkać amatora turbodoładowania. Jednak właściwie skonstruowane i wykonane są wystarczająco dobrym rozwiązaniem do turbo. -------------------- Pozdrawiam
Grzegorz Grabowski |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Bardzo dziękuję za odpowiedź,
Wiem oczywiście, że producenci nie robią równoodległościowych kolektorów - bo im też zależy na oszczędności, każdy dolar razy ileś = duża kasa, natomiast plusy wynikające z równej odległości są - proszę sobie przypomnieć Pański wykład o układach N/A. Prosze sobie darować tego "pana", przynajmniej w stosunku do mnie, Pan jest dla nas Panem, a my jesteśmy małe żuczki. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 17 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Marlon":3ix5kcbw) Bardzo dziękuję za odpowiedź,
Wiem oczywiście, że producenci nie robią równoodległościowych kolektorów - bo im też zależy na oszczędności, każdy dolar razy ileś = duża kasa, natomiast plusy wynikające z równej odległości są - proszę sobie przypomnieć Pański wykład o układach N/A. Prosze sobie darować tego "pana", przynajmniej w stosunku do mnie, Pan jest dla nas Panem, a my jesteśmy małe żuczki. Szanowny Panie Konstrukcje układów wydechowych do turbo, to maszyny proste w porównaniu do wyrafinowanych konstrukcji kolektorów i układów wydechowych N/A. Z tego powodu rozwiązanie, które jest wystarczajaco dobre do turbo jest całkowicie nie do przyjęcia w silnikach wolnossących. -------------------- Pozdrawiam
Grzegorz Grabowski |
|
|
![]()
Post
#126
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
MArlon zamontowanie skrzynki do np fita tipo 1300 nie będzie dużo gorszym rozwiązaniem niż porządnego kolektora rurowego. Bo na skrzynce wyjdzie 90 koni a na rurowym wyjdzie 98. Przecież nikt tym Tipo nie jedzei na rajd albo na tor walczyć o trofea. No ale gdyby tak się miało zdarzyć to wiadomo co się założy. Kolektor rurowy.
Jesli chodzi o to co piszesz o zaworach- ja raczej bym się obawiał takiej sytuacji z jaką nie raz borykał się GS że dławik (jakim poprzez swoją konstrukcję niewatpliwie jest kolektor skrzynkowy) moze spowodować stuk w silnku. Podobne objawy występują jak się założy do 2,5 litra turbinę K03, albo K04. A to dlatego że występuje zjawisko "back pressure" czyli po naszemu ciśnienia zwrotnego. Zawory to wytrzymają ale tłoki nie koniecznie. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
a co do tego fiata to z 2.5 cala bym sie nierozpedzal
2 to tez zaduzo -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 11:01 |