Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jakie ciśnienie doładowania...
sopel-rx7
post Fri, 07 Mar 2003 - 00:10
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 January 2003





Mam pytanie odnośnie ciśnienia doładowania, jakie może być przy sprężaniu 9.2:1 w silniku moim 2.8i v6, czy jest to stosunkowo niskie do doładowania np. 1 bar, czy trzebaby odprężyć motor ?
Dzięki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 07 Mar 2003 - 00:10
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Lancisti
post Fri, 07 Mar 2003 - 00:35
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Warszawa





Nie ruszajac silnika, to wiecej niz 0,5 bar bym nie probowal. Przy odprezeniu grubsza uszczelka mozna dac troche mocniej. Do cisnien doladowania 1 bar i wiecej to raczej powinno byc ponizej 9:1 - ale jezeli ma byc blisko 9:1 to potrzebne sa naprawde dobre bebechy i swietnie zestrojona elektronika.


--------------------
Pozdrawia Lancisti

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2)
Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania)
BMW 320td M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TwinTurbo
post Fri, 07 Mar 2003 - 08:20
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: z doliny zakutych łbów





1 Bar to bęzie sporooooo. Można to tylko ustawić na hamowni, kontrolując spalanie stukowe, AFR oraz EGT


--------------------
...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie)
www.select-automotive.pl
Spełniamy marzenia najtaniej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sopel-rx7
post Fri, 07 Mar 2003 - 11:58
Post #4


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 January 2003





Zastanawiam się nad kompresorem od mercedesa 2.3 i już snuje plany na najbliższy czas. A jeśli chodzi o regulacje Panowie - to w tym motorze nie ma żadnej elektroniki, jest on na wtrysku mechanicznym k-jetronic, więc nie ma tam co regulować prócz dawki paliwa. A czy przy odprężeniu np. poniżej 9 (8,5) coś takiego, to czy nadal trzeba wymieniać środek silnika na elementy kute (bo chyba to miałeś na myśli Lancisti), czy można swobodnie użytkować na "fabryce" ?
A i mam pytanie Lancisti, czy jesteś w stanie załatwić kute bebechy do tego motoru fordowskiego od sierry xr4 bądz xr4x4 (połowa lat 80') 2.8i v6, i jakie orientacyjne mogłyby byc to koszty ?
Dzięki i pozdrawaim
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Fri, 07 Mar 2003 - 13:53
Post #5


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT("Lancisti":3jcp55m7)
Nie ruszajac silnika, to wiecej niz 0,5 bar bym nie probowal. Przy odprezeniu grubsza uszczelka mozna dac troche mocniej. Do cisnien doladowania 1 bar i wiecej to raczej powinno byc ponizej 9:1 - ale jezeli ma byc blisko 9:1 to potrzebne sa naprawde dobre bebechy i swietnie zestrojona elektronika.


Klikamy na

http://www.sportcompactcarweb.com/proje ... rojmatrix/

i czytamy: 0.8 bara, stopień sprężania 11:5.

One year ago, I didn't think you could turbocharge a production engine with 11.5:1 compression. Even now, I'm still wondering how we got away with it on 91-octane gas. We also pushed it from 159 hp to 231 hp.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lancisti
post Fri, 07 Mar 2003 - 14:25
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("hwojtek":hx8ikabl)
i czytamy: 0.8 bara, stopień sprężania 11:5.


45% przyrostu mocy na doladowaniu 0.8 bar?

Poczytaj dokladnie. Mieli piki na 12psi jak stroili, ale auto jezdzi na 7psi, czyli 0,47bar. To juz wyglada bardziej realnie. Zwlaszcza, ze amerykanska benzyna PON91 to wiecej niz nasza RON95. Poza tym zobacz jaki IC wsadzili - sami pisza, ze "przy sprezaniu 11,5:1 dobry intercooler jest krytyczny".

Sami zreszta pisza, ze przejscie na mniejsza kompresje (10:1) i beznyne PON95 (niemal RON100) dalo by duzo lepsze rezultaty.

A przy okazji - seryjne tloki w Fordzie sa nieco inne niz w japonczykach. Duzo mniej znosza.


--------------------
Pozdrawia Lancisti

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2)
Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania)
BMW 320td M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
post Fri, 07 Mar 2003 - 14:32
Post #7



Dołączył: --


Ostrzeżenia: 0%
-----


u mnie stopień sprężania jest 9.2:1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mori
post Fri, 07 Mar 2003 - 14:55
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Wrocław





Ja mam 9:1 przy 1,25 bar.


--------------------
Mori
Go to the top of the page
 
+Quote Post
murdoczek
post Fri, 07 Mar 2003 - 15:32
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("hwojtek":21bjbrwu)
i czytamy: 0.8 bara, stopień sprężania 11:5.

Czyli, że u mnie przy 10,8:1 mogę do 1bara


--------------------
zawsze do przodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Fri, 07 Mar 2003 - 15:35
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Starsze 1.8T miały 9,3:1, nowsze mają 9,5:1 a ty Mori masz 8,9:1.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Fri, 07 Mar 2003 - 15:48
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





murdoczek... stopien sprezania i doladowanie to nie sa jedyne parametry mowiace o tym ile mozna, kiedy zacznie walic, a kiedy bedzie duzo mocy.

pozostaja kwestie takie jak realne cisnienie w cylindrze w szczycie... wytrzymalosc korb, uszczelek, tlokow, jakosc paliwa,
ustawienie zaplonu, temperatura asysanej mieszanki itd.

niektore silniki zeby zniesc 2 bar doladowania musza schodzic ze sprezaniem w okolice 7:1 , a niektore zniosa ponad 8:1 no i duzo zalezy od ustawien i tej najwazniejszej rzeczy w calym 'tuningowym balaganie' - tych detali... nie zauwazanych pomijanych, ale dopiero jak te drobne detale zostana zgrane to wszystko bedzie "cyk cyk..." i to jest ta "tajemna wiedza tuningowa"... bo z przymocowaniem turbosprezarki do kolektora wydechowego, poprowadzeniem rur do i z sprezarki poradzi sobie kazdy choc troche bardziej zdolny (i z zapleczem wykraczającym poza kombinerki) człowiek... ale zeby zrobic turbo-konwersje z prawdziwego zdarzenia trzeba nieco wiecej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
post Fri, 07 Mar 2003 - 16:02
Post #12



Dołączył: --


Ostrzeżenia: 0%
-----


AMEN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Fri, 07 Mar 2003 - 16:03
Post #13


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT("Lancisti":hhjkoxd5)
45% przyrostu mocy na doladowaniu 0.8 bar?


Coż, tak zrobili.

CYTAT
Poczytaj dokladnie.


Poczytałem. Kupiłem sobie to SCC w lipcu, jeśli dobrze pamiętam. Tak, bo to lipcowy numer, miałem czas się go na pamięć nauczyć

CYTAT
Mieli piki na 12psi jak stroili, ale auto jezdzi na 7psi, czyli 0,47bar.


To nie piki. Fragment, do którego się odnosisz opisuje procedurę strojenia i to, że (w funkcji obrotów) ciśnienie podchodziło szybko do 7psi, chwilowo się wahało po czym zaczynało wzrastać, bo wastegate nie wyrabiała. Panowie odpuścili sobie przy 12psi, a nie "mieli piki". Tak jest tam napisane po angielsku.

CYTAT
To juz wyglada bardziej realnie. Zwlaszcza, ze amerykanska benzyna PON91 to wiecej niz nasza RON95.


Nieco mniej niż polska RON98. Żadna sensacja, że auto o takim sprężaniu chodzi na paliwie, które jest marnotrawtwem po wlaniu w Camaro. Czyli da się na kupnym paliwie. Gdyby ktoś umiał tak dłubać, zrobiłby i w Polsce, najwyżej kupiłby sobie za 1000PLN beczkę benzyny Elfa żeby mieć na wyjątkowe okazje, a jeździć by mógł na 98.
Ta Toyota to dowód, że teorie o konieczności odprężania silnika należy delikatnie mówiąc zrewidować. U nas odpręża się po to, żeby konstrukcja wykonana szlifierką kątową i migomatem niż nie rozleciała się na kawałki po 5 kkm. Standardy produkcji takich wynalazków na świecie są nieco inne. Wystarczy spojrzeć na jakość wykonania tego całkowicie unikatowego sprzętu w Matrix.

CYTAT
A przy okazji - seryjne tloki w Fordzie sa nieco inne niz w japonczykach. Duzo mniej znosza.


Przedstawiciel Mahle na Polskę:

Marek Kolo
Kosynierow 12/503
05270 Marki/Warszawa
Tel.: (22) 762 69 60
Fax: (22) 762 69 70
E-Mail: mkolo@ipgate.pl

Nie mam pojęcia czy aktualne.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
roos
post Fri, 07 Mar 2003 - 16:26
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: WWA





CYTAT("Lancisti":3pdcwr5x)
45% przyrostu mocy na doladowaniu 0.8 bar?


Co w tym smiesznego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
murdoczek
post Fri, 07 Mar 2003 - 18:12
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("PrOsIaQ":2c77u1qi)
murdoczek... stopien sprezania i doladowanie to nie sa jedyne parametry mowiace o tym ile mozna, kiedy zacznie walic, a kiedy bedzie duzo mocy.

pozostaja kwestie takie jak realne cisnienie w cylindrze w szczycie... wytrzymalosc korb, uszczelek, tlokow, jakosc paliwa,
ustawienie zaplonu, temperatura asysanej mieszanki itd.

niektore silniki zeby zniesc 2 bar doladowania musza schodzic ze sprezaniem w okolice 7:1 , a niektore zniosa ponad 8:1...

Czyli, że nie ma co uogólniać i łączyć stopnia sprężania i ciśnienia doładowania.
To wszystko zależy od reszty podzespołów w silniku, a jak dla mnie Opel jest delikatny.
Najpierw i tak chce wzmocnić dół np. u pana Ch, G lub Ś.


--------------------
zawsze do przodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sopel-rx7
post Fri, 07 Mar 2003 - 18:15
Post #16


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 January 2003





A jak ma sie sprawa sportowego wałka w połączeniu z kompresorem ? Czy takie rozwiązanie jest dobre, czy do jakiego kolwiek doładowania lepszy jest seryjny ? Mam na myśli oczywiście przykład mojego motoru.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
murdoczek
post Fri, 07 Mar 2003 - 18:20
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 October 2002
Skąd: Warszawa





Z tego co pamiętam to ktoś już pisał o tym, że lepszy przy turbo bodajże w Fiacie jest lepszy zwykły wałek, ale jak u Ciebie to nie mam pojęcia


--------------------
zawsze do przodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sopel-rx7
post Fri, 07 Mar 2003 - 18:24
Post #18


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 January 2003





Bo zastanawia mnie bardzo ta kwestia, bo na zdrowy rozum to albo rozkręcać doładowanie albo wydłubać coś konkretnego przy wolnossącym, ale oczywiscie mogę się mylić bo jestem tylko samoukiem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lancisti
post Fri, 07 Mar 2003 - 20:23
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("hwojtek":13wo8omj)
CYTAT("Lancisti":13wo8omj)
45% przyrostu mocy na doladowaniu 0.8 bar?


Coż, tak zrobili.




Nie, nie zrobili. A skoro jednak nie umiesz na pamiec to zacytuje "XS Engineering's huge air-to-air intercooler is overkill for our 7 psi of boost; in fact, only half of it is open to the airflow. We're not complaining, though; with 11.5:1 compression, intercooling is critical."

Czyli jednak 7psi/0,47bar doladowania, a nie 12psi/0,8bar.


CYTAT("hwojtek":13wo8omj)
Ta Toyota to dowód, że teorie o konieczności odprężania silnika należy delikatnie mówiąc zrewidować. U nas odpręża się po to, żeby konstrukcja wykonana szlifierką kątową i migomatem niż nie rozleciała się na kawałki po 5 kkm. Standardy produkcji takich wynalazków na świecie są nieco inne. Wystarczy spojrzeć na jakość wykonania tego całkowicie unikatowego sprzętu w Matrix.


Oczywiscie ze odprezanie na sile nie ma senu. Odwrotnie - czasem elementem tuningu silnikow turbo jest zwiekszanie sprezania (np. w Integrale). Ale fakt, ze jakas Toyota dala sie zaladowac na 0,5bar na setyjnych tlokach, sprezaniu 11,5:1, przy niewiadomo jak przelanym paliwie i opoznionym zaplonie, nie oznacza ze stary silnik 2.8V6 Forda majacy 9,2:1 mozna tak poprostu dodmuchac 1bar.

CYTAT("hwojtek":13wo8omj)
Przedstawiciel Mahle na Polskę:


Kupuja wylacznie zamienniki seryjnych. Nawet nie wiedza, ze Mahle robi do wyczynu Daltego Mahle bierzemy prosto z fabryki - wlasnie czekamy na pelne cenniki i specyfikacje tlokow oraz poziomow wykonan. Bo Mahle (w odroznieniu do Wussnera, ktory "wszystko, albo nic") robi kute tloki o roznych wytrzymalosciach.[/i]


--------------------
Pozdrawia Lancisti

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2)
Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania)
BMW 320td M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sopel-rx7
post Fri, 07 Mar 2003 - 20:35
Post #20


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 January 2003





A powiedz mi Lancisti czy samo odprężenie np. na 8.5:1 wspomoże podniesienie doładowania, bez ingerencji w odkówki ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 14:57