![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 03 September 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Daj znać jak poszła naprawa. Czy w końcu serwis poczynił jakieś konkretne kroki w Twoim autku
-------------------- Peugeot 307 2.0 HDi 16v
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_gucior_* |
![]()
Post
#22
|
![]() |
CYTAT("JarekK":vyshu8n8) Błędów miałem za pierwszym razem całą masę (po wydrukowaniu z VADISa nie zmieściły się na jednej kartce - zajęły 1,5 kartki).
Nie dostałem tego do domu ale widziałem tam też kody EGRu, czujnika ciśnienia paliwa, Xenonów. Były jednak też kody "Infotainment" i inne Audio, elektryczne itp itd...... Po ich skasowaniu, ok 1/3 strony pozostała. Przystąpiono do kompletnego załadowania nowego softu (do kompa silnikowego ECM jak i głównego). Komp się zawiesił na amen w trakcie ładowania i nawet hard reset przez odpięcia akumulatora itd nie pomogło. Ciągle chodziły silniczki poziomowania Xenonów. Auto zostało w ASO na miesiąc aż sprowadzili nowego kompa. Po wymianie i podobno 6-godzinnej sesji zdalnej z Goethebourgiem, odebrałem auto, które już następnego dnia zaliczyło podobnego checka jak wcześniej. Tym razem pozostały chyba tylko kody ciśnienia paliwa. Wymieniono tym razem pompę (kolejny miesiąc bez auta). Po tym auto jeździ ale tak jak pisałem pali jak smok, kopci jak SB i jest słabe jak dziecko Zostały kody Xenonów (poziomowanie) i podobno jakieś "mało istotne"... nie wiem jakie:( spróbuję się dowiedzieć. Wysłany Sro Lis 03, 2004 09:22 am: Mały update dotyczący mojego "śledztwa" co jest nie tak w moim aucie... Wstawiłem go wczoraj na hamownie w celu dokładniejszego zbadania. Wyniki są dosyć zaskakujące, przynajmniej dla mnie. Na 5 i 6 biegu auto wydaje się trzymać serię, ma nawet 6km "extra", troche słabnie od 4000obr (lekka dziura). Prawdziwa niespodzianka jest jednak na niższych biegach! Pierwsza połowa wykresu jest zupełnie inna. Auto wkręca się dużo później, zaczyna ok 2800obr! Około 3200 pokrywa się z wykresem na 5 i 6 biegu i potem tak samo zalicza "zgon" przy 4000obr (słabnie nawet trochę bardziej)! To tłumaczy dalczego mam odczucie dużego turbo-laga niewiele mniejsze niż w moim poprzednim Volvo - tyle że tamto było benzyną z dużo większym niż fabryczne turbo... Taki wynik tłumaczy: 1. Poza autostradą (4 pierwsze biegi) użyteczne obroty to ok 3000-4100 - trochę tego mało jak na diesla... dlatego to auto mnie tak wkurza swoimi osiągami na codzień. Na autostradzie (5 i 6) spadek mocy i momentu ponad 4000obr powoduje że auto ma problemy z osiągnięciem 200km/h (na każdym podjeździe zwalnia na 5 i 6biegu). Ciekawe nie? Czasem warto pobawić się hamownią... normalnie przy zwykłym hamowaniu na 5 i 6 biegu nie ma większych nieprawidłowości, auto trzyma obiecane osiągi. Na niższych biegach jest jednak dużo gorzej i osiągi niższe i przebieg do d... Wkleiłbym wykresy ale nie mam ich w formie elektronicznej w domu a w firmie net się jeszcze montuje. wszystkie te objawy to jakby choroby wieku dzieciecego ale jezeli auto za tyle pln psuje sie notorycznie , a servis rozklada rece i nie naprawia Ci auta jak nalezy to moze zwroc sie o wymiane auta na wolny od wad - przeciez auto narazilo Cie na bezposrednie niebezpieczestwo ( kwestia wyprzedzana ) wiec chyba masz prawo domagac sie sprawnego auta - ostatni przyklad SLa swiadczy ze da sie to zalatwic najwyzej w sadzie , choc moze volvo jest rozsadniejsze i zrobi to polubonie ...... pozdraiwam |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 14 November 2002 Skąd: Milanówek/WWA ![]() |
Jeżeli chodzi o Volvo Polska to jest to firma kupiasta i pracują w niej matoły. Nie wnikając w szczegóły pan w Domu Volvo powiedział mi, że samochodu kupionego w Belgii nie można przeglądać i naprawiać gwarancyjnie w naszym kraju.
jeżeli chodzi o Volvo to mam porównanie pomiędzy S70 (98) i V70(2003 bodajże). Obydwa diesle, obydwa fajne dupowozy ale s70 było fajniejsze. Trwalsze, lepiej jeździło i w ogóle miałem lepsze odczucia. Ja osobiście uważam ( a lubię Volvo), że niestety ta marka się psuje |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
jarek a nie mozesz napisac kto i co robil w tym samochodzie??(mogles napisac cos od siebie w innym temacie ) nie jestes jedyny jesli chodzi o takie usterki (z tego co wiem) , to sie nie dzieje przez przypadek jesli chodzi o mnie to ujme to tak ....... I WSZYTKO JASNE
-------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
CYTAT("voj2s":2k5o8jmd) jarek a nie mozesz napisac kto i co robil w tym samochodzie??(mogles napisac cos od siebie w innym temacie ) nie jestes jedyny jesli chodzi o takie usterki (z tego co wiem) , to sie nie dzieje przez przypadek jesli chodzi o mnie to ujme to tak vtechI WSZYTKO JASNE
????? -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Tychy/Kraków ![]() |
CYTAT("voj2s":3qxukmch) jarek a nie mozesz napisac kto i co robil w tym samochodzie??(mogles napisac cos od siebie w innym temacie ) nie jestes jedyny jesli chodzi o takie usterki (z tego co wiem) , to sie nie dzieje przez przypadek jesli chodzi o mnie to ujme to tak ....... I WSZYTKO JASNE
Wojtek, tyle że to byłoby dla mnie proste si szybkie rozwiązanie tematu gdybym coś ja albo "ktoś" popsuł. Przynajmniej wiedziałbym jak to naprawić. Moje auto jest zupełnie "czyste" i seryjne jeśli chodzi o "te sprawy" Miało wymienionego kompa i cały soft w serwisie Volvo. Mimo to kopci, pali jak smok i światła potrafią się w nim zaświecić (wszystkie ) na parkingu "bo tak" pomimo, że jest zamknięty i ja mam klucze. Raz wróciłem a w aucie grało radio (auto zamknięte na parkingu, bez kluczy w stacyjce!). Normalnie bez klucza nie włączysz radia w Volvo! Jak wychodziłem to nie grało. To, że czasem radio się "wiesza" i i nie można ciszej, głośniej ani zmienić stacji, tylko czasem przełączyć na CD to norma. Wyłączyć się go też nie da. Jedyna metoda to wyłączyć auto (czy wam to czegoś nie przypomina? ... Microsoft robił mu program?). To nie jedyne usterki tej serii aut. Na forum nowych S40/V50 już się śmieją, że model 2005 ma mieć 3 nowe przyciski na kierownicy - ALT, CTRL, DEL... to zaoszczędziłoby klasycznego restartu... Tak więc co by nie mówić, akurat moje auto popsuło się samo. Znam kilka osób, z Holandii, Danii i UK, które napewno nie odwiedzały Kraka a mają dokładnie ten sam co ja problem. Tam też Volvo próbuje coś z tym zrobić... próbuje i na tym koniec. Co do wymiany auta, to o to prosiłem nawet na piśmie ale udale że nie zauważyli. "Mamy nadzieję, że będzie pan zadowolony z naszego produktu tak jak z poprzedniego. Dostanie pan zastępczą Corollę". Po czym odebrałem tak samo zepsute auto tyle, że się jeszcze nie wyłączyło. Po tym liście dostałem jeszcze drugi, który nie był przeznaczony do mnie (nadawca pomylił pola adresu w programie mailowym!). W tym liście jeden z podobno ważnych pracowników Volo Auto Polska chwalił się przełożonemu/koledze jak sprytnie mnie zbył.... Także ogólnie jest wesoło -------------------- Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek. Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli! |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 16 June 2004 Skąd: Wawa ![]() |
Jeżeli auto zostało kupione w salonie i jest na nie gwarancja i rękojmia. to ja czegoś nie rozumiem.Przede wszystkim każda naprawa gwarancyjna powinna być odnotowana w książce, po drugie jeżeli serwis wydaje auto po naprawie to trzeba się przejechać tym autem np. z p. kierownikiem serwisu czy jest ok. i dopiero podpisuję dokumenty wydania pojazdu jeżeli coś jest nie tak to sorry ale nie odbieram auta.Jeżeli serwis mi mówi że nie potrafią naprawić auta to kłania się wymiana auta na nowe a przy tym kłania się prawnik a dalej pewnie sąd.Tak to już jest w tym naszym kraju.Trzeba walczyć o swoje, w końcu kupując auto liczymy na fun a nie stres czy będzie power czy nie.Każdy wpis do książki jest dowodem w sprawie wymiany na auto wolne od wad i guzik kogoś obchodzi czy auto ma chorobę wieku dziecięcego.Chyba że auto nie jest nowe.....
-------------------- Czekam na diesla z prawdziwego zdarzenia.
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 July 2003 Skąd: Człuchów/Chojnice ![]() |
robox Rzeczywistość w naszym pieknym kraju jest całkowicie odmnienna. Nie jest tak różowo jak by się nam mogło wydawać.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Często jeżdzę nową S40 i nigdy mi się nic z nią nie stało. Bardzo fajne auto ale za tą cenę nigdy bym go nie kupił.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Tychy/Kraków ![]() |
Dobrze trafiłeś. Auto mojej mamy też jest ok (S40D).
Z drugiej strony widziałem już jak się popsuło demo z salonu, gdzie kupiłem moje. Na forach Volvo zdania są podzielone - są ludzie super zadowoleni i tacy, którzy chcą się go pozbyć. Tak ogólnie to bardzo dobre auto. Dobrze się jeździ, fajnie prowadzi, dobre materiały itd. Problemem jest tu elektronika i jej awaryjność -------------------- Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek. Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli! |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Jarku masz nowy komputer czyli w zasadzie komputer mysli że masz nowy silnik. Żeby wszystkie parametry doszły do siebie trzeba poczekać aż przejedziesz na nim jakieś 3000/5000km
Wysłany Wto Lis 09, 2004 12:29 pm: to była odpowiedź na twoje pytania co do braku mocy Wysłany Wto Lis 09, 2004 12:31 pm: Co do problemów z elektroniką to myślę że chodzi o ten nieszczęsny kluczyk głównie... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Ja sie martwie tym, ze coprawda auto nie jest dlubane teraz, ale poprzednie zabawy mogly spowodowaz az uszkodzenie mechaniczne silnika, co w zwiazku z tym nie jest do odratowania poprzez wymiane centralki
Z tego co pamietam to pierwszego "checka" auto zlapalo jak wyjezdzalismy z ul.Bieżanowskiej na Wielicką...? -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Tychy/Kraków ![]() |
Tomo, dzięki za odpowiedź. Jutro odbieram auto z sewisu. podobno już jest OK. Zobaczymy. Wymieniony jest CEM (wcześniej wymieniono ECM), mam całkiem nowy program z wszystkimi uaktualnieniami i na razie wszystkie migające lampki działają normalnie (relacja serwisu).
Jutro się okaże. Dzięki za radę, pojeżdżę jakieś 5000km zanim zmierzę osiągi. O co chodzi z "nieszczęsnym kluczykiem"? Colin: pierwszego checka auto wywaliło zanim wyjechało za bramy salonu gdy go kupiłem -------------------- Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek. Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli! |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Ten kluczyk jest fajny i trudno ukraść to auto bez niego... o ile sie da Szkoda że nawet właściciel ma czasem problemy z tym :/
Kluczyk ma wpływ na wszystkie inne elektroniczne bajery w tym aucie i jak kluczyk sie psuje pada tez reszta... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Tychy/Kraków ![]() |
Po naprawie (wymiana CEMu), i powgrywaniu softu w Volvo... niewiele się zmieniło
Ma trochę mniejszą dziurę w mocy przy 1800obr (czasem nawet jej nie ma!) Pali jak smok (jak na Diesla), bo ciężko jest zejść z 8l/100km a jak nie patrzę na spalanie to po kilku dniach mam 8,5l/100km. Przy prędkości 150km/h stałej na tempomacie pali 7,8-8l/100km Dymi przy ostrym przyspieszaniu a najgorsze jest to, że nikt w Volvo nie ma pomysłu dlaczego - beznadziejna jest ta beznadzieja... Najnowsza teoria jest taka, że to moja wina, bo za szybko jeżdżę... Pytanie więc do Was, użytkowników różnych Diesli: Ile palą porównywalne (nie wiem mocowo, pojemnościowo, technologicznie...) diesle? Wiem, że Volvo S40 (2001r) 1,9D mojej siostry pali 6l/100km ale ona pewnie b.spokojnie nim jeździ... -------------------- Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek. Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli! |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: Płock/W-wa ![]() |
*Pug 307HDI 90KM
-seria: 7,0-7,5 w miescie (do 100km/h) 6,0-6,5 na trasie (130-150km/h) -wirus (109KM): 7,2-7,5 miasto (czasami nawet 8l, ale przy ostrzejszej jezdzie) 6,3-6,8 trasa (tu 140-160km/h, a jak pusto to 170) *Ibiza 130PD 6-ka skrzynia: -seria: ok. 7,5-8,0 ale to krotko po zakupie i wyzywalem sie w miescie Mysle, ze realne jest ponizej 7,5litra/100km 6,5-6,7 trasa (140-170km/h, jak ruch wiekszy, wiec trzeba sie szarpac, ale standard to 150-160km/h) Zaznacze tu, ze nie bedzie wiekszym problemem miec nawet 9l w miescie i ponad 7l na trasie - wystarczy tylko jezdzic jak sie chce, a nie jak nalezy. -------------------- Forum Leasing.pl
TDIRACINGTEAM |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 19 February 2003 Skąd: Katowice ![]() |
A3 130 PD(180 KM) - maxymalnie 7,2 po miescie
W trasie nawet z szybka jazda - max 6,5 -------------------- -----------------------------------------
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Super User Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: Warszawka - GRHW ![]() |
A ile ten volviak pali wg. katalogu?
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 14 November 2002 Skąd: Milanówek/WWA ![]() |
wolwo 2,5 v70 automat więc ciut większe w trasie zamyka się w 7.5.
Jak wsiadam ja i śmigam po mieście to potrafi dojśc do dychy |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 21 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jestem posiadaczem Volvo XC70 D5 i ostatnio przeżyłem mały koszmar serwisowy.
Jadą stałą prędkością puszczając gaz i nastepnie przyzpieszając przy około 2200 obrotów samochodem szarpało jakby tracił paliwo. Zgłosilem w ASO powiedzieli że trza wymienić olej w autoamcie .... W zeszłym tygodniu wyjeżdzałem z waw w dłuższą podróż i niestety dojechałem do piotrkowa i szarpneło zablokowała się skrzynia biegów na 3 biegu , tryb awaryjny. W ASO wykasowali bład i zachwile to samo. Diagnoza wgrać upgrade softu skrzyni tylko ciekawe że po 70 kkm. Finał błedu nie wyrzuca szarpie trochę mniej ale wiem że w skrzyni zawór ma dosyć ---> wymiana skrzyni. Jednak to nie VAG że można monitorować fure w czasie jazdy , czuje upgrade softu polegał na ingnorowaniu blokowania zaworu tj. wskazywaniu błedu ... Co do błędów jak podłączamy do Vadisa też jest dużo np. lusertko audio komunikacja z komputerem silnika. Wszystko się zaczęło po wymianie turbo.... Jak widzą mnie w ASO to błagają kiedy skończy mi się gwarancja. Spalanie: po mieście : 10.7 ( maksymalnie 490 km zasięg) autostrada: 11,2 (tempomat koło 200km/h) W polsce naprawiają samochód do skutku czyli do konca gwarancji o wymianie zapomnij... pozdrawiam Rafał -------------------- ______________________________________
Jest wg katologu 218PS ..... BMW 3.0D --> wybieramy sie do dr. http://www.tdi-tuning.pl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 01:47 |