![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 October 2002 ![]() |
Już teraz ci co ze mną jadą i nie wiedzą co dieselek potrafi przez pierwsze 3 biegi nie mogą się od fotela oderwać - ale najbardziej powala efekt startu ze świateł na mokrej nawierzchni lub na śliskim (wcześnie rano, szronik) - jednak duży moment w dieslu + 4x4 to jest to...
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
Polsce firm tuningowych, między innymi moją.
To już mnie zjeżyło. Sądzę, że gość, który pisał ten artykuł kompletnie nie znał się na budowie i działaniu silnika TDI. Witaj Grześ co za miłe spotkanie. W sulejówku człek mający octawię 6gang i firmę tuningowa --to musisz być Ty. TDi doktor to tylko jeden człowiek taką ksywkę nosi w wawie---to muszę być ja. W pełni popieram Twoją wypowiedź zacytowana na górze i dodam że panowie piszacy artykuły nie maja wiedzy bo i skad mają ją mieć. Wiedzę mamy my---ludki grzebiący w motorkach. Pismak siedzi za biurkiem i piszę--czasami bajki, po lektórze których ogarnia mnie chichawka. Aby rozwiać watpliwości potwierdzam że silniki ARL 150 PS i ASZ 130 PS różnią się tylko wałem korbowym. Pozostałe części są identyczne. Ja siedząc w elektronice troszkę postanowiłem porównać soft w sterownikach tych dwóch motorków i melduję co następuję: 038 906 019 HH to sterownik 150PS silnik ARL 038 906 019 HJ to sterownik 130PS silnik ASZ Porównania dokonałem programem Win-Ols Otórz mili państwo W mapach bitowych (bitmapach) są duże różnice dotyczące takich parametrów jak dawka paliwa w funkcji temperatury zasysanego powietrza. Skądinąd wiemy że temperatura jest funkcją gęstości powietrza---patrz intercooler ciśnienie turbodoładowania wyprzedzenie kąta wtrysku Aby sprawdzić naocznie czy zmiana ECU spowoduje wzrost mocy ---- zamontowałem takowosz ECU 150PS do Passka 130 PS i wiecie co???? Efekt przeszedł moje oczekiwania. Passek chodzi jak zły. W tym miejscu rodzi się pytanie--czy warto kręcić wyżej programem czy też zapodać fabryczny soft od 150PS. Rzeczą naturalną jest że jak podkręciłem deczko ten 150 PS program--- emocje sięgneły zenitu. Inaczej to się ma do 115PS AJM motoren. Panowie ---nic z tego. Nie ma przyrostów mocy tak jak w 130PS. Powód jest prosty. Tak jak pisał Grzesiek i kolega Z3 to sa inne motorki---to inna bajka. Inne są pompowtryskiwacze i inna geometria komór spalania ---a tym samym inne tłoki. Ale można kręcić programowo te 115 PS i też pięknie wychodzą. Jednak w kręceniu tego motorka istnieją pewne granice których nie należy przekraczać. Kiedyś przekroczyłem tą granicę i z tej muszelki po stronie ssącej sprężarki się zrobił >pędzel< . Poprostu wybuchła spręzarka. No cóż---to słaba strona tego motoru. Jednak zapodajac inną mocniejszą eliminujemy problem i można kręcić dalej Pozdrawiam wszystkich-- Master's -------------------- |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Wielkie dzięki za tą wypowiedz , w tym momencie rozwiałeś wszelkie moje watpliwości jesli chodzi o te silniki , bo juz wczesiej ktoś sie wypowiadał ze niema większej róznicy konstrukcyjnej
POwiedz tylko jednarzecz na czym polega róznica między wałami korbowymi w 130 i 150 , czy ma to jakieś wplywy na wytrzymałośc jednostki napedowej czy nieznaczne? |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
Witaj Rufi
skoro jeden ma literkę L a drugi K to znaczy że te części różnią się. Kształt napewno mają ten sam , może różnica w wyważeniu , moze w utwardzaniu, może jeden ma podtoczenie a drugi nie----bij zabij ---tego nie wiem . Pewne jest że jest inny wał. Poza tym jak zapodasz program z jednego do drugiego seryjny-- to ze 150 zrobisz 130 i odwrotnie. A więc soft w komputerku jest tu kluczowy. Mam te softy. Mam wszystkie softy --- robię przy tym więc musze mieć Master's -------------------- |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Wrocław ![]() |
Master/s, a jak widzisz roznice pomiedzy TDI PD 101 KM a TDI PD 130KM?
Cz w tym slabszym rowniez mozna tak swobodnie i bez ryzyka podnosic moc powiedzmy do 130KM? Coraz bardziej dojrzewam do podjecia decyzji o "wirusowaniu" ECU mojej Fabki i bylbym wdzieczny za pare slow fachowca. Pozdro -------------------- Wokan
Fabia TDI++ powered by DYNOSOFT 226/425 |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 28 October 2002 Skąd: Wawa ![]() |
Wokan nie martw sie ze 100 pd moze 130 nie wycisniesz ale mysle ze ok 128 sie uda
Zreszta nie dlugo sie dowiesz -------------------- Uki
Fabian 1.2 12V <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tdiracing.pl"><a href="http://www.tdiracing.pl" target="_blank">http://www.tdiracing.pl</a></a><!-- w --> <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tdi-tuning.pl"><a href="http://www.tdi-tuning.pl" target="_blank">http://www.tdi-tuning.pl</a></a><!-- w --> "... to nie jest to Lupo na które czekamy..." Lol |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Wrocław ![]() |
Uki, a ty uwazaj na swoj jezor.
Wiem ze 128 to mam na zagwarantowane na papierze, a ile wyjdzie na hamowni to inna bajka. -------------------- Wokan
Fabia TDI++ powered by DYNOSOFT 226/425 |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Ye wyniki które są gwarantowane na papierze t cyba takie warotśic uśrednione wiec moze byc ciut wiecej lub ciut niej to zeleży juz indywidualnie od silnika
Ale z tego co sie orientuję to 30% przyrostu mocy z samego chipa to jest to optimum, jak sie mylę to poprswcie |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
I tutaj panowie pojawiaja sie spore różnice między 101 a 130 PS. Generalnie silniki kształtem są takie same ale wnętrzności -- to inna bajka. Inne tłoki a wiec inne komory spalania; inne pompowtryskiwacze; jak zaczniemy typować części ---to wyłania się inny całkiem motorek.
Jeśli chodzi o kręcenie ---nie widzę problemu. Silniczki wychodzą bardzo ładnie -- 0 reklamacji. Master's -------------------- |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Sulejówek ![]() |
CYTAT("Master/s":3cv1jt2g) ... Witaj Grześ co za miłe spotkanie. W sulejówku człek mający octawię 6gang i firmę tuningowa --to musisz być Ty. ...
Witaj ex-bracie mojego wspólnika. Ja to nie Grześ, a Grześ to nie ja ... ale byłeś blisko. (tylko nie przesadź z tą swoją samoreklamą i nie popadnij w samozachwyt ) -------------------- Povered by VTG / CHIPTRONIC
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Sulejówek ![]() |
... ale faktycznie masz rację ... TDI 100PS "dłubnięte" - jeździ baaardzo sympatycznie.
Pozdrawiam -------------------- Povered by VTG / CHIPTRONIC
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Wrocław ![]() |
MaBeRo/Master/s: Moze wiecej szczegolow nt. tych dlubnietych TDI 101KM?
Jakie moga byc zagrozenia, na co zwracac uwage? V-tech proponuje chipa 128KM i 300Nm - jak z trwaloscia tak podkreconej jednostki? Jakies specjalne traktowanie, olej, czestotliwosc wymian? Uff, duzo tych pytan Pozdro PS "Bardzo sympatycznie" to znaczy jak? -------------------- Wokan
Fabia TDI++ powered by DYNOSOFT 226/425 |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Otwock ![]() |
Uki, to ja już się z Tobą nie ścigam
-------------------- Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy) Suzuki GSX600F |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 28 October 2002 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("Piotrus":yg0goaft) Uki, to ja już się z Tobą nie ścigam
Ale osochodzi -------------------- Uki
Fabian 1.2 12V <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tdiracing.pl"><a href="http://www.tdiracing.pl" target="_blank">http://www.tdiracing.pl</a></a><!-- w --> <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tdi-tuning.pl"><a href="http://www.tdi-tuning.pl" target="_blank">http://www.tdi-tuning.pl</a></a><!-- w --> "... to nie jest to Lupo na które czekamy..." Lol |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Wrocław ![]() |
Piotrus, a ze mna??
-------------------- Wokan
Fabia TDI++ powered by DYNOSOFT 226/425 |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("Wokan":1r5plb85) MaBeRo/Master/s: Moze wiecej szczegolow nt. tych dlubnietych TDI 101KM?
Jakie moga byc zagrozenia, na co zwracac uwage? Wszystko jest szkodliwe tak naprawdę---to trzeba wypowiedzieć te słowa i mieć tego świadomość. Ale spoko nie jest tak żle. "Pij piwo i obserwuj gości i nikogo się nie bój". Twój motorek będzie chodził jak zły Master;s -------------------- |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("MaBeRo":mwl0yybi) ... ale faktycznie masz rację ... TDI 100PS "dłubnięte" - jeździ baaardzo sympatycznie.
Pozdrawiam A widzisz blisko byłem. Również ciepło pozdrawiam i niech moc będzie z Wami -------------------- |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Jesli mówimy juz o dłubniętych Tdi , to tak z ciekawości to ile do setki moze miećnowa ibiza TDI 130 Km po chipie na jakieś 170 KM , zejdzie takie coś do niskich 8 sek a moze nawet poniżej tego?
Jak śadzicie |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 October 2002 ![]() |
Mój passat (1680 kg) ma 7.1 do setki więc taka ibizka na pewno poniżej 7 sek schodzi - chyba że moje 4x4 tyle daje...
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("RUfi":tuqg4lwv) Jesli mówimy juz o dłubniętych Tdi , to tak z ciekawości to ile do setki moze miećnowa ibiza TDI 130 Km po chipie na jakieś 170 KM , zejdzie takie coś do niskich 8 sek a moze nawet poniżej tego?
Jak śadzicie Rufi---tu prócz powera technika jazdy gra pierwsze skrzypce Moja Ibizka na 2 gangu ma 100 Obrotomierz jest wtedy na 5.500 obr/min i komp decyduje sie odciąć. Precyzyjnie ustawiony limiterek (aby nie przekręcić motorka) duży power i Ty musisz miec szybikie ruchy bo jak będziesz to cię jakaś laska seicento w serii objedzie Master'''s -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 01 August 2025 - 04:44 |