Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> OPionia o nowych dieslach VW
Simon
post Mon, 11 Nov 2002 - 00:18
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 October 2002





Już teraz ci co ze mną jadą i nie wiedzą co dieselek potrafi przez pierwsze 3 biegi nie mogą się od fotela oderwać - ale najbardziej powala efekt startu ze świateł na mokrej nawierzchni lub na śliskim (wcześnie rano, szronik) - jednak duży moment w dieslu + 4x4 to jest to...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 11 Nov 2002 - 00:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Master/s
post Mon, 11 Nov 2002 - 21:04
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





Polsce firm tuningowych, między innymi moją.
To już mnie zjeżyło.

Sądzę, że gość, który pisał ten artykuł kompletnie nie znał się na budowie i działaniu silnika TDI.



Witaj Grześ co za miłe spotkanie. W sulejówku człek mający octawię 6gang i firmę tuningowa --to musisz być Ty. TDi doktor to tylko jeden człowiek taką ksywkę nosi w wawie---to muszę być ja. W pełni popieram Twoją wypowiedź zacytowana na górze i dodam że panowie piszacy artykuły nie maja wiedzy bo i skad mają ją mieć. Wiedzę mamy my---ludki grzebiący w motorkach. Pismak siedzi za biurkiem i piszę--czasami bajki, po lektórze których ogarnia mnie chichawka.

Aby rozwiać watpliwości potwierdzam że silniki ARL 150 PS i ASZ 130 PS różnią się tylko wałem korbowym. Pozostałe części są identyczne.
Ja siedząc w elektronice troszkę postanowiłem porównać soft w sterownikach tych dwóch motorków i melduję co następuję:
038 906 019 HH to sterownik 150PS silnik ARL
038 906 019 HJ to sterownik 130PS silnik ASZ
Porównania dokonałem programem Win-Ols

Otórz mili państwo
W mapach bitowych (bitmapach) są duże różnice dotyczące takich parametrów jak dawka paliwa w funkcji temperatury zasysanego powietrza. Skądinąd wiemy że temperatura jest funkcją gęstości powietrza---patrz intercooler ciśnienie turbodoładowania wyprzedzenie kąta wtrysku

Aby sprawdzić naocznie czy zmiana ECU spowoduje wzrost mocy ---- zamontowałem takowosz ECU 150PS do Passka 130 PS i wiecie co????

Efekt przeszedł moje oczekiwania. Passek chodzi jak zły.
W tym miejscu rodzi się pytanie--czy warto kręcić wyżej programem czy też zapodać fabryczny soft od 150PS. Rzeczą naturalną jest że jak podkręciłem deczko ten 150 PS program--- emocje sięgneły zenitu.

Inaczej to się ma do 115PS AJM motoren. Panowie ---nic z tego. Nie ma przyrostów mocy tak jak w 130PS. Powód jest prosty. Tak jak pisał Grzesiek i kolega Z3 to sa inne motorki---to inna bajka. Inne są pompowtryskiwacze i inna geometria komór spalania ---a tym samym inne tłoki.

Ale można kręcić programowo te 115 PS i też pięknie wychodzą. Jednak w kręceniu tego motorka istnieją pewne granice których nie należy przekraczać. Kiedyś przekroczyłem tą granicę i z tej muszelki po stronie ssącej sprężarki się zrobił >pędzel< . Poprostu wybuchła spręzarka. No cóż---to słaba strona tego motoru. Jednak zapodajac inną mocniejszą eliminujemy problem i można kręcić dalej

Pozdrawiam wszystkich-- Master's


--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUfi
post Mon, 11 Nov 2002 - 22:42
Post #23


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 26 October 2002
Skąd: WWA





Wielkie dzięki za tą wypowiedz , w tym momencie rozwiałeś wszelkie moje watpliwości jesli chodzi o te silniki , bo juz wczesiej ktoś sie wypowiadał ze niema większej róznicy konstrukcyjnej
POwiedz tylko jednarzecz na czym polega róznica między wałami korbowymi w 130 i 150 , czy ma to jakieś wplywy na wytrzymałośc jednostki napedowej czy nieznaczne?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master/s
post Mon, 11 Nov 2002 - 23:02
Post #24


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





Witaj Rufi
skoro jeden ma literkę L a drugi K to znaczy że te części różnią się. Kształt napewno mają ten sam , może różnica w wyważeniu , moze w utwardzaniu, może jeden ma podtoczenie a drugi nie----bij zabij ---tego nie wiem . Pewne jest że jest inny wał. Poza tym jak zapodasz program z jednego do drugiego seryjny-- to ze 150 zrobisz 130 i odwrotnie. A więc soft w komputerku jest tu kluczowy. Mam te softy. Mam wszystkie softy --- robię przy tym więc musze mieć

Master's


--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wokan
post Wed, 13 Nov 2002 - 20:51
Post #25


User
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Wrocław





Master/s, a jak widzisz roznice pomiedzy TDI PD 101 KM a TDI PD 130KM?
Cz w tym slabszym rowniez mozna tak swobodnie i bez ryzyka podnosic moc powiedzmy do 130KM?
Coraz bardziej dojrzewam do podjecia decyzji o "wirusowaniu" ECU mojej Fabki i bylbym wdzieczny za pare slow fachowca.

Pozdro


--------------------
Wokan
Fabia TDI++ powered by DYNOSOFT 226/425
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Uki
post Wed, 13 Nov 2002 - 21:01
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Mon, 28 October 2002
Skąd: Wawa





Wokan nie martw sie ze 100 pd moze 130 nie wycisniesz ale mysle ze ok 128 sie uda

Zreszta nie dlugo sie dowiesz


--------------------
Uki
Fabian 1.2 12V
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tdiracing.pl"><a href="http://www.tdiracing.pl" target="_blank">http://www.tdiracing.pl</a></a><!-- w -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tdi-tuning.pl"><a href="http://www.tdi-tuning.pl" target="_blank">http://www.tdi-tuning.pl</a></a><!-- w -->


"... to nie jest to Lupo na które czekamy..." Lol
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wokan
post Wed, 13 Nov 2002 - 21:30
Post #27


User
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Wrocław





Uki, a ty uwazaj na swoj jezor.
Wiem ze 128 to mam na zagwarantowane na papierze, a ile wyjdzie na hamowni to inna bajka.


--------------------
Wokan
Fabia TDI++ powered by DYNOSOFT 226/425
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUfi
post Wed, 13 Nov 2002 - 22:01
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 26 October 2002
Skąd: WWA





Ye wyniki które są gwarantowane na papierze t cyba takie warotśic uśrednione wiec moze byc ciut wiecej lub ciut niej to zeleży juz indywidualnie od silnika
Ale z tego co sie orientuję to 30% przyrostu mocy z samego chipa to jest to optimum, jak sie mylę to poprswcie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master/s
post Wed, 13 Nov 2002 - 22:17
Post #29


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





I tutaj panowie pojawiaja sie spore różnice między 101 a 130 PS. Generalnie silniki kształtem są takie same ale wnętrzności -- to inna bajka. Inne tłoki a wiec inne komory spalania; inne pompowtryskiwacze; jak zaczniemy typować części ---to wyłania się inny całkiem motorek.
Jeśli chodzi o kręcenie ---nie widzę problemu. Silniczki wychodzą bardzo ładnie -- 0 reklamacji.

Master's


--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MaBeRo
post Wed, 13 Nov 2002 - 23:42
Post #30


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Sulejówek





CYTAT("Master/s":3cv1jt2g)
... Witaj Grześ co za miłe spotkanie. W sulejówku człek mający octawię 6gang i firmę tuningowa --to musisz być Ty. ...


Witaj ex-bracie mojego wspólnika.
Ja to nie Grześ, a Grześ to nie ja ... ale byłeś blisko.

(tylko nie przesadź z tą swoją samoreklamą i nie popadnij w samozachwyt )


--------------------
Povered by VTG / CHIPTRONIC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MaBeRo
post Thu, 14 Nov 2002 - 00:05
Post #31


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Sulejówek





... ale faktycznie masz rację ... TDI 100PS "dłubnięte" - jeździ baaardzo sympatycznie.

Pozdrawiam


--------------------
Povered by VTG / CHIPTRONIC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wokan
post Thu, 14 Nov 2002 - 00:17
Post #32


User
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Wrocław





MaBeRo/Master/s: Moze wiecej szczegolow nt. tych dlubnietych TDI 101KM?
Jakie moga byc zagrozenia, na co zwracac uwage?
V-tech proponuje chipa 128KM i 300Nm - jak z trwaloscia tak podkreconej jednostki?
Jakies specjalne traktowanie, olej, czestotliwosc wymian?
Uff, duzo tych pytan

Pozdro

PS
"Bardzo sympatycznie" to znaczy jak?


--------------------
Wokan
Fabia TDI++ powered by DYNOSOFT 226/425
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotrus
post Thu, 14 Nov 2002 - 13:22
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Otwock





Uki, to ja już się z Tobą nie ścigam


--------------------
Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy)
Suzuki GSX600F
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Uki
post Thu, 14 Nov 2002 - 14:36
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Mon, 28 October 2002
Skąd: Wawa





CYTAT("Piotrus":yg0goaft)
Uki, to ja już się z Tobą nie ścigam



Ale osochodzi


--------------------
Uki
Fabian 1.2 12V
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tdiracing.pl"><a href="http://www.tdiracing.pl" target="_blank">http://www.tdiracing.pl</a></a><!-- w -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tdi-tuning.pl"><a href="http://www.tdi-tuning.pl" target="_blank">http://www.tdi-tuning.pl</a></a><!-- w -->


"... to nie jest to Lupo na które czekamy..." Lol
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wokan
post Thu, 14 Nov 2002 - 17:19
Post #35


User
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Wrocław





Piotrus, a ze mna??


--------------------
Wokan
Fabia TDI++ powered by DYNOSOFT 226/425
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master/s
post Thu, 14 Nov 2002 - 22:57
Post #36


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





CYTAT("Wokan":1r5plb85)
MaBeRo/Master/s: Moze wiecej szczegolow nt. tych dlubnietych TDI 101KM?
Jakie moga byc zagrozenia, na co zwracac uwage?


Wszystko jest szkodliwe tak naprawdę---to trzeba wypowiedzieć te słowa i mieć tego świadomość.

Ale spoko nie jest tak żle. "Pij piwo i obserwuj gości i nikogo się nie bój". Twój motorek będzie chodził jak zły

Master;s


--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master/s
post Thu, 14 Nov 2002 - 23:01
Post #37


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





CYTAT("MaBeRo":mwl0yybi)
... ale faktycznie masz rację ... TDI 100PS "dłubnięte" - jeździ baaardzo sympatycznie.

Pozdrawiam



A widzisz blisko byłem. Również ciepło pozdrawiam i niech moc będzie z Wami


--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUfi
post Fri, 15 Nov 2002 - 18:53
Post #38


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 26 October 2002
Skąd: WWA





Jesli mówimy juz o dłubniętych Tdi , to tak z ciekawości to ile do setki moze miećnowa ibiza TDI 130 Km po chipie na jakieś 170 KM , zejdzie takie coś do niskich 8 sek a moze nawet poniżej tego?
Jak śadzicie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Simon
post Fri, 15 Nov 2002 - 22:17
Post #39


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 October 2002





Mój passat (1680 kg) ma 7.1 do setki więc taka ibizka na pewno poniżej 7 sek schodzi - chyba że moje 4x4 tyle daje...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master/s
post Fri, 15 Nov 2002 - 22:47
Post #40


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





CYTAT("RUfi":tuqg4lwv)
Jesli mówimy juz o dłubniętych Tdi , to tak z ciekawości to ile do setki moze miećnowa ibiza TDI 130 Km po chipie na jakieś 170 KM , zejdzie takie coś do niskich 8 sek a moze nawet poniżej tego?
Jak śadzicie


Rufi---tu prócz powera technika jazdy gra pierwsze skrzypce Moja Ibizka na 2 gangu ma 100 Obrotomierz jest wtedy na 5.500 obr/min i komp decyduje sie odciąć. Precyzyjnie ustawiony limiterek (aby nie przekręcić motorka) duży power i Ty musisz miec szybikie ruchy bo jak będziesz to cię jakaś laska seicento w serii objedzie

Master'''s


--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 01 August 2025 - 04:44