![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Jak w temacie co sadzicie o nowych dieselkach 130 KM i 150 KM? PD
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: VTG ![]() |
mniam mniam
-------------------- corvette awd turbo 7.79s Kiskun 2014
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 28 October 2002 Skąd: Wawa ![]() |
mam 100 PD ale, mam nadzieje ze nie dlugo bedzie ok 130
A warazenia bradzo pozytywne jak na takei auto silnik jest bardzo dobry, a osiagi zblizone do dawnego 110 -------------------- Uki
Fabian 1.2 12V <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tdiracing.pl"><a href="http://www.tdiracing.pl" target="_blank">http://www.tdiracing.pl</a></a><!-- w --> <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tdi-tuning.pl"><a href="http://www.tdi-tuning.pl" target="_blank">http://www.tdi-tuning.pl</a></a><!-- w --> "... to nie jest to Lupo na które czekamy..." Lol |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Wrocław ![]() |
Uki: Zblizone? Ja bym powiedzial, ze lepsze. Co prawda podczas restu porownawczego jezdzilismy na zmiane Fabia i Passatem, ktory jest troche ciezszy.
Ale moje wrazenie bylo takie, ze nie mialbym klopotu aby go zrobic Pozdro PS Rowniez mysle o 130KM po zawirusowaniu klekocika, wtedy to bedzie juz niezly zap...lacz Ale na razie sfera dalekich planow -------------------- Wokan
Fabia TDI++ powered by DYNOSOFT 226/425 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Otwock ![]() |
Chłopcy, muszę was zmartwić ale IMO porównanie TDI PD 100 i TDI 110KM na VP37 wygrywa ten drugi (w końcu ma więcej KM).Wprawdzie jazda PD'kiem będzie przyjemniejsza (więcej Nm od niskich obrotów), to w sprincie i wyższych V lepszy będzie starszy model
Więcej :[url:18wb7c2c]http://www.tdi.pl/html/bora_skoda.html[/url:18wb7c2c] Pozdro -------------------- Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy) Suzuki GSX600F |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
a wracając do 150KM PD to ja znalazłem jedną wadę tego silnika...
występuje tylko w wersji poprzecznie ustawionej do osi -------------------- ................................................
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Otwock ![]() |
Eeee tam.Ten silnik jest mechanicznie taki sam jak 130KM więc to jest do ominięcia
-------------------- Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy) Suzuki GSX600F |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Śląsk ![]() |
A wie ktoś coś o tym nowym TDI VW
Chodzi mi o tego potwora... -------------------- Pozdrowiam Marcin
|
|
|
gość_shafter_* |
![]()
Post
#9
|
![]() |
CYTAT("Wokan":1eakgp35) Uki: Zblizone? Ja bym powiedzial, ze lepsze. Co prawda podczas restu porownawczego jezdzilismy na zmiane Fabia i Passatem, ktory jest troche ciezszy.
Ale moje wrazenie bylo takie, ze nie mialbym klopotu aby go zrobic Niestety to bylo tylko wrazenie ... stare golfy 110 na pompie leja nowe 100 PD jak chca ... pozatym ludzie ktorzy jezdzili tym i tym mowia(i ja to potwierdzam) ze 100 PD nie robi juz takiego wrazenia jak 110, tzn. nie jest tak agresywne po nacisnieciu pedalu gazu i ogolnie jest bardziej zmulone BTW Prawdziwe TDi zaczyna sie od 130 KM ... zachipowanych ... Przy czym wolalbym 2.5 TDi 150 KM niz 1.9 TDi 130 KM po chipie albo 150 KM ... to juz po prostu inna jazda |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Zastanawia mnie tylko jedna rzacz , wszyscy mówiaże 130 PD i 150 PD są technicznie takie same ska wiec róznice w wynikach momentu i mocy po chipie?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Otwock ![]() |
Stąd że modyfikowane są różne programy.Gdyby te same mapy wgrać do obu silników wyniki pewnie będą takie same.
Co do różnic mechanicznych (a właściwie ich braku) to ktoś ostatnio na t.info.pl napracował się i podał nr seryjne części z ETKI, które były takie same. -------------------- Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy) Suzuki GSX600F |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Natolin ![]() |
CYTAT("Piotrus":3o16lt5b) Stąd że modyfikowane są różne programy.Gdyby te same mapy wgrać do obu silników wyniki pewnie będą takie same.
Co do różnic mechanicznych (a właściwie ich braku) to ktoś ostatnio na t.info.pl napracował się i podał nr seryjne części z ETKI, które były takie same. No a ja czytałem, że jednak różnice są i to dosyć znaczne. Nie chciałbym skłamać, gdzie czytałęm, ale wydaje mi się że w "Auto Świecie". Było porównanie chip-tuningu golfów z silnikami 115PS do tego seryjnego 150PS. I osiągami się zblizyły i to bardzo, ale.... No własnie napisali, że żywotnośc takiego silnika jest znacznie, znacznie krótsza. Nie tylko żywotność silnika, ale także żywotnośc turbiny. Łopatki w takim podrasowanym dieslu obracaja się znacznie szybicej niż w normalnym, a nie sa do tego przystosowane. To samo mówili o elementach samego silnika, że jest on robiony zupełnie z innych stopów metali, wytrzymuje dużo wyższą temperature itp. Nie jest to moja opinia, tylko po krótce streszczam to co czytałem. Tak więc nie polecali tych chipów za bardzo. Szczególnie odradzali, jeżeli kotś ma diesla ze sporym przebiegiem. Postaram się poszukać nr-u tej gazety bo nie jestem pewien czy to na 100% "Auto Świat" i jak znajde to umieszcze i sami sobie poczytacie. Sam też się zastanawiałem aby zchipować ojcu diesla (3.0 184KM), ale jednak dałem spokój. Pozdrawiam. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Otwock ![]() |
Hmm, ten artukuł w AŚ to jest kaczka dziennikarska.W oryginalnym tekście (w j. niemieckim) nic nie było mowy o urywającej się turbinie i wpadających pompowtryskach do cylindra.
Co do różnic między 130 a 150KM to pozwolę sobie zamieścić cytat kol. Wolff'a z forum.tuning.info.pl : CYTAT zadalem sobie troche trudu i sprawdzilem (oraz skonsultowalem ze znajomym guru)
za wzor wzialem bore 2003 silniki : asz 130km pd arl 150KM pd atd 115KM pd axr 101KM pd atd 100KM pd agr 90km pompa rotacyjna edc ahf 110km pompa rotacyjna edc Cytat: silniki te nie sa identyczne -osprzet (kolektory,wtryskiwacze...) sa calkiem inne wtryskiwacze to 038 130 073al (ta sama pozycja dla asz i arl) kolektor ssacy 038 129 713af (ta sama pozycja dla asz i arl) ... nie wiem co oznaczaja trzy kropki wiec sprawdzilem osprzet i motor: walek rozrzadu 038 109 101r (taki sam do wszystkich 1.9TDI!!!!) to samo dla pd arl,asz,axr,atd zawory ssace 038 109 601b i wydechowe 038 109 611f(inne tylko w axr 101KM znaczy 89,5 zamiast 90 ssacy i 89 zamiast 89,5 wydechowy jak w reszcie - ale porownujemy arl do asz przeciez ), dla nie pd (czyli edc) sa inne zawory. komplet korbowodow 038 198 411d (to samo dla arl i asz) kolo zamachowe 038 105 266ag (to samo dla arl i asz) za to wal korbowy jest inny 038 105 021k (arl) 038 105 021l (asz) ale panewki sa te same jak i pierscienie oporowe (takie same we wszystkich 1.9tdi) wiec wal moze byc ciezszy (albo inaczej wywazony jezeli tloki sa inne) wiec sprawdzmy tloki: takie same dla arl i asz 038 107 065 el (tloki 1,2) oraz 038 107 065 em (tloki 3,4) wiec pewnie waly sie roznia cena Cytat: sprzeglo,zawieszenia,hamulce -inne tarcza sprzegla jak i docisk ta sama 038 141 032 g(tarcza) 038 141 025r(docisk) - powiem wiecej to samo w osce jak i 4-motion skrzynie: arl: eef, eff, fmh, fek, fgv, fel asz: fel, fmq, eum, drw, erf, fmh i kupa innych w kazdym razie te same skrzynie sa montowane w obu silnikach co widac po przykladzie fmh i fel blok silnika z tlokami jest ten sam (kosztuje 8500pln) jak i glowica z pokrywa rozrzadu (tez pare koni nie?) intercoolery roznia sie numerem pomiedzy arl 1j0 145 803h i asz 1j0 145 803e lub 803m.Tez weze sie roznia, ale klamry mocujace sa te same wiec wnioskuje ze sa te same srednice (pewnie maja rozne materialy - np arl alu, a asz plastic - weze nie intercoolery!!) ale wracam do hamulcow: wiec wystepuja w trzech wielkosciach 280x22, 288x25, 312x25 nie wiem ktore do czego ale raczej bym rozroznial na klasa 1,6, klasa 1.9, klasa 1.8, 2.3 i dalej to w zasadzie do sprawdzenia w katalogu klockow hamulcowych - moze ktos ma dostep. Co do zawieszenia to znalazlem pakiet sprezynowania komfortowego to calej masy silnikow miedzy innymi agr, arl, asz, agu(1.8t)... mam nadzieje ze mnie nikt nie pobije za podwazanie lokalnych autorytetow, ale nie jestem przekonany ze arl i asz sie roznia mechanicznie (czy jestem odosobniony? - no przynajmniej Elb po mojej stronie!!) pozdrawiam Wolff the ETKA Master Uff, trochę długie, ale teraz jasno widać jak "bardzo" różnią się te silniki. Pozdrawiam -------------------- Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy) Suzuki GSX600F |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
M3 - to co piszesz to prawie prawda tylko szkoda, że nie na temat...
Rozmawiamy o 130 vs 150 TDI PD. 115 vs 150PD to zupełnie inna bajka... P.S. a tu masz przykładowy link dla ojca dizelka http://www.chiptronic.pl/oferta/td/d_te ... m=23&ids=0 -------------------- ................................................
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Tak tak niestety prasie motoryzacyjnej w Polsce zdarza się popełniac błędy dosyć często chocby ostatnie porównianie w Moto MArgazynie nowej ibizy podają oni że , ibiza ta występuje ze 5 biegową skrzynią co jest absolutna głupotą , bo chyba trzeba być ślepcem aby nie zauwazyćtego faktu że jeżdiz sie samochodem który ma 6 biegów , ale to taka mała roznica wiec moze umknęła redaktorom
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 October 2002 ![]() |
Moc: 184 KM 224 KM
Moment obrotowy: 390 Nm / 1750 obr 520 Nm / 1950 obr Przyspieszenie: 7.8 s 6.6 s Prędkość maksymalna: 227 km / h 243 km / h Ja chce takie coś do mojego paska 4x4 - ale była by rakieta |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Sulejówek ![]() |
CYTAT("///M3":avk5frig) ... Nie chciałbym skłamać, gdzie czytałęm, ale wydaje mi się że w "Auto Świecie". Było porównanie chip-tuningu golfów z silnikami 115PS do tego seryjnego 150PS. I osiągami się zblizyły i to bardzo, ale....
No własnie napisali, że żywotnośc takiego silnika jest znacznie, znacznie krótsza. Nie tylko żywotność silnika, ale także żywotnośc turbiny. Łopatki w takim podrasowanym dieslu obracaja się znacznie szybicej niż w normalnym, a nie sa do tego przystosowane. To samo mówili o elementach samego silnika, że jest on robiony zupełnie z innych stopów metali, wytrzymuje dużo wyższą temperature itp. Nie jest to moja opinia, tylko po krótce streszczam to co czytałem. Tak więc nie polecali tych chipów za bardzo. Szczególnie odradzali, jeżeli kotś ma diesla ze sporym przebiegiem. Postaram się poszukać nr-u tej gazety bo nie jestem pewien czy to na 100% "Auto Świat" i jak znajde to umieszcze i sami sobie poczytacie. ... Wątek głupot napisanych w brukowcu "auto-świat" był już poruszany na forum t.pl oraz t.i.pl przez tzw. Piro Kiedy czytałem ten artykuł - śmiałem się do rozpuku, jednak do momentu w którym na końcu artykułu zobaczyłem adresy 3 najpopularniejszych w Polsce firm tuningowych, między innymi moją. To już mnie zjeżyło. Sądzę, że gość, który pisał ten artykuł kompletnie nie znał się na budowie i działaniu silnika TDI. Ma również wrażenie, że został podpuszczony (czytaj: opłacony) przez marketingowców VW. W całej gazecie nie ma innych reklam niż grupy VW (np: "kupuj tylko oryginalne części VW"). Np. tekst typu: "... przed pompowtryskiwaczami zbiera się nadmiar paliwa ..." - czy to oznacza, że w rurze doprowadzającej paliwo do wtryskiwaczy rosną bąble , które w każdej chwili mogą eksplodować ? AŚ nazwał zaczipowany silnik "bombą z opuźnionym zapłonem". Według nich policjant ma prawo zabrać dowód rejestracyjny, i nawet wsadzić takiego kierowcę do więzienia (za jazdę bombą zegarową w miejscu publicznm) To wszystko to szit i paranoja do kwadratu. Czy wiecie, że średnia wieku czytelników AŚ to niecałe 17 lat ? Czytajcie więcej takich bruków - na pewno zdobędziecie najlepszą wiedzę i będziecie specami-teoretykami -------------------- Povered by VTG / CHIPTRONIC
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 01 November 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
tak przypatruje się i uważam że Pawelo ma dużo racji porównywałem swojego mondiego TDCI (130 PS ) ze standartowym TTDI (115 Ps) i to zupełnie inna bajka . Po oczypiwaniu ( które planuje nie długo) różnica będzie jescze bardziej widoczna . Moim zdanie powinniśmy wyjść początkowo od samej konstrukcji silników na oko rózniącychh się kilkoma PS . aa
np Peugeot 307 HDi ( 90PS ) a 307 Hdi ( 110 PS ) już posiada różnice konstrukcyjne i nawet oczipowanie .... -------------------- ----------------------------------------
* Volvo XC70 D5 Cross Country |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Sat, 09 November 2002 Skąd: Poznań/Plewiska ![]() |
MaBeRo, święte słowa, kto kupuje tego brukowca, jak sie chcecie czegoś dowiedzieć to kupujcie literaturę bardziej fachową, a nie stronniczo przetłumaczone przedruki dla niemca.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kielce ![]() |
CYTAT("Simon":i3a8w0cy) Moc: 184 KM 224 KM
Moment obrotowy: 390 Nm / 1750 obr 520 Nm / 1950 obr Przyspieszenie: 7.8 s 6.6 s Prędkość maksymalna: 227 km / h 243 km / h Ja chce takie coś do mojego paska 4x4 - ale była by rakieta 520 Nm i 4x4 to mozna pląby w zębach pogubić przyruszaniu z pod świateł -------------------- ~o ~o ~o ~o ~o O <-- świat sie kręci wokół ... wyścigów
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 31 July 2025 - 08:09 |