Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  < 1 2 3 4 5 > »   
Closed TopicStart new topic
> Decyzja podjęta. Budujemy auto co zrobi 8 sekund
danielCRV
post Fri, 08 Oct 2004 - 15:21
Post #41


Forum Killer
Dołączył: Sun, 04 April 2004
Skąd: Lublin





CYTAT("Chinsee":1hyi4kh7)
Bo wydaje mi się, że już po starcie lepsza jest mniej przyczepna nawierzchnia, bo i mniejszy opór do pokonania dla kół.


Oj, to żle ci się wydaję, TT ślizga się przy każdej zmianie biegów i pomiędzy zmianami też
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 08 Oct 2004 - 15:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jtjerry
post Fri, 08 Oct 2004 - 16:27
Post #42


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 June 2004
Skąd: W-wa





życzę powodzenia w ambitnym projekcie. chciałbym zauważyć jedynie drobną różnicę miedzy autem 8 sekundowym a 5 sekundowym. 8 sekund w stanach robia zwykłe auta do jazdy na codzień w klasie street legal, często nie maja nawet nitro ani doładowania, ot 9 litrowy big block o mocy 900 koni wkręcający się na 8 tys rpm. koszt takiego auta to około 30-50 tys dolarów. auto ma normalną skrzynię biegów (automat). gdy nie jest na gaxnikach tylko na wtrysku (powoli standard) jego ekonomia pozwala nawet na jazdę na codzień. takie autko gotowe kupisz bez problemu w stanach jest ich tysiące.
auto 5 sekundowe funny car (najszybsze nie są top fuel ale funny cars) mają pojemnośc ograniczoną do 500 cid czyli jakieś 8 litrów (przepisy NHRA) nie ma ograniczeń mocy ani ciśnienia doładowania. tak więc mamy 8 litrów i moc 8000 koni mechanicznych czyli 1000 koni z litra (a tak wszyscy się onanizuja tym, że ponoć amerykańskie v8 maja taka małą moc z litra ) Sprężarka tłoczy powietrze a gigantyczna pompa paliwa nitrometan 2-3 calową magistralą paliwową. W ciągu 5 sekundowego biegu auto rozpędza się do prawie 500 km/h zużywając w tym czasie 60 litrów nitrometanu(większe spalanie ma już chyba tylko prom kosmiczny). Silnik warty około 50-100 tys dolców (sam silnik) ma żywotność od parudziesięciu sekund do maximum kilku minut (w zalezności jak wyżyłowany). sprint od zera do 160 km/h zajmuje dokładnie JEDNĄ sekundę.
pod koniec biegu gdy mamy już 500 km/h nadal często nie wciska się gazu do dechy, nadal istnieje ryzyko uślizgu gigantycznych slików!
gazem steruje się ręczną manetką jak w myśliwcach.
ten długawy wstęp to tylko tak zebys wiedział że róznica miedzy street legal czy nawet pro stock a 5 sekundami (top fuel, funny car) to po prostu gigantyczna przepaść.
myślę że z budżetem 200-300 tys PLN spokojnie można startowac w klasie street legal zaś przy budżecie 5-10 mln PLN ledwie wystarczy na wolnego funny. Oczywięcie jak znajdziesz tor w tym wschodnim landzie niemiec gdzie zahamujesz z takiej prędkości

Jesli masz wolne kilka milionów złotych to myślę że jest to najbardziej czadowy sposób ich wydania. oczywiście funny car możesz jedynie gotowe kupić w stanach, nie próbowałbym tego robić w polsce, tak samo jak nie próbował bym lecieć na księzyc rakietą zrobioną w garażu. Tym w stanach zajmuje się kilku, może nastu mechaników. hejka
raz jeszcze powodenia w projekcie
pG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Fri, 08 Oct 2004 - 16:50
Post #43


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





No fajnie, ale po co się podniecać cenami z kosmosu? Kilka milionów? LOL.

http://drag.race-cars.com/carsales/pont ... 7750ss.htm

http://drag.race-cars.com/carsales/othe ... 2959ss.htm

To są samochody na wysokie siódemki. Już droższe od nich są ProStocki nawet:

http://drag.race-cars.com/carsales/ford ... 0061ss.htm

Top Fuel za 15k USD? Proszę. Gotowy do jazdy:

http://drag.race-cars.com/carsales/othe ... 8911ss.htm

Na miejscu TT kupiłbym coś z dużym ładunkiem klasy, stylu i lansu:

http://drag.race-cars.com/carsales/othe ... 9246ss.htm

A miliony i "kilku-nastu mechaników w US" to trochę zbyt ekstatyczne.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dwaku
post Fri, 08 Oct 2004 - 16:56
Post #44


Forum Killer
Dołączył: Sat, 25 January 2003
Skąd: Muranów





CYTAT("jtjerry":dlykv0i6)
życzę powodzenia w ambitnym projekcie. chciałbym zauważyć jedynie drobną różnicę miedzy autem 8 sekundowym a 5 sekundowym. 8 sekund w stanach robia zwykłe auta do jazdy na codzień w klasie street legal, często nie maja nawet nitro ani doładowania, ot 9 litrowy big block o mocy 900 koni wkręcający się na 8 tys rpm. koszt takiego auta to około 30-50 tys dolarów. auto ma normalną skrzynię biegów (automat). gdy nie jest na gaxnikach tylko na wtrysku (powoli standard) jego ekonomia pozwala nawet na jazdę na codzień. takie autko gotowe kupisz bez problemu w stanach jest ich tysiące.
auto 5 sekundowe funny car (najszybsze nie są top fuel ale funny cars) mają pojemnośc ograniczoną do 500 cid czyli jakieś 8 litrów (przepisy NHRA) nie ma ograniczeń mocy ani ciśnienia doładowania. tak więc mamy 8 litrów i moc 8000 koni mechanicznych czyli 1000 koni z litra (a tak wszyscy się onanizuja tym, że ponoć amerykańskie v8 maja taka małą moc z litra ) Sprężarka tłoczy powietrze a gigantyczna pompa paliwa nitrometan 2-3 calową magistralą paliwową. W ciągu 5 sekundowego biegu auto rozpędza się do prawie 500 km/h zużywając w tym czasie 60 litrów nitrometanu(większe spalanie ma już chyba tylko prom kosmiczny). Silnik warty około 50-100 tys dolców (sam silnik) ma żywotność od parudziesięciu sekund do maximum kilku minut (w zalezności jak wyżyłowany). sprint od zera do 160 km/h zajmuje dokładnie JEDNĄ sekundę.
pod koniec biegu gdy mamy już 500 km/h nadal często nie wciska się gazu do dechy, nadal istnieje ryzyko uślizgu gigantycznych slików!
gazem steruje się ręczną manetką jak w myśliwcach.
ten długawy wstęp to tylko tak zebys wiedział że róznica miedzy street legal czy nawet pro stock a 5 sekundami (top fuel, funny car) to po prostu gigantyczna przepaść.
myślę że z budżetem 200-300 tys PLN spokojnie można startowac w klasie street legal zaś przy budżecie 5-10 mln PLN ledwie wystarczy na wolnego funny. Oczywięcie jak znajdziesz tor w tym wschodnim landzie niemiec gdzie zahamujesz z takiej prędkości

Jesli masz wolne kilka milionów złotych to myślę że jest to najbardziej czadowy sposób ich wydania. oczywiście funny car możesz jedynie gotowe kupić w stanach, nie próbowałbym tego robić w polsce, tak samo jak nie próbował bym lecieć na księzyc rakietą zrobioną w garażu. Tym w stanach zajmuje się kilku, może nastu mechaników. hejka
raz jeszcze powodenia w projekcie
pG

Really?


--------------------
V2 heartbeat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TwinTurbo
post Fri, 08 Oct 2004 - 16:56
Post #45


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: z doliny zakutych łbów





CYTAT("jtjerry":17g733k9)
życzę powodzenia w ambitnym projekcie. chciałbym zauważyć jedynie drobną różnicę miedzy autem 8 sekundowym a 5 sekundowym. 8 sekund w stanach robia zwykłe auta do jazdy na codzień w klasie street legal, często nie maja nawet nitro ani doładowania, ot 9 litrowy big block o mocy 900 koni wkręcający się na 8 tys rpm. koszt takiego auta to około 30-50 tys dolarów. auto ma normalną skrzynię biegów (automat). gdy nie jest na gaxnikach tylko na wtrysku (powoli standard) jego ekonomia pozwala nawet na jazdę na codzień. takie autko gotowe kupisz bez problemu w stanach jest ich tysiące.
auto 5 sekundowe funny car (najszybsze nie są top fuel ale funny cars) mają pojemnośc ograniczoną do 500 cid czyli jakieś 8 litrów (przepisy NHRA) nie ma ograniczeń mocy ani ciśnienia doładowania. tak więc mamy 8 litrów i moc 8000 koni mechanicznych czyli 1000 koni z litra (a tak wszyscy się onanizuja tym, że ponoć amerykańskie v8 maja taka małą moc z litra ) Sprężarka tłoczy powietrze a gigantyczna pompa paliwa nitrometan 2-3 calową magistralą paliwową. W ciągu 5 sekundowego biegu auto rozpędza się do prawie 500 km/h zużywając w tym czasie 60 litrów nitrometanu(większe spalanie ma już chyba tylko prom kosmiczny). Silnik warty około 50-100 tys dolców (sam silnik) ma żywotność od parudziesięciu sekund do maximum kilku minut (w zalezności jak wyżyłowany). sprint od zera do 160 km/h zajmuje dokładnie JEDNĄ sekundę.
pod koniec biegu gdy mamy już 500 km/h nadal często nie wciska się gazu do dechy, nadal istnieje ryzyko uślizgu gigantycznych slików!
gazem steruje się ręczną manetką jak w myśliwcach.
ten długawy wstęp to tylko tak zebys wiedział że róznica miedzy street legal czy nawet pro stock a 5 sekundami (top fuel, funny car) to po prostu gigantyczna przepaść.
myślę że z budżetem 200-300 tys PLN spokojnie można startowac w klasie street legal zaś przy budżecie 5-10 mln PLN ledwie wystarczy na wolnego funny. Oczywięcie jak znajdziesz tor w tym wschodnim landzie niemiec gdzie zahamujesz z takiej prędkości

Jesli masz wolne kilka milionów złotych to myślę że jest to najbardziej czadowy sposób ich wydania. oczywiście funny car możesz jedynie gotowe kupić w stanach, nie próbowałbym tego robić w polsce, tak samo jak nie próbował bym lecieć na księzyc rakietą zrobioną w garażu. Tym w stanach zajmuje się kilku, może nastu mechaników. hejka
raz jeszcze powodenia w projekcie
pG


Wiesz my w polsce mamy spore możliwości i za niewielkie fundusze damy radę. Tor przyczepny też będzie.


--------------------
...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie)
www.select-automotive.pl
Spełniamy marzenia najtaniej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pele
post Fri, 08 Oct 2004 - 16:59
Post #46


Super User
Dołączył: Mon, 19 July 2004
Skąd: WWA





e tam trzeba pokazac bucom co to znaczy:
"DOBRE BO POLSKIE"
bo juz braknie takich przykladow.

Moze atrapa karoserii przypominalaby poloneza albo malucha??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gh0ly
post Fri, 08 Oct 2004 - 17:00
Post #47


Forum Killer
Dołączył: Sun, 02 May 2004
Skąd: Z centrum dowodzenia Światem





jtjerry poplynal z wyboraznia ^^
To ostatnie autko co pokazal hwojtek bardzo ladnie wyglada noi ten pontiac pierwszy TT moglby sie na cos takiego skusic


--------------------
Mini Cooper S - 2005r Full opcja , bezwypadek , 43000km | FOR SALE 36900zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sharki
post Fri, 08 Oct 2004 - 17:06
Post #48


User
Dołączył: Tue, 02 December 2003
Skąd: Gołuchów





O ile mnie pamiec nie myli to w ktorejs gazetce motoryzacyjnej byla wzmianka ze Topfueal odzyskalo 1 miejsce. Czasu dokladnego nie pamietam :/, cos mi swita kolo 4.5s ale nie jestem pewien


--------------------
Twoje Kung Fu być nie dobre !
Chcial bym przywrocic moj stary login "Crashtest" ale z Albertem ciezko sie zgadac :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Fri, 08 Oct 2004 - 17:06
Post #49


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT("gh0ly":2u3anbnq)
TT moglby sie na cos takiego skusic


No. Jak TT kupi coś z tego i przemaluje w polskie barwy (chociaż trzeba uważać, bo za orła piastowskiego na dachu Mini Coopera można zostać zatrzymanym przez ABW na lotnisku ) to mi da poprowadzić


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pingu
post Fri, 08 Oct 2004 - 17:17
Post #50


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 November 2002
Skąd: Stalowa Wola





Czyli szykuje sie potwor napedzany na kola
Jakie szanse ukonczenia na nastepny sezon?
Z jakiego silnika?
Jakie pomysly na przyczepnosc?
Co bedzie dalej z Supra?


--------------------
www.CENTRUM-FELGI.pl
Felusie: ATS, EXCLUSIVE LINE, MAK, ALUTEC, TSW, TSR, AUTEC, BORBET, CW, PRO LINE, RIAL, RONAL, BROCK, RcDESIGN, ANZIO, KAHN DESIGN, BREYTON, ANTERA, MOMO, OXIGIN, CARMANI, STILAUTO, RONDELL, CMS, SPEEDLINE, TENZO R, DOTZ, DRAG, AEZ, ROTA, ENZO, DEZENT...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mc
post Fri, 08 Oct 2004 - 17:19
Post #51


User
Dołączył: Sat, 19 July 2003





poczytajcie sobie ostatni "top gear" (wersja drukowana z clarksonem w nowym MG na okladce). entuzjazm wam przejdzie. ten temat i wypowiedzi w nim mnie zabijaja smiechem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jtjerry
post Fri, 08 Oct 2004 - 17:20
Post #52


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 June 2004
Skąd: W-wa





Wcześniej padały takie fajne delaracje że może zrobimy 8 sekundowy a jak wypijemy flaszkę to może nawet 5 sekundowy, bo czemu by nie?Dlatego nieśmiało chciałem jedynie zwrócić uwagę że wyscigi top fuel i funny car to przemysł na miarę f1. I taka jest tam zaprzęzona do roboty kasa. miliony dolcców. I nie ma to wiele wspólnego z street legal czy pro stock gdzie kazdy rolnik w stanach może se takie auto wyskrobać w szopie przed sezonem zbioru kukurydzy. Sądze że pro stock 7 sekundowe poszło by u nas 8 sekund albo i 7 sekund. JEDNAK przepaść między wozem 7 sek a 4.9 sek jest spora i wypełnia ją morze zielonych banknotów. Fajnie bedzie zobaczyć w przyszłym sezonie 5 sekundowe auto w Polsce no i najważniejsze: zrobione w Polsce. może jeszce z polskich części, a czemu by nie...
bez odbioru.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mario q.
post Fri, 08 Oct 2004 - 17:20
Post #53


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 29 March 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Pingu":17ionq6w)
Czyli szykuje sie potwor napedzany na kola
Jakie szanse ukonczenia na nastepny sezon?
Z jakiego silnika?
Jakie pomysly na przyczepnosc?
Co bedzie dalej z Supra?

Supra przecież na sprzedaż jeszcze całkiem nie dawno była...


--------------------
RS4 powered by MT&Sportmile 3070/6046szt. :D


Do zobaczenia Jasięty, do zobaczenia....................... [']
Go to the top of the page
 
+Quote Post
roos
post Fri, 08 Oct 2004 - 17:44
Post #54


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: WWA





CYTAT("jtjerry":31ti7v42)
najszybsze nie są top fuel ale funny cars


I wtedy sie obudziles.


Stawiam 10zl, ze zadne 5s auto nie bedzie w przyszlym sezonie jezdzic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jtjerry
post Fri, 08 Oct 2004 - 18:06
Post #55


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 June 2004
Skąd: W-wa





http://www.nhra.com/anatomy/funnycar.html
żeby nie piepszyć farmazonów
nic dodac nic ująć, sam silnik to 50000 dolców. Starcza na kilkadziesiąt sekund. Wypadało by się nauczyć nim jeździć i ruszać. 100 przejazdów to 600 - 700 sekund , na początku nie będzie 5 sekund!. to już kilka motorów, następne 200 tys dolców. sam goły pojazd to około 150 tys dolców. zżera 60 litrów na jeden przejazd (wraz z burn-outem). 100 przejazdów to 6000 litrów paliwa którego litr w stanach kosztuje 5 dolców. na samo paliwo do nauki pójdzie 30 tys dolców.
Do tego trzeba mieć stosy opon, mechaników którzy to będą na bierząco regulować, kierowców którzy będa tym jeździć: same skłonności samobójcze nie wystarczą, wymieniac ciągle częsci które kosztują małą fortunę itd itp
miłego bujania w obłokach,
ten topik powinien się nazywać pierdu pierdu część druga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Fri, 08 Oct 2004 - 18:41
Post #56


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT
Stawiam 10zl, ze zadne 5s auto nie bedzie w przyszlym sezonie jezdzic.



ja moge postawic duzo wiecej ze niebedzie autanawet o zblizonych osiagach

i powiem ze zgadzam sie z jtjerry-m

panowie to niesa jaja

to tak jakby porwac sie na starty w F1 za prywatna kase


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
msloikturbo
post Fri, 08 Oct 2004 - 18:46
Post #57


User
Dołączył: Sun, 07 March 2004
Skąd: Grodzisk Maz./Janinów





a ja tam jestem jak najbardziej za, jest kasa, są chęci, no i najważniejsze,że będzie to zbudowane, a nie kupione... oby się udało, przekonamy się prawdopodobnie na pierwszej eliminacji w przyszłym roku. trzymam kciuki i pozdrawiam


--------------------
GOLF I Gti Turbo
250ps - program drogowy
350+ - program dragowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Fri, 08 Oct 2004 - 18:58
Post #58


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





TT Mickey Thompsony jakie masz 26/10/15 to za WĄSKIE opony na jakiekolwiek 10tki twoim samochodem, kiedy to zrozumiesz?? twój samochód robiłby super czasy, jak tylko zainwestujesz, niewielką kwotę w większe opony

spytaj kogokolwiek, pokaż mi kogokolwiek, kto tak uważa (może oprócz amerykanów, bo oni są w stanie sprzedać każdą bajkę), mogę się z tobą założyć o każde pieniądze

to po pierwsze

a po drugie to jtjerry ma rację, czy to wam się podoba czy nie
dla mniej rozumiejących tekst pisany krótkie zdanie

5sekundówki mają na mecie około 500km/h
wyobraźcie sobie tą prędkość, czymkolwiek
i powiedzcie, czy to może być zbudowane metodą "chałupniczą"

a poza tym, jeśliby INTERCARS szukał ludzi do pracy przy projekcie jakiegokolwiek samochodu na 1/4mili, to chętnie złożę CV

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
evonation
post Fri, 08 Oct 2004 - 19:15
Post #59


Super User
Dołączył: Fri, 27 June 2003





nie wiem czy wszyscy pamietaja jakie byly problemy z supra, co tydzien cos nowego, po 3 latach doszla do 11 sek

top fuel to juz wyzsza szkola jazdy, stawiam 10zl ze nic z tego nie wyjdzie


--------------------
Ah VTEC. All the lag, none of the turbo. It's like waiting for bad sex.

ed9dbac21f]http://.photobucket.com/albums/v179/evonatino/1111111111111111copy.jpg[/]
numer gg 9428576
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yasieq
post Fri, 08 Oct 2004 - 19:15
Post #60


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Radom/Warszawa





I worek z cementem do bagaznika zeby dociazyc za lekka dupe!


--------------------
Jasiek
Ibiza powered by VTG & Diagtronik
181 PS/403Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  < 1 2 3 4 5 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 04:00