Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 6 7 8  
Closed TopicStart new topic
> Decyzja podjęta. Budujemy auto co zrobi 8 sekund
martii
post Sun, 10 Oct 2004 - 00:35
Post #141


Super User
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: Sz-n





fajny topic teraz wiem wszystko o funduszach na nhra, f1 itp itd
ale nic o nowym projekcie oprocz checi na 8.xx

roznica pomiedzy naszymi torami a usa jest taka ze w usa FWD schodza do 9,95 8,xx cif i 7.xx chyba tez cif

problemem nie jest moc/kg tylko to zeby ja przeniesc na to cos co nazywamy torem


--------------------
Y60 2,8TD+I
Y60 Long 2,8TD jeszcze bez I
CRX EH6
VW Derby 2.0 16v in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 10 Oct 2004 - 00:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pele
post Sun, 10 Oct 2004 - 01:04
Post #142


Super User
Dołączył: Mon, 19 July 2004
Skąd: WWA





no wlasnie, ale ja dokonczylem kwestie ktora poruszyl tora...
ze zeby osiagnac 7.2 trzeba miec 200kmh sredniej, tylko inaczej to ujal zeby moznabylo sobie to wyobrazic jak bardzo jest to szybko.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 10 Oct 2004 - 04:25
Post #143


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT("tora":3h65oam8)
niech mnie ktoś poprawi bo może się mylę,

jeśli mam auto które potrafi rozpędzić się do 200km/h i tak wystartuje z parkingu zawodników że trafie na linię startu w momencie zapalenia sie zielonego światła mając 200km/h na liczniku, i będę utrzymywał tą prędkość do końca odcinka, to czas przejazdu wyniesie 7,2s

czy nie tak


jezeli to reszcie BARANOW nic niemowi to tylko plakac ....
zamknac ta popeline


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spoon
post Sun, 10 Oct 2004 - 12:33
Post #144


Forum Homee
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("pele":3m8d3g00)
no dobra to tak dzialajac na wyobraznie nawet tej prostej matematyki nalezaloby przytoczyc pare podobnych przykladow.
S4 OZa zakladajac ze wykrecilo 10.65 mialo podobno 260kmh na mecie, a srednia predkosc wynosi 136kmh. - stosunek mocy do masy ok 1.8 kg/km
Z drugiej strony lzejsza audiola Alberta przy 11.42 miala srednia 127kmh. - stosunek mocy do masy szacuje na powyzej 2kg/km. (Albert moglby sie wypowiedziec)
autko ktore zrobiloby 8.99 musialoby miec srednia 161kmh. a wiec pi razy drzwi 320kmh na mecie bez wiekszych problemow z trakcja.
Jaki obstawiacie stosunek masy do mocy?? zakladajac ze bardzo dobrze te mase rozlozymy, bedziemy mieli dobre opony i naped AWD i w miare poradzimy sobie z aerodynamika.
Ja strzelam 1.3 kg/km...


Jakby zejsc w Suprze z waga do 1200kg to przy obecnej mocy wychodziloby 1,37 kg/km...

A co do sredniej predkosci to co ona ma do rzeczy...?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pele
post Sun, 10 Oct 2004 - 12:42
Post #145


Super User
Dołączył: Mon, 19 July 2004
Skąd: WWA





wyobrazenie sobie tego ze musimy zbudowac autko ktore osiagnie taki czas, jakby przejechac start i mete przy 160 kmh. To o czym mowil Tora, tylko zamiast 7.2s jest 8.99 ktore chcemy osiagnac, i analogicznie zamiast wspomnianych 200stu 160.

CYTAT("Pele":1da4ahs2)
zakladajac ze bardzo dobrze te mase rozlozymy, bedziemy mieli dobre opony i naped AWD i w miare poradzimy sobie z aerodynamika

cytuje sam siebie zebys zauwazyl dlaczego nie dotyczy to supry.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GEKO
post Sun, 10 Oct 2004 - 15:45
Post #146


Frequent User
Dołączył: Wed, 20 November 2002
Skąd: POZNAŃ





CYTAT("artix":a9tshymd)
CYTAT("keyser":a9tshymd)
CYTAT("MASS":a9tshymd)
Stawiam juz dziś skrzynke piwa, ze nie bedzie auta w Polsce co w najblizszych 2 latach wykreci 8.XX na 400m.


zakładam się
ale nie mówię o pomarańczowej, bądźmy rozsądni, ale zakładam się

skrzynka GUINESS'a oki? najchętniej beczka



znaczy co keyser , przyjmujesz zaklad czy zle zrozumialem-bo ja tez lubie guiness ale niewiem po ktorej stronie stanac zeby sie napic
eee hyba wiem


A przewidujecie jakąś nagrodę dla tego co te 8xx zrobi ?


--------------------
www.gekocars.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gh0ly
post Sun, 10 Oct 2004 - 16:10
Post #147


Forum Killer
Dołączył: Sun, 02 May 2004
Skąd: Z centrum dowodzenia Światem





browar ?


--------------------
Mini Cooper S - 2005r Full opcja , bezwypadek , 43000km | FOR SALE 36900zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Sun, 10 Oct 2004 - 16:17
Post #148


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Zycze powodzenia w budowaniu takiego autka.
Na szybko zrobilem male obliczenia ile koni potrzebne by bylo do auta zeby robil 8-11s na 400m.
Obliczenia nie uwzgledniaja czasu zmiany biegow (0.5s) oporu aerodynamicznego oraz innych waznych rzeczy ktore byly by potrzebne. Jak komus sie chce to niech liczy.
Ale do rzeczy.

Czas------Masa--------moc-----Przyspieszenie------Masa-------Moc
11s------1000kg------326KM--------6,6m/s2--------500kg-----163KM
10s------1000kg------435KM----------8m/s2--------500kg-----214KM
9s-------1000kg------598KM-------9,9m/s2--------500kg------299KM
8s-------1000kg------849KM------12,5m/s2--------500kg-----424KM

Supra robi czasy kolo 11s wiec przyspieszenie wynosi 6,6m/s2. Moc potrzebna do takiego wyczynu to 489KM a wiec 460KM idzie w "powietrze".
Powiedz my ze 2/3 ucieka nam na zmiane biegu i poslizg kol. A wiec zostaje nam ta 1/6 ogolnej mocy niewykozystanej i przetraconej na wkrecanie sie silnika i inne rzeczy.
Jak by zbudowac samochod ktory wazyl by te 1000kg to silnik na pewno musial by byc mocniejszy jak 1000KM.
Zauwazcie tez zaleznosc ze jezeli chcemy poprawic przyspieszenie 2x to moc musi byc juz 4x wieksza niz podstawowa.
Przy czasie 8s na 1/4 predkosc koncowa wyniesie 360km/h wiec to raczej juz sporo.

Mam nadzieje ze to troche uswiadomi co trzeba zbudowac zeby zejsc jak najnizej z czasem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pele
post Sun, 10 Oct 2004 - 16:37
Post #149


Super User
Dołączył: Mon, 19 July 2004
Skąd: WWA





Przy czasie 8s moze i 360, ale mowa jest o wysokiej 8semce, czyli o zejsciu ponizej 9sek.
I jestes kolejna osoba ktora porownuje moc supry, ktora ma klopoty z trakcja.
Wez za przyklad Alberta ktory przy takim samym czasie ma storunek masy do mocy ok. 2.6.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Sun, 10 Oct 2004 - 16:49
Post #150


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("pele":rspbd3f9)
Przy czasie 8s moze i 360, ale mowa jest o wysokiej 8semce, czyli o zejsciu ponizej 9sek.
I jestes kolejna osoba ktora porownuje moc supry, ktora ma klopoty z trakcja.
Wez za przyklad Alberta ktory przy takim samym czasie ma storunek masy do mocy ok. 2.6.

Przeciez pisalem ze wystarczyla by moc o polowe mniejsza zeby osiagnac taki czas wiec ta druga polowa idzie w trakcje.
W innym watku pisalem o tym ze trzeba popracowac albo nad przyczepnoscia albo nad masa bo mocy jest za duzo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pele
post Sun, 10 Oct 2004 - 17:14
Post #151


Super User
Dołączył: Mon, 19 July 2004
Skąd: WWA





Ja jestem za masa... bo przyczepnoscia to oponami niewiele sie da, a toru sie nie doczekamy ani w 2005 ani w 2006.
A wiec masa: Silnik za przednia osia i AWD lub ew. silnik przed tylna/na tylnej i RWD. No i wiadomo lekka buda imitujaca cos, niski srodek ciezkosci itd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skrzypass
post Sun, 10 Oct 2004 - 20:08
Post #152


User
Dołączył: Fri, 21 May 2004
Skąd: Gryfino





Tak mnie ciekawi kiedyś zdaje sie ze 2 czy 3 lata temu widziałem w tv relacje z jakiegoś pokazu dragsterów.To było chyba w Gdańsku o ile sie nie myle. Był między innymi top fuel ale jeździli na jakimś paliwie wyścigowym bo nie mieli metanolu i pokazy były na jakiejś ulicy wyłączonej z ruchu. Nie pamiętam czasów jakie wykręcili ale gdyby gdzieś to znaleźć to może byłby jakiś odnośnik apropo tego jakie są możliwe do uzyskania czasy w polskich realiach.


--------------------
..............................
206 2,0 HDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Sun, 10 Oct 2004 - 20:19
Post #153


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Skrzypass":34m8vcvz)
Tak mnie ciekawi kiedyś zdaje sie ze 2 czy 3 lata temu widziałem w tv relacje z jakiegoś pokazu dragsterów.To było chyba w Gdańsku o ile sie nie myle. Był między innymi top fuel ale jeździli na jakimś paliwie wyścigowym bo nie mieli metanolu i pokazy były na jakiejś ulicy wyłączonej z ruchu. Nie pamiętam czasów jakie wykręcili ale gdyby gdzieś to znaleźć to może byłby jakiś odnośnik apropo tego jakie są możliwe do uzyskania czasy w polskich realiach.


Wtedy przejazdy się nie odbyły ze względu na brak odpowiednich zezwoleń.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Shaggy
post Sun, 10 Oct 2004 - 20:31
Post #154


Frequent User
Dołączył: Wed, 28 May 2003
Skąd: WAWA





Panowie, lezy sobie u nas na forum taki fajny filmik w tym miejscu viewtopic.php?t=15703 , nie ma mocy aut, ale sa czasy oraz predkosci po 1/4, zwroccie uwage jak wyglada start Mysle, ze uzmyslowi to wielu czym trzeba dysponowac (tor + auto), aby zrobic 8.xx
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zdz
post Sun, 10 Oct 2004 - 20:42
Post #155


Frequent User
Dołączył: Tue, 17 June 2003
Skąd: Poznań





Po raz kolejny temat bumerang "przyczepność".Po ostatnich prezentacjach w Czasie Tuningu kolejnych etapów eliminacji na 1/4 mili kilkakrotnie prezentowano starty z żabiej perspektywy czyli kamera leżąca na aswalcie-zaraz za startującym samochodem:w centrum z bliska widoczne koło
i w momencie startu drobniuteńkie kamyki lecące spod opon....O czym my tu mówimy?


--------------------
Bez sportowego auta byłbym niczym król Jan Bez Ziemi.
Lubię to! : 350Z,Viper SRT,GT-R,Carrera GT,911 Turbo & GT2 & GT3,599 GTO,F12 Berlinetta,Aventador,SL 65 AMG,6.5 & 6.3 AMG,Aston Martin,Koenigsegg,Pagani,GT-Polonia,Moscow Unlim 500+,Royal Purple,Project Mu,Underground Racing,AMS.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yasieq
post Sun, 10 Oct 2004 - 20:53
Post #156


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Radom/Warszawa





O czym?


--------------------
Jasiek
Ibiza powered by VTG & Diagtronik
181 PS/403Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukasz
post Sun, 10 Oct 2004 - 20:54
Post #157


User
Dołączył: Sat, 21 August 2004
Skąd: Wawa





o kamyczkach ksiezycowych ....


--------------------
kadett gsi cabrio
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pele
post Sun, 10 Oct 2004 - 21:35
Post #158


Super User
Dołączył: Mon, 19 July 2004
Skąd: WWA





o niedopieszczonym "torze"...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LIO
post Sun, 10 Oct 2004 - 22:11
Post #159


Super User
Dołączył: Thu, 09 October 2003
Skąd: Warszawa/ Sulejówek





o "homologowanym" torze


--------------------
www.jhm.com.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 6 7 8
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 04:00