![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
fajny topic teraz wiem wszystko o funduszach na nhra, f1 itp itd
ale nic o nowym projekcie oprocz checi na 8.xx roznica pomiedzy naszymi torami a usa jest taka ze w usa FWD schodza do 9,95 problemem nie jest moc/kg tylko to zeby ja przeniesc na to cos co nazywamy torem -------------------- Y60 2,8TD+I
Y60 Long 2,8TD jeszcze bez I CRX EH6 VW Derby 2.0 16v in progress |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA ![]() |
no wlasnie, ale ja dokonczylem kwestie ktora poruszyl tora...
ze zeby osiagnac 7.2 trzeba miec 200kmh sredniej, tylko inaczej to ujal zeby moznabylo sobie to wyobrazic jak bardzo jest to szybko. |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
CYTAT("tora":3h65oam8) niech mnie ktoś poprawi bo może się mylę,
jeśli mam auto które potrafi rozpędzić się do 200km/h i tak wystartuje z parkingu zawodników że trafie na linię startu w momencie zapalenia sie zielonego światła mając 200km/h na liczniku, i będę utrzymywał tą prędkość do końca odcinka, to czas przejazdu wyniesie 7,2s czy nie tak jezeli to reszcie BARANOW nic niemowi to tylko plakac .... zamknac ta popeline -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#144
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("pele":3m8d3g00) no dobra to tak dzialajac na wyobraznie nawet tej prostej matematyki nalezaloby przytoczyc pare podobnych przykladow.
S4 OZa zakladajac ze wykrecilo 10.65 mialo podobno 260kmh na mecie, a srednia predkosc wynosi 136kmh. - stosunek mocy do masy ok 1.8 kg/km Z drugiej strony lzejsza audiola Alberta przy 11.42 miala srednia 127kmh. - stosunek mocy do masy szacuje na powyzej 2kg/km. (Albert moglby sie wypowiedziec) autko ktore zrobiloby 8.99 musialoby miec srednia 161kmh. a wiec pi razy drzwi 320kmh na mecie bez wiekszych problemow z trakcja. Jaki obstawiacie stosunek masy do mocy?? zakladajac ze bardzo dobrze te mase rozlozymy, bedziemy mieli dobre opony i naped AWD i w miare poradzimy sobie z aerodynamika. Ja strzelam 1.3 kg/km... Jakby zejsc w Suprze z waga do 1200kg to przy obecnej mocy wychodziloby 1,37 kg/km... A co do sredniej predkosci to co ona ma do rzeczy...? |
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA ![]() |
wyobrazenie sobie tego ze musimy zbudowac autko ktore osiagnie taki czas, jakby przejechac start i mete przy 160 kmh. To o czym mowil Tora, tylko zamiast 7.2s jest 8.99 ktore chcemy osiagnac, i analogicznie zamiast wspomnianych 200stu 160.
CYTAT("Pele":1da4ahs2) zakladajac ze bardzo dobrze te mase rozlozymy, bedziemy mieli dobre opony i naped AWD i w miare poradzimy sobie z aerodynamika
cytuje sam siebie zebys zauwazyl dlaczego nie dotyczy to supry. |
|
|
![]()
Post
#146
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 20 November 2002 Skąd: POZNAŃ ![]() |
CYTAT("artix":a9tshymd) CYTAT("keyser":a9tshymd) CYTAT("MASS":a9tshymd) Stawiam juz dziś skrzynke piwa, ze nie bedzie auta w Polsce co w najblizszych 2 latach wykreci 8.XX na 400m. zakładam się ale nie mówię o pomarańczowej, bądźmy rozsądni, ale zakładam się skrzynka GUINESS'a oki? najchętniej beczka znaczy co keyser , przyjmujesz zaklad czy zle zrozumialem-bo ja tez lubie guiness ale niewiem po ktorej stronie stanac zeby sie napic eee hyba wiem A przewidujecie jakąś nagrodę dla tego co te 8xx zrobi ? -------------------- www.gekocars.pl
|
|
|
![]()
Post
#147
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 02 May 2004 Skąd: Z centrum dowodzenia Światem ![]() |
browar ?
-------------------- Mini Cooper S - 2005r Full opcja , bezwypadek , 43000km | FOR SALE 36900zl
|
|
|
![]()
Post
#148
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Zycze powodzenia w budowaniu takiego autka.
Na szybko zrobilem male obliczenia ile koni potrzebne by bylo do auta zeby robil 8-11s na 400m. Obliczenia nie uwzgledniaja czasu zmiany biegow (0.5s) oporu aerodynamicznego oraz innych waznych rzeczy ktore byly by potrzebne. Jak komus sie chce to niech liczy. Ale do rzeczy. Czas------Masa--------moc-----Przyspieszenie------Masa-------Moc 11s------1000kg------326KM--------6,6m/s2--------500kg-----163KM 10s------1000kg------435KM----------8m/s2--------500kg-----214KM 9s-------1000kg------598KM-------9,9m/s2--------500kg------299KM 8s-------1000kg------849KM------12,5m/s2--------500kg-----424KM Supra robi czasy kolo 11s wiec przyspieszenie wynosi 6,6m/s2. Moc potrzebna do takiego wyczynu to 489KM a wiec 460KM idzie w "powietrze". Powiedz my ze 2/3 ucieka nam na zmiane biegu i poslizg kol. A wiec zostaje nam ta 1/6 ogolnej mocy niewykozystanej i przetraconej na wkrecanie sie silnika i inne rzeczy. Jak by zbudowac samochod ktory wazyl by te 1000kg to silnik na pewno musial by byc mocniejszy jak 1000KM. Zauwazcie tez zaleznosc ze jezeli chcemy poprawic przyspieszenie 2x to moc musi byc juz 4x wieksza niz podstawowa. Przy czasie 8s na 1/4 predkosc koncowa wyniesie 360km/h wiec to raczej juz sporo. Mam nadzieje ze to troche uswiadomi co trzeba zbudowac zeby zejsc jak najnizej z czasem. |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA ![]() |
Przy czasie 8s moze i 360, ale mowa jest o wysokiej 8semce, czyli o zejsciu ponizej 9sek.
I jestes kolejna osoba ktora porownuje moc supry, ktora ma klopoty z trakcja. Wez za przyklad Alberta ktory przy takim samym czasie ma storunek masy do mocy ok. 2.6. |
|
|
![]()
Post
#150
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("pele":rspbd3f9) Przy czasie 8s moze i 360, ale mowa jest o wysokiej 8semce, czyli o zejsciu ponizej 9sek.
I jestes kolejna osoba ktora porownuje moc supry, ktora ma klopoty z trakcja. Wez za przyklad Alberta ktory przy takim samym czasie ma storunek masy do mocy ok. 2.6. Przeciez pisalem ze wystarczyla by moc o polowe mniejsza zeby osiagnac taki czas wiec ta druga polowa idzie w trakcje. W innym watku pisalem o tym ze trzeba popracowac albo nad przyczepnoscia albo nad masa bo mocy jest za duzo. |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA ![]() |
Ja jestem za masa... bo przyczepnoscia to oponami niewiele sie da, a toru sie nie doczekamy ani w 2005 ani w 2006.
A wiec masa: Silnik za przednia osia i AWD lub ew. silnik przed tylna/na tylnej i RWD. No i wiadomo lekka buda imitujaca cos, niski srodek ciezkosci itd. |
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 21 May 2004 Skąd: Gryfino ![]() |
Tak mnie ciekawi kiedyś zdaje sie ze 2 czy 3 lata temu widziałem w tv relacje z jakiegoś pokazu dragsterów.To było chyba w Gdańsku o ile sie nie myle. Był między innymi top fuel ale jeździli na jakimś paliwie wyścigowym bo nie mieli metanolu i pokazy były na jakiejś ulicy wyłączonej z ruchu. Nie pamiętam czasów jakie wykręcili ale gdyby gdzieś to znaleźć to może byłby jakiś odnośnik apropo tego jakie są możliwe do uzyskania czasy w polskich realiach.
-------------------- ..............................
206 2,0 HDI |
|
|
![]()
Post
#153
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Skrzypass":34m8vcvz) Tak mnie ciekawi kiedyś zdaje sie ze 2 czy 3 lata temu widziałem w tv relacje z jakiegoś pokazu dragsterów.To było chyba w Gdańsku o ile sie nie myle. Był między innymi top fuel ale jeździli na jakimś paliwie wyścigowym bo nie mieli metanolu i pokazy były na jakiejś ulicy wyłączonej z ruchu. Nie pamiętam czasów jakie wykręcili ale gdyby gdzieś to znaleźć to może byłby jakiś odnośnik apropo tego jakie są możliwe do uzyskania czasy w polskich realiach.
Wtedy przejazdy się nie odbyły ze względu na brak odpowiednich zezwoleń. |
|
|
![]()
Post
#154
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 28 May 2003 Skąd: WAWA ![]() |
Panowie, lezy sobie u nas na forum taki fajny filmik w tym miejscu viewtopic.php?t=15703 , nie ma mocy aut, ale sa czasy oraz predkosci po 1/4, zwroccie uwage jak wyglada start Mysle, ze uzmyslowi to wielu czym trzeba dysponowac (tor + auto), aby zrobic 8.xx
|
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 17 June 2003 Skąd: Poznań ![]() |
Po raz kolejny temat bumerang "przyczepność".Po ostatnich prezentacjach w Czasie Tuningu kolejnych etapów eliminacji na 1/4 mili kilkakrotnie prezentowano starty z żabiej perspektywy czyli kamera leżąca na aswalcie-zaraz za startującym samochodem:w centrum z bliska widoczne koło
i w momencie startu drobniuteńkie kamyki lecące spod opon....O czym my tu mówimy? -------------------- Bez sportowego auta byłbym niczym król Jan Bez Ziemi.
Lubię to! : 350Z,Viper SRT,GT-R,Carrera GT,911 Turbo & GT2 & GT3,599 GTO,F12 Berlinetta,Aventador,SL 65 AMG,6.5 & 6.3 AMG,Aston Martin,Koenigsegg,Pagani,GT-Polonia,Moscow Unlim 500+,Royal Purple,Project Mu,Underground Racing,AMS. |
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
O czym?
-------------------- Jasiek
Ibiza powered by VTG & Diagtronik 181 PS/403Nm |
|
|
![]()
Post
#157
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 21 August 2004 Skąd: Wawa ![]() |
o kamyczkach ksiezycowych ....
-------------------- kadett gsi cabrio
|
|
|
![]()
Post
#158
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA ![]() |
o niedopieszczonym "torze"...
|
|
|
![]()
Post
#159
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 October 2003 Skąd: Warszawa/ Sulejówek ![]() |
o "homologowanym" torze
-------------------- www.jhm.com.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 04:00 |