![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 June 2004 Skąd: W-wa ![]() |
Jest jeszcze jedna statystyka zawodów NHRA top fuel i funny cars. Wypadki smiertelne na torze. Rocznie przeciętnie 20 - 30 przypadków.
Tam tory są przygotowane, u nas nie ma torów wcale. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
Super User Dołączył: Mon, 28 October 2002 ![]() |
CYTAT("jtjerry":7nlfjep0) Jest jeszcze jedna statystyka zawodów NHRA top fuel i funny cars. Wypadki smiertelne na torze. Rocznie przeciętnie 20 - 30 przypadków.
Tam tory są przygotowane, u nas nie ma torów wcale. Ale nam nie trza przygotowywac toru i tak ew. zgnie jedna osoba po czym media zjedzą ten temat na śniadanie nie pozostawiając suchej nitki |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 December 2003 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("-=Majkel=-":21mt7asf) CYTAT("GEKO":21mt7asf) 8 sekund u nas przy odpowiednich funduszach , z odpowiednimi ludźmi ,i odrobinie rozsądku może się udać i może nawet nikt nie zginie ah ten polski optymizm gdyby nie te polskie asfalty itp to czasy by byly o niebo lepsze, wiec zycze powodzenia i udanego projektu ah te głupie wypowiedzi !!! jak bedziesz wiedział w tym temacie tyle co GEKO to daj znać chętniej cię poczytamy Nabijanie postów dla panów starostów |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 31 October 2002 Skąd: ze wśi! jestem wieśniakiem! ![]() |
CYTAT("MALIT KTP":3sj7gyti) Witam,
moim zdaniem rama + silnik + dobre chęci to stanowczo za mało. - Rozkład masy - AERODYNAMIKA - Bezpieczeństwo - na tym trzeba się skupić nade wszystko uważam. Kiedyś w Monster Garage był facet, który w latach '90 ścigał się dragsterem w klasie TOP FUEL opowiadał że przy prędkości ( jak opowiadał ) 280 nagle silnik stanoł ( nie wiadomo czemu ) - to była tak wielka siła że rama pękła w pół, następnie kilka koziołków, zapalenie paliwa ..... cud że nie zginoł ale od tamtej pory się nie ściga.... niczym Moim zdaniem samemu, nie zbuduje się takiego auta tj w polsce, bez pomocy kogoś kto przy tym robił. Amerykanie wiele wiele lat tym się zajmują, wiedzą dokładnie o co chodzi w tym sporcie. Jak pokazują zawody... to cały sztab ludzi przy tym pracuje. w Monster Garage budowali takiego dragstera - opowiadali jak to trudno go zbudować - a to mówili Ci, którzy w tym siedzą od XX lat A jak zbudujecie coś co będzie ala drag - to na pewno nie zejdzie tym poniżej 9.XX - chodzi o doświadczenie i kierowcy i sztabu ludzi, nie wspomne o przeszkodach linii budżetowej rozpędzić to jedno, a wyhamowac to drugie - potrzebny tor profi o czym była mowa wiele razy + kierowce który się podejmie tym jeździć w USA ubezpieczenie takiego kierowcy to kilka mln $ w ciągu paru sekund można zrobić BUM i baj baj, profi klatka sprawdza się ale przy pewnych prędkościach i okolicznościach oraz wszystko w rękach boga Moim zdaniem firma IC robi błąd... lepiej jakby Supra pojechała 9.XX niżeli "dragster" 8.XX - i chodzi o koszta i o to, że tą Suprą jeździ On na codzień do roboty - taka "żywa" reklama a nie coś, co pare razy w roku wyjedzie ze "stodoły" by przez 8 sekund pokazać jak jedzie Lepsza Supra, i dłużej widać na torze bo o 1-3 sekundy, oraz na ulicy można spotkać A jeśli chodzi o reklame.... TT robisz to idealnie, byle jak najgłośniej, jak najczęściej, nie ważne w jaki sposób, ważne by mówiono. Inna sprawa: dziwne że nijaki Justin ( albo Justyna, nie wiem jak sie pisze ) to niby taki SPECJALISTA, a slików to nie doradził by lepszych założyć.... dziwne, no chyba że zna się tylko na mechanice. Sprowadź kogoś kto się zna na oponach, dobierzcie odpowiednie i mykajcie te 9.XX - na pewno się uda, przez te poślizgi przez 350 metrów tracisz być może więcej niż się wydaje i może ta supra pojedzie niskie 9.XX albo nawet ( czego serdecznie życzę ) 8.9X !!! pozdrawiam też oglądam ten programik i bez przesady telewizja to jedno a "ralnie" to zupełnie coś innego |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
Super User Dołączył: Thu, 24 April 2003 ![]() |
Stawiam juz dziś skrzynke piwa, ze nie bedzie auta w Polsce co w najblizszych 2 latach wykreci 8.XX na 400m.
|
|
|
![]()
Post
#126
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
CYTAT("MASS":39ob9308) Stawiam juz dziś skrzynke piwa, ze nie bedzie auta w Polsce co w najblizszych 2 latach wykreci 8.XX na 400m.
zakładam się ale nie mówię o pomarańczowej, bądźmy rozsądni, ale zakładam się skrzynka GUINESS'a oki? najchętniej beczka |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 02 May 2004 Skąd: Z centrum dowodzenia Światem ![]() |
Ej a moze poprostu zrobimy jakies zaklady i po sezonie przyszlym rozliczymy sie na jakies imprezce ?
![]() -------------------- Mini Cooper S - 2005r Full opcja , bezwypadek , 43000km | FOR SALE 36900zl
|
|
|
![]()
Post
#128
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Ja tez chce guinessa, byle nie butelkowego
|
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: PŁOCK ![]() |
CYTAT("MASS":3sb48mug) Stawiam juz dziś skrzynke piwa, ze nie bedzie auta w Polsce co w najblizszych 2 latach wykreci 8.XX na 400m.
dla jasności, Twoim zdaniem nawet "obcy-gość" nie wykręci takiego czasu na przestrzeni dwóch lat na Polskim torze? trzeba wykonać tabele zakładów i ją przykleić -------------------- IBIZA 1.4 8V
16,93 ET__Bemowo 16.09.2006 |
|
|
![]()
Post
#130
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA ![]() |
chodzilo o polskie auto => polska produkcje, a przynajmniej poskladanie w PL.
Wiec jezeli sie dobrze rozumiemy, to moim zdaniem sezon 2005 bedzie dyskusyjny, ale w 2006 8semki zagoszcza jak nic. Wystarczy spojrzec na dotychczasowe zmagania i zebrane doswiadczenia i nauczki wsrod budujacych. Kiedys wszystkim sie wydawalo ze smigajace vipery to czaderskie autka ktore beda krecic niskie czasy... Dzis mamy Audiole Quattro, Corvetki, jedna Supre IC... ech no i GT2. |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
CYTAT("keyser":29efm4c8) CYTAT("MASS":29efm4c8) Stawiam juz dziś skrzynke piwa, ze nie bedzie auta w Polsce co w najblizszych 2 latach wykreci 8.XX na 400m. zakładam się ale nie mówię o pomarańczowej, bądźmy rozsądni, ale zakładam się skrzynka GUINESS'a oki? najchętniej beczka znaczy co keyser , przyjmujesz zaklad czy zle zrozumialem-bo ja tez lubie guiness ale niewiem po ktorej stronie stanac zeby sie napic eee hyba wiem -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA ![]() |
ja tez bym przyjal, bo predzej czy pozniej znajdzie sie ktos z kasa umiejacy ja dobrze wykorzystac, przedstawiajac show na ktore lud czeka.
IC sie to czesciowo udalo do tej pory choc zamiast megakilera, wyszlo autko do burnoutu, moze tym razem osiagna wiekszy sukces. Podstawowa sprawa, kiedys istniala kwestia zrodla mocy, dzis rozchodzi sie o rozklad masy, naped i aerodynamike. Nie wiem czy ktos juz o tym nie wspomnial, ale nie od razu krakow zbudowano. A ostatnie 2 lata pokazaly, ze kazdy sezon to przepasc w rozwoju tego sportu. |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 August 2003 Skąd: www.diagtronik.pl ![]() |
niech mnie ktoś poprawi bo może się mylę,
jeśli mam auto które potrafi rozpędzić się do 200km/h i tak wystartuje z parkingu zawodników że trafie na linię startu w momencie zapalenia sie zielonego światła mając 200km/h na liczniku, i będę utrzymywał tą prędkość do końca odcinka, to czas przejazdu wyniesie 7,2s czy nie tak -------------------- DRAGTRONIK
[url=http://www.diagtronik.pl:1xp1i8ed]DIAGTRONIK[/url:1xp1i8ed] |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
Super User Dołączył: Mon, 28 October 2002 ![]() |
CYTAT("tora":2v58wsp4) niech mnie ktoś poprawi bo może się mylę,
jeśli mam auto które potrafi rozpędzić się do 200km/h i tak wystartuje z parkingu zawodników że trafie na linię startu w momencie zapalenia sie zielonego światła mając 200km/h na liczniku, i będę utrzymywał tą prędkość do końca odcinka, to czas przejazdu wyniesie 7,2s czy nie tak Nawet jak tak to co przeta ten sport nie na tym polega |
|
|
![]()
Post
#135
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: 3city/ie ![]() |
podejrzewam ze w tym przypadku chodzilo o samo "zrobienie" 7s na PL torze, takim sposobem sie da "normalnym" raczej... ciezko mowiac BARDZO optymistycznie btw, mysle ze w przyszlym sezonie bedzie niejedna niespodzianka w niejednej klasie, ktora sporo namiesza nawet w Maxi
-------------------- Sprzedam Eagle Talon Tsi Awd; 460km 502Nm by ProjectXs i PromotoR
|
|
|
![]()
Post
#136
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 August 2003 Skąd: www.diagtronik.pl ![]() |
CYTAT("WASyL":175cj7qd) CYTAT("tora":175cj7qd) niech mnie ktoś poprawi bo może się mylę, jeśli mam auto które potrafi rozpędzić się do 200km/h i tak wystartuje z parkingu zawodników że trafie na linię startu w momencie zapalenia sie zielonego światła mając 200km/h na liczniku, i będę utrzymywał tą prędkość do końca odcinka, to czas przejazdu wyniesie 7,2s czy nie tak Nawet jak tak to co przeta ten sport nie na tym polega ale taki przykład działa na wyobraźnie -------------------- DRAGTRONIK
[url=http://www.diagtronik.pl:1xp1i8ed]DIAGTRONIK[/url:1xp1i8ed] |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: PŁOCK ![]() |
CYTAT("WASyL":2gecqh6q) CYTAT("tora":2gecqh6q) niech mnie ktoś poprawi bo może się mylę, jeśli mam auto które potrafi rozpędzić się do 200km/h i tak wystartuje z parkingu zawodników że trafie na linię startu w momencie zapalenia sie zielonego światła mając 200km/h na liczniku, i będę utrzymywał tą prędkość do końca odcinka, to czas przejazdu wyniesie 7,2s czy nie tak Nawet jak tak to co przeta ten sport nie na tym polega przeta wszyscy o tym wiedzą, chyba ostatnio kij połknąłeś-wszystko Ci wadzi. trafne porównanie ile trzeba sie napocić -------------------- IBIZA 1.4 8V
16,93 ET__Bemowo 16.09.2006 |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
Super User Dołączył: Mon, 28 October 2002 ![]() |
CYTAT("MARCIN--Ibiza":3q2h4h71) przeta wszyscy o tym wiedzą, chyba ostatnio kij połknąłeś-wszystko Ci wadzi.
poprostu sie nie wyspałem a od 8 w robocie siedze i jutro tesz na 8 rano Co do obrazowania, hmm mógł to raczej dokładnie policzyć w przyśppieszeniach bo taką prostą matme to chyba każdy umie |
|
|
![]()
Post
#139
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA ![]() |
no dobra to tak dzialajac na wyobraznie nawet tej prostej matematyki nalezaloby przytoczyc pare podobnych przykladow.
S4 OZa zakladajac ze wykrecilo 10.65 mialo podobno 260kmh na mecie, a srednia predkosc wynosi 136kmh. - stosunek mocy do masy ok 1.8 kg/km Z drugiej strony lzejsza audiola Alberta przy 11.42 miala srednia 127kmh. - stosunek mocy do masy szacuje na powyzej 2kg/km. (Albert moglby sie wypowiedziec) autko ktore zrobiloby 8.99 musialoby miec srednia 161kmh. a wiec pi razy drzwi 320kmh na mecie bez wiekszych problemow z trakcja. Jaki obstawiacie stosunek masy do mocy?? zakladajac ze bardzo dobrze te mase rozlozymy, bedziemy mieli dobre opony i naped AWD i w miare poradzimy sobie z aerodynamika. Ja strzelam 1.3 kg/km... |
|
|
gość_shafter_* |
![]()
Post
#140
|
![]() |
Bredzisz ... jaka średnia prędkość ... prędkość na mecie ... auta o wiele szybsze potrafią mieć gorsza predkość od słabszych. Rozpierdala mnie ta dyskusja ... nikt w polsce nie ma pojęcia o schodzeniu poniżej 10 czymkolwiek ... przepaść pomiędzy 8.x a 10.x to jak rów mariański ... 5.x a 8.x to 100x (czasu i środków) tyle ... wszystkich mówiacych o AWD szeroko pozdrawiam i zyczę powodzenia ... np przy szukaniu skrzyni Taki czas może wykrecić tylko profesjonalnie przygotowany pro stock na nawierzchni wyrywającej skarpetki, nie wyobrażam sobie startu czegoś takiego na bemowskiej trawie, byłba kupa śmiechu, 400 m niebezpiecznego driftu i 10.x ...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 08:09 |