![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
0:14 sekunda filmu, ujęcie z kamery toru. Oba auta się zrównują na prostej przed lewym zakrętem. Zakładając (w co wątpię) że kierowca M2 jechał na limicie przyczepności w zakręcie, gdzie nie mógłby sobie pozwolić na oddanie miejsca Porsche, bo inaczej wypadłby z toru, to mógł już tam, przed zakrętem lekko się dohamować, co pozwoliłoby bezpiecznie przejechać zakręt. Natomiast bardzo wątpię, że zrobił to (wjechał w Porsche) tylko dlatego bo inaczej wypadłby z łuku.
Moim zdaniem był tak zajarany tym co robi że nie patrzył w lusterka. Często to obserwuję w Jastrzębiu u mniej doświadczonych kierowców. -------------------- A110S
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
dubel
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
I powiedz, czy z tym doświadczeniem że ludzie nie patrzą z czego żyją, poszedł byś tym Prosiakiem w tej sytuacji BMW pod pache ? ![]() Niestety tak ![]() Koleś w M2 ewidentnie zjechał na prawy pas, jechał wolniej więc podobnie jak kierowca GT3 uznałbym ten manewr, że mnie puszcza. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
on nie jechal wolniej. rozpedzal sie na 100% czyli tylko ciut wolniej niz rs. jakby wciskal gaz na 50% to porsche by go lyknelo ale tak nie bylo. ten z porschaka myslal ze bedzie na prostej znacznie szybszy ale sie przeliczyl, bo nie zdazyl byc przed bmw przed zakretem.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
on nie jechal wolniej. Nie wiem może inne filmy oglądamy ale Porsche dochodzi to M2 jakby gość z BMW nie ogarniał jazdy albo miał już lipne opony. W każdym razie GT3 było znacznie szybsze. Podobne wnioski napisał w komentarzach Kuba Giermaziak w kontrze to Lemparta który znowu krytycznie ocenia kierowcę Porsche. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Pozwolę sobie napisać rzecz oczywistą. W tej sytuacji zabrakło dwóch rzeczy. W BMW zabrakło patrzenia w lusterka, w Porsche zabrakło myślenia za innych. Manewr wyprzedzania w tym miejscu był raczej słabo przemyślany - wygląda to tak jakby kierowca prosiaka podjął decyzję o wyprzedzaniu dużo dużo wcześniej, z zamiarem wyprzedzenia przed tym zakrętem, lecz prosta była zbyt krótka, różnica w przyspieszeniu obu aut zbyt mała i jakoś tak słabo zadziałał instynkt samozachowawczy. Oglądając ten film można dużo wcześniej wyczuć, że taki manewr może pójść bardzo źle.
-------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Na 199% ta dziewczyna z BMW miała w trakcie jazdy typowe zawężenie pola widzenia do kąta +/- 15st, w którym nie widać lusterek i to jest wg mnie cała i jedyna przyczyna zdarzenia.
Chyba nie sądzicie, że gdyby zachowała się jak uczą koledzy i spoglądała w lusterka to wbiłaby się w to jadące ZNACZNIE SZYBCIEJ Porsche? Sam czasem gdzieś jadę na torze i wiem i patrzę w lusterka bardzo bardzo często szczególnie kiedy jadę w trybie turystycznym albo chłodzącym albo po prostu dysponuję sporo wolniejszym autem od innych. I wiem, że to nie zawsze jest łatwe i wymaga doświadczenia torowego. I ten brak doświadczenia torowego dziewczyny z BMW jest przyczyną tego wątku. Kolo w Porsche jechał co chciał i jechał po swoje, ale trafił na nowicjuszkę. Druga strona medalu jest taka, że ja na miejscu gościa w Porsche mam ochotę po zjechaniu z toru iść i zwyczajnie sprzedać bombę w maskę takiemu nowicjuszowi, ale na torze odpuszczam. Ostatnio dublowałem na 2 pomiarowym jakiegoś gościa w formule, który miał tempo ciągnika serwisowego na torze i oczywiście zero lusterek zero rozumu. I 2 sesje tak. Dla mnie taki gość powinien zapłacić sowitą karę finansową organizatorowi za głupotę (albo mi ![]() No ale NS to nie 4km Silesii czy TP, że za minutę kolejna szansa. Dobrze byłoby gdyby taka dziewczyna z BMW mogła nakleić na klapę naklejkę jaskrawego koloru, która oznaczałaby: typowy drajwer niedzielny, nie ma kierunków i nie ma lusterek. Wówczas być może taki rozjuszony byku w Porsche wiedziałby, że jest spore ryzyko. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Niestety tak ![]() Koleś w M2 ewidentnie zjechał na prawy pas, jechał wolniej więc podobnie jak kierowca GT3 uznałbym ten manewr, że mnie puszcza. Rozumiem i szanuję. Ja natomiast bym odpuścił bo jestem strasznie nie ufny co do innych kierowców. To jednak jest jazda po nic a nie zawody. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Rozumiem i szanuję. Ja natomiast bym odpuścił bo jestem strasznie nie ufny co do innych kierowców. To jednak jest jazda po nic a nie zawody. Nie jest po nic. Na tor jedziesz żeby nauczyć się szybko jeździć. Najszybciej jak potrafisz. Bo masz z tego kupę funu. A jazda zapobiegawcza bo jeszcze ktoś we mnie wjedzie, nic ci nie da. Dlatego tak ważne są szkolenia teoreryczne, briefingi przed wyjazdem na tor i instruktorzy na prawym. Ale i tak zawsze pozostaje ryzyko kontaktu z innym, choć nie wiem jak bardzo wziął byś sobie do serca brak zaufania do innych. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
[quote name='Tommo' date='Thu, 10 Jul 2025 - 16:39' post='1404599']
Nie jest po nic. Na tor jedziesz żeby nauczyć się szybko jeździć. Najszybciej jak potrafisz. Bo masz z tego kupę funu. A jazda zapobiegawcza bo jeszcze ktoś we mnie wjedzie, nic ci nie da. Dlatego tak ważne są szkolenia teoreryczne, briefingi przed wyjazdem na tor i instruktorzy na prawym. Ale i tak zawsze pozostaje ryzyko kontaktu z innym, choć nie wiem jak bardzo wziął byś sobie do serca brak zaufania do innych. Pozostaje, ale brak jednoznacznego znaku od wyprzedzanego - że Cię widzi, znacznie je podnosi (raczej nie widzi, ja tak przyjmuję ) . Malo kto z amatorów jedzie na TD po to żeby w tłumie jeździć . Do tego są wyścigi, tylko to już inna półka kosztów i umiejętności jak obserwuję. Większośc organizatorów zdecydowanie i jednoznacznie podkreśla - nie masz jednoznacznego potwierdzenia od poprzednika że cię widzi i puszcza ? - nie wyprzedzasz. Masz potwierdzenie - możesz i na zakręcie. Do puszczających z kolei - za tym pierwszym za tobą może być jeszcze szybszy trzeci. Inna sprawa ile osób zwłaszcza rzadziej jeżdżących itp pamięta o tych zaleceniach z odpraw później w ferworze ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
Na nurbie jestem pare razy w roku
![]() Waldkowi z Porsche włączył się god mode, tak bywa,z tego co wiem żona już go wyjaśniła - nigdy więcej nie będzie jeździł na torze. Niektórzy tak mają i ktoś musi ich wystudzić. Napinają się na zwykłym Touistenfahren jakby to był wyścig F1. Taka zabawa kosztuje i tak zapewne orzeknie sąd. Winni są obaj kierowcy, sąd podzieli winę procentowo. Najważniejsze że są cali. Ja na nurbie wyprzedzam tylko jak zobaczę kierunek, tak samo daje znać szybszemu. Tor jest wąski i trzeba dobrze przemyśleć gdzie pójść ogniem. -------------------- S3,
A4 |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Droga publiczna jednokierunkowa, dwupasmowa (tak jest kwalifikowany Nurb). Jedziesz sobie taką drogą lewym pasem, będąc szybszym wyprzedzasz wolniejszego, jadącego prawym pasem. Nagle w łuku drogi mijany samochód wjeżdża w ciebie doprowadzając do wypadku. Po fakcie dowiadujesz się, że jesteś współwinny wypadku. Sorry ale czegoś chyba nie rozumiem...
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 28 July 2012 ![]() |
@Tommo: tutaj masz wytlumaczone dlaczego wina bedzie obustronna:
https://www.bridgetogantry.com/nurburgring-...es-for-dummies/ Wszystkim piszacym o briefingach itp. przypominam, ze wypadek mial miejsce podczas jazd turystycznych i nic takiego niestety nie istnieje oprocz zasad opisanych na stronie. Niestety kierowca GT3 sie niepotrzebnie odpalil, co mnie strasznie dziwi, bo wiem, ze ma doswiadczenie z TF, wiec powinien wiedziec czego sie moze spodziewac, nie od parady w ostatnim czasie mowi sie na jazdy publiczne Terroristenfarthen. Dziwi mnie to, ze jeszcze nikt nie zwocil uwagi na to, ze M2 bylo na UK blachach, co tez moglo (bylo?) byc waznym czynnikiem. PS: Sorry za brak polskich znakow. -------------------- BTG 8:55 Kia Ceed Cup
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Tzn? Bo jechał za szybko? Autor opisuje sytuację z autostrady gdzie przekroczył dopuszczalną prędkość. Czy kierowca Porsche złamał przepis dopuszczalnej prędkości na tym odcinku, że jest też jego wina?
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
Dziwie się, że tak sporo osób pisze, iż kierowca porsche sie podpalił.
Przecież gdyby przejrzeć chociażby pierwsze 10 filmików z YT z hasłem touristenfahren, zobaczymy, że w większości przypadków jest pełen ogień . To norma. A dzwony tam zdarzają sie codziennie, ten poprostu był spektakularny. Pamiętacie film z Miszą i Kubicą? Robert tam też jechał na grubo, i co? I nie widziałem ani jednego komentzrza, który by mówił, że przesadził, że się popisuje itd. Wiecie dlaczego? Bo nie wyjebał orła... -------------------- @CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9 |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Nie jest po nic. Na tor jedziesz żeby nauczyć się szybko jeździć. Najszybciej jak potrafisz. Bo masz z tego kupę funu. A jazda zapobiegawcza bo jeszcze ktoś we mnie wjedzie, nic ci nie da. Dlatego tak ważne są szkolenia teoreryczne, briefingi przed wyjazdem na tor i instruktorzy na prawym. Ale i tak zawsze pozostaje ryzyko kontaktu z innym, choć nie wiem jak bardzo wziął byś sobie do serca brak zaufania do innych. Ale na nie nurbie w trakcie zwykłych przejazdów gdzie można wjechać nawet skuterem ![]() ![]() -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 28 July 2012 ![]() |
Tzn? Bo jechał za szybko? Autor opisuje sytuację z autostrady gdzie przekroczył dopuszczalną prędkość. Czy kierowca Porsche złamał przepis dopuszczalnej prędkości na tym odcinku, że jest też jego wina? Wszystkie opisane przez Dale'a sytuacje mialy miejsce na Ringu w czasie TF, tylko porownuje do autobhany, gdzie obie strony powinny zrobic wysztko zeby uniknac kolizji, czyli poruszac sie z predkoscia nie wieksza niz bezpieczna. Ta predkoscia na Ringu jest 130km/h, co zostalo kilka lat temu jakby potwierdzone wyrokiem sadu gdzie rowniez GT3RS rozbil sie na plamie oleju zostawionej przez Alfe z przodu, a sad i tak uznal 25% winy kierowcy Porsche ze wzgledu na predkosc. Pan Waldemar zadnego przepisu nie zlamal ale poruszajac sie z predkascia ponad 130km/h z automatu wzial na siebie czesc winy. Ogolnie wypadki na Ringu podczas TF, w ktorym udzial biora dwa auta w ostatim czasie co raz czesciej sa przez policje uznawane z obupolna wine. Niedawno znajmy, ktory sie sciga regularnie na Ringu i ma mega duze doswiadczenie, mial sytuacje gdzie ewidentnie byl poszkodowanym i mial to na filmie, a policja i tak stwierdzila 50/50 i niech kazdy sobie robi swoje auto. -------------------- BTG 8:55 Kia Ceed Cup
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Na szczęście to nie policja decyduje o winie lub jej braku w takich sytuacjach a Sąd.
Co to znaczy, że prędkość na ringu została jakby potwierdzona przez sąd? Albo jest przepis albo go nie ma. Jeśli jest tak jak piszesz że kierowca nie złamał przepisu prędkości na torze to z jakiej racji z tego tytułu ma ponieść konsekwencje? W tej sytuacji na całym obiekcie powinny być rozmieszczone znaki ograniczenia do130 i nie ma dyskusji. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Nie jest po nic. Na tor jedziesz żeby nauczyć się szybko jeździć. Najszybciej jak potrafisz. Bo masz z tego kupę funu. A jazda zapobiegawcza bo jeszcze ktoś we mnie wjedzie, nic ci nie da. Dlatego tak ważne są szkolenia teoreryczne, briefingi przed wyjazdem na tor i instruktorzy na prawym. Ale i tak zawsze pozostaje ryzyko kontaktu z innym, choć nie wiem jak bardzo wziął byś sobie do serca brak zaufania do innych. Tommo, jak chcesz iść o żywot i kładziesz lache że wywalisz dzwona, to nie jedź na TF gdzie ludzie przyjechali się trochę szybciej przejechać w miarę bezpiecznych warunkach, bo to będzie ryzykowne ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 20:23 |