Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> wypadek na Nurbie
piwo
post Mon, 07 Jul 2025 - 10:09
Post #1


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





pewnie juz widzieliscie sad.gif
https://www.facebook.com/share/v/1AFdUHLwiY/


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 07 Jul 2025 - 10:09
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tom-Lee
post Mon, 07 Jul 2025 - 10:33
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 May 2017
Skąd: Krk





Ten gosc od 911tki to jest amator, w sensie takim, ze o ile sie orientuje to on jakiegos wielkiego doswiadczenia w jezdzeniu nie ma. Akurat tu bylo wiecej czynnikow niz jeden, ale jak nie jestes Misza Czarudinem to zluzuj majty.


--------------------
IXgen-TypeR K20C
M240iX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 07 Jul 2025 - 11:07
Post #3


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





no nieciekawie ten wypadek wyglada. mega cud ze seryjne auta a kabiny wytrzymaly i nie zmiazdzylo ich. ciekawe jak zebra i kregoslupy. pewnie porschak mial polklatke to go to uratowalo. ogolnie nie chcialbym byc na miejscu tych kierowcow. ogolnie widocznosc w aucie sportowym to nie jest nigdy mocna strona. ja zawsze staram sie puszczac osoby co mnie dochodza ale lusterka srodkowego nie mam, a zewnetrzne tez ledwo cos widac i zawsze odwracam az glowe za siebie by dostrzec z ktorej kto mnie bedzie bral., ale jak sie jedzie 200 czy wiecej to chyba na takie odwracanie glowy to czasu nie ma.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Mon, 07 Jul 2025 - 11:07
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Beemką zajechał mu drogę. Od początku niechciał go puścić. Miał miejsce zamiast się obsrać pójść szeroko.


--------------------
Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kornat
post Mon, 07 Jul 2025 - 12:41
Post #5


Super User
Dołączył: Wed, 11 April 2007
Skąd: Płońsk





czyja wina w takiej sytuacji?


--------------------
_https://www.facebook.com/punto16vT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 07 Jul 2025 - 13:19
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Nie ma co, współczesne auta naprawdę są kurcze bezpieczne ! . Ta kabina Porsche nie jest zakleszczona jakby można bylo drzwi otworzyć jeszcze. I te słynne drogie w naprawie bariery też robią robotę.
A co do 'winy', nie wiem , ja na TD wyprzedzam tylko i wyłącznie gdy poprzednik daje jasny sygnal że mnie widzi i że trzyma się jednej strony (jeden kierunek włączony i jedzie tą stroną) , bez tego to proszenie się o kłopoty, masa ludzi rzadziej bywających na torze jeździ przecież na raz z doświadczonymi i już przed wozem się tyle dzieje, że na tył nie ma dość uwagi i nie patrzy nonstop, zwłaszcza zbliżając się do zakrętu a nie na prostej, wyprzedający musi mieć pewność że da radę, tu się przecenił nieco. To BMW jedzie swoją linią, z jakiej racji można zakładać że odpuści apex. i z jakiej racji miałby to robić o ile faktycznie widział Porsche.

Ale nie wiem, na NR nie byłem może tam są inne zasady - że jadąc swoje trzeba patrzeć kogo by tu jeszcze puścić.

Tak jak Piwo pisze - do tyłu nie ma tyle widoczności co do przodu, i wyprzedzany nie ma żadnego obowiązku puszczać, nawet jak widzi (a mam wątpliwości czy widział / umiał oszacować prędkość zbliżania się ) . Może jak widzi i ogarnia, jak nie ogarnia lepiej niech jedzie swoje i wyprzedzać można dopiero po zaprezentowaniu się mu jednoznacznym.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Mon, 07 Jul 2025 - 14:52
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(Tom-Lee @ Mon, 07 Jul 2025 - 10:33) *
Ten gosc od 911tki to jest amator, w sensie takim, ze o ile sie orientuje to on jakiegos wielkiego doswiadczenia w jezdzeniu nie ma. Akurat tu bylo wiecej czynnikow niz jeden, ale jak nie jestes Misza Czarudinem to zluzuj majty.

nie przesadzajmy z Mischą, bo ten na socjalach wrzucił podobną sytuację, gdzie na trzeciego wbijał się za zakrętem Sabine biggrin.gif


CYTAT(kornat @ Mon, 07 Jul 2025 - 12:41) *
czyja wina w takiej sytuacji?


Policja pewnie da współwinę 911, bo pomimo że na TF'ie masz się trzymać prawej strony, jak lecisz ponad 130km/h to zaczynasz brać na klatę odpowiedzialność za wypadek.
https://www.nuerburgring.de/info/company/gt...ing-regulations


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nanab
post Mon, 07 Jul 2025 - 16:06
Post #8


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





CYTAT(piwo @ Mon, 07 Jul 2025 - 11:07) *
no nieciekawie ten wypadek wyglada. mega cud ze seryjne auta a kabiny wytrzymaly i nie zmiazdzylo ich. ciekawe jak zebra i kregoslupy. pewnie porschak mial polklatke to go to uratowalo. ogolnie nie chcialbym byc na miejscu tych kierowcow. ogolnie widocznosc w aucie sportowym to nie jest nigdy mocna strona. ja zawsze staram sie puszczac osoby co mnie dochodza ale lusterka srodkowego nie mam, a zewnetrzne tez ledwo cos widac i zawsze odwracam az glowe za siebie by dostrzec z ktorej kto mnie bedzie bral., ale jak sie jedzie 200 czy wiecej to chyba na takie odwracanie glowy to czasu nie ma.

Nie myślałeś o zainwestowaniu w kamerkę?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 07 Jul 2025 - 16:43
Post #9


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Kamerka byłaby ok jakby ekran był duży i w widocznym miejscu. Np na auto gauge nigdy nie zwracałem uwagi bo 6cm ekranik w trakcie ścigania to zdecydowanie za malo

A jak myslicie Nawrocki okaże się obywatelski i nie podpisze tego gniotu?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pszczelaszkov
post Mon, 07 Jul 2025 - 18:06
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 08 February 2016
Skąd: Piła





CYTAT(piwo @ Mon, 07 Jul 2025 - 11:07) *
no nieciekawie ten wypadek wyglada. mega cud ze seryjne auta a kabiny wytrzymaly i nie zmiazdzylo ich. ciekawe jak zebra i kregoslupy. pewnie porschak mial polklatke to go to uratowalo. ogolnie nie chcialbym byc na miejscu tych kierowcow. ogolnie widocznosc w aucie sportowym to nie jest nigdy mocna strona. ja zawsze staram sie puszczac osoby co mnie dochodza ale lusterka srodkowego nie mam, a zewnetrzne tez ledwo cos widac i zawsze odwracam az glowe za siebie by dostrzec z ktorej kto mnie bedzie bral., ale jak sie jedzie 200 czy wiecej to chyba na takie odwracanie glowy to czasu nie ma.

Ja polubiłem na torze monitor martwej strefy, może niezbyt precyzyjne, ale jednak jak zgubie kogoś to kątem oka widzę pomarańczową lampke w lusterku. Nawet kupiłem jakiś chiński i będe montował do gruza na próbe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nanab
post Wczoraj, 00:48
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





CYTAT(piwo @ Mon, 07 Jul 2025 - 16:43) *
Kamerka byłaby ok jakby ekran był duży i w widocznym miejscu. Np na auto gauge nigdy nie zwracałem uwagi bo 6cm ekranik w trakcie ścigania to zdecydowanie za malo

Wyświetlacz 7 cali można kupić za 100-150zł, montujesz na środku deski albo w miejscu środkowego lusterka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wczoraj, 10:57
Post #12


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(Bio @ Mon, 07 Jul 2025 - 14:52) *
nie przesadzajmy z Mischą, bo ten na socjalach wrzucił podobną sytuację, gdzie na trzeciego wbijał się za zakrętem Sabine biggrin.gif




Policja pewnie da współwinę 911, bo pomimo że na TF'ie masz się trzymać prawej strony, jak lecisz ponad 130km/h to zaczynasz brać na klatę odpowiedzialność za wypadek.
https://www.nuerburgring.de/info/company/gt...ing-regulations


no to od mischy.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Wczoraj, 14:39
Post #13


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





CYTAT(Andrzejsr @ Mon, 07 Jul 2025 - 13:19) *
Ale nie wiem, na NR nie byłem może tam są inne zasady - że jadąc swoje trzeba patrzeć kogo by tu jeszcze puścić.



Zasady zasadami, ale tutaj jednak kiero Porsche wykazał się lekkomyślnością. Bo żeby wejść tak pod łokieć w środku zakrętu, to musisz jednak założyć że ten z przodu raz że cię zobaczy i zrobi ci miejsce, a dwa że poradzi sobie z nagłą zmianą linii. A Nurb jest ciasny i jak się nie posiada odpowiednich umiejętności to można wylecieć z drogi po takiej korekcie w środku zakrętu. Na wyścigu by nie było problemu, race incident i tyle. No a tu jednak jeżdżą amatorzy, są jakieś określone zasady, więc jak napierdalasz 2x szybciej niż reszta to dla własnego dobra musisz myśleć za innych. Dla mnie to trochę podobne jak zaczynamy zapierdalać po publicznych drogach, to my wtedy przeginamy i my musimy przewidzieć każdy możliwy zły scenariusz i dobrać odpowiedni margines żeby nie narobić dziadostwa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wczoraj, 15:26
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(Driftman @ Mon, 07 Jul 2025 - 11:07) *
Beemką zajechał mu drogę. Od początku niechciał go puścić. Miał miejsce zamiast się obsrać pójść szeroko.



wg tego co widac na filmiku to raczej typ z BMW nie ma obycia torowego i nie patrzyl w lusterka a nie ze nie chcial go puscic

a co do winy - to bylo Turistenfahren czy jak sie to pisze i to ma sluzyc rekreacyjnej jezdzie a nie napince na 110% - wina zarowno typa z eMeczki ze nie patrzyl do tylu jak i typa Horche ktory za wszelka cene musial go wziac mimo ze widac ze typ przed nim nie ogarnia

dobrze ze nic im nie jest - podobno nawet ten z porche z kilkoma obcierkami i siniakami tylko

tam takie akcje ( moze tylko nie w pakiecie - Auto-Pochodnia ) sa calkiem czesto, praktycznie codziennie albo kilka razy dziennie, bylem kilka razy i ZAWSZE przywozili jakies fest rozdupcone fury na padok w ciagu dnia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Wczoraj, 23:12
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





Jazda za kims kogo nie mozna bezpiecznie wyprzedzić bo jest tylko kilka pojedynczych sekund wolniejszy na minucie może być mega frustrująca.
Bo jedno to sportowa jazda na 100% koncentracji a drugie to trochę szybsza wycieczka krajoznawcza.
Stąd poniekąd rozumiem parcie na wyprzedzenie.
Nie rozumiem natomiast kogos kto nie chce puscić. To jest zdjecie na chwilę nogi z gazu na jakiejs prostej a potem znów mozna jechać po zakrętach na swoim limicie.


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Dzisiaj, 10:43
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(As_ @ Tue, 08 Jul 2025 - 23:12) *
Nie rozumiem natomiast kogos kto nie chce puscić. To jest zdjecie na chwilę nogi z gazu na jakiejs prostej a potem znów mozna jechać po zakrętach na swoim limicie.

"Nie chce" - skąd wiesz, że nie chciał? Równie dobrze mógł nie zauważyć że ma już 911 z tyłu.

Sam wiem, jak obecne 911 GT3 RS są w stanie "teleportować" pod zderzak, gdy jedziesz czymś "zwykłym".

A za tym felernym zakrętem jest akurat idealy, spokojny łuk na wyprzedzanie, więc próba "wygrania TFa" zakończyła się "jak zwykle".

I najważniejsze - jeśli do wyprzedzenia tam, musisz użyć kerba (a 911 zahaczyło o kerba) to tylko znaczy, że miejsca tam nie było.


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Dzisiaj, 11:27
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(Bio @ Wed, 09 Jul 2025 - 10:43) *
I najważniejsze - jeśli do wyprzedzenia tam, musisz użyć kerba (a 911 zahaczyło o kerba) to tylko znaczy, że miejsca tam nie było.

Przyjrzyj się uważnie z ujęcia kamery zewnętrznej jak M2 ścięło zakręt zjeżdżając praktycznie na środek nitki.
Niestety na Nurbie jest niebezpiecznie. Ale to nie sam tor stwarza niebezpieczeństwo, tylko jego użytkownicy, zwykli kierowcy z ulicy, nie mający żadnego doświadczenia jazdy torowej.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Dzisiaj, 11:31
Post #18


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





A ja bym postawił dobrą flache na to że nawet jak by się nie trącili, to po korekcie kierowca BMW by wyleciał z drogi bo, bo porsche mu się w cisnęło w kiepskim momencie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Dzisiaj, 12:19
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(The Driver @ Wed, 09 Jul 2025 - 11:31) *
A ja bym postawił dobrą flache na to że nawet jak by się nie trącili, to po korekcie kierowca BMW by wyleciał z drogi bo, bo porsche mu się w cisnęło w kiepskim momencie.

Miał popsute hamulce?


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Dzisiaj, 12:54
Post #20


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





hamowac mial kierowca na zakrecie? na odciazeniu przy 200km/h? to raczej nie spowodowaloby ze by mu starczylo miejsca za lukiem i by nie przytulil na zewnetrznej barierki bo by go wynioslo.
mozliwe ze kierowca bmw m3 mial liche opony i musial sciac ten zakret i przytulic sie do apexu by wyrobic sie w zakrecie z predkoscia jaka mial.
to nie jest powiedziane ze to nie byla maksymalna predkosc jaka mozna pojsc po lini wyscigowej w tym luku. a zmiana lini przejazdu czyli nie pojechanie przez apex mogla powodowac wypadnieciem z toru i wpieprzeniem sie w bande.
i hamowanie juz w zakrecie tylko poglebiloby wylecenie na zewnatrz na bande. takze na pewno nie bylby to dobry pomysl. ogolnie sytuacja byla przegrana juz przed apexem czyli porsche napedzone bo chce wyprzedzic i bmw ktore tez nie odpuszczalo i tez widac ze jechalo z pelna predkoscia nie chcac by porsche doszlo.
oba auta pojechaly jakby sie scigali kierowcy zawodowi w wyscigu, a umiejetnosci zabraklo. i porsche bo nie pojechalo po tarce gleboko albo wrecz trawie, i w bmw bo moglo pojechac ten 1 metr szerzej i walczyc na wyjsciu o zycie.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 16:44