![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Ten gosc od 911tki to jest amator, w sensie takim, ze o ile sie orientuje to on jakiegos wielkiego doswiadczenia w jezdzeniu nie ma. Akurat tu bylo wiecej czynnikow niz jeden, ale jak nie jestes Misza Czarudinem to zluzuj majty.
-------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no nieciekawie ten wypadek wyglada. mega cud ze seryjne auta a kabiny wytrzymaly i nie zmiazdzylo ich. ciekawe jak zebra i kregoslupy. pewnie porschak mial polklatke to go to uratowalo. ogolnie nie chcialbym byc na miejscu tych kierowcow. ogolnie widocznosc w aucie sportowym to nie jest nigdy mocna strona. ja zawsze staram sie puszczac osoby co mnie dochodza ale lusterka srodkowego nie mam, a zewnetrzne tez ledwo cos widac i zawsze odwracam az glowe za siebie by dostrzec z ktorej kto mnie bedzie bral., ale jak sie jedzie 200 czy wiecej to chyba na takie odwracanie glowy to czasu nie ma.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Beemką zajechał mu drogę. Od początku niechciał go puścić. Miał miejsce zamiast się obsrać pójść szeroko.
-------------------- Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 Skąd: Płońsk ![]() |
czyja wina w takiej sytuacji?
-------------------- _https://www.facebook.com/punto16vT
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie ma co, współczesne auta naprawdę są kurcze bezpieczne ! . Ta kabina Porsche nie jest zakleszczona jakby można bylo drzwi otworzyć jeszcze. I te słynne drogie w naprawie bariery też robią robotę.
A co do 'winy', nie wiem , ja na TD wyprzedzam tylko i wyłącznie gdy poprzednik daje jasny sygnal że mnie widzi i że trzyma się jednej strony (jeden kierunek włączony i jedzie tą stroną) , bez tego to proszenie się o kłopoty, masa ludzi rzadziej bywających na torze jeździ przecież na raz z doświadczonymi i już przed wozem się tyle dzieje, że na tył nie ma dość uwagi i nie patrzy nonstop, zwłaszcza zbliżając się do zakrętu a nie na prostej, wyprzedający musi mieć pewność że da radę, tu się przecenił nieco. To BMW jedzie swoją linią, z jakiej racji można zakładać że odpuści apex. i z jakiej racji miałby to robić o ile faktycznie widział Porsche. Ale nie wiem, na NR nie byłem może tam są inne zasady - że jadąc swoje trzeba patrzeć kogo by tu jeszcze puścić. Tak jak Piwo pisze - do tyłu nie ma tyle widoczności co do przodu, i wyprzedzany nie ma żadnego obowiązku puszczać, nawet jak widzi (a mam wątpliwości czy widział / umiał oszacować prędkość zbliżania się ) . Może jak widzi i ogarnia, jak nie ogarnia lepiej niech jedzie swoje i wyprzedzać można dopiero po zaprezentowaniu się mu jednoznacznym. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Ten gosc od 911tki to jest amator, w sensie takim, ze o ile sie orientuje to on jakiegos wielkiego doswiadczenia w jezdzeniu nie ma. Akurat tu bylo wiecej czynnikow niz jeden, ale jak nie jestes Misza Czarudinem to zluzuj majty. nie przesadzajmy z Mischą, bo ten na socjalach wrzucił podobną sytuację, gdzie na trzeciego wbijał się za zakrętem Sabine ![]() czyja wina w takiej sytuacji? Policja pewnie da współwinę 911, bo pomimo że na TF'ie masz się trzymać prawej strony, jak lecisz ponad 130km/h to zaczynasz brać na klatę odpowiedzialność za wypadek. https://www.nuerburgring.de/info/company/gt...ing-regulations -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
no nieciekawie ten wypadek wyglada. mega cud ze seryjne auta a kabiny wytrzymaly i nie zmiazdzylo ich. ciekawe jak zebra i kregoslupy. pewnie porschak mial polklatke to go to uratowalo. ogolnie nie chcialbym byc na miejscu tych kierowcow. ogolnie widocznosc w aucie sportowym to nie jest nigdy mocna strona. ja zawsze staram sie puszczac osoby co mnie dochodza ale lusterka srodkowego nie mam, a zewnetrzne tez ledwo cos widac i zawsze odwracam az glowe za siebie by dostrzec z ktorej kto mnie bedzie bral., ale jak sie jedzie 200 czy wiecej to chyba na takie odwracanie glowy to czasu nie ma. Nie myślałeś o zainwestowaniu w kamerkę? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Kamerka byłaby ok jakby ekran był duży i w widocznym miejscu. Np na auto gauge nigdy nie zwracałem uwagi bo 6cm ekranik w trakcie ścigania to zdecydowanie za malo
A jak myslicie Nawrocki okaże się obywatelski i nie podpisze tego gniotu? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
no nieciekawie ten wypadek wyglada. mega cud ze seryjne auta a kabiny wytrzymaly i nie zmiazdzylo ich. ciekawe jak zebra i kregoslupy. pewnie porschak mial polklatke to go to uratowalo. ogolnie nie chcialbym byc na miejscu tych kierowcow. ogolnie widocznosc w aucie sportowym to nie jest nigdy mocna strona. ja zawsze staram sie puszczac osoby co mnie dochodza ale lusterka srodkowego nie mam, a zewnetrzne tez ledwo cos widac i zawsze odwracam az glowe za siebie by dostrzec z ktorej kto mnie bedzie bral., ale jak sie jedzie 200 czy wiecej to chyba na takie odwracanie glowy to czasu nie ma. Ja polubiłem na torze monitor martwej strefy, może niezbyt precyzyjne, ale jednak jak zgubie kogoś to kątem oka widzę pomarańczową lampke w lusterku. Nawet kupiłem jakiś chiński i będe montował do gruza na próbe. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Kamerka byłaby ok jakby ekran był duży i w widocznym miejscu. Np na auto gauge nigdy nie zwracałem uwagi bo 6cm ekranik w trakcie ścigania to zdecydowanie za malo Wyświetlacz 7 cali można kupić za 100-150zł, montujesz na środku deski albo w miejscu środkowego lusterka |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
nie przesadzajmy z Mischą, bo ten na socjalach wrzucił podobną sytuację, gdzie na trzeciego wbijał się za zakrętem Sabine ![]() Policja pewnie da współwinę 911, bo pomimo że na TF'ie masz się trzymać prawej strony, jak lecisz ponad 130km/h to zaczynasz brać na klatę odpowiedzialność za wypadek. https://www.nuerburgring.de/info/company/gt...ing-regulations no to od mischy. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Ale nie wiem, na NR nie byłem może tam są inne zasady - że jadąc swoje trzeba patrzeć kogo by tu jeszcze puścić. Zasady zasadami, ale tutaj jednak kiero Porsche wykazał się lekkomyślnością. Bo żeby wejść tak pod łokieć w środku zakrętu, to musisz jednak założyć że ten z przodu raz że cię zobaczy i zrobi ci miejsce, a dwa że poradzi sobie z nagłą zmianą linii. A Nurb jest ciasny i jak się nie posiada odpowiednich umiejętności to można wylecieć z drogi po takiej korekcie w środku zakrętu. Na wyścigu by nie było problemu, race incident i tyle. No a tu jednak jeżdżą amatorzy, są jakieś określone zasady, więc jak napierdalasz 2x szybciej niż reszta to dla własnego dobra musisz myśleć za innych. Dla mnie to trochę podobne jak zaczynamy zapierdalać po publicznych drogach, to my wtedy przeginamy i my musimy przewidzieć każdy możliwy zły scenariusz i dobrać odpowiedni margines żeby nie narobić dziadostwa. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Beemką zajechał mu drogę. Od początku niechciał go puścić. Miał miejsce zamiast się obsrać pójść szeroko. wg tego co widac na filmiku to raczej typ z BMW nie ma obycia torowego i nie patrzyl w lusterka a nie ze nie chcial go puscic a co do winy - to bylo Turistenfahren czy jak sie to pisze i to ma sluzyc rekreacyjnej jezdzie a nie napince na 110% - wina zarowno typa z eMeczki ze nie patrzyl do tylu jak i typa Horche ktory za wszelka cene musial go wziac mimo ze widac ze typ przed nim nie ogarnia dobrze ze nic im nie jest - podobno nawet ten z porche z kilkoma obcierkami i siniakami tylko tam takie akcje ( moze tylko nie w pakiecie - Auto-Pochodnia ) sa calkiem czesto, praktycznie codziennie albo kilka razy dziennie, bylem kilka razy i ZAWSZE przywozili jakies fest rozdupcone fury na padok w ciagu dnia |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Jazda za kims kogo nie mozna bezpiecznie wyprzedzić bo jest tylko kilka pojedynczych sekund wolniejszy na minucie może być mega frustrująca.
Bo jedno to sportowa jazda na 100% koncentracji a drugie to trochę szybsza wycieczka krajoznawcza. Stąd poniekąd rozumiem parcie na wyprzedzenie. Nie rozumiem natomiast kogos kto nie chce puscić. To jest zdjecie na chwilę nogi z gazu na jakiejs prostej a potem znów mozna jechać po zakrętach na swoim limicie. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Nie rozumiem natomiast kogos kto nie chce puscić. To jest zdjecie na chwilę nogi z gazu na jakiejs prostej a potem znów mozna jechać po zakrętach na swoim limicie. "Nie chce" - skąd wiesz, że nie chciał? Równie dobrze mógł nie zauważyć że ma już 911 z tyłu. Sam wiem, jak obecne 911 GT3 RS są w stanie "teleportować" pod zderzak, gdy jedziesz czymś "zwykłym". A za tym felernym zakrętem jest akurat idealy, spokojny łuk na wyprzedzanie, więc próba "wygrania TFa" zakończyła się "jak zwykle". I najważniejsze - jeśli do wyprzedzenia tam, musisz użyć kerba (a 911 zahaczyło o kerba) to tylko znaczy, że miejsca tam nie było. -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
I najważniejsze - jeśli do wyprzedzenia tam, musisz użyć kerba (a 911 zahaczyło o kerba) to tylko znaczy, że miejsca tam nie było. Przyjrzyj się uważnie z ujęcia kamery zewnętrznej jak M2 ścięło zakręt zjeżdżając praktycznie na środek nitki. Niestety na Nurbie jest niebezpiecznie. Ale to nie sam tor stwarza niebezpieczeństwo, tylko jego użytkownicy, zwykli kierowcy z ulicy, nie mający żadnego doświadczenia jazdy torowej. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
A ja bym postawił dobrą flache na to że nawet jak by się nie trącili, to po korekcie kierowca BMW by wyleciał z drogi bo, bo porsche mu się w cisnęło w kiepskim momencie.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
A ja bym postawił dobrą flache na to że nawet jak by się nie trącili, to po korekcie kierowca BMW by wyleciał z drogi bo, bo porsche mu się w cisnęło w kiepskim momencie. Miał popsute hamulce? -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
hamowac mial kierowca na zakrecie? na odciazeniu przy 200km/h? to raczej nie spowodowaloby ze by mu starczylo miejsca za lukiem i by nie przytulil na zewnetrznej barierki bo by go wynioslo.
mozliwe ze kierowca bmw m3 mial liche opony i musial sciac ten zakret i przytulic sie do apexu by wyrobic sie w zakrecie z predkoscia jaka mial. to nie jest powiedziane ze to nie byla maksymalna predkosc jaka mozna pojsc po lini wyscigowej w tym luku. a zmiana lini przejazdu czyli nie pojechanie przez apex mogla powodowac wypadnieciem z toru i wpieprzeniem sie w bande. i hamowanie juz w zakrecie tylko poglebiloby wylecenie na zewnatrz na bande. takze na pewno nie bylby to dobry pomysl. ogolnie sytuacja byla przegrana juz przed apexem czyli porsche napedzone bo chce wyprzedzic i bmw ktore tez nie odpuszczalo i tez widac ze jechalo z pelna predkoscia nie chcac by porsche doszlo. oba auta pojechaly jakby sie scigali kierowcy zawodowi w wyscigu, a umiejetnosci zabraklo. i porsche bo nie pojechalo po tarce gleboko albo wrecz trawie, i w bmw bo moglo pojechac ten 1 metr szerzej i walczyc na wyjsciu o zycie. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 16:44 |