![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
czołem,
prawdopodobnie poszła panewka w wolnossącym koreańcu. Nie ma stukania jak w dieslu za to bardziej "szuranie" po dodaniu gazu plus coś na bagnecie widac - chyba opiłki. Gdzie w Warszawie i okolicach ktoś moze ogarnąć diagnozę i ewentualny remont? Czy remonty to ktoś jeszcze robi czy wymiana silnika na nowy zostaje? -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
oczywiście że robi sie remonty.
Ja ostatnio robiłem słynne 1.6VTI od PSA i jak odpytałem polecane serwisy w warszawie to tak 12-15 tysięcy chcieli. A 100km od warszawy zrobiłem to za 4200 (z tym że w tym jeszcze toczenie tarcz, regeneracja zacisków..itd. masa popierdułek). Była robiona głowica, wymiana prowadnic, gniazd, weryfikacja dołu..itd I to nie był remont w stodole za wychodkiem tylko gość ma hale, podnośniki, osprzęt i robie te jednostki na zmiennych fazach w większości marek. Szukaj fachowca z polecenia za warszawą co ogarnia te konkretne jednostki. Może jakieś forum danej marki pomoże? -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
oczywiście że robi sie remonty. Ja ostatnio robiłem słynne 1.6VTI od PSA i jak odpytałem polecane serwisy w warszawie to tak 12-15 tysięcy chcieli. A 100km od warszawy zrobiłem to za 4200 (z tym że w tym jeszcze toczenie tarcz, regeneracja zacisków..itd. masa popierdułek). Była robiona głowica, wymiana prowadnic, gniazd, weryfikacja dołu..itd I to nie był remont w stodole za wychodkiem tylko gość ma hale, podnośniki, osprzęt i robie te jednostki na zmiennych fazach w większości marek. Szukaj fachowca z polecenia za warszawą co ogarnia te konkretne jednostki. Może jakieś forum danej marki pomoże? Z tymi remontami nie jest tak różowo jak Ci się wydaje. Do tego kwota którą podałeś wskazuje że miałeś zrobioną górę czyli głowę a a to nijak się ma do kwot za remont. Ogólnie potrzebna jest diagnoza ale jeżeli słupki oem są dostępne to szedłbym w tą stronę. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
silnik 1.6GDI wolnossący
jest w KIA i Hyundai'u ten sam, oznaczenie G4FD raczej popularny. @Wombat daj proszę namiary na ten warsztat jak to nie tajemnica. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
w tym motorze zdarzaly sie obciete kliny kola pasowego, zatarte panewki to mega rzadkosc, chyba ze ktos bez oleju jezdzil
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
silnik 1.6GDI wolnossący jest w KIA i Hyundai'u ten sam, oznaczenie G4FD raczej popularny. @Wombat daj proszę namiary na ten warsztat jak to nie tajemnica. jeszcze taka mysl, kilka razy widzialem wyciagniety jak szmata lancuch rozrzadu obierajacy obudowe..., no i to co pisalem wczesniej, jak podbieral olej i wlasciciel nie upilnowal to wtedy rzeczywiscie mogl zalatwic panewy, a te motory lubia pic olej ![]() ps: z tym klinem to sie zakrecilem, to bylo w crdi nowszych a nie benzyniakach |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
słupek 11k netto wg internetów
to wyjdzie gorne nascie z robocizną i jednorazowymi pierdołami Jezeli cylindry nie oberwały tylko panewki i szlif wału to powinno byc taniej? No i wracamy do punktu wyjscia czyli do solidnej diagnostyki. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Szlif wału odpuść, jest duża szansa że zakład to spie*****, powierzchnia po szlifie jest zazwyczaj sporo mniej twarda.
Jeśli obróciło panewkę na korbie to dochodzi nowa korba, jeśli na stopie głównej to szukać nowego bloku. Opiłki w oleju = pompa oleju do sprawdzenia/wymiany, do wymiany wymiennik/chłodniczka oleju, do sprawdzenia głowica (wałki rozrządu, hydropopychacze, zmienne fazy, zawory sterujące) generalnie wszystko gdzie przychodzi ciśnienie oleju. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
CYTAT Z tymi remontami nie jest tak różowo jak Ci się wydaje. Do tego kwota którą podałeś wskazuje że miałeś zrobioną górę czyli głowę a a to nijak się ma do kwot za remont. ALe nic mi sie nie wydaje tylko pisze jak było. Za dokładnie ten sam zakres (bo ja wszędzie od razu mówiłem że chce głowice zrobić a dół tylko zweryfikować albo wcale go nie ruszać - bo to wiadomo co sie w tych silnikach robi) w Wawce mi krzyczeli naście koła. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 25 March 2010 Skąd: Łomża ![]() |
Podobno te silniki tj 1.6GDI zacierają się przez rozpadające się katalizatory.Silnik zaciąga pył z katalizatorow poprzez system EGR który jest realizowany przez zmienna fazę walka wydechowego.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Można coś zrobić, aby katalizator go nie zniszczył? Inny katalizator, albo modyfikacja softu ograniczająca działanie egr? Przy jakimś stylu jazdy jest mniejsza szansa na awarie?
Aby zajrzeć w tym silniku do łańcucha rozrządu jest dużo roboty? |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
ALe nic mi sie nie wydaje tylko pisze jak było. Za dokładnie ten sam zakres (bo ja wszędzie od razu mówiłem że chce głowice zrobić a dół tylko zweryfikować albo wcale go nie ruszać - bo to wiadomo co sie w tych silnikach robi) w Wawce mi krzyczeli naście koła. Autor zadal pytanie czy ktoś jeszcze robi remonty czy tylko wymienia silniki a Ty odpowiedziałeś że tak robią remonty podając swój przykład gdzie dopiero w końcowej części wypowiedzi można było wywnioskować że chodzi o zwykłą robotę głowicy. Do tego może Ci naświetle jak wygląda wydzwanianie po warsztatach od strony warsztatów. Małe warsztaty gdzie nie ma działu porad telefonicznych mają problem z telefonami z których kompletnie nic nie wynika. W 95% przypadków jest zwykłe zawracanie dupy i męczenie buły o cenę. Kolejna sprawa to diagnostyka właściciela auta która w 99,9% nie pokrywa się z faktycznym stanem/usterką a chodzi tylko o schemat naprawy i cenę. Potem warsztaty mają problem bo usterka nie jest w tym miejscu albo prac z jej usunięciem jest X3 w stosunku do założeń telefonisty. Dlatego zazwyczaj warsztaty przy tego typu akcjach podają max cenę żeby mieć margines działania o ile w ogóle zdecydują się na naprawę auta i ustalenie jej ceny na podstawie telefonicznych pogadanek. Dlatego jak najbardziej mogłeś usłyszeć przez telefon kwoty X3 w stosunku do tego co było w realu. Dokładnie bym Ci to samo powiedział. Wracając do tematu: Diagnostyka, diagnostyka (w realu) i potem naprawa. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
A nie lepiej kupić drugi silnik? Wolnossący benzyniak to powinen kosztować max te 2-3 tysiace złotych używany cały bez osprzętu. Przełożyć, zmieniac olej i kolejne 500 tys km przejechać bezawaryjnie.
Ostatnio u szwagra w 607 silnik przerzucaliśmy. Moduł BSI (taka skrzynka bezpieczników) używany, do jego wersji auta, był 100 złotych droższy niż cały silnik... |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
A nie lepiej kupić drugi silnik? Wolnossący benzyniak to powinen kosztować max te 2-3 tysiace złotych używany cały bez osprzętu. Przełożyć, zmieniac olej i kolejne 500 tys km przejechać bezawaryjnie. Ostatnio u szwagra w 607 silnik przerzucaliśmy. Moduł BSI (taka skrzynka bezpieczników) używany, do jego wersji auta, był 100 złotych droższy niż cały silnik... Oj żyjesz nie w tych czasach :-) |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Wolnossący benzyniak to powinen kosztować max te 2-3 tysiace złotych używany cały bez osprzętu a poza tym na swiecie nie powinno być wojen, głodu i chorób ![]() -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Oj żyjesz nie w tych czasach :-) Nie wiem ile kosztuje silnik do tego konkretnego samochodu, skoro nie wiemy nawet jaki to samochód i jaki silnik. Raczej małolitrażowy wolnossak, to nie jest V8 BMW. Do konkretów: do peugeota 406 1.8 16v oznaczenie LFY silnik słupek w idealnym stanie rok temu zapłacone 900zł. W tym roku peugeot 607 silnik 3.0 oznaczenie XFX zapłacone 1300zł. Oferty wzięte z allegro, OLX, takze ceny średnie/rynkowe. 5 cylindrowy Mercedes OM602 w granicach 1500-2000zł sprzedają. OM605 podobnie. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Nie wiem ile kosztuje silnik do tego konkretnego samochodu, skoro nie wiemy nawet jaki to samochód i jaki silnik. Raczej małolitrażowy wolnossak, to nie jest V8 BMW. Do konkretów: do peugeota 406 1.8 16v oznaczenie LFY silnik słupek w idealnym stanie rok temu zapłacone 900zł. W tym roku peugeot 607 silnik 3.0 oznaczenie XFX zapłacone 1300zł. Oferty wzięte z allegro, OLX, takze ceny średnie/rynkowe. 5 cylindrowy Mercedes OM602 w granicach 1500-2000zł sprzedają. OM605 podobnie. Autor napisał o jaki silnik chodzi do tego od XXX lat nawiązujesz do 406ki a to jest już stary chrupek i nikt nie będzie szukał takiego auta chyba że ma zajawkę na 406 i na nic więcej. Do tego wiem że to optymistycznie wygląda tylko niestety czasy tanich aut już minęły. Na tą chwilę do nowego ecosreco peżocika/citroenika 1,6hdi alternatorek potrafi kosztować 3k to o jakich słupkach za 2k.mówimy. P.s. Ostatnio mogłem kupić Suzuki 1,4 dżet-naplet-turbo :-) z padniętym motorem to słupek z wymianą 16,5k.pln. :-( |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
@Frolik, przecież masz napisany symbol silnika o który pyta autor a piszesz o jakiś chrupkach do starych peugeotów które już dawno skończyły na żyletkach.
Ten silnik nowy słupek kosztuje jak poniżej. Regenerowany ok 8ki. Jakbym chciał dłużej zostać z wozem to wrzucić nowy, jak wóz na sprzedaż to najtańszy, regenerowany z papierem i jakaś tam gwarancja. Ten silnik i tak ma w miarę dobrą cenę, pożądny remont bardzo popularnego 1,5 ecoboost to 20 klocków. A padają wszystkie. Zloty interes ![]() https://allegro.pl/oferta/silnik-nowy-hyund...4fd-17644343594 -------------------- S3,
A4 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 13 July 2025 - 22:22 |