![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 February 2025 ![]() |
Cześć wszystkim! Chciałbym prosić osoby z doświadczeniem w tuningu silników 1.8T, które osiągają moc rzędu 450-500 HP, o pomoc w doborze odpowiedniego turbo do mojego Audi TT 8N Quattro BAM 1.8T. Aktualnie mam hybrydową turbinę K04 023 oraz szereg modyfikacji, takich jak kuta korba, racingowe panewki, sprzęgło Valeo jednomasowe, 3-calowy układ wydechowy, pompę paliwa DW 65V, intercooler, wtryski 525cc oraz customowy kolektor wydechowy. Na ten moment mój silnik generuje 315 KM i 410 Nm.
Chciałbym teraz zwiększyć moc do około 430-480 HP,przy tym stawiając na lepszą reakcję na gaz przy 430 HP, niż starać się uzyskać 480 HP w wąskim zakresie obrotów. Zależy mi również na jak najszybszym wstawaniu turbiny, najlepiej w przedziale 3000 - 4000 obr/min. Myślałem o turbinach EFR 6758 lub EFR 7163 T4 Twin Scroll A/R 0.80 WG, ale może są inne opcje, które lepiej pasowałyby do mojego projektu? Dodatkowo, chciałbym się dowiedzieć, jakie zawory, wałki rozrządu, tłoki i inne komponenty będą potrzebne na takie moce. Byłoby świetnie, gdyby ktoś mógł rozpisać, co mniej więcej będzie potrzebne, aby osiągnąć te 430 - 480 hp. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady! |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
no cóż, jest tu taki fajny temat na tym forum odn. 1,8T na takie moce, i szczerze mówiąc, to bym tam nie szedł.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
1.8T to nie jest opcja na szeroki powerband i szybkie wstawanie.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 26 May 2020 Skąd: okolice Krakowa ![]() |
Witam.
Buduję podobny projekt w b4 quattro z 1.8T, ja kupiłem sprężarkę borga efr 6758 A/R 0.64 plus do tego dedykowany dwuportowy westgate z turbosmarta - Turbosmart TS-0620-4012 Gen V14 PSI Głowicę mam zrobioną w dziak motorsport, porting, zawory supertecha +1mm ssące i wydechowe, zebrane ''hotspoty'', podkładki pod sprężyny wydechowe z bam'a, wałek ssący z adr Tłoki silnika JE Pistons, VW 1.8T 20V 81.00mm(9.25:1)FSR-Perfect skirt Kute korby techno 5 Pompa paliwa dw200 Wtryski bosch 980cc Wtrysk wody i metanolu aem Wszystkie podzespoły w silniku nowe, rozrządy, pompy, panewki, paski, napinacze itp. Cewki z 2.0TFSI Chłodnica oleju mocal 16 rzędów + podstawka mocal z termostatem Sprzęgło od kb customs na docisku z 3.0tdi Do wysterowania tego wszystkiego emu black Też celujemy w moce około 430-450KM Co z tego wyjdzie, okaże się za jakieś 2 miesiące, bo odebrałem auto od pewnego forumowicza po 4 latach i trzech miesiącach, nie zrobił w nim dosłownie nic... Znalazłem inny warsztat i na dniach mają chłopaki zacząć działać. Po wszystkim wrzucę wykres z hamowni (drogowej) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
a moze tak droga na skróty?
1) sprzedac to co jest 2) kupic dowolne MQB z silnikiem CJX 3) wsadzic: turbo PMAX, IC, DP 4) wystroic 5) cieszyc sie bezawaryjnymi 450-470KM i turbo wstajacym ponizej 3k zero rzezby, eksperymentow, poprawek, oddajesz na dwa dni i odbierasz gotowy projekt Graty wyjda 12k + robocizna + strojenie ... jedyna wada ze nie pochwalisz sie tym na forum VAG - tam polowa ma juz taki setup ![]() -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Ja też podziwiam za chęci po tylu latach oświecenia motoryzacyjnego i chęci dłubania w 1.8T powyżej 300 KM, nie mówiąc już o tych 450.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Łojtam Panowie nigdy nie byliście dzieciakami z rączką w spodenkach na widok wykresu najlepiej w piku
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 February 2025 ![]() |
a moze tak droga na skróty? 1) sprzedac to co jest 2) kupic dowolne MQB z silnikiem CJX 3) wsadzic: turbo PMAX, IC, DP 4) wystroic 5) cieszyc sie bezawaryjnymi 450-470KM i turbo wstajacym ponizej 3k zero rzezby, eksperymentow, poprawek, oddajesz na dwa dni i odbierasz gotowy projekt Graty wyjda 12k + robocizna + strojenie ... jedyna wada ze nie pochwalisz sie tym na forum VAG - tam polowa ma juz taki setup ![]() Dobry pomysł, zastanawiałem się nad tym ale, samo kupno auta które nie jest roz** gruzem czyli takie do 100tys nalotu i w jakimś fajnym stanie będzie dosyć kosztowne a nadal po kupnie samochodu trzeba w niego włożyć troszkę $ wiem o 100x łatwiej jest sprzedać i kupić nowe i cieszyć się nowym ale takim nowym autem nie ma zabawy w wyprzedaniu nowych m2, s3 itp i patrzenie na ich miny że auto 20 letnie zapodaje tak dobrze, lata w mojej okolicy taka a3 co prawda w ośce na chyba 330-350km i co on robi z takimi cwaniaczkami w tych nowych autkach to aż fajnie się ogląda. A wydaje mi się że budowa takiego 1.8T na takie moce nie pochłonie tylu $ co kupno nowego auta. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Dobry pomysł, zastanawiałem się nad tym ale, samo kupno auta które nie jest roz** gruzem czyli takie do 100tys nalotu i w jakimś fajnym stanie będzie dosyć kosztowne i dlatego wolę w 25 letniej igielce z przebiegiem 4 x wiekszym zrobic niezawodne szybko wstajace 450KM. Powodzenia... A i jak juz to zlozysz i przejedziesz pierwsze 50tys to wrzuc budget jaki to pochłoneło. O ile tylko do tego czasu nie zniknie RF. A jakbys jednak zmądrzał to rozwaz octavie 1.8 4x4 one chyba w 2014 się zaczęły Na hybrydzie IS38 bez cudowania wyjdzie 420KM, będzie to nadal dobrze wstawac. A jak sie postarasz to wyrwiesz egzemplarz na 16 z kołpakami i z zarowkami H7 z przodu. Będzie cichociemne, badziewne i objedzie połowę kierowców w nowych emkach czy RS'kach. Będzie o tyle łatwiej ze albo nie będą wiedziec ze się z nimi scigałes, albo nie będzie im się chciało skrzyni na sport przerzucic bo po ch&j sie scigac z jakąś starą skodą. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
ale takim nowym autem nie ma zabawy w wyprzedaniu nowych m2, s3 itp i patrzenie na ich miny że auto 20 letnie zapodaje tak dobrze, lata w mojej okolicy taka a3 co prawda w ośce na chyba 330-350km i co on robi z takimi cwaniaczkami w tych nowych autkach to aż fajnie się ogląda. Oho, już rozumiem genezę. Czyli jak ostatnio sobie latam trochę G80 to jestem cwaniaczkiem w nowej M3. A jeszcze jak mnie w "nowym autku" wyprzedzi 20-letnie Audi to w ogóle dzień zepsuty. i dlatego wolę w 25 letniej igielce z przebiegiem 4 x wiekszym zrobic niezawodne szybko wstajace 450KM. Powodzenia... A i jak juz to zlozysz i przejedziesz pierwsze 50tys to wrzuc budget jaki to pochłoneło. O ile tylko do tego czasu nie zniknie RF. +1 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 February 2025 ![]() |
i dlatego wolę w 25 letniej igielce z przebiegiem 4 x wiekszym zrobic niezawodne szybko wstajace 450KM. Powodzenia... A i jak juz to zlozysz i przejedziesz pierwsze 50tys to wrzuc budget jaki to pochłoneło. O ile tylko do tego czasu nie zniknie RF. A jakbys jednak zmądrzał to rozwaz octavie 1.8 4x4 one chyba w 2014 się zaczęły Na hybrydzie IS38 bez cudowania wyjdzie 420KM, będzie to nadal dobrze wstawac. A jak sie postarasz to wyrwiesz egzemplarz na 16 z kołpakami i z zarowkami H7 z przodu. Będzie cichociemne, badziewne i objedzie połowę kierowców w nowych emkach czy RS'kach. Będzie o tyle łatwiej ze albo nie będą wiedziec ze się z nimi scigałes, albo nie będzie im się chciało skrzyni na sport przerzucic bo po ch&j sie scigac z jakąś starą skodą. Nie w 25 a w 21 letniej "igielce" i nie z przebiegiem 4 x większym tylko niestety 115tys km ![]() Ok jak zbuduje ten projekt to wrzucę ale jest jeden problem, rocznie tym autem robię max 1,5tys km wiec do 50tys to forum pewnie zniknie Dobry pomysł z octavia ale niestety, prawie wszystkie skody mi się nie podobają. :c |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 26 January 2014 ![]() |
Optymalnie na takie założenia to rozwiercić 1.8t na strokra 2.0 do tego turbo https://fmic.pl/silnik-i-turbo/371831-102125196.html, wtryski 980cc, robi 400+ na zwykłym paliwie i wstaje 3300-3500 obr.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 February 2025 ![]() |
Optymalnie na takie założenia to rozwiercić 1.8t na strokra 2.0 do tego turbo https://fmic.pl/silnik-i-turbo/371831-102125196.html, wtryski 980cc, robi 400+ na zwykłym paliwie i wstaje 3300-3500 obr. Dobry pomysł ale nie chce rozwierać 1.8 na strokera 2.0 za duże koszty, a przy 1.8t jak to turbo wstanie? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 February 2025 ![]() |
Oho, już rozumiem genezę. Czyli jak ostatnio sobie latam trochę G80 to jestem cwaniaczkiem w nowej M3. A jeszcze jak mnie w "nowym autku" wyprzedzi 20-letnie Audi to w ogóle dzień zepsuty. +1 Chciałem przeprosić, jeśli moje wcześniejsze słowa mogły kogoś urazić. Nie sądzę, że każdy, kto jeździ "nowym autkiem", jest cwaniakiem. Wiele osób, które znam i mają nowe samochody, to zupełnie normalni ludzie. Jednak gdy widzę takiego 18 latka który dostał od rodziców M2 i chwali się nim, mówiąc, jaki on jest zaje*** i się popisuje tym autem jak by na niego zarobił a tak nie było to trochę mnie to irytuje. Powinienem mieć na to wyje***, ale po prostu taki mam charakter. Kiedy widziałem wyścig M2 z A3 w ośce a potem spytałem się młodzika z M2 o słynny pojedynek 25 letniego auta z jego m2, jego mina była bezcenna i tłumaczenia że on się nie ścigał itp, a prawda była całkowicie inna. A i gratki za posiadanie M3 G80 bardzo fajny samochód ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Powinienem mieć na to wyje***, ale po prostu taki mam charakter. Powinieneś, lżej się żyje ![]() A i gratki za posiadanie M3 G80 bardzo fajny samochód ![]() Mam M3 E92 2012 Competition którą wystawiam w tym sezonie, do G80 się przymierzam więc trochę jeżdżę na testach ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
może 15 lat temu to robiło wrażenie, jak sleeper łomotał sportowe samochody.
Masz jeżdżące auto, zrobisz z niego nieruchomość. A bananowa młodzież za 5 minut nie będzie w ogóle pamiętać, że z kimś się ścigała. Więc nic im nie udowodnisz, co najwyżej sobie.. Rozumiem projekty z zajawki i szanuję takie bardzo, ale projekt, żeby coś udowadniać? Auto ma dawać tobie frajdę, nie innym A to, że 21 letnie auto ma 115tyś przebiegu to też nie jest jakiś mega argument - dalej będą się pojawiały awarie już z racji wieku a nie przebiegu. Świeże auto z większą mocą i większym przebiegiem będzie mniej awaryjne niż stare z małym przebiegiem |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 26 May 2020 Skąd: okolice Krakowa ![]() |
Trochę w złym kierunku idzie ten temat, chłopak chce sobie zrobić samochód, a tu naśmiewanie się itp, pytał o jakieś rady i info, a nie czy to się opłaca, to Jego sprawa.
Jest mnóstwo różnych, lepszych opcji od 1.8T owszem, chce, niech robi, ja też robię, czy się opłaca - NIE, czy warto - zdecydowanie tak, to ma mnie cieszyć a nie kogoś, i nie będę latał z rączką w spodenkach z wykresem. Pozdro |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Trochę w złym kierunku idzie ten temat, chłopak chce sobie zrobić samochód, a tu naśmiewanie się itp, pytał o jakieś rady i info, a nie czy to się opłaca, to Jego sprawa. Jest mnóstwo różnych, lepszych opcji od 1.8T owszem, chce, niech robi, ja też robię, czy się opłaca - NIE, czy warto - zdecydowanie tak, to ma mnie cieszyć a nie kogoś, i nie będę latał z rączką w spodenkach z wykresem. Pozdro Nie naśmiewanie tylko bardziej ironiczne wskazówki. Nikt kolegi (autora) nie obraża, nie poniża, nie krytykuje w niekulturalny sposób. Pytał o rady i info i je dostał - jak na tacy. Rada by w to nie brnąć to również rada i to całkiem zasadna już abstrahując od samych kwestii finansowych. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
450KM w 1.8 to jest juz gruby projekt za gruba kase i nie sprowadza sie do wymiany turbo ktore to ogarnie.
a autor pisze ze nie chce robic strokera bo to koszty ... i to jest główny problem tego wątku. Tu nie o to chodzi zeby zrobic unikalną TT 1.8 tylko zeby tanio zrobic szybką furę do łojenia emek czy RS'ek. Idąc dalej w poszukiwaniu tanszej i lepszej alternatywy proponuję a3 2.0 220KM z USA. To mozna wyrwac za psie pieniądze wyglada rownie niepozornie co octavia i za 12k + robocizna + strojenie mozna miec 450-470 niezawodnych koni przenoszonych na 4 koła. Calość zamknie się w 60k za bazę i 20k za mody. Moze ktos napisze ile teraz do 1.8T kosztuje stroker, kucizna, IC, DP, jakies chlodnice oleju, wtryski, kolektory, turbo ktore to ogarnie do tego sprzegło docisk plus masa robocizny i miejsc na potencjalny fuckup. W MQB wymiane turbo, DP i IC praktycznie kazdy zrobi. wszystko Plug&Play i dwa dni roboty. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Jak to ma ładnie wstawać to trzeba włożyć nowoczesne turbo np: Garrett seria G.
Sama turbina to koszt ok. 10k. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 14:05 |