Shoutbox 0 nowych PW 


13 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Lancer Evo czy Yaris GR, W planach wizyta na torze raz na miesiąc i jak najmniej grzebania
MadeInPoland
post Fri, 28 Mar 2025 - 19:55
Post #81


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





CYTAT(ledziu @ Fri, 28 Mar 2025 - 17:42) *
MiP my się chyba nie zrozumieliśmy. W 2006-7r kupowałeś auto, zostawiałeś je na 2dni do wywalenia kata i zrobienia DP a potem softa. Miałeś w zajebistą charakterystykę silnika w serii a do tego parametry o których inne 2,0 w tamtych czasach mogły tylko pomarzyć. Do tego następnego dnia kupowałeś opony i zapie...dalałeś jak chciałeś dalej będąc w serii. Fajne było to że nie musiałeś być Kubicą żeby wydobyć na winklach to czego żadnym innym autem Ci się nie udało.

Przez lata z e9 poznałem mnóstwo osób nawet mających E9 a ścigających się w porsche cup i wszyscy mówili jednym głosem że jest kozak.

Dlatego każdemu miłośnikowi zapitalania zawsze powtarzam że trzeba pojeździć evo żeby zrozumieć istotę auta zrobionego przez producenta do konkretnych celów.

Co mi po tych niusach z netu kto jaki czas zrobił jak nawet nie wiadomo czym, w jakiej konfiguracji, za ile kasy i jakie do tego były przygotowania.

Równie dobrze można postawić Tico i walizkę z milionem Eur obok niego a potem posadzi zawodowego kierowcę i cieszyć się że pokonał evo w tico. Hmmm jednak to evo nie jest takie szybkie.

Pominę fakt że dalej to było auto po bułki do kościoła albo na wycieczkę z kobitą i dzieckiem.




Były wersje fq (coś tam) do 380 chyba. Zrobili większą moc ale niuta wykastrowali do 450.
Po sofcie zawsze było 400/550nm w totalnie seryjnym silniku.


Uwierz mi znam te teksty o super prowadzącym się EVO.
Poza przekonaniami kierowcow masz jakiś dowód na to, że EVO dobrze skręca na tle innych aut? Obiektywne dane.
Widziałeś test CarANDDriver jak wypada EVO na tle innych aut?
Widziałeś czasy na torach? Wiesz jaki ma rozkład masy przód tył?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 28 Mar 2025 - 19:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
prnit
post Fri, 28 Mar 2025 - 20:29
Post #82


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Trudno już nawet komentować te twoje bzdury, zajmij sie lepiej lepieniem swojego merca i tyle. laugh.gif laugh.gif Evo się nie prowadzi bo robi słabe czasy na silesi laugh.gif no tak to jest wyznacznik 40 letniej historii tego auta, tych wszystkich klas N które śmigały po polskich trasach rajdowych przez dobre kilkanaście albo i więcej lat, często lekko podkręcony silnik, klatka, wybebeszenie i auto nadawało się na starty w Mistrzostwach PL czy EU itd. no ale ty wiesz lepiej, ze ono się nie prowadzi i ci wszyscy kierowcy rajdowi którzy te auta kochali przez lata nie mieli racji laugh.gif tak samo w nawet obecnych wyścigach górskich te złe evo przypadkowo wygrywa i dalej rozwala inne auta, oczywiscie są to przebudowane potwory ale dalej są to evo z silnikami 4G63, dyframi itd. mam człowieku dla ciebie propozycje, weź ty sie palnij mocno w ten łeb, tylko mocno laugh.gif laugh.gif


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Fri, 28 Mar 2025 - 20:32
Post #83


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





MiP ma rację i to żadna przecież nowość że 4x4 się na tor nie nadaje, seryjne evo ryje przodem jak wściekłe i widać że sięto auto w zakrętach męczy. Ale Ledziu też ma rację bo " Fajne było to że nie musiałeś być Kubicą żeby wydobyć na winklach to czego żadnym innym autem Ci się nie udało." I ja to czaje bo to pewnie podobnie jak w Imprezie, gdzie praktycznie w każdych warunkach przy nie wielkim wysiłku poprostu jedziesz tam gdzie chcesz i jak chcesz i raczej na drodze fantazja i strach będzie dużo większym ogranicznikiem niż możliwosci samochodu. Moim zdaniem takie auta jak Evo czy Impreza na tor się nie nadają ale można o nich śmiało powiedzieć że dobrze się prowadzą, ale właśnie w kontekście tej łatwości i wszechstronności która się odbywa kosztem G w zakręcie biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 28 Mar 2025 - 20:53
Post #84


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





A co to znaczy że na tor się nie nadaje?
Znasz jakiegoś seryjnego sedana o podobnej mocy silnika który będzie szybszy na torze?
https://www.youtube.com/watch?v=maipBCKIumE
Evo ma 360 koni


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 28 Mar 2025 - 21:50
Post #85


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



niby się nie nadają a przyjeżdzają i nadal wyjmują garnki na podiach.
Tak jak Merol MiPa się nie nadaje a potem się okazuje że dogonić go nie można laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Fri, 28 Mar 2025 - 21:50
Post #86


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





Tommo ale ty to umiesz jeździć i chyba widzisz sam że tutaj jadą jak po bułki wink.gif

https://www.youtube.com/watch?v=HdQn1-786LU

1:07-1:08 minuta filmu, czy to jest samochód który wybitnie skręca na asflacie ? biggrin.gif

A to że się na tor nie nadaje to faktycznie jest przesadzone stwierdzenie. Bardziej chodzi o to że evo nie jest najlepszym autem pod budowe typowo torowego auta które ma robić duże g w zakręcie, a to że sięzbudować da to też wiadomo, wszystko dzisiaj można zbudować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Sat, 29 Mar 2025 - 00:34
Post #87


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





GR zrobił już na Silesii 1:46.
https://protimer.pl/bio/export/results_online/1272/14009
Evo 1:46
https://protimer.pl/bio/export/results_online/1047/11210
Lancery które schodzą poniżej 1:50 na Silesii to wydmuszki proto, wyróżniają się na tle innych samochodów ogromną awaryjnością.
Jak przyjeżdża Evo z górskich na zawody to masz pewność że jako pierwsze będzie pakowane na lawetę z powodu awarii, najczęściej 1-2 sesje i do domu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 29 Mar 2025 - 05:53
Post #88


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





prnit jak zwykle swoim na poziomie. szkoda gadac.
evo to legenda nikt nie zaprzeczy.
ze seria miala fajny naped i esterowanie nim chyba tez.
auto bylo tez dosc lekkie.
mialo ciekawy wyglaad do IX bo X ka chyba juz wiekszosci nie za bardzo pasi.
mialo tez maly lekki silnik a mimo tosc dosc mocny.
i tyle.
na torze na pewno sa szybsze auta choc wiadomo ze budzet ma tu znaczenie.
eVO po torach jezdzi sporo, w gorskich tez i fakt ze moce po 1500 ale i wytrzymalosc wtedy wiadomo ze wyscig dwa i rewizje.
ogolnie na tor szybki to tylko tylny naped i rozklad masy 40% przod a nie 60% przod.
ale na wolne tory i beczki takie kielce np evo nadal bedzie ciekawym i dobrym wyborem.
inna kwestia ze utrzymanie takiego auta jezdzacego po torze jest drogie.
takze na szybki tor oski (poznan, silesia) a do zabawy (plac pod lidlem na sniegu ) takie evo bedzie wymiatac


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 29 Mar 2025 - 07:14
Post #89


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Ja uważam że w swojej świetności był przekozakiem. Naprawdę wybitnie udane auto. Nikt nawet Subaru czy Toyota nie było w stanie zbudować coś lepszego.
Szybki i responsywny układ kierowniczy, to pamiętam wyróżniało to auto. No i wytrzymały, dopracowany przez lata silnik, świetne napędy.
A dzisiaj, no cóż po tylu latach, pomysł na budowanie szybkiego EVO w specyfikacji torowej jest już ekstrawagancją.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 29 Mar 2025 - 08:04
Post #90


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Tommo jest oczywiste, że auto jest przekozakiem i dzisiaj, ale fizyki nie oszukasz. Stopera też nie.
Done4 dzięki za porzucone wyniki. To Evo IX z gór?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Sat, 29 Mar 2025 - 09:38
Post #91


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Forumowi "specjalisci" bo zbudowali sobie trupki na tor i uważąją się już w zwiazku z tym za guru motoryzacji. Co ty człowieku jeden z drugim wygrałeś że masz taką wiedzę? Pięć pucharków z decathlonu po 50zł i uważasz się za wielkiego znafce. To jest komedia.

Evo jezdziło w rajdach przez lata, grupa N, WRC, tysiące startów tych aut nawet w PL gdzie na początku lat 2000 z 30% wszystkich rajdówek które np. startowały w PL to były EVO, jezdziłi i zapindalały po szutrach, po asfalcie, wygrywały mistrzostwa świata kilkaktrotnie, te auta gdyby płużyły przodem to by nie były w czołowce przez lata, więcej, dalej latają i się ścigają chociaż jest ich coraz mniej.
A teraz przyjdzie ci taki amator z pucharkiem za 5 dych i krzyczy że evo to się nie nadaje bo na torze silesia jakis amator nie moze nim zrobić dobrego czasu.. laugh.gif laugh.gif pokaż jakieś prawdziwy wynik tym swoim trupem cudem, wygraj coś, wtedy będziesz specjalistą, bo na razie to wygrałeś, ale głupotę jak dawali z góry laugh.gif laugh.gif


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunis
post Sat, 29 Mar 2025 - 10:00
Post #92


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Legionowo





CYTAT(prnit @ Sat, 29 Mar 2025 - 09:38) *
Forumowi "specjalisci" bo zbudowali sobie trupki na tor i uważąją się już w zwiazku z tym za guru motoryzacji. Co ty człowieku jeden z drugim wygrałeś że masz taką wiedzę? Pięć pucharków z decathlonu po 50zł i uważasz się za wielkiego znafce. To jest komedia.

Evo jezdziło w rajdach przez lata, grupa N, WRC, tysiące startów tych aut nawet w PL gdzie na początku lat 2000 z 30% wszystkich rajdówek które np. startowały w PL to były EVO, jezdziłi i zapindalały po szutrach, po asfalcie, wygrywały mistrzostwa świata kilkaktrotnie, te auta gdyby płużyły przodem to by nie były w czołowce przez lata, więcej, dalej latają i się ścigają chociaż jest ich coraz mniej.
A teraz przyjdzie ci taki amator z pucharkiem za 5 dych i krzyczy że evo to się nie nadaje bo na torze silesia jakis amator nie moze nim zrobić dobrego czasu.. laugh.gif laugh.gif pokaż jakieś prawdziwy wynik tym swoim trupem cudem, wygraj coś, wtedy będziesz specjalistą, bo na razie to wygrałeś, ale głupotę jak dawali z góry laugh.gif laugh.gif


Te wybitna jednostko, co tam powygrywałeś że jesteś taki pyskaty?
Na osiedlu przy kolegach musisz być niezły kozak biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Sat, 29 Mar 2025 - 10:07
Post #93


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





Podsumowując
Evo to Evo było i jest świetne i uniwersalne
Każde auto w odpowiednich warunkach może być szybsze od Evo
Technologia nie czekała i byle nowy wózek będzie szybki jak Evo lub szybszy, nie będąc Evo
Yaris gr jest szybki a za 20 lat będzie jak Evo i jakaś dacia wypuści coś szybszego
Porównywanie dziś wyników z torów gdzie nie wiadomo kto czym na czym za ile jest bez sensu
Evo to już skansen tak jak i całe Mitsubishi
Evo jest wolne ale każdy pewnie z chęcią miałby w garażu (jeśli nie ma)

Coś jeszcze ? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
F60
post Sat, 29 Mar 2025 - 10:15
Post #94


Rookie
Dołączył: Sat, 06 April 2013





W wyścigach górskich ,czy rajdach auta nie jeżdżą w idealnych warunkach, a zawody odbywają się niezależnie od pogody i każdy przejazd jest ważny i tam evo sprawdza się znakomicie, bo jest skuteczne w każdych warunkach. Porównywanie tego do aut jeżdżących w formule time attack gdzie istotne jest jedno najlepsze okrążenie jest pozbawione sensu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Sat, 29 Mar 2025 - 10:33
Post #95


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





CYTAT(Kunis @ Sat, 29 Mar 2025 - 10:00) *
Te wybitna jednostko, co tam powygrywałeś że jesteś taki pyskaty?
Na osiedlu przy kolegach musisz być niezły kozak biggrin.gif

W moich wpisach nie ma nic wygrywaniu ale forumowi szczekacze jezdzący swoimi trupami w time attack jak widać wiedzą o wszystkim więcej bo mają dwa pucharki na półce z decathlonu które są tak naprawdę warte...tyle ile ten plastik waży czyli nic i tyle tak samo jest tak naprawdę warta ich jazda dla frajdy i ich opinie, kompletnie nic. Ja bazuje na tym co te auta wygrywały przez lata i jak ktoś jest inteligenty to to zrozumie, wystarczy popatrzec ile lat evo wygrywały i jak długo były na samej górze najlepszych aut rajdowych świata, myśle że patrząć na to ile one jezdziłi i że jezdzą nadal można je nazwać najlepszym autem rajdowym ever albo jak nie najlepszym to w pierwszej 5. To tyle. Pajacyku.


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kunis
post Sat, 29 Mar 2025 - 10:48
Post #96


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Legionowo





CYTAT(prnit @ Sat, 29 Mar 2025 - 10:33) *
W moich wpisach nie ma nic wygrywaniu ale forumowi szczekacze jezdzący swoimi trupami w time attack jak widać wiedzą o wszystkim więcej bo mają dwa pucharki na półce z decathlonu które są tak naprawdę warte...tyle ile ten plastik waży czyli nic i tyle tak samo jest tak naprawdę warta ich jazda dla frajdy i ich opinie, kompletnie nic. Ja bazuje na tym co te auta wygrywały przez lata i jak ktoś jest inteligenty to to zrozumie, wystarczy popatrzec ile lat evo wygrywały i jak długo były na samej górze najlepszych aut rajdowych świata, myśle że patrząć na to ile one jezdziłi i że jezdzą nadal można je nazwać najlepszym autem rajdowym ever albo jak nie najlepszym to w pierwszej 5. To tyle. Pajacyku.


Jesteś płytki jak kałuża po minutowym deszczu.
Prawdopodobnie i tak nie zrozumiesz tego krótkiego zdania. Tak czy inaczej miłego dnia wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Sat, 29 Mar 2025 - 11:47
Post #97


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Kolejny pewno scigant w trupie co zjadł zęby według swojego wysokiego mniemania bo wygrał już 3 plastikowe pucharki laugh.gif laugh.gif w skrócie pajacyk.


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 29 Mar 2025 - 12:01
Post #98


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(prnit @ Sat, 29 Mar 2025 - 09:38) *
Forumowi "specjalisci" bo zbudowali sobie trupki na tor i uważąją się już w zwiazku z tym za guru motoryzacji. Co ty człowieku jeden z drugim wygrałeś że masz taką wiedzę? Pięć pucharków z decathlonu po 50zł i uważasz się za wielkiego znafce. To jest komedia.


Zbiera mnie na mdłości jak czytam taki bełkot.

Jacek z czasem jest tak że jest dobry do czasu jak ktoś go nie pobije. Mam stały postęp technologiczny, samochód choćby nie wiem jak szybki 15-20 lat temu, dzisiaj już nim nie jest.
A Silesia to chyba najgorszy obiekt do wykazania sprawności takiego Evo gdzie długie proste, bardzo przyczepny asfalt i szerokie zakręty działają na minus.



--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tommi01
post Sat, 29 Mar 2025 - 12:59
Post #99


User
Dołączył: Thu, 20 June 2019





CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 28 Mar 2025 - 07:40) *
The Driver na Silesiaringu moc robi spora część wyniku, bardziej niż na przykład w Poznaniu.


u mnie moc 220km vs 255kim rożnica na samej długiej prostej od wyjścia z nawrotu do hamowania to 1 sekunda !

CYTAT(prnit @ Sat, 29 Mar 2025 - 11:47) *
Kolejny pewno scigant w trupie co zjadł zęby według swojego wysokiego mniemania bo wygrał już 3 plastikowe pucharki laugh.gif laugh.gif w skrócie pajacyk.



wg. twojego toku rozumowania evo jest złomem vs lancia która ma 10 tytułów wrc laugh.gif laugh.gif laugh.gif evo to szajs cool.gif
dziwną sprawą przez tyle lat ludzie upalają evo po torach i czasów nie ma ...

CYTAT(done4 @ Sat, 29 Mar 2025 - 00:34) *
GR zrobił już na Silesii 1:46.
https://protimer.pl/bio/export/results_online/1272/14009
Evo 1:46
https://protimer.pl/bio/export/results_online/1047/11210
Lancery które schodzą poniżej 1:50 na Silesii to wydmuszki proto, wyróżniają się na tle innych samochodów ogromną awaryjnością.
Jak przyjeżdża Evo z górskich na zawody to masz pewność że jako pierwsze będzie pakowane na lawetę z powodu awarii, najczęściej 1-2 sesje i do domu.


topowe evo 600km mocy full aero w zawieszeniu nie zostało nic seryjnego + topowy kierowca i czas tylko 1.46.8 to pokazuje że evo jest słabe na timeataki. do zrobienia 1.46.3 wystarczyło 255km n/a 860kg wagi ...
yaris 500+ km mocy sekwa wszystko top ładny czas


Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaaali
post Sat, 29 Mar 2025 - 16:35
Post #100


Rookie
Dołączył: Sat, 28 July 2012





Ja tam sie nie znam ale w kwestii starzenia sie Evo to tylko tutaj to zostawie:

8:14.93 Toyota GR Yaris (Mk4, XP210, 2021, 1.5 T, 261 PS) Christian Gebhardt 2021-04-07 Sport Auto (05/2021), Michelin Pilot Sport 4S.
8:14.98 Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR GSR Motoharu Kurosawa 2003 Best Motoring conducted test

Czasy z Ringu z Wikipedia, calkiem niezle jak na 20 lat roznicy w technologii i oponach. Czasy zmierzone na tej samej konfiguracji toru.

EDIT: nie zauwazulem tego czasu:

8:11.16 Mitsubishi Lancer Evo IX Takayuki Kinoshita Best Motoring Video 14. Wet conditions, not a true time attack.


--------------------
BTG 8:55 Kia Ceed Cup
Go to the top of the page
 
+Quote Post

13 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 21:42