![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Ale coś z niej zostało seryjnego poza przednią szybą i gołym dachem? ![]() Evo to legenda rajdów. I ile byś się nie napocił z przykładami, że jakaś Meganka je objechała czy Golf z mnóstwem przeróbek, tego nie zmieni. sądzę że pojedynek seria Megane RS kontra seria EVO wypadłby podobnie -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
zalezy gdzie. w kielcach evo zajdloby meganke na sniadanie. mysle ze jedna probe jechaloby z 10s szybciej.
EVO to inna liga auta. ale tez cenowa jesli chodzi o koszty utrzymania inna liga. tak czy siak calibra to zlom przy evo czy gr yarisie ktory czasy na kielcach by mial pol minuty alebo i wiecej gorsze, a na poznaniu nie wiem ile kasy trzeba by wlozyc zeby 1m40s zlamac. Szybciej chyba zlamie sie karoseria. calibra to tylko i wylacznie wyglad a nie zaawansowany uklad jezdny (sztywnosc laczen zawieszenia , odpowiednia geometria, uklad przeniesienia napedu, sztywnosc budy) -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Co tu dużo mówić - naoglądałem się tych Yarisów, trochę porozmawiałem z użytkownikami i Yaris to taki wybór zdroworozsądkowy. Ale jakbym się nie starał - nie przemawia do mnie. Lancer natomiast to temat mocno deficytowy - na pewno zagości kiedyś u mnie, tylko musi się tafić okazja. A Calibra - stara miłość.... i okazją. Kosztowała niecałe 7k EUR, z pakietem startowym wychodzi na razie ~40k PLN i rośnie ![]() A odnośnie podobieństw do powyższych, to chyba - masa porównywalna do Yariski, - 4 miejsca i 3 drzwi jak w Yarisce - Torsena trzeba dokupić jak w pierwszej Yarisce - 4 cylindry jak w Evo - gabaryty podobne do Evo - 4wd jak w obu ![]() Fotki wrzucę jak znajdę chwilę - na razie sprawdziłem, że Fotosik jeszcze mi działa ![]() To porównanie dobre ![]() Myślałem że sobie jajca robisz ![]() Evo 9 vs Vectra turbo...dobre ![]() |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Może i Evo to stary śmietnik, ale w wyścigach górskich (także w Europie) 1/3 czołowej dziesiątki w kat. samochodów z dachem to Lancery. Inna sprawa że takie >750 KM.
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Może i Evo to stary śmietnik, ale w wyścigach górskich (także w Europie) 1/3 czołowej dziesiątki w kat. samochodów z dachem to Lancery. Inna sprawa że takie >750 KM. tam z lancera to została przednia szyba ![]() i nazwa. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Rzeszów ![]() |
zalezy gdzie. w kielcach evo zajdloby meganke na sniadanie. mysle ze jedna probe jechaloby z 10s szybciej. EVO to inna liga auta. ale tez cenowa jesli chodzi o koszty utrzymania inna liga. tak czy siak calibra to zlom przy evo czy gr yarisie ktory czasy na kielcach by mial pol minuty alebo i wiecej gorsze, a na poznaniu nie wiem ile kasy trzeba by wlozyc zeby 1m40s zlamac. Szybciej chyba zlamie sie karoseria. calibra to tylko i wylacznie wyglad a nie zaawansowany uklad jezdny (sztywnosc laczen zawieszenia , odpowiednia geometria, uklad przeniesienia napedu, sztywnosc budy) Prawda taka, że na kielcach żeby Evo zjadło spokojnie meganki też musi być już dosyć mocno zdłubane. Seryjne będzie miało problem z ośkami z klasy do 1600. -------------------- 306 GTI-6
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Pragnę przypomnieć że evo to jest auto do rajdów a nie do wyścigów, oczywiscie w wyścigach też sobie daje radę ale cały jej system 4x4 był robiony na luźne nawierzchnie, porównywanie tego auta do Megane jest smieszne bo megane było robione strice na tory, wiadomo też że evo ma duże straty na napędach i nie jest na asfalcie tak szybkie chyba że jest mocno dłubane. Ogólnie jak ktos się o evo wypowiada to dobrze jakby takie auto wcześniej miał a nie piszę o czasach z jakiegoś toru, akurat tak się składa ze miałem evo 9 przez 5 lat i coś o tym aucie wiem, do calibry to tak jakby porównywać bmw do łady, dokładnie takie prowadzenie. Evo miało swoje minusy ale najważniejsze jest to że się fenomenalnie prowadziło, miałem kilka aut w życiu i żadne nawet nie podchodzi pod to jak evo się prowadzi.
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Prnit odczucia może są jak piszesz, ale nie potwierdza tego przeciążenie w zakręcie do tego jest to ciężkie auto w serii
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Prnit odczucia może są jak piszesz, ale nie potwierdza tego przeciążenie w zakręcie do tego jest to ciężkie auto w serii Nie wiem jak to wszystko mierzycie ale mam dokładnie takie same odczucia @Prnit . Posiadam 10lat doświadczeń w e9, w rodzinie zawsze mieliśmy i mamy kilka szt.w skrajnie różnych konfiguracjach od typowo ulicznych od serii po sofcie 400/550 po 600/600 bit i porównując do aut które miałem a miałem ich sporo to auto jest fenomenalne w prowadzeniu a sam fil z jazdy jest nieporównywalny do żadnego innego sedana tej klasy. Miałem okazję obcować z taką calibrą/vectrą i to jest przy Evo9 nawet nie kibel a jego zawartość. Taka calibra jest ok.jako seryjne auto do oczekiwania na przyrost ceny przy okazji można kulturalnie zaskoczyć ze świateł jakąś ośkę ale nic więcej. I tu ambitny temat mitsu vs yar gr a potem wskakuje calibra turbo. Szkoda gadać bo pewnie za chwilę będzie temat 1,8t i 400km. ![]() |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Może i Evo to stary śmietnik, ale w wyścigach górskich (także w Europie) 1/3 czołowej dziesiątki w kat. samochodów z dachem to Lancery. Inna sprawa że takie >750 KM. Co do tych topowych Lancerów w górskich mnie kiedyś Grzesiek K uświadomił na czym to (po części oczywiście ) polega, pokazując rząd silników na dłuuuugiej półce przygotowanych na jeden sezon do jednego auta w Dziak. O skrzynie napędy itd nie śmiałem zapytać. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
...
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Ciesze się Ledziu że masz takie samo zdanie jak ja, ale żeby sobie wyrobić zdanie to trzeba takim autem pojezdzić trochę a nie czerpać swoją wiedzę z tabelek, przeciązeń i filmików na Youtube, tą calibre już zostawmy bo to kompromitacja, mam mitsu 3000gt nadal w garażu i właśnie prowadzi sie pewno podobnie do tej calibry
![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Papugujesz po mnie pomysły :-)
Z prowadzenia podeszło mi sti ale niestety zrezygnowałem chociaż już prawie, prawie... Niestety sti albo 2,0 tylko wtedy znowu w grę wchodzi ten cały pierdoling o klasycznych perełkach + chcąc olać grube mody pozostaje się cieszyć z przyrostu 50nm ![]() Jak 2,5 to silnikowy śmieć i teraz mam uprawiać filozofię o kuciu, wzmacnianiu to olałem. 3000gt zazdroszczę Ci chociaż mam bardziej ambitnego dziodka i zawsze jak coś odwale w Evo to myślę ja pier...ole moim dziadkiem bym odfrunął. @Andrzesr co do psucia to nie spotkałem jeszcze mniej psującego się auta które w serii + mody na bazie tej serii gwarantujące takie parametry. evo 9 ma stage 1 czyli 400/550 i po zrobieniu turbo 430/550-600nm Potem już kucie ale i tak napęd więcej niż 650nm nie przyjmie. Aktualnie zostały nam dwie evolucje w secie do 650nm po strokach i jest od wielu lat ok. |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Prnit odczucia może są jak piszesz, ale nie potwierdza tego przeciążenie w zakręcie do tego jest to ciężkie auto w serii Na dzień dzisiejszy to jest jedno z lżejszych aut z takimi osiągami. Tak naprawdę drugie najlżejsze po Yarisie - Evo 9 1440 kg. Dużo mniejsze HH są od niego cieższe o często 200kg. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
E9 MR i 1/3 baku 1419kg. Rs 1360kg.
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Papugujesz po mnie pomysły :-) Z prowadzenia podeszło mi sti ale niestety zrezygnowałem chociaż już prawie, prawie... Niestety sti albo 2,0 tylko wtedy znowu w grę wchodzi ten cały pierdoling o klasycznych perełkach + chcąc olać grube mody pozostaje się cieszyć z przyrostu 50nm ![]() Jak 2,5 to silnikowy śmieć i teraz mam uprawiać filozofię o kuciu, wzmacnianiu to olałem. 3000gt zazdroszczę Ci chociaż mam bardziej ambitnego dziodka i zawsze jak coś odwale w Evo to myślę ja pier...ole moim dziadkiem bym odfrunął. @Andrzesr co do psucia to nie spotkałem jeszcze mniej psującego się auta które w serii + mody na bazie tej serii gwarantujące takie parametry. evo 9 ma stage 1 czyli 400/550 i po zrobieniu turbo 430/550-600nm Potem już kucie ale i tak napęd więcej niż 650nm nie przyjmie. Aktualnie zostały nam dwie evolucje w secie do 650nm po strokach i jest od wielu lat ok. Co rozumiesz przez stage 1? Bo wg. mnie to remap sterownika silnika i nic więcej. https://www.ame-tuning.pl/katalog-przyrostu...m-206-kw-manual Pamiętam jak jeszcze Auto GT (dealer Mitsu) oferował trzy warianty E9. Seria, tzw. GT320 oraz GT360. Chyba nie pomyliłem cyferek. Wszystkie one miały gwarancję i wymianę oleju po 7,5 tyś km lub rok. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Możemy rozmawiać o gustach i odczuciach, religiach i filozofiach, ale trudno dyskutować ze stoperem i fizyką.
Mamy takie szczęście, że na wyciągnięcie ręki jest trochę danych telemetrycznych i filmów na yt oraz czasów przejazdów na torze. Tu nie ma miejsca na dyskusje o religii i odczuciach. Czy jestem w błędzie? Choćby ubiegły weekend jeździły samochody po Silesii. Tutaj wyniki dla zainteresowanych: https://tac2025.nickesh.pl/season/race-results/1 https://mc2025.nickesh.pl/season/race-results/1 Yarisy nadłubane zbliżają się do 1.50, a chyba nawet już ktoś złamał. Czy jakieś EVO złamało 1.50? Ogólnie można pisać, że ten czy tamten się super prowadzi, ale ten czy tamten gorzej, ale nie ma co chyba dyskutować ze stoperem. P.S. Jeden z lepszych o ile nie najlepszy temat porównania samochodów to Lightning od Car and Driver. W nowszych testach podają przeciążenia w zakręcie, w czasach evo chyba nie było. Ale zawsze warto spojrzeć na czasy. https://www.caranddriver.com/features/a2331...istorical-data/ -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
szkoda ze nie ma czasow zadnej calibry
![]() choc ja mam jeszcze jakies porownania z dawnych lat kiedy czlowiek jezdzil prawie seria 147koni. big74 w vectrze v6 ![]() tor bydgoszcz https://www.mazdaspeed.pl/forum/download/fi...d=46749&t=1 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 02 September 2025 - 20:48 |