Shoutbox 0 nowych PW 


13 Stron V  « < 9 10 11 12 13 >  
Reply to this topicStart new topic
> Lancer Evo czy Yaris GR, W planach wizyta na torze raz na miesiąc i jak najmniej grzebania
ledziu
post Sat, 05 Apr 2025 - 18:51
Post #201


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





No nic, nie jechałeś ale wiesz biggrin.gif dobrze że z Kubicą nie piszemy bo sejczento sporting by mu wystarczył żeby stwierdzić że Evo nie jest takie fajne jak innym się wydaje tongue.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 05 Apr 2025 - 18:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Sat, 05 Apr 2025 - 19:49
Post #202


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki







--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Sat, 05 Apr 2025 - 20:11
Post #203


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Wrzuccie mi czasy EVO bo przecież nie jedzie laugh.gif a moje auto jest szybkie i jest lepsze przez to od evo bo robi sekunde lepszy czas. I wrzucanie silnika EVO 10 jak dyskusja jest od początku o 9, nie wiem jak sie 10 prowadzi bo nigdy jej nie prowadziłem, jedynie jezdziłem trochę jako pasażer. Chyba styka tej dyskusji, jak widać ścigantów z pucharkami z decathlona się nie przekona że evo było fajnym autem ale to było 20 lat temu i dzisiaj trudno jest porównywać te auta z jakimis trupami wydumkami na tor ze wskaznikiem ecumastera, kontrolem od lamika i skrzynią 8hp bo przecież teraz wszystko na tym jezdzi. Evo jest świetne, super się prowadzi, dawało mega fun i chętnie bym znowu nim pojezdził a w zyciu bym nie wsiadł to jakiegoś trupa na tor żeby zrobić 5 kółek dla pucharku i uważać się za wielkiego kierowce wyścigowego chociaż tak naprawdę nic to nie znaczy taka prawda. Ocyzwiscie jeden idzie na ryby, drugi jedzie sobie na tor i super ale robienie przez to z siebie wykładni motoryzacji uważam za żałosne. W skrócie skupta sie na pucharkach laugh.gif a o porządnych autach jak widać można pogadać ale nie tutaj laugh.gif


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sat, 05 Apr 2025 - 20:41
Post #204


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





piwo nie załapałem o co biega z tym filmikiem ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 06 Apr 2025 - 13:58
Post #205


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Koszt budowy silnika 50tys zl.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Sun, 06 Apr 2025 - 17:09
Post #206


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





To dużo? mało? laugh.gif laugh.gif ile dziś kosztuje budowa zakutego motoru do np bmw? albo do audi? bo odbudowa starego silnika porsche 996 to np. 35-50 tys, odbudowa a nie kute elementy. 50 Tys za kuty motor to normalna dziś cena, myślę ze zakucie takiego b58 to dziś też 50+ itd. nie wiem co ma piernik do wiatraka i wrzucenie tego filmiku w tym temacie.


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sun, 06 Apr 2025 - 18:20
Post #207


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(piwo @ Sun, 06 Apr 2025 - 13:58) *
Koszt budowy silnika 50tys zl.

Kolego powiedz o co Wam chodzi ? Co Wy chcecie udowodnić ?
To jest forum motoryzacyjne czy koło gospodyń wiejskich ? Dyskutuje z ludźmi którzy piszą o aucie XXX chociaż nigdy nim nie jechali, pacjent wkleja przy temacie e9 dowód na psucie Evolution z YT w postaci trzech filmików o awarii rajdowego E10 gdzie właściciel sam się przyznaje że przerajdował. Ty natomiast wklejasz koszt budowy rajdowego silnika stage1 500/700nm za 40k bo 50 razem z dokupieniem słupka seryjnego silnika. Czyli 40k., włożenie + wyjęcie + robota z gwarancją + zakucie to dla Ciebie dużo ??? Kur....a ja w to nie wierzę !!!!
Do tego silnik który w serii robi spokojnie 400km i 600nm to coś nie halo ??? Wszystko na seryjnej turbinie z OEM przepływami głowy.

Ja pi...Ole to ile ma kosztować zbudowanie takich parametrów ? Który silnik za 10k.nominalnie przyjmie 400/600nm do opalania niedrogowego.?

Ten temat powinien być viralem Calibra team forum :-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 14 Apr 2025 - 06:11
Post #208


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





prnit cos dla Ciebie


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 14 Apr 2025 - 06:28
Post #209


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(piwo @ Sun, 06 Apr 2025 - 13:58) *
Koszt budowy silnika 50tys zl.

maneya nie brałbym pod uwagę bo u niego czasem ma sie wrażenie że wszystko musi być naj naj naj droższe.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Mon, 14 Apr 2025 - 21:44
Post #210


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





Zostawię dla podtrzymania dyskusji :-)
https://www.youtube.com/watch?v=vZpBnfEcLIs
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Mon, 14 Apr 2025 - 21:45
Post #211


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





Zostawię dla podtrzymania dyskusji :-)
https://www.youtube.com/watch?v=vZpBnfEcLIs
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Tue, 15 Apr 2025 - 11:49
Post #212


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





A daj spokój, prawie połowa najszybszych wariatów to oczywiscie miśki evo ale przecież one źle się prowadzą według forumowych "specjalistów" bo to przecież 4 drzwiowe sedany laugh.gif laugh.gif , dzisiaj do niczego już się nie nadają i ogólnie to nasi forumowi śćiganci pokazali by im jak się jezdzi i jak wyglądają prawdziwe "porządne" auta laugh.gif laugh.gif laugh.gif


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 15 Apr 2025 - 12:33
Post #213


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(prnit @ Tue, 15 Apr 2025 - 11:49) *
A daj spokój, prawie połowa najszybszych wariatów to oczywiscie miśki evo ale przecież one źle się prowadzą według forumowych "specjalistów" bo to przecież 4 drzwiowe sedany laugh.gif laugh.gif , dzisiaj do niczego już się nie nadają i ogólnie to nasi forumowi śćiganci pokazali by im jak się jezdzi i jak wyglądają prawdziwe "porządne" auta laugh.gif laugh.gif laugh.gif

przecież te EVO z GSMP to nie mają nic wspólnego z oryginalnym EVO. Ciężko będzie znaleźć choć jedną część z seryjnego auta.
Wszystko da się przerobić, wszystko da się ulepszyć. Nawet bolidy F1 jedne są lepsze a inne są gorsze.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Tue, 15 Apr 2025 - 13:29
Post #214


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(kontrolm @ Tue, 15 Apr 2025 - 12:33) *
przecież te EVO z GSMP to nie mają nic wspólnego z oryginalnym EVO. Ciężko będzie znaleźć choć jedną część z seryjnego auta.
Wszystko da się przerobić, wszystko da się ulepszyć. Nawet bolidy F1 jedne są lepsze a inne są gorsze.


Ale z jakichś powodów używają właśnie ich jako bazy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 15 Apr 2025 - 13:47
Post #215


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Type-R @ Tue, 15 Apr 2025 - 13:29) *
Ale z jakichś powodów używają właśnie ich jako bazy.

według mnie odpowiedź jest prosta i padła juz tu w temacie - te auta-bazy budowane są już dłuższy czas. Gdy padła decyzja dlaczego EVO a nie coś innego to powód był prosty - nie było nic innego równie łatwo dostępnego wraz z częściami, łatwego do modów a jednocześnie tak szybkiego. Kupił EVO na tamte czasy za no nie wiem parędziesiąt tysięcy złoty i nawet jakby włożył paręset patrząc na te z karbonowymi nadwoziami i silnikami z customowymi blokami i głowicami to nadal nie wyjdzie kwota za jakieś lambo srambo albo inny obiekt westchnień z plakatów gdzie każda modyfikacja to koszty pewnie x10 w porównaniu do EVO. Wystarczy popatrzeć jaką drogę przeszed Opel/Lotus Capazzo i ile tam poszło hajsu a czy będzie szybszy od tych EVO na trasach GSMP ?
Niemniej - te auta mają tyle wspólnego z EVO co B-grupowy Peugeot 205 T16 z seryjnym Peugeotem 205 GTI - czyli przednia szyba i chyba reflektory przód laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Tue, 15 Apr 2025 - 15:58
Post #216


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





tak, tak, i nie mają one zupełnie silników 4G63, nie są sedanami z 4 drzwiami, tak naprawdę to właściwie nie są juz EVO, to jakieś dziwne wynalazki przypominające tylko mitsubishi laugh.gif takżę zamilknąć bo to nieprawda i jadę zaraz na tor po swój pucharek laugh.gif a tak ogólnie to gów...wiecie bo jest tutaj najlepsiejszy mechanik do FERRARI!!! wyobrażacie sobie FERRARI i on to mówi że evo to się nie nadaje, tylko ferrari laugh.gif


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Tue, 15 Apr 2025 - 16:03
Post #217


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(kontrolm @ Tue, 15 Apr 2025 - 13:47) *
według mnie odpowiedź jest prosta i padła juz tu w temacie - te auta-bazy budowane są już dłuższy czas. Gdy padła decyzja dlaczego EVO a nie coś innego to powód był prosty - nie było nic innego równie łatwo dostępnego wraz z częściami, łatwego do modów a jednocześnie tak szybkiego. Kupił EVO na tamte czasy za no nie wiem parędziesiąt tysięcy złoty i nawet jakby włożył paręset patrząc na te z karbonowymi nadwoziami i silnikami z customowymi blokami i głowicami to nadal nie wyjdzie kwota za jakieś lambo srambo albo inny obiekt westchnień z plakatów gdzie każda modyfikacja to koszty pewnie x10 w porównaniu do EVO. Wystarczy popatrzeć jaką drogę przeszed Opel/Lotus Capazzo i ile tam poszło hajsu a czy będzie szybszy od tych EVO na trasach GSMP ?
Niemniej - te auta mają tyle wspólnego z EVO co B-grupowy Peugeot 205 T16 z seryjnym Peugeotem 205 GTI - czyli przednia szyba i chyba reflektory przód laugh.gif


Ale co dokładnie wynika z tego nieco przydługawego wywodu?
EVO nigdy nie było samochodem masowo dostępnym, nigdy też, nawet za czasów swojej świetności, nie było tanie w eksploatacji, zwłaszcza przy upalaniu (biorąc pod uwagę klasę wozu wychodzi/ło wybitnie drogo). Istniały też inne szybkie w serii samochody turystyczne (chociażby M3 czy STi), ale mało kto buduje na ich bazie wydumkę z seryjną przednią szybą, w przeciwieństwie do EVO. Więc nie zaprzeczaj faktom.

W amatorskich pojeżdżawkach (a to najlepsza miara dla możliwości sportowych seryjnego/lekko zmodyfikowanego wozu) też EVO rządziły i dzieliły latami. I dalej startowałyby z sukcesami (pomimo niesamowitego rozwoju technologicznego, którego akurat w tej klasie nie obserwuję) gdyby nie problemy z dostępnością bazy, gratów i kosztami. Czyli po prostu wiekiem dawno nie kontynuowanej konstrukcji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 15 Apr 2025 - 16:52
Post #218


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Type-R @ Tue, 15 Apr 2025 - 16:03) *
Ale co dokładnie wynika z tego nieco przydługawego wywodu?
EVO nigdy nie było samochodem masowo dostępnym, nigdy też, nawet za czasów swojej świetności, nie było tanie w eksploatacji, zwłaszcza przy upalaniu (biorąc pod uwagę klasę wozu wychodzi/ło wybitnie drogo). Istniały też inne szybkie w serii samochody turystyczne (chociażby M3 czy STi), ale mało kto buduje na ich bazie wydumkę z seryjną przednią szybą, w przeciwieństwie do EVO. Więc nie zaprzeczaj faktom.

W amatorskich pojeżdżawkach (a to najlepsza miara dla możliwości sportowych seryjnego/lekko zmodyfikowanego wozu) też EVO rządziły i dzieliły latami. I dalej startowałyby z sukcesami (pomimo niesamowitego rozwoju technologicznego, którego akurat w tej klasie nie obserwuję) gdyby nie problemy z dostępnością bazy, gratów i kosztami. Czyli po prostu wiekiem dawno nie kontynuowanej konstrukcji.


A Ty byłeś na torze wyścigowym w ogóle ? Przecież tam nadal jeździ trochę np. mocnych, fajnie zrobionych BMW często na full wypasie z wypasionymi zawiasami, sekwami, karbonowymi częściami itp. O mocnych Megankach nie wspomnę bo ta zwykła ośka często leje Ewoszczaki nie mając jego cudownej technologii i super wypaśnego silnika. Potrafi ten numer zrobić nawet gdy jest mokro i teoretycznie 4x4 powinno dać miśkowi przewagę.
Warto pamiętać jaki czas na Łodzi zrobił Miko Marczyk swoim niewiele odbiegającym od serii BMW M3. Jedź i zrób taki czas totalnie wypasionym EVO laugh.gif
Sądzę że takie E36, E46 M3 czy to R6 czy to V8 przecież starsze niż znacznie nowsze ostatnie wypusty EVO nie mają się czego przy nich wstydzić.
Nawet "zwykła" Honda S2000 ma tu dużo do zaoferowania. Więc zaprawdę - EVO jedyny nie był.
Ale jako jedyny z powyższych miał 4x4 które w warunkach GSMP daje mu przewagę. Ale już na płaskim nie a nawet przeszkadza.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 15 Apr 2025 - 16:58
Post #219


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(prnit @ Tue, 15 Apr 2025 - 15:58) *
tak, tak, i nie mają one zupełnie silników 4G63, nie są sedanami z 4 drzwiami, tak naprawdę to właściwie nie są juz EVO, to jakieś dziwne wynalazki przypominające tylko mitsubishi laugh.gif takżę zamilknąć bo to nieprawda i jadę zaraz na tor po swój pucharek laugh.gif a tak ogólnie to gów...wiecie bo jest tutaj najlepsiejszy mechanik do FERRARI!!! wyobrażacie sobie FERRARI i on to mówi że evo to się nie nadaje, tylko ferrari laugh.gif

silnik który ma customowy blok i głowicę to nie jest już 4G63. Tak jak sobowtór prnita mimo że podobny nie jest już prnitem i może takich głupot nie pierd....lić.
ALe z kim ja gadam...do ściany lepiej się mówi bo echo czasem wróci.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Tue, 15 Apr 2025 - 17:38
Post #220


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Ale rozumiem ze Wasze sciganty to są w 100% seryjne wozy? nie mają swapów, nie mają wyrąbanych zawieszeń czasem w cenie auta, nie mają przerobionych hebli po kilkanaście tysi+, nie mają odelżonego wnętrza ani zewnętrznych elementów? to wtedy rozumiem to jest wszystko jak najbardziej ok i śćigacie się WYŁĄCZNIE nie przerobionymi autami? laugh.gif laugh.gif no to dawaj na tor tego nie przerobionego merola który sie prowadzi jak klocek a heble by mu sie skonczyły na pierwszym hamowaniu, dawaj te inne fury seryjne bez modyfikacji i wtedy postaw obok nich EVO. wiesz co będzie? będzie miazga z tych meroli i innych cudów, tylko trzymajmy sie wieku aut, tak auta z lat 1995-2005. zapraszam do wyścigów aut seryjnych z tych lat. Evo zmiazdzy w serii wszystko co jezdzi a ja chyba powoli odnosze wrażenie ze ten wstręt do evo to jednak ma jakieś podłoże psychologiczne, nie było cię kiedyś stać, marzyłeś a teraz? a teraz to piszesz ze to złe laugh.gif takie trochę podejscie jak tych co najgłośniej krzyczą wypad z LGBT a w domu zabawiają sie ze swoim chłopakiem laugh.gif laugh.gif laugh.gif


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

13 Stron V  « < 9 10 11 12 13 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 06:05