Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> ABS ice mode (czy niewydolność torowa..)
Andrzejsr
post Mon, 27 Jan 2025 - 22:19
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Kolejny raz tylko może w oddzielnym wątku, to więcej osób zobaczy i podzieli się doświadczeniami / pomysłami?

Mam Alfe 156 z Pucharu AR w Polsce. z ABSem bo takie to byly. Problem w tym że hamowanie z tym na śliskim , gdzie ABS powinien pomagać potrafi wyglądać tak jakby się leciało na zblokowanych kołach i odpuszczenie hamulca nie pomaga w momencie odpuszczenia tylko chwilę później, a metry lecą...
Nie jest to reguła , raczej miałem tak może z 5 razy, ale daje to potężną niepewność hamulca.

Może być tak jak Tommo pisał że to po prostu stare rozwiązanie (1998) i nie wydala.

Ale tak myślę że jakoś kurcze te Alfy w pucharze jeździły przecież ostro w wyścigach w tym i w deszczu i nie wpadały masowo w ten (bo chyba to to - " ice mode" )

I sam jak zaczynałem nią jeździć to wrecz chwaliłem ten ABS że na nim można szykanę zaczynać skręcać, taki pewny. No może po prpstu wolniej jeździłem.

Ale - mam to auto już 10lat, wcześniej miało swoje z 15. I się zastanawiam czy tym module/pompie ABS nie ma czegos co by się zużywało mogąc dawać takie objawy ???
(pamiętam gdzieś wypowiedź Tomasza Wójcika z Hondy Civic , że miał z tym ABS pare razy podobne perypetie)

O znalazłem nawet tą wypowiedź, a to przestrzelone hamowanie to identiko co mi się zdarzało :

https://youtu.be/02y4ImWpZxA?t=295

(przytarta opona to jednak mniejszy koszt niż jakby tam nie było separatorów z powietrzem czy połaci trawy jak ja miewałem, tylko po prostu banda albo słup 4ech opon.


Póki co mam 2 pomysły , po konsultacji z serwisem możliwe dość prosto do zrobienia : (ale może macie inne?!)

1. wymienic pompę na nową . Trochę problem bo nowe nie występują w przyrodzie wink.gif - czy te urządzenia się regeneruje do formy "jak nowa? (może ktoś poleci taki serwis ?)

tu wątpliwość czy to coś da, bo może po prostu to "stara elektronika " i z g bata nie ukręcisz , i nie przewidziana do jazdy torowej czy może odelżania auta, innych średnic kól tył/przód, inncyh mieszanek tył / przód i pewnie masy innych czynników.

2. tu jestem bardziej "za" z doświadczeń bez-ABSowych w Westfieldzie - wyrzucić ABS. I zrobić układ na przód oddzielny i na tył oddzielny, z korektoerm w kabinie. To w sumie chyba najprostsze i najtańsze, minus taki że tracę kolejny element oryginalności Pucharówki , chodziła mi po głowie rejestracja na żółte tablice żeby mieć spokój z przegladami , ale co mi czy komuś z oryginalności jak nie ma pewności i powtarzalnosci hamowania i jak przydzwoni w bandę to straci więcej oryginalności.
EDIT - ale jaki miły PLUS - kilka kilo mniej z przodu , wysoko i po lewej smile.gif (uśmieszek bo wiem że to guzik temu autu pomoże realnie , ale...lubimy odelżenia smile.gif )

2a - jak wyżej ale z pedlaierą na 2 pompy z balance bar i bez wspomagania hamulca (tu nie wiem czy dałoby się takie pompy do moich zacisków dobrać żeby nie trzeba atlety do zblokownia kół no i straciłbym calkiem wygodny i intuicyjny układ pedalów . No i koszty większe i gimnastyka niemała coś tam wiercić , wycinać , spawać itp w miejscu pedałów z klatka z boku.

Jakoś mi najbliżej do sposobu nr 2.

Co myślicie ?
(w sumie ciekawe jak Tomasz Wójcik sobie z tym problemem poradził ktoś go blizej zna i wie może ? )


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 27 Jan 2025 - 22:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
m119
post Tue, 28 Jan 2025 - 05:26
Post #2


User
Dołączył: Sun, 11 October 2020





Jeśli przy hamowaniu na niskiej przyczepności od razu zblokujesz wszystkie 4 koła nawet na chwilę, to polecisz na zblokowanychi i ABS nie zadziała - nie ma punktu odniesienia i myśli, że samochód stoi. Tył musi się kręcić w sytuacji, gdy przód się blokuje. Tak dumam, że to jest problem o którym piszesz.

Osłabić hamowanie tylnej osi na niskiej przyczepności i zobaczyć, jak się będzie zachowywał.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Tue, 28 Jan 2025 - 21:36
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Dzięki, no może to też trop , Piwo podobnie sugerował.
Tylko czemu podniesienie stopy z pedału hamulca natychmiast nie odpuszcza i odblokowuje kół? W Westfieldzxie jak zblokuję i się kapnę to w momencie podniesienia stopy przestaje dymić i można znów hamować. A tu podnosiłem, i spoooro metrów musiałem czekać na to żeby ponowne ciśnięcie zadziałało.
, ale wolałbym żeby coś ten tył hamował jednak bo większość robi przód, tylne klocki mam od laaat a kilka kpl przednich poszło w międzyczasie. Więc tanio osłbić to dać jakieś marne klocki na tył, drożej korektor/(y?) bo chyba na krzyż jest ten układ i dwie linie do tyłów idą.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 29 Jan 2025 - 06:00
Post #4


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





ja sugerowalem przeciwnie czyli dac mocniejsze klocki z tylu. u mnie ice mode sie wlacza jak przednie kola sie blokuja gdy wpadna w poslizg lub straca kontakt z podlozem. ale moze w autach z silnikiem z tylu jest inaczej.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 29 Jan 2025 - 21:42
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





No tak. Nie podołam chyba temu która os osłabiać i późnej większej ilości testów niż jazdy z pewnością hamulca .

A ktoś wie czy taka pompa ABS coś zmienia w sensie przełożenia czyli jak w układzie prostym bez ABS mamy powierzchnię tłoczka pompy hamulcowej połączonej z pedalem wobec powierzchni klocków w zacisku plus ramię dźwigni pedału i tym można regulować siłę nacisku vs skok pedału. To czy wyrzucając pompę te "przełożenia " się zmienia czy nie - czy ona jest 1 do 1?
Trochę się obawiam czy ja wyrzucając znów się złamania zmęczeniowego śródstopia nie nabawie smile.gif
Albo czy nie będę musiał 4tloka z większa pow tłoczków montować przez co zrezygnować z 15 calowych felg których nazbierałem stosy.
Bo to wyrzucenie ABS zdaje mi się najbardziej przewidywalnym rozwiązaniem może nie najskuteczniejszym ale jedno przestrzelenie nawet tysiąc hamowań pozbawia pewności hamulca.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 29 Jan 2025 - 23:30
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





w SuperSCup ( mini r53 w WSMP ) swirowanie ABS bylo powszechne - wplyw na to mialo zadzieranie nozki w zakretach - po prostu miniaki lataly na 3 kolach, jazda BEZ abs-u byla mniej skuteczna, wszyscy ktorzy probowali byli wolniejsi. Rozwiazaniem tego bylo zaszycie w ECUMasterze komendy automatycznie resetujacej modul ABS smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Thu, 30 Jan 2025 - 22:25
Post #7


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





CYTAT(Andrzejsr @ Wed, 29 Jan 2025 - 21:42) *
A ktoś wie czy taka pompa ABS coś zmienia w sensie przełożenia czyli jak w układzie prostym bez ABS mamy powierzchnię tłoczka pompy hamulcowej połączonej z pedalem wobec powierzchni klocków w zacisku plus ramię dźwigni pedału i tym można regulować siłę nacisku vs skok pedału. To czy wyrzucając pompę te "przełożenia " się zmienia czy nie - czy ona jest 1 do 1?


Nie, kiedy ABS nie pracuje, pompa ABS jest transparentna dla układu hamulcowego.

Może zanim wyrzucisz ABS, porobisz testy z wyłączonym? Odepnij czujnik(i) przy kołach, lub zasilanie pompy. Co niektórzy, montują sobie w kabinie wyłącznik ABSu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 30 Jan 2025 - 23:18
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





A ta pompa nie działa jednocześnie jako korektor tyl- przód ? W innej nowszej 156 kiedyś odpiąłem bezpiecznik ABS i tył blokowało za wcześnie .. pewnie podobnie będzie z odpięciem czujnika ?
Tylko nie bardzo mam pole do tylu testów, kilka wyjazdów w roku a na ulicy trochę mi prawka szkoda w razie czego.
Rozmawiałem ostatnio z użytkownikiem pucharowej kii i mówił że te same problemy występowały i wywalił pompę ABS robiąc układ na przod i tył , tył z korektorem ręcznym w kabinie.

Flapjack1 kurcze to dla mnie zbyt zaawansowany niezrozumiały język smile.gif - resetowanie w exumasterze... Że w jakichś warunkach zaistniałych jakimś czujnikiem rozpoznanych (ale jakich i skąd to wiadomo) ten ecu odetnie prąd do pompy i za moment przywróci ?

Już tam pal licho skuteczność, tylko żeby przewidywalność hamulca była. Jak wylecę to wiem że przeze mnie bo za późno hamowałem czy za późno odpuszczałem i zblokowalem i jak podniosę stopę to odblokuje koła od razu a nie za chwilę i metry za torem hamulec znów zadziala.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Fri, 31 Jan 2025 - 10:14
Post #9


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





Chyba cię nie do końca wszyscy zrozumieli, bo tu napewno nie chodzi o chwilowe zablokowanie kół, bo tu problemem jest że hamowanie znika na chwilę całkiem. Jak by miał locka 4 kół to nie odpuszczając by wyleciał z trasy poślizgiem, a o ile dobrze rozumiem to auto jedzie bez hamowania. Ja bym zaproponował zeby spróbować sobie wyczuć pod nogą jak mocno trzeba wcisnąć pedał żeby abs zaczął się wtrącać i tak operować nogą żeby ten abs miał jak najmnej do roboty. Jak walisz na śliskim pedał w opór, to tam na ułamki sekund ta cała siła idzie na klocki, abs musi temu przeciwdziałać i wtedy będą się pojawiać duże oscylacje w sile hamowania i pewnie po chwili system już nie może tego ogarnąć. A jak sobie wyczujesz już w aucie to się nagle okazuje że dosłowanie muskasz ten pedał a tam już chrupie pod noga, i to jest już maks hamowania, już wdupianie mocniej nic nie daje oprócz większej walki abs z autem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Fri, 31 Jan 2025 - 10:23
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





CYTAT(Andrzejsr @ Thu, 30 Jan 2025 - 23:18) *
A ta pompa nie działa jednocześnie jako korektor tyl- przód ? W innej nowszej 156 kiedyś odpiąłem bezpiecznik ABS i tył blokowało za wcześnie .. pewnie podobnie będzie z odpięciem czujnika ?


Pompa ABS nie zastępuje fizycznie korektora. Miałem kiedyś BMW e30 z ABS i korektorem. Hamowało idealnie, ABS włączał się tylko w zimie. Jak nie masz korektora, to ABS ma więcej roboty. Bez ABS i korektora, na suchej drodze z pustym bagażnikiem, najpierw zablokuje ci tył, a na mokro i z załadowanym - przód. Na tor faktycznie potrzebujesz jakiś korektor.
W swojej wydumce nie mam ABS ani korektora, tak dobrałem balans, że jest dobrze. Ale to jest auto na ulicę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 31 Jan 2025 - 17:38
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





The Driver - tak właśnie też mi wychodziło że najlepiej hamować - tuż tuż przed zadziałaniem ABS , ale kurcze niełatwe to bo przyczepnośc co rusz inna .

( https://www.youtube.com/watch?v=fW1mrRa-Akk )

No i oczywiście "się zapominalem" i faktycznie to najbardziej przestrzelone hamowanie to wdepnąłem jak w auto bez wspomagania ŁUP w hamulec ile wlezie.

Więc póki co to słabiej hamować , co mało wyścigowe jest no ale cóz. A jak będzie kiedy to bym moze sam nawet tą pompę wywalił i zrobił "po wyścigowemu" .

Dzięki wszystkim za pomysły !


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Fri, 31 Jan 2025 - 22:36
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





W pierwszej kolejności pasowałoby ustalić jaki masz ABS, bo 156 w czasie produkcji zaliczyły zmiany na przełomie 1999/2000. Do 1999 był starszy system, łatwo go rozpoznać po żółtych, okrągłych wtyczkach czujników. Ten system był bardzo podatny na zakłócenia działania, wystarczyło zaliczyć jakaś nierówność drogi(lub jak amortyzatory były już niesprawne), nie wspominając o tarce, a abs wchodził właśnie w ice mode.
Ale jeśli już masz abs poliftowy, czyli wtyczki czujników czarne, owalne, mniejsze trochę od żółtych; to ten układ jest dość dobry, mógł występować też w wersji z ESP(nawet jeśli naklejka z takim napisem już spadła z pompy, to łatwo ją rozpoznać po zewnętrznym czujniku ciśnienia na ściance, gdzie jest silnik pompy).
Obydwa układy miały wbudowany system EBD czyli elektronicznego rozdziału siły hamowania, więc fizycznego korektora fabrycznie w 156 nie ma.
Niezależnie od tego, który masz system, z opisu problemu można wnioskować, że problem może mieć też inne przyczyny.
Pierwsza opcja to niewłaściwy płyn hamulcowy, biorąc pod uwagę niską temperaturę w jakiej szczególnie zwróciłeś uwagę na problem; przy układach z abs i niskich temperaturach eksploatacji powinno się stosować DOT4 w specyfikacji SL6, aby zapewnić jak napłynniejszą pracę pompy abs. Wszelkiego rodzaju RBFxxx mogą w niskich temperaturach mocno spowalniać pracę pompy absu, stąd efekt zblokowanych kół mimo odpuszczenia pedału hamulca.
Druga opcja to zły stan zacisków, ich prowadnic, jarzm czy mechanizmu ręcznego w tylnym zacisku(nawet jeśli masz hydrołapę i mechanizm ten jest nieużywany, to mimo wszystko ciągle wykorzystuje go tłoczek). Trop ten też jest możliwy, uwzględniając, że przez tyle czasu, tylne klocki niewiele zużyły się. Szczególnie jeśli tylne zaciski masz poliftowe, aluminiowe; to utlenione aluminium pod gumkami może utrudniać ruch tłoczków czy mechanizmu ręcznego.
Trzecia opcja, to uszkodzone pierścienie absu, w 156 są magnetyczne i uszkodzeń gołym okiem nie stwierdzisz; trzeba podpiąć się pod sterownik absu i podglądnąć wartości rzeczywiste prędkości kół(choć jeśli kontrolka absu na desce jest sprawna, to sterownik powinien wykryć takie nieprawidłowości po kilkuset metrach na prostej).
Bez względu czy abs wydala z korygowaniem dystrybucji siły hamowania czy nie, warto zadbać o bazowy rozkład sił hamowania na suchym; w 156 z przodu masz do dyspozycji tarcze od 281x15(lite, bardzo rzadko występowały), przez wentylowane 284(te katalogowo powinny być u Ciebie), 305, 310, 330mm; z tyłu zaś lite 251 i 271mm(pewnie masz 271mm). W obrębie Alfa/Fiat/Lancia można też pomieszać średnicami tłoczków w zaciskach; do przodu da się zorganizować 54(te powinny być fabrycznie) i 57mm(a nawet 60mm, jeśli sięgnąć w nowsze rewiry 159); natomiast z tyłu da się dobrać 30, 34 i 38mm(38mm masz) Dodatkowo można mieszankami klocków też coś poprawić.
Oczywiście przewody elastyczne też warto zweryfikować, bo jeśli to ori 25-letnie gumiaki, to też mogą rozwarstwiać się wewnętrznie i dawać w tyłek; a wystarczy, że jedno koło na śliskim niedomaga(czy to ze względu na przycinający się mechanizm tłoczka od ręcznego, czy to przez blokujące się klocki w jarzmie, czy przez rozwarstwiony przewód elastyczny, itd.) i już sterownik absu dostaje głupawki; szczególnie gdy nie ma esp, nie wie jaki jest kąt zarzucania z czujnika przyspieszenia bocznego czy kąta skrętu kierownicy albo chociaż siły nacisku na pedał hamulca, to po prostu uruchamia ice mode i dziękujemy:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 31 Jan 2025 - 23:18
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





O kurde Zuzio ! smile.gif

To dałeś popalić smile.gif jutro będę miał auto to zobaczę wg Twoich wskazówek ale Abs na 99% ten pierwszy 1998-9

Płyn rbf 600 od laaat po przygodach z rbf 660 . A jaki bys zalecal zamiast tego ?

Zaciski raczej ok. Na pewno przedliftoe i wielokrotnie przeglądane..a ręczny na linkach całkiem dobrze działa

https://youtu.be/5E11Cbuz6jI?si=aAj-kkxESPjfxPSd

Ale tez zdejme i zobacze

Przewody w oplocie choć przednie kilkuletnie ale tyl starsze znacznie z pucharu jeszcze więc 25 lat faktycznie .

Nierówności, tarki na pocz hamowania przejście z przyczepnego w śliskie - to dokładnie to ! !


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tumba
post Sat, 01 Feb 2025 - 10:29
Post #14


Frequent User
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: Rzeszów





Jakie miałeś przygody z rbf660? Zamiast motula możesz spróbować millersa, ale pewnie większych różnic nie będzie.


--------------------
306 GTI-6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sat, 01 Feb 2025 - 12:54
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Jak jeszcze miałem nierozdzielone układy sprzęgła i hamulcowy to ze śledztwa wyniknęło, że gorący RBF660 jest bardzo agresywny dla starych uszczelek itp - puścił płyn wysprzęglik (a w skrzyni wtedy mialem) . Pamiętam że rozmawiałem wtedy o tym z Grześkiem Kuśmierzem i przytoczył jeszcze inne przykłady , łącznie z dzwonem jednej hondy na leśnym odc Kielc.
A RBF600 i tak z zapasem wystarcza w sensie temperatury.

Może taki ? :

ATE DOT4 SL6 ?

https://galonoleje.pl/plyny-hamulcowe-dot4-...6633207461.html

już kiedyś o nim dobre opinie słyszałem, a przy okazji w puszcze to plastik nie zaśmieci ;-)



--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tumba
post Sat, 01 Feb 2025 - 16:59
Post #16


Frequent User
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: Rzeszów





Ciekawe, czy to była faktycznie kwestia tego że rbf660 był "żrący" dla starych uszczelek, czy jednak tutaj tylko wysoka temp. zrobiła swoje.
Co do Ate to też słyszałem dobre opinie. Znajomy leje to do wszystkiego. Tylko ze temp. wrzenia o 50st niższa niż w rbf600. Raczej bym nie ryzykował w jeździe typowo torowej.


--------------------
306 GTI-6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sat, 01 Feb 2025 - 18:48
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Faktycznie 100% pewności nie mam, ale skoro 660 nie miał zalet nad - z zapasem wystarczającym 600 (w Westfieldzie też rbf 600 używam) to po co ryzykować , jak coś wycieknie to nie będę mógl zwalić winy na płyn smile.gif
Te próby co Pucharówką jeżdżę to są przeważnie typu Claasicauto więc nie powinien w sumie się zdążyć dobrze zagrzać plyn i może wystarczy, a na wielookrążeniowe po prostu świeży i ze schładzaniem. No to najprostsze w sumie żeby spróbować, i tak przed kolejną jazdą płyn chciałem zmieniać.
Pewnie oszałamiającego efektu nie będzie skoro mam ten starszy moduł ABS :-/


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sat, 01 Feb 2025 - 19:25
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Ate SL6 jest bardzo dobry, wg karty charakterystyki ma najwyższą temperaturę wrzenia.
Możesz przejść na nowszy abs, przy obecnej cenie 156ek, to kupisz kompletnego dawcę pompy, wiązki, czujników w cenie samych nowych czujników:-D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sat, 01 Feb 2025 - 19:36
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Płyny z serii sportowych są zdecydowanie bardziej agresywne dla uszczelnień pompy i zacisków oraz samych przewodów gumowych. I jeśli ktoś nie serwisuje układu hamulcowego raz na sezon, to płyny te generują więcej problemów niż zysków. Dobry jest cytat z https://auto.brakeparts.pl/blog/ogolna/motu...ach-wyscigowych odnośnie RBF700(tam też jest ładnie zebrana lepkość płynów w temperaturach choćby):
"Na co niewątpliwie należy zwrócić uwagę to, aby płyn wymieniać przed okresem zimowym. O ile w temperaturach dodatnich lepkość płynu jest bardzo niska, co jest jedną z głównych zalet tego płynu, o tyle w temperaturach minusowych lepkość wzrasta do poziomu wyższego niż w RBF660, RBF600. W okresie zimowym zalecamy stosowanie standardowego DOT5.1. Niska lepkość płynu ma znaczenie, szczególnie w przypadku nowoczesnych systemów pomp ABS/ESP. Im niższa lepkość płynu tym szybsza będzie reakcja układu hamulcowego, co szczególnie w zimie przy ograniczonej przyczepności ma kolosalne znaczenie.



RBF 700, jak wszystkie płyny sportowe/wyścigowe należy wymieniać znacznie częściej niż płyny standardowe, rekomendowany interwał wymiany to maksymalnie 6 miesięcy. Jest to wynikiem znacznie większych zdolności do chłonięcia (higroskopijności) wody przez płyny sportowe"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tumba
post Sat, 01 Feb 2025 - 21:26
Post #20


Frequent User
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Andrzejsr @ Sat, 01 Feb 2025 - 18:48) *
Te próby co Pucharówką jeżdżę to są przeważnie typu Claasicauto więc nie powinien w sumie się zdążyć dobrze zagrzać plyn i może wystarczy, a na wielookrążeniowe po prostu świeży i ze schładzaniem. No to najprostsze w sumie żeby spróbować, i tak przed kolejną jazdą płyn chciałem zmieniać.
Pewnie oszałamiającego efektu nie będzie skoro mam ten starszy moduł ABS :-/

W zimny dzień, na krótkiej próbie może będzie to działać.
Ja w zeszłym roku zapomniałem przed sezonem zmienić płyn na płyn do sportu i na superoesie w Kielcach na wjeździe do lasu płyn zagotowałem. Byłem lekko zdziwiony na hamowaniu do Hirkowego.


--------------------
306 GTI-6
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 13:28