![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
mini cooper s r53 jak nie zrobisz solidnej rewizji silnika ( czytaj nie wlozysz minimum 10k - czesci i mechanik ) to nie polatasz - longlife robi swoje
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Tor kielce wylawia prawdziwe talenty. Ale tez alpine a110s tak srednio sie nadaje na robienie wyniku na torze w kielcach. Tam wygrtwaja 4 lapy czyli gr yarisy i miski. No chyba ze mowimy o walce w klasie rwd to mysle ze Tommo moglby powalczyc.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Zgadza sie Piwo, mialem okazje obserwowac jak uczyl sie jezdzic Sebastian Dubaj, ktory potem zostal mistrzem GSMP.
Zeby nie bylo off topicu. Dawien dawno sam bywalem na Trackdayach w Kielcach, Civic VIgen. Za kazdym wyjazdem w zasadzie bylo cos do zrobienia. Skrzynia zaczela szumiec, wiec trafila na serwis. Potem strzelila poloska jak zalozylem R1R, wiec zanabylem nowy komplet. Kolejne byly hamulce, wiec tez trafil nowy zestaw na przod i tyl, przewody w oplocie, regeneracja zaciskow. O innych rzeczach nie wspominam bo juz byly zrobione. Wtedy dalo sie jakos jezdzic, jak ktos zrobi te podstawowe rzeczy to potrenuje, natomiast nigdy nie wiesz czy wrocisz na kolach. Swiezy woz, to bedzie swiezy woz, dluzej wytrzyma, szczegolnie uzytkowany z glowa. -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Ja chyba robiłem coś nie tak, bo jak już wcześniej pisałem 30 letnim bmw końpaktem za parę groszy jeździłem na trackdaye można powiedzieć po całej Polsce.
Zawsze jechałem i wracałem na kołach, a np wyjazd na Poznań to było 1400km. Nie mówie że się nic nie psuło, zwłaszcza na początku, ale zawsze pojechał i wrócił a próby nie miały po jednym kilometrze. |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Jak juz wszystko naprawisz co sie moze zepsuc to jest duze prawdopodobienstwo, ze juz nic sie nie zepsuje.
![]() Najtansza bedzie oska w stylu Honda, potem pewnie Miata, potem BMW (nie znam sie) a na koniec zeszperowane czterobuty. EDIT: Wszystkiego dobrego Panowie w nowym roku, zdrowia, spokojnej glowy i realizacji celow. -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Maciuś spadnij na ziemię proszę cię. Dobrze by było jakby taki kierowca zaliczył w roku kilka pełnych imprez po 150-200 km torowych. A to rzadkość w naszych warunkach. Piszesz o treningach, siłowni a tymczasem ludzie kombinują jak tu pojechać na tor i przejeździć całą imprezę bez awarii. Widać że masz czysto teoretyczne zdanie w tym temacie. piszę o ludziach, którzy mają ambicja bycia zawodowcami i tak właśnie to u nich wygląda. Dlatego mówię, że amator bez ambicji profesjonalnych jest poniekąd zmuszony, by zbroić samochód, bo na siebie jest za późno, albo ma po prostu za mało czasu. Aczkolwiek zgadzam się, że ciężko NAM przyjąć, że jesteśmy słabymi kierowcami. Wystarczy jeden sezon na gokartach, by się zweryfikować. No "mistrzowska fura". roznie mozna to interptetowac. Jak mistrzowska fura przyjezdza w polowie stawki to jest mistrzowska czy nie? Slaby kierowca w najszybszym aucie nigdy nie wygra z najlepszym kierowca w srednim aucie. pisząc, słaby kierowca, każdy z nas wyobraża sobie babkę próbującą zaparkować równolegle swojego za dużego SUVa. Zamiast "słabego", napisz przeciętny kierowca, który nie ma czasu na prawdziwy trening, bo jakoś musi zarobić pieniądze na samochód i weekendowe jazdy.
Slaby kierowca w jakim aucie by nie byl zawsze bedzie notowac slabe wyniki. To jest oczywiste i kazdy kto jezdzi choc troche to wie. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Dobry kierowca mam na mysli osobe z wybitnym wzrokiem, refleksem, ruchowoscia i wybitnie rozbudowanym blednikiem. A dodatkowo o czlowieku z doswiadczeniem torowym i z wynikami. Wiekszosc osob moze pomazyc o byciu dobrym kierowca chocby nie wiem ile cwiczyli przez swoje ograniczenia fizyczne. To tak jakby od kazdego zakladac ze pobiegnie ponizej 11s na 100m jak bedzie duzo cwiczyl. No nie. Tak to nie dziala. Do jakiegos poziomu moze dojsc kazdy, ale to za malo by wygrywac
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
nie zapominajmy w tym wszystkim o przyjemności z jazdy, jeżdżę na treningi bo po prostu lubię jeździć, nie umiem .. ale lubię, każdy chce być szybki, zawsze jest rywalizacja ale nie u wszystkich wynik to rzecz która jest najważniejsza, nie dajmy sie w tym wszystkim zwariować, życzę autorowi żeby niezależnie od wyboru miał sporo fanu!
-------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Tommo jedz tam swoim na Kielce, niewiele zdzialasz bo trafisz do kategorii z jakas wydmuszka, albo ktos bedzie mial w modach wartosc Twojego wozu. ![]() Byłem na hot hachu na Sillesi w klasie open. Do czasu jak było wilgotno trzymałem się czuba. Potem wyschło chłopaki pozakładali slicki i po zawodach. Treningowo można jeździć. Na szczęście jest więcej fajnych imprez gdzie można konkurować i rywalizować autem cywilnym. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jak juz wszystko naprawisz co sie moze zepsuc to jest duze prawdopodobienstwo, ze juz nic sie nie zepsuje. ![]() Najtansza bedzie oska w stylu Honda, potem pewnie Miata, potem BMW (nie znam sie) a na koniec zeszperowane czterobuty. EDIT: Wszystkiego dobrego Panowie w nowym roku, zdrowia, spokojnej glowy i realizacji celow. Najtańszy będzie raczej chyba jeszcze merc i w zasadzie bezawaryjny do cna. Ceny zaczęły rosnąć, ale chyba to nadal najtańsze auto do robienia jakich tam wyników i aboslutnej frajdy jako rwd i z kopalnia seryjnych performancowych gratów -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Rzeszów ![]() |
patrząc na to, co jeździ w kieleckim superoesie, to środki zaangażowane stawiają te zawody blisko profesjonalistów. Częściowo się zgodzę z tym co napisałeś. Jak chcesz walczyć o generalkę lub klasę 4 albo 5 to faktycznie budżet musi być dosyć spory. Ale są jeszcze klasy markowe typu clio cup lub Peugeot citroen cup gdzie da się powalczyć o dobre lokaty bez większych nakładów finansowych. -------------------- 306 GTI-6
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Kielce są specyficzne, budżety tam ogromne na te mistrzostwa świata, a i zawodnicy rozjezdzeni , od kilku lat na każdej rundzie itd itp
Ale i tak można się tam pobawić budżetowo. W 2021 na pucharze jesieni jechałem tam 206ka s16 145km , z pasażerem , zawieszenie seria , bez szpery , semi rgc. W klasie 8 na 18 , w fwd 30 na 60 w psa 3. Auto warte było 10k |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
To tak jakby od kazdego zakladac ze pobiegnie ponizej 11s na 100m jak bedzie duzo cwiczyl. No nie. Tak to nie dziala. Do jakiegos poziomu moze dojsc kazdy, ale to za malo by wygrywac sprawną fizycznie osobę można poprowadzić odpowiednim treningiem do wyników lepszych niż osiąga 99% społeczeństwa. Oczywiście nie załatwisz tego samym klepaniem kilometrów, do tego trzeba dołożyć trening motoryki plus rozciąganie, co daje możliwość stosowania prawidłowej techniki, do tego ćwiczenia na core, żeby przyjąć prawidłową postawę, no i ćwiczenie na wzmocnienie odpowiednich mięśni nóg, żeby uzyskać siłę. To tak ogólnie, żebyś miał jakiś generalny pogląd, że trening biegowy to nie tylko biegi, ale głównie otoczka, a rozpisywać się o rodzajów skipów, czy dniach treningowych pozwolę sobie i innym oszczędzić. Na tej samej zasadzie odbywa się trening kierowców, a ograniczanie go tylko do kręcenie fajerą, choć pewne jest najprzyjemniejszą czynnością, to musi być poparta treningiem innych obszarów. I oczywiście, w ten sposób nie zrobisz drugiego Kubicy, ale wyszkolisz solidnego kierowcę, który z powodzeniem będzie się ścigał w mniej prestiżowych seriach (co zresztą wielu kierowców robi, bo serii wyścigowych/rajdowych na świecie jest mnóstwo, a na F1 i WRC świat się nie kończy). Ale jak już wcześniej pisałem - żeby poprawić siebie, trzeba dużo pracy własnej, sporo poświęceń. Zrobienie samochodu zlecasz innym, a sam wymagasz efektów, bo płacisz. To jest łatwiejsze. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Coś znów forum szwankuje..
Maciek wśród amatorów chodzi o przyjemność . Nie o czasy. Zawsze będzie ktoś szybszy ot choćby młodszy. Z tym nie wygrasz treningami dietami siłowniami itp. Treningi nie są przyjemne to tak btw . Z drugiej strony przyjemnie jest coś zrobić co później jeździ , samo dłubanie przy aucie które się lubi i się właścicielowi podoba nawet jak stoi jest po prostu przyjemne . Fajne . A to jest sens amatorki. Trudno żeby dla jednego okrążenia na rok na jednym TD czy sezonu napinać się latami trenując naciągając diety stosując i inne niefajne aktywności uprawiając. Czy nie daj boże wsiadając do aut na które nie da się patrzeć. Brrr... W amatorce nie chodzi o zawód kierowcy wyścigowego a po prostu o frajdę . Może ona być i za 10 tys i za milion . A co do zrobienia auta przez zlecenie i zapłatę.. to taka fajna teoria utopijna. Klient nasz pannn itp bzdety. Niemało tu na forum przykładów. A w życiu jeszcze więcej. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
No właśnie. Ewidentnie dyskutujemy o dwóch różnych światach. Proponuję skupić się na tym w czym my forumowicze mamy jakiś większy czy mniejszy kontakt, czyli o amatorskim ściganiu.
A w tej formule uważam, że nie trzeba być wysportowanym, nie potrzeba regularnych treningów siłowych, diet czy innych przygotowań mentalnych. Pierwsze co trzeba to chcieć i lubić to robić. Znaleźć czas i mieć odpowiedni samochód. Dobrym ruchem jest korzystać z dostępnej wiedzy instruktorów jazdy którzy chętnie pomogą i doradzą co robić i czego unikać. I na końcu duuużo jeździć. Bez tego ostatniego nie da się osiągnąć regularności i pozbyć częstych błędów. Jednym przyjdzie to szybciej innym wolniej. Ale trzeba nawalać wiele km w tempie wyścigowym i organizm się nauczy prawidłowo reagować. Takie moje 0,05 zł do tematu. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Zastanawia mnie jak daleko (dystans/czas) macie do obiektow gdzie mozecie pojezdzic? Jezdzicie na kolach czy laweta? Dodatkowy set kół czy juz docelowa opona na wozie?
-------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jak ma być tylko fan to trzeba początkującym uzmyslawiac, że najlepsze auto to najtańsze, a najlepiej, żeby jeździć na kołach na jednym zestawie opon. A jak ktoś ma chęć rywalizacji to niech sam określi w jakie celuje czasy i zobaczy jakie auta jeżdżą w tym zakresie. Przydałaby się lista czasów dla np Toru Poznań, żeby ludzie nabierali orientacji, że w danym przedziale czasu czyli np 1.35-1.39 to takie auta za tyle i tyle kasy i taki a taki serwis. 1.40-1.44 takie, a takie. Dla kogoś kto chce robic wyniki na miarę motorsportu taki przewodnik po dostępnych furach byłby pomocny
Tom Lee w praktyce do 350km w jedną stronę jest do zrobienia w jeden dzień z laweta. Opony to czarne złoto i albo łapiesz rytm i badasz auto pierwsze dwie sesje na jakiejś tam oponie rozgrzewkowej a później zakładasz oponę do ataku albo od razu wyjeżdżasz na oponie do ataku albo cały dzień na jednej i tej samej. Do wyboru do koloru. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ja też przyjąłem max 3-4 godz w jedną stronę. Choć jak się da to ze spaniem przy torze przed bo nie znoszę rano wstawać a Organizatorzy powariowali przy dużej frekwencji z godzinami rozpoczęcia
![]() A co do transportu to jeździłem i cywilnym na kolach, i torowym na kołach , i torowym z autolawetą i z przyczepką . Każda opcja ma wady i zalety, nie ma takiej jak wszędzie w życiu tylko z plusami bez minusów. Ale trzeba sobie dobrać najbardziej optymalną do auta, siebie itp. Np teraz bym nie wytrzymał huku i surowości dojazdów torowym autem na kołach, bez klimy , powrotów bez jakiegoś biegu czy z wieczym wysłuchiwaniem yanosika czy patrolu nie ma no bo klatka itp itd. A znów kiedyś bym nie pomyślał żeby sobie komplikować życie jakąś lawetą załadowywaniem i rozładowywaniem , kilkoma kpl kół i skrzyniami narzędzi ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
a ja wychodze z zalozenia ze te wyjazdy maja byc dla mnie relaksem, prawie zawsze robie sobie z tego weekend na wyjezdzie ( czytaj "wczasy" od piatku do niedzieli ), spotkanie ze znajomymi, jakies piwko, pikniczek itp
![]() woze sie z laweta, moge napierd...c w fure do oporu, na lawete zawsze sie ja jakos wciagnie, jak cos rozdupie, lekka jest ![]() |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Rzeszów ![]() |
Ja mam 2-3h jazdy. Jak skończą Biłgoraj to będę miał dodatkowy obiekt niewiele ponad godzinę. Wożę na przyczepie lawecie. Obecnie nie wyobrażam sobie jeździć na kołach. Kiedyś, zanim była klatka i auto było cichsze jeździłem tylko na kołach.
-------------------- 306 GTI-6
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 02:27 |