Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
flapjck1
post Tue, 31 Dec 2024 - 16:04
Post #41


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





mini cooper s r53 jak nie zrobisz solidnej rewizji silnika ( czytaj nie wlozysz minimum 10k - czesci i mechanik ) to nie polatasz - longlife robi swoje biggrin.gif ale fakt, jak masz pewny motor bez niedomagan to tylko olej czesto zmieniac i tankowac ( zwlaszcza to drugie )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 31 Dec 2024 - 16:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Tue, 31 Dec 2024 - 16:13
Post #42


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Tor kielce wylawia prawdziwe talenty. Ale tez alpine a110s tak srednio sie nadaje na robienie wyniku na torze w kielcach. Tam wygrtwaja 4 lapy czyli gr yarisy i miski. No chyba ze mowimy o walce w klasie rwd to mysle ze Tommo moglby powalczyc.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tom-Lee
post Tue, 31 Dec 2024 - 16:25
Post #43


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 May 2017
Skąd: Krk





Zgadza sie Piwo, mialem okazje obserwowac jak uczyl sie jezdzic Sebastian Dubaj, ktory potem zostal mistrzem GSMP.

Zeby nie bylo off topicu. Dawien dawno sam bywalem na Trackdayach w Kielcach, Civic VIgen.

Za kazdym wyjazdem w zasadzie bylo cos do zrobienia. Skrzynia zaczela szumiec, wiec trafila na serwis. Potem strzelila poloska jak zalozylem R1R, wiec zanabylem nowy komplet. Kolejne byly hamulce, wiec tez trafil nowy zestaw na przod i tyl, przewody w oplocie, regeneracja zaciskow. O innych rzeczach nie wspominam bo juz byly zrobione.

Wtedy dalo sie jakos jezdzic, jak ktos zrobi te podstawowe rzeczy to potrenuje, natomiast nigdy nie wiesz czy wrocisz na kolach.

Swiezy woz, to bedzie swiezy woz, dluzej wytrzyma, szczegolnie uzytkowany z glowa.


--------------------
IXgen-TypeR K20C
M240iX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kylo
post Tue, 31 Dec 2024 - 16:35
Post #44


Super User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





Ja chyba robiłem coś nie tak, bo jak już wcześniej pisałem 30 letnim bmw końpaktem za parę groszy jeździłem na trackdaye można powiedzieć po całej Polsce.
Zawsze jechałem i wracałem na kołach, a np wyjazd na Poznań to było 1400km.
Nie mówie że się nic nie psuło, zwłaszcza na początku, ale zawsze pojechał i wrócił a próby nie miały po jednym kilometrze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tom-Lee
post Tue, 31 Dec 2024 - 16:46
Post #45


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 May 2017
Skąd: Krk





Jak juz wszystko naprawisz co sie moze zepsuc to jest duze prawdopodobienstwo, ze juz nic sie nie zepsuje. wink.gif

Najtansza bedzie oska w stylu Honda, potem pewnie Miata, potem BMW (nie znam sie) a na koniec zeszperowane czterobuty.

EDIT: Wszystkiego dobrego Panowie w nowym roku, zdrowia, spokojnej glowy i realizacji celow.


--------------------
IXgen-TypeR K20C
M240iX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Tue, 31 Dec 2024 - 16:53
Post #46


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(Tommo @ Tue, 31 Dec 2024 - 16:08) *
Maciuś spadnij na ziemię proszę cię. Dobrze by było jakby taki kierowca zaliczył w roku kilka pełnych imprez po 150-200 km torowych. A to rzadkość w naszych warunkach. Piszesz o treningach, siłowni a tymczasem ludzie kombinują jak tu pojechać na tor i przejeździć całą imprezę bez awarii. Widać że masz czysto teoretyczne zdanie w tym temacie.

piszę o ludziach, którzy mają ambicja bycia zawodowcami i tak właśnie to u nich wygląda. Dlatego mówię, że amator bez ambicji profesjonalnych jest poniekąd zmuszony, by zbroić samochód, bo na siebie jest za późno, albo ma po prostu za mało czasu. Aczkolwiek zgadzam się, że ciężko NAM przyjąć, że jesteśmy słabymi kierowcami. Wystarczy jeden sezon na gokartach, by się zweryfikować.

CYTAT(piwo @ Tue, 31 Dec 2024 - 17:04) *
No "mistrzowska fura". roznie mozna to interptetowac. Jak mistrzowska fura przyjezdza w polowie stawki to jest mistrzowska czy nie? Slaby kierowca w najszybszym aucie nigdy nie wygra z najlepszym kierowca w srednim aucie.
Slaby kierowca w jakim aucie by nie byl zawsze bedzie notowac slabe wyniki. To jest oczywiste i kazdy kto jezdzi choc troche to wie.
pisząc, słaby kierowca, każdy z nas wyobraża sobie babkę próbującą zaparkować równolegle swojego za dużego SUVa. Zamiast "słabego", napisz przeciętny kierowca, który nie ma czasu na prawdziwy trening, bo jakoś musi zarobić pieniądze na samochód i weekendowe jazdy.


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 31 Dec 2024 - 17:12
Post #47


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Dobry kierowca mam na mysli osobe z wybitnym wzrokiem, refleksem, ruchowoscia i wybitnie rozbudowanym blednikiem. A dodatkowo o czlowieku z doswiadczeniem torowym i z wynikami. Wiekszosc osob moze pomazyc o byciu dobrym kierowca chocby nie wiem ile cwiczyli przez swoje ograniczenia fizyczne. To tak jakby od kazdego zakladac ze pobiegnie ponizej 11s na 100m jak bedzie duzo cwiczyl. No nie. Tak to nie dziala. Do jakiegos poziomu moze dojsc kazdy, ale to za malo by wygrywac


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yaca
post Tue, 31 Dec 2024 - 17:33
Post #48


Super User
Dołączył: Mon, 10 January 2011





nie zapominajmy w tym wszystkim o przyjemności z jazdy, jeżdżę na treningi bo po prostu lubię jeździć, nie umiem .. ale lubię, każdy chce być szybki, zawsze jest rywalizacja ale nie u wszystkich wynik to rzecz która jest najważniejsza, nie dajmy sie w tym wszystkim zwariować, życzę autorowi żeby niezależnie od wyboru miał sporo fanu!



--------------------
insta: @blackcartel.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 31 Dec 2024 - 18:03
Post #49


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(Tom-Lee @ Tue, 31 Dec 2024 - 16:04) *
Tommo jedz tam swoim na Kielce, niewiele zdzialasz bo trafisz do kategorii z jakas wydmuszka, albo ktos bedzie mial w modach wartosc Twojego wozu. wink.gif

Byłem na hot hachu na Sillesi w klasie open. Do czasu jak było wilgotno trzymałem się czuba. Potem wyschło chłopaki pozakładali slicki i po zawodach.
Treningowo można jeździć.
Na szczęście jest więcej fajnych imprez gdzie można konkurować i rywalizować autem cywilnym.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 31 Dec 2024 - 22:28
Post #50


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





CYTAT(Tom-Lee @ Tue, 31 Dec 2024 - 15:46) *
Jak juz wszystko naprawisz co sie moze zepsuc to jest duze prawdopodobienstwo, ze juz nic sie nie zepsuje. wink.gif

Najtansza bedzie oska w stylu Honda, potem pewnie Miata, potem BMW (nie znam sie) a na koniec zeszperowane czterobuty.

EDIT: Wszystkiego dobrego Panowie w nowym roku, zdrowia, spokojnej glowy i realizacji celow.


Najtańszy będzie raczej chyba jeszcze merc i w zasadzie bezawaryjny do cna. Ceny zaczęły rosnąć, ale chyba to nadal najtańsze auto do robienia jakich tam wyników i aboslutnej frajdy jako rwd i z kopalnia seryjnych performancowych gratów


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tumba
post Wed, 01 Jan 2025 - 12:26
Post #51


Frequent User
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Maciek1234 @ Tue, 31 Dec 2024 - 10:39) *
patrząc na to, co jeździ w kieleckim superoesie, to środki zaangażowane stawiają te zawody blisko profesjonalistów.


Częściowo się zgodzę z tym co napisałeś. Jak chcesz walczyć o generalkę lub klasę 4 albo 5 to faktycznie budżet musi być dosyć spory. Ale są jeszcze klasy markowe typu clio cup lub Peugeot citroen cup gdzie da się powalczyć o dobre lokaty bez większych nakładów finansowych.


--------------------
306 GTI-6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Wed, 01 Jan 2025 - 13:26
Post #52


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





Kielce są specyficzne, budżety tam ogromne na te mistrzostwa świata, a i zawodnicy rozjezdzeni , od kilku lat na każdej rundzie itd itp
Ale i tak można się tam pobawić budżetowo. W 2021 na pucharze jesieni jechałem tam 206ka s16 145km , z pasażerem , zawieszenie seria , bez szpery , semi rgc. W klasie 8 na 18 , w fwd 30 na 60 w psa 3. Auto warte było 10k
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Wed, 01 Jan 2025 - 20:27
Post #53


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(piwo @ Tue, 31 Dec 2024 - 18:12) *
To tak jakby od kazdego zakladac ze pobiegnie ponizej 11s na 100m jak bedzie duzo cwiczyl. No nie. Tak to nie dziala. Do jakiegos poziomu moze dojsc kazdy, ale to za malo by wygrywac
sprawną fizycznie osobę można poprowadzić odpowiednim treningiem do wyników lepszych niż osiąga 99% społeczeństwa. Oczywiście nie załatwisz tego samym klepaniem kilometrów, do tego trzeba dołożyć trening motoryki plus rozciąganie, co daje możliwość stosowania prawidłowej techniki, do tego ćwiczenia na core, żeby przyjąć prawidłową postawę, no i ćwiczenie na wzmocnienie odpowiednich mięśni nóg, żeby uzyskać siłę. To tak ogólnie, żebyś miał jakiś generalny pogląd, że trening biegowy to nie tylko biegi, ale głównie otoczka, a rozpisywać się o rodzajów skipów, czy dniach treningowych pozwolę sobie i innym oszczędzić. Na tej samej zasadzie odbywa się trening kierowców, a ograniczanie go tylko do kręcenie fajerą, choć pewne jest najprzyjemniejszą czynnością, to musi być poparta treningiem innych obszarów.

I oczywiście, w ten sposób nie zrobisz drugiego Kubicy, ale wyszkolisz solidnego kierowcę, który z powodzeniem będzie się ścigał w mniej prestiżowych seriach (co zresztą wielu kierowców robi, bo serii wyścigowych/rajdowych na świecie jest mnóstwo, a na F1 i WRC świat się nie kończy).

Ale jak już wcześniej pisałem - żeby poprawić siebie, trzeba dużo pracy własnej, sporo poświęceń. Zrobienie samochodu zlecasz innym, a sam wymagasz efektów, bo płacisz. To jest łatwiejsze.


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 01 Jan 2025 - 23:45
Post #54


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Coś znów forum szwankuje..
Maciek wśród amatorów chodzi o przyjemność .

Nie o czasy. Zawsze będzie ktoś szybszy ot choćby młodszy. Z tym nie wygrasz treningami dietami siłowniami itp.
Treningi nie są przyjemne to tak btw .
Z drugiej strony przyjemnie jest coś zrobić co później jeździ , samo dłubanie przy aucie które się lubi i się właścicielowi podoba nawet jak stoi jest po prostu przyjemne . Fajne . A to jest sens amatorki.
Trudno żeby dla jednego okrążenia na rok na jednym TD czy sezonu napinać się latami trenując naciągając diety stosując i inne niefajne aktywności uprawiając. Czy nie daj boże wsiadając do aut na które nie da się patrzeć. Brrr...
W amatorce nie chodzi o zawód kierowcy wyścigowego a po prostu o frajdę . Może ona być i za 10 tys i za milion .
A co do zrobienia auta przez zlecenie i zapłatę.. to taka fajna teoria utopijna. Klient nasz pannn itp bzdety.
Niemało tu na forum przykładów. A w życiu jeszcze więcej.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Thu, 02 Jan 2025 - 08:21
Post #55


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





No właśnie. Ewidentnie dyskutujemy o dwóch różnych światach. Proponuję skupić się na tym w czym my forumowicze mamy jakiś większy czy mniejszy kontakt, czyli o amatorskim ściganiu.
A w tej formule uważam, że nie trzeba być wysportowanym, nie potrzeba regularnych treningów siłowych, diet czy innych przygotowań mentalnych. Pierwsze co trzeba to chcieć i lubić to robić. Znaleźć czas i mieć odpowiedni samochód. Dobrym ruchem jest korzystać z dostępnej wiedzy instruktorów jazdy którzy chętnie pomogą i doradzą co robić i czego unikać. I na końcu duuużo jeździć. Bez tego ostatniego nie da się osiągnąć regularności i pozbyć częstych błędów. Jednym przyjdzie to szybciej innym wolniej. Ale trzeba nawalać wiele km w tempie wyścigowym i organizm się nauczy prawidłowo reagować. Takie moje 0,05 zł do tematu.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tom-Lee
post Thu, 02 Jan 2025 - 09:23
Post #56


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 May 2017
Skąd: Krk





Zastanawia mnie jak daleko (dystans/czas) macie do obiektow gdzie mozecie pojezdzic? Jezdzicie na kolach czy laweta? Dodatkowy set kół czy juz docelowa opona na wozie?


--------------------
IXgen-TypeR K20C
M240iX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 02 Jan 2025 - 11:39
Post #57


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Jak ma być tylko fan to trzeba początkującym uzmyslawiac, że najlepsze auto to najtańsze, a najlepiej, żeby jeździć na kołach na jednym zestawie opon. A jak ktoś ma chęć rywalizacji to niech sam określi w jakie celuje czasy i zobaczy jakie auta jeżdżą w tym zakresie. Przydałaby się lista czasów dla np Toru Poznań, żeby ludzie nabierali orientacji, że w danym przedziale czasu czyli np 1.35-1.39 to takie auta za tyle i tyle kasy i taki a taki serwis. 1.40-1.44 takie, a takie. Dla kogoś kto chce robic wyniki na miarę motorsportu taki przewodnik po dostępnych furach byłby pomocny

Tom Lee w praktyce do 350km w jedną stronę jest do zrobienia w jeden dzień z laweta. Opony to czarne złoto i albo łapiesz rytm i badasz auto pierwsze dwie sesje na jakiejś tam oponie rozgrzewkowej a później zakładasz oponę do ataku albo od razu wyjeżdżasz na oponie do ataku albo cały dzień na jednej i tej samej. Do wyboru do koloru.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 02 Jan 2025 - 18:04
Post #58


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Ja też przyjąłem max 3-4 godz w jedną stronę. Choć jak się da to ze spaniem przy torze przed bo nie znoszę rano wstawać a Organizatorzy powariowali przy dużej frekwencji z godzinami rozpoczęcia wink.gif
A co do transportu to jeździłem i cywilnym na kolach, i torowym na kołach , i torowym z autolawetą i z przyczepką . Każda opcja ma wady i zalety, nie ma takiej jak wszędzie w życiu tylko z plusami bez minusów. Ale trzeba sobie dobrać najbardziej optymalną do auta, siebie itp. Np teraz bym nie wytrzymał huku i surowości dojazdów torowym autem na kołach, bez klimy , powrotów bez jakiegoś biegu czy z wieczym wysłuchiwaniem yanosika czy patrolu nie ma no bo klatka itp itd. A znów kiedyś bym nie pomyślał żeby sobie komplikować życie jakąś lawetą załadowywaniem i rozładowywaniem , kilkoma kpl kół i skrzyniami narzędzi wink.gif


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Thu, 02 Jan 2025 - 21:04
Post #59


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





a ja wychodze z zalozenia ze te wyjazdy maja byc dla mnie relaksem, prawie zawsze robie sobie z tego weekend na wyjezdzie ( czytaj "wczasy" od piatku do niedzieli ), spotkanie ze znajomymi, jakies piwko, pikniczek itp smile.gif

woze sie z laweta, moge napierd...c w fure do oporu, na lawete zawsze sie ja jakos wciagnie, jak cos rozdupie, lekka jest tongue.gif, a odpukac dawno nic sie nie zepsulo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tumba
post Thu, 02 Jan 2025 - 21:12
Post #60


Frequent User
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: Rzeszów





Ja mam 2-3h jazdy. Jak skończą Biłgoraj to będę miał dodatkowy obiekt niewiele ponad godzinę. Wożę na przyczepie lawecie. Obecnie nie wyobrażam sobie jeździć na kołach. Kiedyś, zanim była klatka i auto było cichsze jeździłem tylko na kołach.


--------------------
306 GTI-6
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 02:27