Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Auto trackdayowe vs trackdayowe-daily. Od E36 do... Golfa., przemyślenia mile widziane
ernest
post Wed, 18 Dec 2024 - 12:20
Post #1


User
Dołączył: Sat, 18 April 2009





Siema,

wiem, że sam sobie mówieniem na to pytanie dowiedzieć, ale szukam dodatkowych opcji / opinii bo zakładam że sporo osób miało tu taki rozkminy.
Szukałem fajnego, niemieckiego auta do zrobienia 4-5k km rocznie + 5-6 trackdayów. Chciałem dojeżdżać na trackdaye - nie lawetować.
Coś w budzie coupé, raczej nie HH.Powoli przerobić a'la Clubsport.

Ostatnio miałem już jechać 650km po M3 E46, która stała za 82 kPLN ale temat był nieco wątpliwy - odpuściłem. Do M3 E46 chciałem zapodać mody zawieszenia, lekko krótszy dyfer, airbox, ale zostawić wnętrze - przejechać się z dzieciakami po śniegu, wyskoczyć z boxem nad morze. Plus to jednak M, dla mnie fajne spełnienie marzeń.

Zostałem z dylematem i palącą potrzebą zmiany wink.gif

Miałem kiedyś zaklatkowanego japońca, E36 z IS CUP (świetny fun na Power Stage!), które sprzedawałem bo niemal ciągle stały. Targanie lawety mnie męczyło.

W międzyczasie:
  • Znów przeglądam ogłoszenia z E36, swap na M54B30 (+kolektor N54, wydech, strojenie żeby zbliżyć się poziomu zmęczonego 3.0 S50 wink.gif ), uniballe, dyfer, shifter - czyli 2 lata w garażu, blacharka, hamulce, wymiana total zawieszenia. No i bez klatki mam poczucie że to auto z papieru a ja się starzeję wink.gif Dzieciaków for fun nie wpakuje, z dojazdem na SPA czy inny tor który ciałem "odhaczyc" - ciężko. Oferta opon 17" też coraz mniejsza... a to nadal przy obecnych cenach E36 masa $$.
  • Nową opcją, którą eksploruje jest... Golf R variant + sprzedaż daily kombiaka. Wiadomo, nie najszybszy, haldex bardziej przeszkadza - ale mega szybki, jest zaplecze VW Racing części i pomimo że to Golf, to jednak "R" tongue.gif oczywiście tu już kompromis z zawieszeniem - powyżej gwintu, regulowanych wahaczy i poliuretanów i stabilizatorów nie pójdę + stage 1 ECU/TCU i chłodzenie.
  • Monitoruję też Copart, w poszukiwaniu opcji z USA, ale ciężko chyba będzie z M3 E46...
  • E36, E46 z Europy - brak ofert na lekko walnięte egzemplarze a 150-200kPLN na auta dla kolekcjonera nie ma opcji. Niestety spóźniłem się o kilka lat z tematem.


W skrócie - nie chę po raz 3 budować auta, gonić po blacharzach i klatkarzach ale też nie widzę innego rozwiązana na teraz... Chyba że ten Golf? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 18 Dec 2024 - 12:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kinko
post Wed, 18 Dec 2024 - 13:21
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





E36/E46 jak słusznie zauważyłeś będzie miało problem z blachą.
Golf R jak dla mnie bardzo niski fun factor (neutralne prowadzenie, "szał" tylko przy przespieszaniu).
Może 325i/330i E90/E92? Z blachą problemu nie ma, silniki w przedlifcie znoszą katung, mnóstwo aftermarketowych części w dobrych cenach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
admar
post Wed, 18 Dec 2024 - 13:31
Post #3


User
Dołączył: Thu, 12 July 2018
Skąd: Warszawa





Rozważyłbym jeszcze BMW serii 1 pierwszej, ew. drugiej generacji. Występowały mocniejsze silniki, dość młode, zawieszenie sporo lepsze niż w e36 i e46, szperę możesz dołożyć z m3 i latać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Wed, 18 Dec 2024 - 13:48
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





kupić z usa lekko przelizanego 1er 128i coupe - nie będzie szkoda modyfikować, cena auta bardzo niska, można zrobić mody większe niż w m54
Go to the top of the page
 
+Quote Post
monev
post Wed, 18 Dec 2024 - 14:10
Post #5


Frequent User
Dołączył: Wed, 19 August 2015





Albo jedynka z już swapniętym M54. Raz po raz pojawia się coś ciekawego na portalach aukcyjnych, ale to raczej zakupy dla cierpliwych po podaż niska.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ernest
post Wed, 18 Dec 2024 - 14:12
Post #6


User
Dołączył: Sat, 18 April 2009





Cześć,

dzięki!

Golf R - zupełnie się zgadam, dla mnie również auto nieco jednak nijakie i stworzone bardziej do prostych i wyników z Dragy - nie udało mi się poszukać ciekawych buiad-threadów.
E82 - to jest opcja! Nowożytne, bez rdzy, bezpieczne względnie. Muszę pogłębić temat. Natomiast raczej temat potem niesprzedawalny. Nie żeby była to inwestycja oczywiście...

Macie jakieś trackdayowe wątki DE/UK/USA zapisane, ulubione? Na szybko widzę, że pakują tam sporo części od 3er... Nigdy nie obczajałem tej serii - zawsze 3...
Ale widzę, że pakiet typu gwint, regulowane wahacze, tuleje, roll center jest dostępny jak do E36/46...

BTW - N52B30 vs N54? N54 zakładam dramat z temperaturami i znacznie większy poziom skomplikowania. Potencjału N52 nie znam, zaczynam czytać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
admar
post Wed, 18 Dec 2024 - 14:28
Post #7


User
Dołączył: Thu, 12 July 2018
Skąd: Warszawa





Jeszcze m235i ze Stanów warto wziąć pod uwagę. Kupujesz, naprawiasz i masz przyjemne auto do zabawy i weekendowych przejażdżek. Po czasie zawias, hamulce i będzie bardzo fajnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
monev
post Wed, 18 Dec 2024 - 15:14
Post #8


Frequent User
Dołączył: Wed, 19 August 2015





Pakują części z trójki, bo tam jest masa stycznych jeśli chodzi o zawieszenie i część elementów jest wymienna z e9X.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Wed, 18 Dec 2024 - 21:29
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





n52 występowało w kilu wariantach mocy. Najmocniejsza w e70/71 miała około 270km- czyli pewnie da radę doprowadzić wersje słabsze do tego wyniku. Nie jest to jednostka idealna, ma swoje bolączki (klepanie na wolnych obrotach, nie idealny valvetronic) ale po doprowadzeniu do ładu powinno dawać radę. W swap na m54 nie wiem czy bym się bawił..

Z N54 są problemy z odprowadzaniem temperatury na ulicy, co dopiero na torze.

E82 z usa ma ten plus, że samo auto jest mega tanie. Kontener i transport na pewno będą droższe..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ernest
post Thu, 19 Dec 2024 - 12:41
Post #10


User
Dołączył: Sat, 18 April 2009





CYTAT(nomad66 @ Wed, 18 Dec 2024 - 21:29) *
n52 występowało w kilu wariantach mocy. Najmocniejsza w e70/71 miała około 270km- czyli pewnie da radę doprowadzić wersje słabsze do tego wyniku. Nie jest to jednostka idealna, ma swoje bolączki (klepanie na wolnych obrotach, nie idealny valvetronic) ale po doprowadzeniu do ładu powinno dawać radę. W swap na m54 nie wiem czy bym się bawił..

Z N54 są problemy z odprowadzaniem temperatury na ulicy, co dopiero na torze.

E82 z usa ma ten plus, że samo auto jest mega tanie. Kontener i transport na pewno będą droższe..


Dzięki. Mega brzydkie toto, ale fajny potencjał i nieco bardziej nowożytny temat niż E36.

Z tego co ustaliłem to
  • Rzeczywiście - N54 problematyczne i drogie w zakupie, odpada
  • N52 ma swoje bolączki, ale w sumie to tani motor i wszystkie wersje mają różnić się tylko softem. Można nawet coś tam poprawić fabrykę na dalszym etapie. Więc 125 czy 128 - nie powinno mieć znaczenia.
  • Know-how odnośnie ustawienia i prowadzenia chyba w PL jest zerowy dla tego modelu wink.gif sporo info można zaczerpnąć z E87 / 130i - popularne auto w DE
  • Wagowo nie jest kolorowo, ale znośnie
  • Temat szpery i krótkich przełożeń nie jest chyba tak łatwy jak w E36. Jakiś dziwny typ 188L - ciekawe czy to to samo, co 188 w środku.


Jeszcze jedno - zapomniałem o Z4 E86 3.0si. Droższe auto, dwuosobowe - ale mega klimatyczne (dla mnie wink.gif ) - bo chorowałem kiedyś na Z4m. Natomiast Z4 to zawieszeniowo nie seria E9x a E46 - prawda?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Thu, 19 Dec 2024 - 14:09
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





Temat szpery na szczęście jest do rozwiązania w przyziemnych pieniądzach - https://www.racingfactory.pl/mechanizmy-roznicowe-cat-210
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 19 Dec 2024 - 15:32
Post #12


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Baza aut gruz na sprzedaz jest zawsze duza. Wystarczy nie kupowac w ciagu tygodnia jednego a np dac sobie cala zime a na pewno cos do upalania gotowego sie kupi


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Thu, 19 Dec 2024 - 16:18
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





serio golf po wstawieniu "regulowanych wahaczy i poliuretanów i stabilizatorów" nie jedzie na torze?
Seryjna ósemka na nurbie chyba 7:42 zrobila. Wiem ze w Jastrzebiu czy w Miedzianej czy gdzie tam autor bedzie jezdzic zupełnie inne predkosci.
Albert wprawdzie w TT to chyba nic juz z serii nie mial ale w Poznaniu robil bardzo dobre czasy.
Te vagi faktycznie do niczego sie nie nadaja czy mają tylko wujowy PR?


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 19 Dec 2024 - 18:08
Post #14


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ranking ogolny
https://hhc2024.nickesh.pl/ranking/race-results/7

https://hhc2024.nickesh.pl/ranking/race-results/6


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ernest
post Thu, 19 Dec 2024 - 19:44
Post #15


User
Dołączył: Sat, 18 April 2009





Dzięki Piwo!
Poprzeglądałem wyniki i nawet widzę Golfa GTI z 1:43 na Poznaniu. Albo skręcającego mustanga GT z 1:46 wink.gif
Lub 120d w okolicach 1:50...

To trochę pokazuje, że każde auto ma potencjał (proporcjonalny do skilla i $$, oczywiście).

Przyznam, że ciężko mi teraz wyrzucić z głowy E86, do E82 za nic nie mogę się przyzwyczaić. Ale jeszcze muszę sporo poczytać chyba.
E36 miałem w życiu dwa i tu również gra senstyment - tym bardziej śledząc poczynania np Aleksego w 328.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Thu, 19 Dec 2024 - 20:33
Post #16


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





Przeglądaj grupy na fb (np. "Otwarta Giełda Rajdowa") Dość często pojawiają się ciekawe sprzęty. może trafić się coś czego nawet nie rozpatrywałeś.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Thu, 19 Dec 2024 - 22:16
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





e82 + bodykit 1m z mikinki, trochę się auto odchudzi przy okazji (jak tu i tam wytniesz)

Przejedź się nawet serią, na prawdę fajnie jeździ, poza brakiem szpery to takie nowoczesne e36. E9x jest przy tym aucie jak słoń
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Fri, 20 Dec 2024 - 00:18
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





CYTAT(nomad66 @ Thu, 19 Dec 2024 - 21:16) *
e82 + bodykit 1m z mikinki, trochę się auto odchudzi przy okazji (jak tu i tam wytniesz)

Przejedź się nawet serią, na prawdę fajnie jeździ, poza brakiem szpery to takie nowoczesne e36. E9x jest przy tym aucie jak słoń

325i 1415 kg, 125i 1405 kg. E9x może się wydawać ciężkie i jest ciężkie z dużym dieslem i xDrive i ew. składanym dachem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Borek123
post Fri, 20 Dec 2024 - 09:06
Post #19


Frequent User
Dołączył: Tue, 10 January 2012





CYTAT(ernest @ Thu, 19 Dec 2024 - 12:41) *
Dzięki. Mega brzydkie toto, ale fajny potencjał i nieco bardziej nowożytny temat niż E36.

Z tego co ustaliłem to
  • Rzeczywiście - N54 problematyczne i drogie w zakupie, odpada
  • N52 ma swoje bolączki, ale w sumie to tani motor i wszystkie wersje mają różnić się tylko softem. Można nawet coś tam poprawić fabrykę na dalszym etapie. Więc 125 czy 128 - nie powinno mieć znaczenia.
  • Know-how odnośnie ustawienia i prowadzenia chyba w PL jest zerowy dla tego modelu wink.gif sporo info można zaczerpnąć z E87 / 130i - popularne auto w DE
  • Wagowo nie jest kolorowo, ale znośnie
  • Temat szpery i krótkich przełożeń nie jest chyba tak łatwy jak w E36. Jakiś dziwny typ 188L - ciekawe czy to to samo, co 188 w środku.


Jeszcze jedno - zapomniałem o Z4 E86 3.0si. Droższe auto, dwuosobowe - ale mega klimatyczne (dla mnie wink.gif ) - bo chorowałem kiedyś na Z4m. Natomiast Z4 to zawieszeniowo nie seria E9x a E46 - prawda?

Tak, Z4 to E46 zawieszeniowo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Fri, 20 Dec 2024 - 12:52
Post #20


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





CYTAT(ernest @ Thu, 19 Dec 2024 - 19:44) *
Dzięki Piwo!
Poprzeglądałem wyniki i nawet widzę Golfa GTI z 1:43 na Poznaniu. Albo skręcającego mustanga GT z 1:46 wink.gif
Lub 120d w okolicach 1:50...

To trochę pokazuje, że każde auto ma potencjał (proporcjonalny do skilla i $$, oczywiście).

Przyznam, że ciężko mi teraz wyrzucić z głowy E86, do E82 za nic nie mogę się przyzwyczaić. Ale jeszcze muszę sporo poczytać chyba.
E36 miałem w życiu dwa i tu również gra senstyment - tym bardziej śledząc poczynania np Aleksego w 328.


Czasy to jedno, ale auta mają swój unikalny charakter w prowadzeniu i całą unikalną filozofię na jazde. Miałem jakiś czas temu Audi TT około 240 koni w haldexie, ale nie dawała takiej frajdy z jazdy i przede wszystkim satysfakcji, jak 110 konna mx-5 z której żeby wycisnąć 100% na zakręcie, trzeba się naprawdę postarać i nauczyć jej charakterystyki, gdzie ona jest najszybsza przy delikatnym poślizgu tylnej osi, trzeba wyczuć to "okno" i z kierownicy dać lekki input skrętu i poprowadzić ją w zakręcie gazem i nadsterownością. A jest dosyć czuła i nerwowa i niespodziewane rzeczy potrafią sięszybko zadziać i dosyć łatwo wywalić dzwona przy takich zabawach biggrin.gif A takie TT mimo że zamiata zawsze i wszedzie taką mazde, to skręca dosyć opornie i trzeba ją co chwilę zachęcać odpuszczaniem gazu do skrętu bo woli jechać na prosto. da się to wyczuć i skutecznie isć tym wozem, ale jest mniej roboty i i ty się prosisz żeby skręcić, gdzie w maździe pilnujesz się cały czas żeby się nie rozjebać biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 22:09