![]() ![]() |
Wed, 18 Dec 2024 - 12:20
Post
#1
|
|
|
User Dołączył: Sat, 18 April 2009 |
Siema,
wiem, że sam sobie mówieniem na to pytanie dowiedzieć, ale szukam dodatkowych opcji / opinii bo zakładam że sporo osób miało tu taki rozkminy. Szukałem fajnego, niemieckiego auta do zrobienia 4-5k km rocznie + 5-6 trackdayów. Chciałem dojeżdżać na trackdaye - nie lawetować. Coś w budzie coupé, raczej nie HH.Powoli przerobić a'la Clubsport. Ostatnio miałem już jechać 650km po M3 E46, która stała za 82 kPLN ale temat był nieco wątpliwy - odpuściłem. Do M3 E46 chciałem zapodać mody zawieszenia, lekko krótszy dyfer, airbox, ale zostawić wnętrze - przejechać się z dzieciakami po śniegu, wyskoczyć z boxem nad morze. Plus to jednak M, dla mnie fajne spełnienie marzeń. Zostałem z dylematem i palącą potrzebą zmiany Miałem kiedyś zaklatkowanego japońca, E36 z IS CUP (świetny fun na Power Stage!), które sprzedawałem bo niemal ciągle stały. Targanie lawety mnie męczyło. W międzyczasie:
W skrócie - nie chę po raz 3 budować auta, gonić po blacharzach i klatkarzach ale też nie widzę innego rozwiązana na teraz... Chyba że ten Golf? |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Wed, 18 Dec 2024 - 12:20
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Wed, 18 Dec 2024 - 13:21
Post
#2
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk |
E36/E46 jak słusznie zauważyłeś będzie miało problem z blachą.
Golf R jak dla mnie bardzo niski fun factor (neutralne prowadzenie, "szał" tylko przy przespieszaniu). Może 325i/330i E90/E92? Z blachą problemu nie ma, silniki w przedlifcie znoszą katung, mnóstwo aftermarketowych części w dobrych cenach. |
|
|
|
Wed, 18 Dec 2024 - 13:31
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 12 July 2018 Skąd: Warszawa |
Rozważyłbym jeszcze BMW serii 1 pierwszej, ew. drugiej generacji. Występowały mocniejsze silniki, dość młode, zawieszenie sporo lepsze niż w e36 i e46, szperę możesz dołożyć z m3 i latać.
|
|
|
|
Wed, 18 Dec 2024 - 13:48
Post
#4
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 |
kupić z usa lekko przelizanego 1er 128i coupe - nie będzie szkoda modyfikować, cena auta bardzo niska, można zrobić mody większe niż w m54
|
|
|
|
Wed, 18 Dec 2024 - 14:10
Post
#5
|
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 19 August 2015 |
Albo jedynka z już swapniętym M54. Raz po raz pojawia się coś ciekawego na portalach aukcyjnych, ale to raczej zakupy dla cierpliwych po podaż niska.
|
|
|
|
Wed, 18 Dec 2024 - 14:12
Post
#6
|
|
|
User Dołączył: Sat, 18 April 2009 |
Cześć,
dzięki! Golf R - zupełnie się zgadam, dla mnie również auto nieco jednak nijakie i stworzone bardziej do prostych i wyników z Dragy - nie udało mi się poszukać ciekawych buiad-threadów. E82 - to jest opcja! Nowożytne, bez rdzy, bezpieczne względnie. Muszę pogłębić temat. Natomiast raczej temat potem niesprzedawalny. Nie żeby była to inwestycja oczywiście... Macie jakieś trackdayowe wątki DE/UK/USA zapisane, ulubione? Na szybko widzę, że pakują tam sporo części od 3er... Nigdy nie obczajałem tej serii - zawsze 3... Ale widzę, że pakiet typu gwint, regulowane wahacze, tuleje, roll center jest dostępny jak do E36/46... BTW - N52B30 vs N54? N54 zakładam dramat z temperaturami i znacznie większy poziom skomplikowania. Potencjału N52 nie znam, zaczynam czytać. |
|
|
|
Wed, 18 Dec 2024 - 14:28
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 12 July 2018 Skąd: Warszawa |
Jeszcze m235i ze Stanów warto wziąć pod uwagę. Kupujesz, naprawiasz i masz przyjemne auto do zabawy i weekendowych przejażdżek. Po czasie zawias, hamulce i będzie bardzo fajnie.
|
|
|
|
Wed, 18 Dec 2024 - 15:14
Post
#8
|
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 19 August 2015 |
Pakują części z trójki, bo tam jest masa stycznych jeśli chodzi o zawieszenie i część elementów jest wymienna z e9X.
|
|
|
|
Wed, 18 Dec 2024 - 21:29
Post
#9
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 |
n52 występowało w kilu wariantach mocy. Najmocniejsza w e70/71 miała około 270km- czyli pewnie da radę doprowadzić wersje słabsze do tego wyniku. Nie jest to jednostka idealna, ma swoje bolączki (klepanie na wolnych obrotach, nie idealny valvetronic) ale po doprowadzeniu do ładu powinno dawać radę. W swap na m54 nie wiem czy bym się bawił..
Z N54 są problemy z odprowadzaniem temperatury na ulicy, co dopiero na torze. E82 z usa ma ten plus, że samo auto jest mega tanie. Kontener i transport na pewno będą droższe.. |
|
|
|
Thu, 19 Dec 2024 - 12:41
Post
#10
|
|
|
User Dołączył: Sat, 18 April 2009 |
n52 występowało w kilu wariantach mocy. Najmocniejsza w e70/71 miała około 270km- czyli pewnie da radę doprowadzić wersje słabsze do tego wyniku. Nie jest to jednostka idealna, ma swoje bolączki (klepanie na wolnych obrotach, nie idealny valvetronic) ale po doprowadzeniu do ładu powinno dawać radę. W swap na m54 nie wiem czy bym się bawił.. Z N54 są problemy z odprowadzaniem temperatury na ulicy, co dopiero na torze. E82 z usa ma ten plus, że samo auto jest mega tanie. Kontener i transport na pewno będą droższe.. Dzięki. Mega brzydkie toto, ale fajny potencjał i nieco bardziej nowożytny temat niż E36. Z tego co ustaliłem to
Jeszcze jedno - zapomniałem o Z4 E86 3.0si. Droższe auto, dwuosobowe - ale mega klimatyczne (dla mnie |
|
|
|
Thu, 19 Dec 2024 - 14:09
Post
#11
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk |
Temat szpery na szczęście jest do rozwiązania w przyziemnych pieniądzach - https://www.racingfactory.pl/mechanizmy-roznicowe-cat-210
|
|
|
|
Thu, 19 Dec 2024 - 15:32
Post
#12
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Baza aut gruz na sprzedaz jest zawsze duza. Wystarczy nie kupowac w ciagu tygodnia jednego a np dac sobie cala zime a na pewno cos do upalania gotowego sie kupi
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
Thu, 19 Dec 2024 - 16:18
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa |
serio golf po wstawieniu "regulowanych wahaczy i poliuretanów i stabilizatorów" nie jedzie na torze?
Seryjna ósemka na nurbie chyba 7:42 zrobila. Wiem ze w Jastrzebiu czy w Miedzianej czy gdzie tam autor bedzie jezdzic zupełnie inne predkosci. Albert wprawdzie w TT to chyba nic juz z serii nie mial ale w Poznaniu robil bardzo dobre czasy. Te vagi faktycznie do niczego sie nie nadaja czy mają tylko wujowy PR? -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
|
Thu, 19 Dec 2024 - 18:08
Post
#14
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Ranking ogolny
https://hhc2024.nickesh.pl/ranking/race-results/7 https://hhc2024.nickesh.pl/ranking/race-results/6 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
Thu, 19 Dec 2024 - 19:44
Post
#15
|
|
|
User Dołączył: Sat, 18 April 2009 |
Dzięki Piwo!
Poprzeglądałem wyniki i nawet widzę Golfa GTI z 1:43 na Poznaniu. Albo skręcającego mustanga GT z 1:46 Lub 120d w okolicach 1:50... To trochę pokazuje, że każde auto ma potencjał (proporcjonalny do skilla i $$, oczywiście). Przyznam, że ciężko mi teraz wyrzucić z głowy E86, do E82 za nic nie mogę się przyzwyczaić. Ale jeszcze muszę sporo poczytać chyba. E36 miałem w życiu dwa i tu również gra senstyment - tym bardziej śledząc poczynania np Aleksego w 328. |
|
|
|
Thu, 19 Dec 2024 - 20:33
Post
#16
|
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 |
Przeglądaj grupy na fb (np. "Otwarta Giełda Rajdowa") Dość często pojawiają się ciekawe sprzęty. może trafić się coś czego nawet nie rozpatrywałeś.
|
|
|
|
Thu, 19 Dec 2024 - 22:16
Post
#17
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 |
e82 + bodykit 1m z mikinki, trochę się auto odchudzi przy okazji (jak tu i tam wytniesz)
Przejedź się nawet serią, na prawdę fajnie jeździ, poza brakiem szpery to takie nowoczesne e36. E9x jest przy tym aucie jak słoń |
|
|
|
Fri, 20 Dec 2024 - 00:18
Post
#18
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk |
e82 + bodykit 1m z mikinki, trochę się auto odchudzi przy okazji (jak tu i tam wytniesz) Przejedź się nawet serią, na prawdę fajnie jeździ, poza brakiem szpery to takie nowoczesne e36. E9x jest przy tym aucie jak słoń 325i 1415 kg, 125i 1405 kg. E9x może się wydawać ciężkie i jest ciężkie z dużym dieslem i xDrive i ew. składanym dachem. |
|
|
|
Fri, 20 Dec 2024 - 09:06
Post
#19
|
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 |
Dzięki. Mega brzydkie toto, ale fajny potencjał i nieco bardziej nowożytny temat niż E36. Z tego co ustaliłem to
Jeszcze jedno - zapomniałem o Z4 E86 3.0si. Droższe auto, dwuosobowe - ale mega klimatyczne (dla mnie Tak, Z4 to E46 zawieszeniowo. |
|
|
|
Fri, 20 Dec 2024 - 12:52
Post
#20
|
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 |
Dzięki Piwo! Poprzeglądałem wyniki i nawet widzę Golfa GTI z 1:43 na Poznaniu. Albo skręcającego mustanga GT z 1:46 Lub 120d w okolicach 1:50... To trochę pokazuje, że każde auto ma potencjał (proporcjonalny do skilla i $$, oczywiście). Przyznam, że ciężko mi teraz wyrzucić z głowy E86, do E82 za nic nie mogę się przyzwyczaić. Ale jeszcze muszę sporo poczytać chyba. E36 miałem w życiu dwa i tu również gra senstyment - tym bardziej śledząc poczynania np Aleksego w 328. Czasy to jedno, ale auta mają swój unikalny charakter w prowadzeniu i całą unikalną filozofię na jazde. Miałem jakiś czas temu Audi TT około 240 koni w haldexie, ale nie dawała takiej frajdy z jazdy i przede wszystkim satysfakcji, jak 110 konna mx-5 z której żeby wycisnąć 100% na zakręcie, trzeba się naprawdę postarać i nauczyć jej charakterystyki, gdzie ona jest najszybsza przy delikatnym poślizgu tylnej osi, trzeba wyczuć to "okno" i z kierownicy dać lekki input skrętu i poprowadzić ją w zakręcie gazem i nadsterownością. A jest dosyć czuła i nerwowa i niespodziewane rzeczy potrafią sięszybko zadziać i dosyć łatwo wywalić dzwona przy takich zabawach |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 05 November 2025 - 09:30 |