Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Nowe otwarcie Jaguara, minimalistyczna stylistyka glamour i nowe logo
Type-R
post Mon, 09 Dec 2024 - 21:02
Post #21


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(Tommo @ Mon, 09 Dec 2024 - 16:03) *
Nie mam statystyk z wyników finansowych Jaguara z ostatnich lat natomiast nie trzeba być ekspertem żeby mieć świadomość że firma powoli acz sukcesywnie się zwija z rynku i być może jest to jakaś desperacka próba ratowania tego co zostało. Nie wiem.
A co do tego płaczu i lamentu za tym co jest i się kończy to ja mam bardzo luźny stosunek pamiętając te krokodyle łzy ludzi np. po zakończeniu produkcji wiatrakowych Porsche czy bobrów BMW zwiastujących niechybny ich upadek. I jakoś nic z tych rzeczy sie nie wydarzyło. Więc poczekajmy i w tym przypadku co przyniesie przyszłość i czy to był dobry ruch zarządu jaguara czy może gwóźdź do motoryzacyjnej trumny.


Ale np. elektryfikacja wszystkiego już wyszła Porsche bokiem, i rakiem się z tego wycofują.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 09 Dec 2024 - 21:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
exocet
post Mon, 09 Dec 2024 - 21:04
Post #22


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





CYTAT(Bio @ Mon, 09 Dec 2024 - 19:32) *
Z którego roku jest ostatni nowy jaguar? Odpowiedź na to pytanie, może być i odpowiedzią dlaczego się Jaguar nieco zwijał.

Nawet jak Jaguar coś nowego pokazywał, to sprzedaż była mierna i to mimo bardzo dobrych recenzji np. XE. Do tego za późno weszli w SUVy, które można lubić lub nie, ale robią spory wolumen sprzedaży. To samo dotyczy innych marek "premium": albo ciągną się gdzieś w ogonie i nie wiedza co ze sobą zrobić (Alfa, Maseratti) albo zniknęli już z rynku (Infiniti). Jedynie Lexus coś tam sprzedaje, ale dalej mniej niż niemiecka trójca.

Promocja kontrowersyjna, ale to, że jest o niej dyskusja to dowód, że jest skuteczna smile.gif Jak się popatrzy na materiały promocyjne różnych marek to dziwnym trafem jest sporo "people of color" i kobiet. Korporacje sobie kalkulują, że takie sygnalizowanie im się opłaca. Nie wiem czy to jest powód żeby skreślać jakąś markę/samochód?


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Mon, 09 Dec 2024 - 21:06
Post #23


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(Bio @ Mon, 09 Dec 2024 - 19:32) *
Z którego roku jest ostatni nowy jaguar? Odpowiedź na to pytanie, może być i odpowiedzią dlaczego się Jaguar nieco zwijał.


Myślę że powodem mogły być bardziej takie casusy jak choćby z silnikami Ingenium. I fakt że kierowcy Jaguarów przejęli od Alfiarzy miano tych którzy nie witają się na drodze, bo już się widzieli... biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 09 Dec 2024 - 21:07
Post #24


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ja tam odwrotu wielkiego nie widze a co najwyzej przywracanie do ofert wersji spalinowych niektorych modeli ktorych ludzie potrzebuja. ktory elektryk zniknal z oferty? Jakiej marki? Elektrykow w gamie jest coraz wiecej i wkraczaja tez coraz to nowsze generacje starych modeli. Mysle ze to co obecnie sie dzieje czyli medialna delikatna nagonka na elektryki to pokazanie ze media sa z narodem, bo elektryfikacja postepowala za szybko i powodowala bunt spoleczny, a ten medialny odwrot od elektrykow to klamstwo w zywe oczy i odwrot od spalinowek postepuje bardzo szybko i wg planow. Dlatego obecnie dobry moment do zakupu elektryka bo sa w nieslawie medialnej i sie nie sprzedaja. Za rok dwa jak wejda podatki na spalinowki w duzych kwotach dopiero zaczna sie jazda i placz bo wiekszosc ludzi nie chce elektrykow a politycy chca odwrotu od ropy. Ciekawe jak powstawac beda asfalty do drog, opony, oleje, parafiny, gazy i wiele produktow przetworstwa ropy naftowej.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Mon, 09 Dec 2024 - 21:10
Post #25


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(exocet @ Mon, 09 Dec 2024 - 21:04) *
Nawet jak Jaguar coś nowego pokazywał, to sprzedaż była mierna i to mimo bardzo dobrych recenzji np. XE. Do tego za późno weszli w SUVy, które można lubić lub nie, ale robią spory wolumen sprzedaży. To samo dotyczy innych marek "premium": albo ciągną się gdzieś w ogonie i nie wiedza co ze sobą zrobić (Alfa, Maseratti) albo zniknęli już z rynku (Infiniti). Jedynie Lexus coś tam sprzedaje, ale dalej mniej niż niemiecka trójca.

Promocja kontrowersyjna, ale to, że jest o niej dyskusja to dowód, że jest skuteczna smile.gif Jak się popatrzy na materiały promocyjne różnych marek to dziwnym trafem jest sporo "people of color" i kobiet. Korporacje sobie kalkulują, że takie sygnalizowanie im się opłaca. Nie wiem czy to jest powód żeby skreślać jakąś markę/samochód?


Problem (w sumie nie mój) jest taki, ze właśnie teraz nie kalkulują że im się opłaca, tylko czują i są obowiązane do wtrynienia, na siłę i nie patrząc czy z sensem czy bez, odpowiedniej ilości ideolo.

I potem "go woke, go broke".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exocet
post Mon, 09 Dec 2024 - 21:58
Post #26


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





CYTAT(piwo @ Mon, 09 Dec 2024 - 21:07) *
politycy chca odwrotu od ropy. Ciekawe jak powstawac beda asfalty do drog, opony, oleje, parafiny, gazy i wiele produktow przetworstwa ropy naftowej.

Tak jak do tej pory. Odejście od ropy w transporcie lądowym nie oznacza, że nagle zamkną wszystkie rafinerie.

CYTAT(Type-R @ Mon, 09 Dec 2024 - 21:10) *
Problem (w sumie nie mój) jest taki, ze właśnie teraz nie kalkulują że im się opłaca, tylko czują i są obowiązane do wtrynienia, na siłę i nie patrząc czy z sensem czy bez, odpowiedniej ilości ideolo.

I potem "go woke, go broke".


A co mieli do stracenia skoro Jag mocno dołował, a jednocześnie to nie jest aż tak bogaty koncern żeby sobie pozwolić na opracowanie iluś tam platform/silników, do tego obowiązkowe EV. Nawet mając dobry produkt nie byli konkurencyjni w finansowaniu tak jak niemiecka trójka. Jaguar to nigdy nie była marka z dużymi sukcesami jeśli chodzi o sprzedaż., a tak przynajmniej podjęli jeszcze jedną próbę. To co pokazali jest jakieś (z profilu mi się podoba, przód/tył zbyt minimalistyczne) i jeśli nie przesadzą z ceną tak jak Maseratti z MC20, to może jeszcze utrzymają się na rynku.


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 09 Dec 2024 - 22:02
Post #27


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Myślę że jednak akurat kalkulują, przecież żadna firma nie robi nic "z obowiązku" , a jedynym sensem jej istnienia jest zarabianie.
Żadna różnica czy zarabia na karkach, gangsterach, raperach, piłkarzach czy na tych w sukienkach (obojętne czarnych , w paski czy kolorowych) . Taki sam klient dopóki płaci.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 09 Dec 2024 - 22:06
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(Type-R @ Mon, 09 Dec 2024 - 21:06) *
Myślę że powodem mogły być bardziej takie casusy jak choćby z silnikami Ingenium. I fakt że kierowcy Jaguarów przejęli od Alfiarzy miano tych którzy nie witają się na drodze, bo już się widzieli... biggrin.gif



To akurat byl gen obu marek w jakiś sposób wspólny od początków, bez przejmowania wink.gif


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Mon, 09 Dec 2024 - 22:35
Post #29


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(Andrzejsr @ Mon, 09 Dec 2024 - 22:06) *
To akurat byl gen obu marek w jakiś sposób wspólny od początków, bez przejmowania wink.gif


No ale Alfa zdaje się mocno się poprawiła, a Jag pozostał tradycjonalistą biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 10 Dec 2024 - 05:46
Post #30


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(exocet @ Mon, 09 Dec 2024 - 21:58) *
Tak jak do tej pory. Odejście od ropy w transporcie lądowym nie oznacza, że nagle zamkną wszystkie rafinerie.


a odpad w popstaci ropy naftowej i benzyn bedzie w tym procesie wylewany do morza ?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 10 Dec 2024 - 06:32
Post #31


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(Type-R @ Mon, 09 Dec 2024 - 21:02) *
Ale np. elektryfikacja wszystkiego już wyszła Porsche bokiem, i rakiem się z tego wycofują.

Jak i cała reszta producentów.
Prognozy i przewidywania rynku EV przestrzelili wszyscy bez wyjątku. Za szybko, za nachalnie i jednak nie do końca tak fajnie jak się promowało.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Tue, 10 Dec 2024 - 07:43
Post #32


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





A ile było wojen i robienia idiotów ludzi, którzy wiedzieli od początku że to się fizycznie nie może udać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Tue, 10 Dec 2024 - 10:05
Post #33


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(Tommo @ Tue, 10 Dec 2024 - 06:32) *
Jak i cała reszta producentów.
Prognozy i przewidywania rynku EV przestrzelili wszyscy bez wyjątku. Za szybko, za nachalnie i jednak nie do końca tak fajnie jak się promowało.


Nigdzie nie twierdziłem że to tylko casus Porsche, więc nie bardzo rozumiem. Jakie są powody, to chyba wszyscy wiedzą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 10 Dec 2024 - 10:11
Post #34


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(Type-R @ Tue, 10 Dec 2024 - 10:05) *
Nigdzie nie twierdziłem że to tylko casus Porsche, więc nie bardzo rozumiem. Jakie są powody, to chyba wszyscy wiedzą.

Napisałeś o Porsche, że się wycofuje jako argument w kontrze do mojego o chłodzeniu powietrzem. Uważam że nie trafiony bo inwestowanie w EV to nie był pomysł Porsche tylko wszystkich dużych graczy.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Tue, 10 Dec 2024 - 11:03
Post #35


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





CYTAT(Tommo @ Tue, 10 Dec 2024 - 10:11) *
Napisałeś o Porsche, że się wycofuje jako argument w kontrze do mojego o chłodzeniu powietrzem. Uważam że nie trafiony bo inwestowanie w EV to nie był pomysł Porsche tylko wszystkich dużych graczy.


Wycofali się z chłodzenia powietrzem w głównej mierze przez normy spalin, więc podobna kwestia jak i z wchodzeniem w EV.
Ja bym chętnie kupił marzenie z lat młodzieńczych, gdzie na szczycie super sedanów było starcie XJR generacji X308 z M5 E39, ale wówczas wybrałem to drugie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Tue, 10 Dec 2024 - 11:07
Post #36


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(Tommo @ Tue, 10 Dec 2024 - 10:11) *
Napisałeś o Porsche, że się wycofuje jako argument w kontrze do mojego o chłodzeniu powietrzem. Uważam że nie trafiony bo inwestowanie w EV to nie był pomysł Porsche tylko wszystkich dużych graczy.


Nie pisałem tego w kontrze do Twojego argumentu o wiatrakowcach, bo uważam go za chybiony. Wbrew temu co piszesz nikt nie twierdził że od teraz Porsche nie bedzie się sprzedawało, tylko utyskiwano że to już nie to samo,i teraz nie ma czasów..... W przypadku bobra też nikt (lub mało kto) nie twierdził że nie będą sie sprzedawały, tylko że są po prostu ohydne. Ale ohydne rzeczy nierzadko sprzedają się całkiem dobrze. Po latach, dalej tak osobiście uważam, G22 i G23 stylistycznie nie dorastają do pięt G20. Wprowadzenie bobra nie było też spowodowane żadnymi ideologicznymi przykazami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 10 Dec 2024 - 11:13
Post #37


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Prywatne konsorcjum działające nieprzerwanie od ponad 90 lat z wielkimi tradycjami i potencjałem, nagle zapragnęło bawić się w ideologię. Cóż za inteligentna i przemyślana teza hahaha


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Tue, 10 Dec 2024 - 11:28
Post #38


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





No właśnie zapragnęło, cóż za głęboka i wyrafinowana riposta, hahahaha.

Uśmiechnij się.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Tue, 10 Dec 2024 - 18:17
Post #39


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(Lincoln e30ix @ Tue, 10 Dec 2024 - 11:03) *
Wycofali się z chłodzenia powietrzem w głównej mierze przez normy spalin, więc podobna kwestia jak i z wchodzeniem w EV.
Ja bym chętnie kupił marzenie z lat młodzieńczych, gdzie na szczycie super sedanów było starcie XJR generacji X308 z M5 E39, ale wówczas wybrałem to drugie...



kumpel ma XJR w gdansku, do sprzedania, ale nie pamietam dokladnie ktora generacja, chyba jednak X350
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Murphy
post Tue, 10 Dec 2024 - 20:28
Post #40


Frequent User
Dołączył: Sun, 05 September 2021





CYTAT(Tommo @ Tue, 10 Dec 2024 - 10:11) *
Napisałeś o Porsche, że się wycofuje jako argument w kontrze do mojego o chłodzeniu powietrzem. Uważam że nie trafiony bo inwestowanie w EV to nie był pomysł Porsche tylko wszystkich dużych graczy.


Dziś żeby wejść do rywalizacji z chińskimi elektrykami (w tym chińskimi pod brandem europejskich marek) trzeba w tej sferze innowacyjności. Sęk w tym że Chińczycy na tle UE mają nieporównywalnie większy budżet na innowacje aby szybko nadgonić wszelkie zapóźnienia a następnie samemu wyznaczać kierunek rozwoju w elektromobilności co i już się dzieje. Ponadto w UE z punktu widzenia Niemiec są sabotażyści pokroju Polski i Węgier którzy chcieliby narodowego auta w oparciu o chińskie inwestycje automotive, tym samym podkopując jedność gospodarczą UE która bądź co bądź opiera się na przemyśle niemieckim, a tutaj Polacy chcą Izery w oparciu o chińską platformę jednocześnie wprowadzając konia trojańskiego na rynek UE.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 20:16