![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 05 September 2021 ![]() |
Co sądzicie o nowym rozdziale marki która wręcz porzuciła swe kocie dziedzictwo i celuje w kierunku luksusowej marki w stylu glamour dla milionerów z klasą, hollywoodzkich gwiazd, zdziwaczałych artystów art-deco, modeli, renomowanych projektantów wnętrz, prezesów domu mody, itp. Nawet stylistykę zmienili, przez dekady Jaguar kojarzył się z połączeniem elegancji z pazurem, a teraz to takie glamour ze stylistyką wpisującą się w applowskie produkty iPhona, minimalistyczne kształty, salonowe wykończenie wnętrz jak w miesięczniku projektantów wnętrz. Ewidentnie oni celują w stworzenie własnego stylu który miałby się stać modny i pożądany wśród milionerów otaczających się glamour a logo przypomina brand jakiegoś domu mody. Oczywiście ukoronowaniem marki jest całkowite przejście na elektromobilność. Oczywiście jest tam dużo "smaczków" mających podkreślić ekskluzywność auta, np. drzwi otwierane do góry, automatycznie wysuwane kamerki boczne, automatyczne wysuwana klapa bagażnika zamiast tylnej szyby, automatycznie wysuwane wyświetlacze oddzielnie dla kierowcy i oddzielnie pasażera i wiele innych wysuwanych schowków. Dostrzegam sporo nawiązań do tego nowego Cybercab'a od Tesli tylko w bardziej luksusowym wydaniu, dlatego Cybercab jest bardziej cyberpunk a ten bardziej cyberglamour, ale obydwa prezentują ostre linie i proste kształty.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Szukają niszy rynkowej dla siebie
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 05 September 2021 ![]() |
Słyszałem że tym autem chcą podpierdzielić klientelę RR Spectre, tylko RR nie odcina się od swego dziedzictwa, stylistyki ani loga. Gdybym bym zamożnym klientem automotive miałbym ten cały rebranding na względzie, bo to tak jakby na gruzach starej stworzono zupełnie nową markę o nazwie Jaguar, bez swego kociego charakteru z czym od zawsze się kojarzyła. Bądź co bądź RR, Bentley i Aston mają już jakieś dorobek w segmencie marek luksusowych z czym się dobitnie kojarzą, ponadto w przeciwieństwie do Jaguara będą produkować spalinówki od czego Jaguar dobitnie się odcina.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Pamiętaj że proporcjonalnie ze wszystkich grup zawodowych na Świecie, to najbogatsi się rozrastają. Więc otwiera się rynek i pole do zagospodarowania. Jaguar musi zmienić swój image bo do tej pory był kojarzony z ludźmi wyższej ale średniej klasy. Teraz atakuje wyższe sfery. Na pewno nie będzie to łatwe, a wręcz karkołomne zadanie. Ale Pagani czy Koeniggseg też zaczynali od zera w zasadzie i jakoś istnieją całkiem nieźle.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 05 September 2021 ![]() |
Najbogatsi i najubożsi, z tym że najubożsi 100 razy szybciej.
![]() Wysokie segmenty automotive nie rezygnują z silników spalinowych a wręcz na nich stoją. Jaguar będzie tam wchodził z pozycji wyłącznie EV, podobnie jak Lotus który całkowicie przestawił się na EV choć nie powiedziałbym że to ten sam ultraluksusowy segment co RR czy Bentley, raczej Maserati i Porsche. Jaguara też bardziej widzę w segmencie z Maserati i Porsche, gdyż klientela RR i Bentleya przywiązuje mocną uwagę do detali, a w tym koncepcie Jaguara tego nie widać. Klient RR to przede wszystkim konserwatywny starszy milioner który otacza się detalami najwyższej jakości wykonania i stawia na klasyczne, monumentalne piękno co RR prezentuje, a ten koncept Jaguara jest raczej modernistyczny, minimalistyczny. Pagani czy Koenigsegg to taki segment mariażu ultraluksusu z hypercarami (szczególnie Pagani) więc trudno mi powiedzieć czy koncept Jaguara wpisuje się w te klimaty. Tamte samochody przede wszystkim opierają się na ICE i wnoszą coś od siebie przez co są charakteryzują się odpowiednio: Pagani wysoką jakością wykonania w detalach (przede wszystkim w carbonie), Koenigsegg sporo autorskich nowinek technicznych. To właśnie wyróżnia te marki, tak samo jak osobowość ich twórców. Tutaj Jaguar co najwyżej może być opcją trzeciego, czwartego, piątego wyboru wśród możnych tego świata. Sprzedać to na pewno się sprzeda bo każdy miliarder posiada prywatny garaż drogich aut w którym coś nowego zawsze musi się znaleźć, z tym że wśród nowobogackich Jaguar raczej nie będzie opcją pierwszego wyboru, ani nawet drugiego. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Idealnie trafiają w "gusta" mężczyzn w sukienkach patrząc po reklamie
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 05 September 2021 ![]() |
i nie są to księża ani Szkoci
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 May 2012 ![]() |
Wyobraźcie sobie gościa dobrze zbudowanego pod krawatem, kieszenie pełne pieniędzy, na lunch szklanka whisky, po lunchu 3 kochanki, i taki gość ma jeździć autem którego reklamują faceci w sukienkach
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Wyobraźcie sobie gościa dobrze zbudowanego pod krawatem, kieszenie pełne pieniędzy, na lunch szklanka whisky, po lunchu 3 kochanki, i taki gość ma jeździć autem którego reklamują faceci w sukienkach ![]() Jak kupujesz jakiś samochód zawracasz uwagę na to jak był czy jest reklamowany? -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Jak kupujesz jakiś samochód zawracasz uwagę na to jak był czy jest reklamowany? Ale niektórzy biorą pod uwagę to jak jest on pozycjonowany przez producenta/postrzegany przez otoczenie. Jedni chcą być kojarzeni ze stadem pląsających ciot, inni nie... A jeszcze inni mają na to wywalone. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Ale niektórzy biorą pod uwagę to jak jest on pozycjonowany przez producenta/postrzegany przez otoczenie. A to nie zawsze się pokrywa. Poza tym nie sądzę żeby producent ustawił materiał promocyjnych w taki sposób żeby ten działał na niekorzyść jego popytowi. To się z nikąd nie bierze. Są instytucje badające intensywnie rynki i ich zapotrzebowanie, które cały czas się zmienia i ewoluuje. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
A to nie zawsze się pokrywa. Poza tym nie sądzę żeby producent ustawił materiał promocyjnych w taki sposób żeby ten działał na niekorzyść jego popytowi. To się z nikąd nie bierze. Są instytucje badające intensywnie rynki i ich zapotrzebowanie, które cały czas się zmienia i ewoluuje. No no, dlatego taki oszałamiający sukces odnosi ostatnimi laty chociażby taki Disney. Chyba konsumenci nie wyewoluowali dostatecznie szybko :-) Ale nie dziwi mnie że akurat Tobie reklama Jaguara podeszła...... |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Sugerujesz że chodzę w sukienkach? haha
To nie jest reklama produktu tylko materiał promocyjny mający wzbudzić zainteresowanie i ogólną dyskusję na temat nowej wizji marki. I trzeba przyznać że cel osiągnęli. Bo najgorsze co by ich teraz dotknęło to cisza i brak reakcji świata automotive. Ja mam ambiwalentny stosunek do tej marki, nigdy nie łączyło mnie z nią nic głębszego. Natomiast zawsze dobrze służy wszystkim nowe, świerze rozdanie i podejście do klienta. Aczkolwiek jak już mówiłem obarczone dużym ryzykiem. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Sugerujesz że chodzę w sukienkach? haha "....... Natomiast zawsze dobrze służy wszystkim nowe, świerze rozdanie i podejście do klienta. Aczkolwiek jak już mówiłem obarczone dużym ryzykiem. No właśnie na tym polega problem, ze nie zawsze, i nie wszystkim. Zwłaszcza w dobie woke'owego i "progresywnego" bullshitu. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Nigdy wszystkich nie zadowolisz a myślę, że ci co najwięcej narzekają i tak płaczą za dawnym image firmy,to co najwyżej potencjalni klienci starych parchów, więc mało interesujący segment klientów dla tej marki
![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Nigdy wszystkich nie zadowolisz a myślę, że ci co najwięcej narzekają i tak płaczą za dawnym image firmy,to co najwyżej potencjalni klienci starych parchów, więc mało interesujący segment klientów dla tej marki ![]() Akurat "płaczą" praktycznie wszyscy, w tym nobliwi panowie będący dotychczasowymi klientami. Nie odniosłeś się do wskazanego przeze mnie casusu Disneya - tam też okazało się że to klienci nie dorośli ![]() Ale doceniam Twoje, nieco desperackie próby zracjonalizowania i afirmacji w co drugim temacie wszystkiego co ostatnio progresywne i uśmiechnięte ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Akurat "płaczą" praktycznie wszyscy, w tym nobliwi panowie będący dotychczasowymi klientami. Nie odniosłeś się do wskazanego przeze mnie casusu Disneya - tam też okazało się że to klienci nie dorośli ![]() Ale doceniam Twoje, nieco desperackie próby zracjonalizowania i afirmacji w co drugim temacie wszystkiego co ostatnio progresywne i uśmiechnięte ![]() Nie mam statystyk z wyników finansowych Jaguara z ostatnich lat natomiast nie trzeba być ekspertem żeby mieć świadomość że firma powoli acz sukcesywnie się zwija z rynku i być może jest to jakaś desperacka próba ratowania tego co zostało. Nie wiem. A co do tego płaczu i lamentu za tym co jest i się kończy to ja mam bardzo luźny stosunek pamiętając te krokodyle łzy ludzi np. po zakończeniu produkcji wiatrakowych Porsche czy bobrów BMW zwiastujących niechybny ich upadek. I jakoś nic z tych rzeczy sie nie wydarzyło. Więc poczekajmy i w tym przypadku co przyniesie przyszłość i czy to był dobry ruch zarządu jaguara czy może gwóźdź do motoryzacyjnej trumny. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Nie mam statystyk z wyników finansowych Jaguara z ostatnich lat natomiast nie trzeba być ekspertem żeby mieć świadomość że firma powoli acz sukcesywnie się zwija z rynku i być może jest to jakaś desperacka próba ratowania tego co zostało. Nie wiem. Z którego roku jest ostatni nowy jaguar? Odpowiedź na to pytanie, może być i odpowiedzią dlaczego się Jaguar nieco zwijał. -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Wygladaja jak produkty chinskie dla malych kobietek
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 19:40 |