![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
Chcę się pozbyć starego grata i wstawić coś co ma normalne OBD. Mam dostęp do SD, umiem lutować i obsługiwać programator.
Z tego co się orientuję, to: - przepustnica jest taka sama, - wtryskiwacze są inne (ale podejrzewam, że kompatybilne), - czujnik położenia wału jest taki sam, - czujnik położenia wałka rozrządu jest taki sam, - przepływomierz jest taki sam, - cewki zapłonowe są takie same, - licznik, sterownik skrzyni itd. gadają po CAN w tym samym języku, - czujnik temperatury wody jest taki sam. Trzeba będzie przerobić kostki bo są inne, to dla mnie nie problem. Teraz pytania: czy koniecznie muszę polować na sterownik z polifta W208, czy podejdzie jakikolwiek ME 2.8 który był parowany z M112? Czy wystarczy sam sterownik, czy szukać kompletu z ryglem i stacyjką? ---------------EDYTA------------------------- Znalazłem rozpiskę dla E430 ME 2.0 gdzie wkładali M113 E55 z ME 2.8. Poza zamienionymi pinami złącza przepustnicy i lekkimi zmianami połączenia "plusa" nie widzę poważniejszych zmian, więc jak w W208 jest podobnie to pod kątem elektrycznym wygląda to na prostą (choć żmudną) robotę. --------------EDYTA------------------------- Jest procedura wyczyszczenia i pożenienia używanego ME 2.8 ze stacyjką i ryglem, pytanie czy mogę kupić takiego z W210 za stówę czy musi być z W208. ME 2.8 nie występował chyba nigdy w parze z TCM EGS51, jedynie z EGS52. Elektrycznie wygląda na to, że nic nie trzeba kombinować. Nie wiem jeszcze jak z wybierakiem biegów. -------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 13:52 |