Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Wymiana ECU Bosch ME 2.0 na 2.8, Swap sterownika w W208 CLK 320
poprostujakub
post Fri, 08 Nov 2024 - 07:42
Post #1


User
Dołączył: Sun, 20 December 2020
Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie





Chcę się pozbyć starego grata i wstawić coś co ma normalne OBD. Mam dostęp do SD, umiem lutować i obsługiwać programator.
Z tego co się orientuję, to:
- przepustnica jest taka sama,
- wtryskiwacze są inne (ale podejrzewam, że kompatybilne),
- czujnik położenia wału jest taki sam,
- czujnik położenia wałka rozrządu jest taki sam,
- przepływomierz jest taki sam,
- cewki zapłonowe są takie same,
- licznik, sterownik skrzyni itd. gadają po CAN w tym samym języku,
- czujnik temperatury wody jest taki sam.

Trzeba będzie przerobić kostki bo są inne, to dla mnie nie problem.

Teraz pytania: czy koniecznie muszę polować na sterownik z polifta W208, czy podejdzie jakikolwiek ME 2.8 który był parowany z M112?
Czy wystarczy sam sterownik, czy szukać kompletu z ryglem i stacyjką?
---------------EDYTA-------------------------
Znalazłem rozpiskę dla E430 ME 2.0 gdzie wkładali M113 E55 z ME 2.8. Poza zamienionymi pinami złącza przepustnicy i lekkimi zmianami połączenia "plusa" nie widzę poważniejszych zmian, więc jak w W208 jest podobnie to pod kątem elektrycznym wygląda to na prostą (choć żmudną) robotę.
--------------EDYTA-------------------------
Jest procedura wyczyszczenia i pożenienia używanego ME 2.8 ze stacyjką i ryglem, pytanie czy mogę kupić takiego z W210 za stówę czy musi być z W208.
ME 2.8 nie występował chyba nigdy w parze z TCM EGS51, jedynie z EGS52. Elektrycznie wygląda na to, że nic nie trzeba kombinować. Nie wiem jeszcze jak z wybierakiem biegów.


--------------------
Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 13:52