Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  « < 2 3 4  
Reply to this topicStart new topic
> Sportowe auto na co dzień - BMW M2, M2 Comp, M4
admar
post Tue, 05 Nov 2024 - 12:13
Post #61


User
Dołączył: Thu, 12 July 2018
Skąd: Warszawa





Podsumowując, wydaje się, że S55 i same M2/M4 są dobre konstrukcje, które po prostu mają swoje bolączki związane z przebiegiem, eksploatacją, które mogą być dość kosztowne.

Czy ktoś wie przy jakich przebiegach można spodziewać się konieczności np. naprawy dyfra, wymiany panewek, wymiany rozrządu, regeneracji turbo itp.?

Na zagranicznych i polskich forach użytkownicy bardzo chwalą te konstrukcje. Niejednokrotnie piszą o dużych przebiegach >100k km i braku kosztownych awarii czy wymian eksploatacyjnych - panewki, rozrząd, dyfer.

Widzę trochę aut wystawianych w serwisach. Jest kilka ciekawych przypadków M2 Comp z przebiegami 50-60k km od pierwszych/drugich właścicieli. Czasami z jeszcze kilkumiesięczną gwarancją. Są pojedyńcze egzemplarze z przebiegiem <20k km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 05 Nov 2024 - 12:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
admar
post Tue, 05 Nov 2024 - 12:16
Post #62


User
Dołączył: Thu, 12 July 2018
Skąd: Warszawa





CYTAT(Honada @ Wed, 30 Oct 2024 - 10:05) *
Po przeczytaniu tego taka Giulia Quadrifoglio znowu zyskuje u mnie w oczach wink.gif


Czy wiesz coś więcej o awaryjności, eksploatacji Giulii? Myślałem o tym samochodzie, w sumie to nawet ciągle mam go gdzieś w głowie. No ale nie mam pojęcia z czym to się w ogóle je - jakie są bolączki, awarie, jakie są koszty utrzymania tego auta. Jednak to dużo bardziej egzotyczny samochód niż M, RS czy AMG i brakuje trochę informacji.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Tue, 05 Nov 2024 - 18:42
Post #63


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





CYTAT(admar @ Tue, 05 Nov 2024 - 12:13) *
Czy ktoś wie przy jakich przebiegach można spodziewać się konieczności np. naprawy dyfra, wymiany panewek, wymiany rozrządu, regeneracji turbo itp.?


w samochodach tego typu (zreszta jak i w kazdych innych) będzie kolosalna roznica pomiedzy egzemplarzem ktory sobie ktos kupił do normalnej jazdy i takim ktorym przez wiekszosc czasu jezdzi na 100% mozliwosci samochodu.
A oprocz tych skrajnosci sa tez stany posrednie. I w sumie pytanie w ktory z nich trafisz.


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Wed, 06 Nov 2024 - 08:20
Post #64


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Bardzo rzadko widuję Gullie Q na torach. Bodajże tylko raz miałem okazję zobaczyć na TP.
Pytanie otwarte czy to efekt dużej awaryjnosci i wysokich kosztów napraw i eksploatacji, czy może jest tego tak mało stąd taka a nie inna frekwencja.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek530d
post Wed, 06 Nov 2024 - 08:39
Post #65


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2011
Skąd: a-chów/ b-b





znajomemu zdarza się odwiedzić tor gulią q, już klilka lat tym jeździ, nie narzeka,
acz po drodze wymienił motor (za mało oleju było i torowanie więc trochę na własne życzenie, zresztą silniki w używce tanie ergo dobre),

kupująca aut tego pokroju serwis musi kosztować, w tym aspekcie zdecydowanie alfa Q wygrywa z bmw M


--------------------
S4 i X11, było 330d+ 303@705
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Wed, 06 Nov 2024 - 09:21
Post #66


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(Tommo @ Wed, 06 Nov 2024 - 08:20) *
Bardzo rzadko widuję Gullie Q na torach. Bodajże tylko raz miałem okazję zobaczyć na TP.
Pytanie otwarte czy to efekt dużej awaryjnosci i wysokich kosztów napraw i eksploatacji, czy może jest tego tak mało stąd taka a nie inna frekwencja.

Od jednego kierowcy (startuje tu i tam i jeździł różnymi dziwnymi rzeczami), który upalał Giulię Q na Portimao usłyszałem, że ma "upośledzony ABS, którym nie da się hamować na torze". Może tutaj jest coś.


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Wed, 06 Nov 2024 - 09:35
Post #67


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(admar @ Tue, 05 Nov 2024 - 12:13) *
Czy ktoś wie przy jakich przebiegach można spodziewać się konieczności np. naprawy dyfra, wymiany panewek, wymiany rozrządu, regeneracji turbo itp.?

Na zagranicznych i polskich forach użytkownicy bardzo chwalą te konstrukcje. Niejednokrotnie piszą o dużych przebiegach >100k km i braku kosztownych awarii czy wymian eksploatacyjnych - panewki, rozrząd, dyfer.


Poniżej słuszna odpowiedź:

CYTAT(As_ @ Tue, 05 Nov 2024 - 18:42) *
w samochodach tego typu (zreszta jak i w kazdych innych) będzie kolosalna roznica pomiedzy egzemplarzem ktory sobie ktos kupił do normalnej jazdy i takim ktorym przez wiekszosc czasu jezdzi na 100% mozliwosci samochodu.
A oprocz tych skrajnosci sa tez stany posrednie. I w sumie pytanie w ktory z nich trafisz.


I tak przy założeniu, że kupisz coś poniżej 100 tys. km ale robiąc 15k km rocznie przez 4-5 lat to:

- naprawy dyfra - możliwe, że wcale
- wymiany panewek - możesz nie robić w prawidłowo serwisowanym i użytkowanym egzemplarzu, jednak osobiście bym zrobił profilaktycznie dla spokoju
- wymiany rozrządu - raczej Cię dosięgnie ta wymiana
- regeneracji turbo - bardzo wątpliwe
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  « < 2 3 4
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 09:56