![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 12 July 2018 Skąd: Warszawa ![]() |
Akurat w porównaniu do starszych generacji to M3/M4 F80 to wręcz są bezawaryjne i znośne w serwisie ![]() Natomiast największy plus tych aut czyli ilość niuta z dołu nawet w serii powoduje, że w zimę/na mokrym to się jeździ głównie na pół gwizdka. U mnie M3 2014 skończyło właśnie jako auto na lato/zabawka a w zimę i tak jeżdżę czym innym. Ostatnimi laty zimy w Polsce to słabe zimy, z ciemnym i suchym asfaltem przez większość czasu. Kiedyś to były zimy ![]() Natomiast pewnie musiała to być niezła walka, kiedy śniegu nawaliło a pługi nie zdążyły przejechać... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
User Dołączył: Thu, 14 October 2010 ![]() |
Ostatnimi laty zimy w Polsce to słabe zimy, z ciemnym i suchym asfaltem przez większość czasu. Kiedyś to były zimy ![]() Natomiast pewnie musiała to być niezła walka, kiedy śniegu nawaliło a pługi nie zdążyły przejechać... To nawet nie jest jakaś walka - jeździ się jak każdym rwd, a nawet lepiej bo jednak masz szperę więc na znośniej oponie to jest całkiem przewidywalne auto. Po prostu w zimę to auto się marnuje. Ja gdybym miał mieć jedno auto do robienia większych przebiegów to bym wolał m340. Tak swoją drogą, skoro rozważasz zakup tego typu auta to wynajmij sobie na dzień/weekend, może któraś wypożyczalnia ma jeszcze m2 f87, dużo lepiej jest podejmować decyzje w ten sposób. |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 12 July 2018 Skąd: Warszawa ![]() |
To nawet nie jest jakaś walka - jeździ się jak każdym rwd, a nawet lepiej bo jednak masz szperę więc na znośniej oponie to jest całkiem przewidywalne auto. Po prostu w zimę to auto się marnuje. Ja gdybym miał mieć jedno auto do robienia większych przebiegów to bym wolał m340. Tak swoją drogą, skoro rozważasz zakup tego typu auta to wynajmij sobie na dzień/weekend, może któraś wypożyczalnia ma jeszcze m2 f87, dużo lepiej jest podejmować decyzje w ten sposób. Są wypożyczalnie, które mają je jeszcze w ofercie. Stoją też w kilku salonach BMW w Premium Select, więc jest jak je sprawdzić. Mam plan sprawdzić wszystkie samochody, które w jakikolwiek sposób mógłbym wziąć pod uwagę. M2 już mam zaplanowane na początek listopada, w tym tygodniu będę jeździć nowym RS3. M340i a może i M240i też mam w planach. Także na podstawie samych zdjęć i kalkulatora decyzji nie planuję podejmować. Założyłem wątek żeby dowiedzieć się jakie są opinie użytkowników dot. użytkowania, ale też kwestii związanych z zakupem (przebieg, gwarancja, serwisy) czy ewentualną sprzedażą lub cesją leasingu takiego auta (chociaż w przypadku M2, to raczej auto zostałoby ze mną na lata, jak Typer, którego mam 8 czy 9 rok). |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
RS3 wydaje mi sie tragicznie nudne, nie jedzie z dolu, nie skreca (szczegolnie 8V). Ktos mnie wyprowadzi z bledu?
-------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 17 April 2003 Skąd: Warszawa-Ursynów ![]() |
RS3 wydaje mi sie tragicznie nudne, nie jedzie z dolu, nie skreca (szczegolnie 8V). Ktos mnie wyprowadzi z bledu? Jeżdże 8Y drugi miesiąc i banan nie schodzi mi z twarzy. W warunkach szybkiej jazdy daily podsterowność niewyczuwalna, z tendencją do przyjemnej nadsterowności na wyjściu z zakrętu, prowadzi się bardzo pewnie. Poniżej 4 sek do 100 i 100-200 w 10,5 sekundy robi z niego bardzo sprawne auto. -------------------- RS3 8Y Daily
E36 M54B30 Track |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 12 July 2018 Skąd: Warszawa ![]() |
RS3 wydaje mi sie tragicznie nudne, nie jedzie z dolu, nie skreca (szczegolnie 8V). Ktos mnie wyprowadzi z bledu? Nowe ponoć skręca i nawet potrafi bokiem lecieć. Pytanie jaki to poziom nudy - czy wrażenia porównywalne z takimi M-Lite, czy to po prostu trochę mniej nudne s3. |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
5 cylindrów akustycznie robi ogroooomną różnicę w zestawieniu z S3
Dowolnie szybkie auto zawsze zostawia u mnie niedosyt mając 4-cyl. Akurat w porównaniu do starszych generacji to M3/M4 F80 to wręcz są bezawaryjne i znośne w serwisie ![]() Pierwsze słyszę ![]() Jakieś konkrety? |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
User Dołączył: Thu, 14 October 2010 ![]() |
Pierwsze słyszę ![]() Jakieś konkrety? eMki E90/E60/F10. Ja nie mówię, że to tanie auto w eksploatacji, bo tanich M to nie ma ![]() Bazuję na opinii Raptownego i Andrew Performance, no i swoich odczuciach - mam auto które z softem 500hp/700nm przejeździło już z 50kkm i w sumie poza zwykłą eksploatacją nic się z nim nie dzieje. Wiadomo, że ceny wymiany panewek, rozrządu, ogarnięcie tematu crank hub pina itd nie są małe, ale w porównaniu do serwisowania nowszych mocnych bmw to nie jest jakoś drastycznie drożej. |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
F10 nie jest takie złe. Zrobiłem na Stage1 blisko 30kkm, w tym trochę ćwiartek, rollek i na tor się wybrałem, auto jest mega kompetentne, jedyne co robię, to sprawdzenie oleju, czy nie ma nadmiaru benzyny i opiłków, bo wtryski to główna bolaczka silnika.
O S55 słyszałem jeszcze lepsze opinie. |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
eMki E90/E60/F10. Ja nie mówię, że to tanie auto w eksploatacji, bo tanich M to nie ma ![]() Bazuję na opinii Raptownego i Andrew Performance, no i swoich odczuciach - mam auto które z softem 500hp/700nm przejeździło już z 50kkm i w sumie poza zwykłą eksploatacją nic się z nim nie dzieje. Wiadomo, że ceny wymiany panewek, rozrządu, ogarnięcie tematu crank hub pina itd nie są małe, ale w porównaniu do serwisowania nowszych mocnych bmw to nie jest jakoś drastycznie drożej. Poczekaj poczekaj....porównujmy M3/M4 do M3, a nie do M5 ![]() "z podwórka" i wielu znajomych to w takim F90 żeby nie gwarancja, to prawie każdy już by miał motor do wymiany za własny hajs, naprawy na używce 80k PLN +. F10 M5 - niestety też zacierówka (Lincoln częściowo opisał), E60 V10 już nie, tam panewki zmieniasz jak w S54, S65 i to jeździ. Za to inne rzeczy generują duuuże koszty, M5 E60 jest naprawdę dla zasobnych portfeli. Ale nie piszmy, że F80/F82 jest tańsze od poprzedników, najtańsze jest M3 E46, M3 E92 podobny pułap co F80/F82. Dodatkowo każdy ma jakiś jeden kosztowny fuckup (E46 spawanie podłogi, E9x nastawniki, F8x crank i bywa dyfer). Na Raptownym też bazuję i wszystko się pokrywa. Piszesz o 50 tys. km w swoim S55, to dobry motor, ale zdradź, jaki masz przebieg ![]() |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Co się dzieje z tymi dyframi? Jakiego rodzaju jest ta usterka?
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Poczekaj poczekaj....porównujmy M3/M4 do M3, a nie do M5 ![]() "z podwórka" i wielu znajomych to w takim F90 żeby nie gwarancja, to prawie każdy już by miał motor do wymiany za własny hajs, naprawy na używce 80k PLN +. F10 M5 - niestety też zacierówka (Lincoln częściowo opisał), E60 V10 już nie, tam panewki zmieniasz jak w S54, S65 i to jeździ. Za to inne rzeczy generują duuuże koszty, M5 E60 jest naprawdę dla zasobnych portfeli. Ale nie piszmy, że F80/F82 jest tańsze od poprzedników, najtańsze jest M3 E46, M3 E92 podobny pułap co F80/F82. Dodatkowo każdy ma jakiś jeden kosztowny fuckup (E46 spawanie podłogi, E9x nastawniki, F8x crank i bywa dyfer). Na Raptownym też bazuję i wszystko się pokrywa. Piszesz o 50 tys. km w swoim S55, to dobry motor, ale zdradź, jaki masz przebieg ![]() Po przeczytaniu tego taka Giulia Quadrifoglio znowu zyskuje u mnie w oczach ![]() |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Coobcia ogladalem jak testowal #nowe. Tak z perspektywy czasu mysle, ze warto zobaczyc. Jest pare Audi, pare BMW.
A to a propos Gulii: https://www.youtube.com/watch?v=e83jJILtth4 -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
User Dołączył: Thu, 14 October 2010 ![]() |
Poczekaj poczekaj....porównujmy M3/M4 do M3, a nie do M5 ![]() "z podwórka" i wielu znajomych to w takim F90 żeby nie gwarancja, to prawie każdy już by miał motor do wymiany za własny hajs, naprawy na używce 80k PLN +. F10 M5 - niestety też zacierówka (Lincoln częściowo opisał), E60 V10 już nie, tam panewki zmieniasz jak w S54, S65 i to jeździ. Za to inne rzeczy generują duuuże koszty, M5 E60 jest naprawdę dla zasobnych portfeli. Ale nie piszmy, że F80/F82 jest tańsze od poprzedników, najtańsze jest M3 E46, M3 E92 podobny pułap co F80/F82. Dodatkowo każdy ma jakiś jeden kosztowny fuckup (E46 spawanie podłogi, E9x nastawniki, F8x crank i bywa dyfer). Na Raptownym też bazuję i wszystko się pokrywa. Piszesz o 50 tys. km w swoim S55, to dobry motor, ale zdradź, jaki masz przebieg ![]() U mnie są okolice 100 kkm - układ napędowy na razie bez luzów/zastrzeżeń, ale z racji przebiegu planuję zrobić rozrząd i crank hub pin, dla spokoju ducha. A panewki to już jak mi zasugerują. Więc dokładnie tak jak piszesz - w tych autach co te 100-120 tyś km trzeba zostawić z 20k+ żeby się nie martwić o motor. Co w przypadku auta używanego z planem na robienie 15k rocznie powoduje, że bardzo szybko trzeba się tym zainteresować ![]() |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
User Dołączył: Thu, 14 October 2010 ![]() |
Co się dzieje z tymi dyframi? Jakiego rodzaju jest ta usterka? Luzy w dyfrze, luzy półosi, wał napędowy - w sumie jako całość można do tego podchodzić. Na początku produkcji był wał kompozytowy, później zastąpiony dwuczęściowym metalowym - te starsze są bardziej awaryjne. |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
Chyba każde auto pokroju M4 czy C63 będzie kosztowne w naprawach.
Szczególnie, że kupujemy uzywki za ułamek ceny nowego. Nie oczekujmy bezawaryjnej jazdy. Tym bardziej, że auta są często mocno ciśnięte. Wyleczyłem się z tego typu aut na daily po C63 W204. Przepalanie kosmicznych ilosci paliwa, częste wymiany tylnych opon. No i grube awarie, na szczęście zrobione na przedłużonej gwarancji. Teraz kupiłem sobie na weekendy M4 F83. I biorę na klatę naprawy 5-10 tys. Wzcie pod uwagę, kupując nowe jesteśmy przez pierwsze 3 lata 100-150 tys złotych w plecy na utracie wartosci. Na daily bierz jakieś BMW z B58. |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Pierwsze słyszę
![]() Jakieś konkrety? [/quote] Żadna tajemnica, to dość powszechna opinia. Własciciele, warsztaty specjalizujące się w obsłudze BMW, wypożyczalnie samochodów na tor (w tym Nurburgring) Pełno ich lata z przebiegami >100 tys. km, większość nie ma nawet zrobionego crankhuba. |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Pierwsze słyszę ![]() Jakieś konkrety? Żadna tajemnica, to dość powszechna opinia. Własciciele, warsztaty specjalizujące się w obsłudze BMW, wypożyczalnie samochodów na tor (w tym Nurburgring) Pełno ich lata z przebiegami >100 tys. km, większość nie ma nawet zrobionego crankhuba. Przeczytaj post źródłowy. Kolega pisał, że F80/F82 jest wręcz bezawaryjne i pochłania mniej kosztów w stosunku do starszych generacji. Później się okazało, że Kolega miał na myśli M5 E60, M5 F10 i E92, a ja mówię, że powinno się porównywać do generacji również tej samej serii czyli M3 E46, M3 E92 itd. Nie będę powtarzał, gdy przeczytasz całość zrozumiesz kontekst. To dobry motor, ale F80 czy F82 nie kosztuje mniej w utrzymaniu niż poprzednie generacje. A to, czy któryś wytrzyma bez większego serwisu powyżej 100 tys. km to żaden niuans. Gdybym np. wyjechał z salonu takim S55 to bym pewnie panewki miał w idealnym stanie nawet przy 180 tys. km - ale po 1-sze nie wszyscy są świadomymi użytkownikami, po 2-gie nie każdy bawi się w interwały pomiędzy wzywaniem przez serwis, szczególnie gdy większość ma to na weekendową zabawkę a nie 1-2gie auto w domu. |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Przeczytaj post źródłowy. Kolega pisał, że F80/F82 jest wręcz bezawaryjne i pochłania mniej kosztów w stosunku do starszych generacji. Później się okazało, że Kolega miał na myśli M5 E60, M5 F10 i E92, a ja mówię, że powinno się porównywać do generacji również tej samej serii czyli M3 E46, M3 E92 itd. Nie będę powtarzał, gdy przeczytasz całość zrozumiesz kontekst. To dobry motor, ale F80 czy F82 nie kosztuje mniej w utrzymaniu niż poprzednie generacje. A to, czy któryś wytrzyma bez większego serwisu powyżej 100 tys. km to żaden niuans. Gdybym np. wyjechał z salonu takim S55 to bym pewnie panewki miał w idealnym stanie nawet przy 180 tys. km - ale po 1-sze nie wszyscy są świadomymi użytkownikami, po 2-gie nie każdy bawi się w interwały pomiędzy wzywaniem przez serwis, szczególnie gdy większość ma to na weekendową zabawkę a nie 1-2gie auto w domu. Po co ten stos truizmów i banałów? Zostaw je sobie na Autokącik. Jedynym nie rozumiejącym kontekstu wydajesz się być tutaj Ty. Abstrahując od sensowności porównywania gen. F80/82/83 jedynie do (mało licznych jak do tej pory) wyekstrahowanych z całej rodziny M przedstawicieli modeli M3, to ta generacja jest znaczącym krokiem naprzód pod względem trwałości i bezawaryjności. Tak twierdzą (liczni) ludzie zajmujący się bieżącą obsługą emek, ale to chyba tylko dlatego że nie zostali jeszcze naprostowani przez Jokera z Racingforum. Przy 180 tys. mógłbyś mieć panewki w idealnym stanie w S55, ale w S65 nie byłyby w takim przy 90 tys., choćbyś nawet odprawiał do nich codzienne modły. |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Po co ten stos truizmów i banałów? Zostaw je sobie na Autokącik. Jedynym nie rozumiejącym kontekstu wydajesz się być tutaj Ty. Abstrahując od sensowności porównywania gen. F80/82/83 jedynie do (mało licznych jak do tej pory) wyekstrahowanych z całej rodziny M przedstawicieli modeli M3, to ta generacja jest znaczącym krokiem naprzód pod względem trwałości i bezawaryjności. Tak twierdzą (liczni) ludzie zajmujący się bieżącą obsługą emek, ale to chyba tylko dlatego że nie zostali jeszcze naprostowani przez Jokera z Racingforum. Przy 180 tys. mógłbyś mieć panewki w idealnym stanie w S55, ale w S65 nie byłyby w takim przy 90 tys., choćbyś nawet odprawiał do nich codzienne modły. Wstałeś lewą nogą? Nawet czytając to co Ty napisałeś - gdzie temu zaprzeczyłem? Nadal nie widzisz kontekstu i dorabiasz dziwne ideologie, jakby ktoś Cię zaatakował. Utrzymanie F80 i F82 kosztuje nadal przy E46 czy E92 - koniec kropka. I o tym był mój post jako zaskoczenie, że nie kosztuje (a autorowi chodziło np. o V10 co dalej opisał). Dodatkowo - temat był również o aucie jakim jest F80/F82 a nie tylko silniku - czego tu nie rozumiesz? PS. W S65 zdarzały się przypadki nie ruszanych panewek pod 200 tys. km, a traktowane auta są różnie także ten... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 00:03 |